Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie 2,7 TDI vs. 3,0 TDI w Audi A6 C6.


Zemis

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zastanawiam się nad zmianą wozidła. W związku z tym, że godne polecenia i fajne 2,0 TDI są poza moim zasięgiem zastanawiam się nad w/w silnikami w budzie A6 C6. Przeszukałem internet, poczytałem i normalnie nie które opinie są poprostu zatrważające i można po nich wywnioskować ze VAG nie ma żadnego dobrego diesla, bądź epoka diesli skończyła się na AVF czy AWX. Chciałbym takie obiektywne oceny i czy jest coś co różni te motory. Który jest lepszy, oszczędniejszy i lepiej współpracuje tip+Q. Chyba że lepiej szukać z ręczną skrzynią biegów? W jakiej specyfikacji napędowej najlepiej szukać? Jakie są tak naprawdę bolączki tych silników?

Piszę tu bo napewno są osoby, które użytkowały te silniki oraz takie które są w trakcie jazdy i mogą wykazać plusy i minusy.

Szukałem na forum ale nie znalazłem tematu. Jeśli jednak coś przeoczyłem to prosiłbym o wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów tu w brud.Na forum A6 też.

Fajniejszy 3.0TDI i na dodatek zawsze w quattro.

Głównie różnią się mocą i momentem.Awaryjność ta sama lepiej brać 3.0.Z tiptronickiem jak najbardziej a i manual OK.

Wszystko zależy od egzemplarza auta.I oznaczenia silnika również.

Główne bolączki to stukający rozrząd i problemy z tym związane,klapy kolektorów sących,czasem wtryskiwacze i coś by się jeszcze znalazło pewnie :)

Pytanie który rok chcesz i ile kasy chcesz przeznaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie tu ponizej. Napewno duzo informacji mozna uzyskac..

Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant - forum na grupie AUDI - GoldenLine.pl

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/3-0-tdi-rozrzad-przestrodze-zdjecia-235954/

Ale tak poza tym, to piekne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten 233KM też nie jest najlepszym wyborem, z opini mechaników z ASO najlepiej kupić ten od końca 2008roku 240KM,ale mówili mi że też po 80tys słychać rozrząd przy odpalaniu a wtryski na polskim paliwie to 150tys wytrzymują.

Też szukam tego 240KM ale w A6 Allroad, ceny niestety jeszcze powalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

233KM kod silnika ASB - jak najbardziej polecany - ma poprawione bolączki silnika 224KM BMK :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym słowem i zamiarem jest szukanie tego co dziadek pisze tak? a samochód w miarę zadbany serwisowany z nie kręcony licznikiem z przebiegiem ok. 202 tyś z 2,7 TDI jest jeszcze warty zachodu? bo z tego co czytam to normalnie jest masakra...to co oprócz mocy jest dobrego w tych silnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 tys km dla v6 tdi to zaden problem,oczywiscie troche nie przyjemnie jest placic np 70 tys zl za auto z przebiegiem powyzej 200tys km bo to wcale nie jest malo no ale takie sa realne przebiegi aut z Niemiec gdzie ludzie robia po 50 tys km rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200tys km przebiegu to nic dla takiego silnika - ale przebieg nie może być "licznikowy tylko realny a o taki ciężko w Polsce :facepalm:

...później właśnie się biorą historie w internecie jakie to te silniki są do kitu bo przebieg "178tys" a się silnik rozsypał - gdzie w rzeczywistości autko miało nalatane np 500k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra dla 200 na blacie to też nie jest problem jeśli autko jest ładnie utrzymane i silnik ładnie tyka. Tylko teraz jeszcze jedna sprawa czy do C6 muszę mieć inny kabel VAG jak do mojego obecnego B6? i jaki program do tego będzie? i gdzie w nim szukać parametry do sprawdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz miec inny kabel ten ci nie podejdzie.... z opini mechanikow lepiej kupic 2,7 :) jak brakuje mocy to troche mu pomoc ale na swoim aucie moge powiedziec ze 180 ps wystarczy do sprawnego poruszania sie tym autem a6 to nie wyscigowka, acz kolwiek 3.0 tdi tez nalezy wziasc pod lupe tylko wiecej zajechanych egzeplarzy jest na rynku i ciezko znalezc cos dobrego.... najlepiej w de tylko trzeba dolozyc parenascie tys... ja tak zrobilem z a4 i a6 problemow brak placzu tez....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imiona, nazwiska? nie przesadzajmy... ASB tez ma bolaczki chyba ze ktos chce kupic jeszcze nowszy model to juz inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego właśnie duży problem z tłokami występuje w ASB, ogólnie kupno nowego diesla to jest poraszka, chyba żę cie stać na ciągłe remonty

Dokładnie tak jak piszesz,ten 233KM jest poprawionym 224KM ale nie wolnym od wad, wtryski po 150tys zaczynają w nich puszczać,ale nie daje to żadnych objawów,jeździ się te 200tys i więcej a potem rozsypane turbo,tłoki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 2.7 jest lepszy od 3.0 jesli chodzi o bezawaryjność. Słyszałem że do pierwszych 3.0 są problemy z wtryskami które chyba po 2008r zostały wymienione na nowe, które mają lepszą kulture pracy oraz parametry.

Osobiście jak dzwonią do mnie po części to po 3.0... Do 2.7 nic a nic, no czasami ktoś zadzwoni po kolektor ssacy i to wszystko.

Osobiście wolał bym 2.7. I za taka się bede patrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na forach internetowych też bardziej zapatrują na 2,7 Tdi.

Jaki muszę mieć ten kabel do Vaga żeby sprawdzić stan silnika? I co mogę na nim sprawdzić?

Jeśli będzie zdrowy silnik to zawsze mu można pomuc jakimś Virusikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...