Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Navigation Plus RNS D


nedwed

Rekomendowane odpowiedzi

Tak właśnie zrobiłem. 

Nowy potencjometr kosztował 30zł, okazało się że w starym urwał się gwint od obudowy i dla tego nie działało poprawnie.

Zostawię stary potencjometr, może wystarczy pokleić klejem na gorąco i będzie na wymianę jak coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem radyjko concert zwykly z cd samochod.bez navigacji. Wstawilem radio rns-d mam zmieniarke multimedialna i teraz pytanie. CY musze dokupic jakas zmieniarke zeby wgrac mapy itp. Antene juz mam gps co.dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, dijo55 napisał:

Mialem radyjko concert zwykly z cd samochod.bez navigacji. Wstawilem radio rns-d mam zmieniarke multimedialna i teraz pytanie. CY musze dokupic jakas zmieniarke zeby wgrac mapy itp. Antene juz mam gps co.dalej?

RNS-D czyta mapy z napędu znajdującego się w samym radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie ale ostatnie mapy na rns-d to 2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co potrzebuje do założenia RNS-D w mojej B6? Aktualnie mam Concert 2, głównie chodzi mi o elementy elektroniczne.  Czy do odpalenia na razie samego radia potrzebuje jakiś wzmacniaczy, modułów itp, czy wystarczy odpowiednio podłączyć przewody i radio odpali?  Co będzie potrzebne do odpalenia navi? TMC, antena GSM i coś jeszcze? Jeśli mam czerwony full FIS to będą wyświetlane komunikaty?

----------------

Dobra, wszystko podpięte i śmiga. Prosił bym tylko, żeby ktoś zapodaj sprawdzone spolszczenie do navi.

Edytowane przez adrian242424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o pomoc. 

Posiadam RNSd+ z polskim menu. Zmienilem z kaseciaka. Radio działa, zrobiłem mostek na safe pin. Radio ma brak podświetlenia przycisków. Nie wiem czy na kostce ze znaczkiem zarowki ma być przewód pociągniety z zapalniczki np? Oraz mam BOSE i dodam że to wszystko gra licho i nie działa subwofer. Na fisie mi nie zależy żeby wyświetlało informacje jak narazie. Kwestia podświetlenia tylko współpracy z Bose. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ptachu napisał:

Prosze o pomoc. 

Posiadam RNSd+ z polskim menu. Zmienilem z kaseciaka. Radio działa, zrobiłem mostek na safe pin. Radio ma brak podświetlenia przycisków. Nie wiem czy na kostce ze znaczkiem zarowki ma być przewód pociągniety z zapalniczki np? Oraz mam BOSE i dodam że to wszystko gra licho i nie działa subwofer. Na fisie mi nie zależy żeby wyświetlało informacje jak narazie. Kwestia podświetlenia tylko współpracy z Bose. 

Po nicku i imieniu sądzę, że kupiłeś navi ode mnie na olx :wink:
Spróbuj przekodować na półaktywny system (2) według poradnika tutaj:

Kodowanie - 56 Radio

00?xx: Ilość głośników pasywnych
0 = brak głośników pasywnych (Bose)
1 = 1 pasywny głośnik, przedni lewy (Bose z telefonem)
2 = 2 pasywne głośniki przednie i 2 głośniki aktywne z tyłu (Standard)
5 = tylko 2 pasywne głośniki przednie 

Navi u mnie było jako aktywne bose (0) i w ogóle nie mam kostki iso głośnikowej.

Co do podśwetlenia - podłącz podświetlenie do tego pinu ze "słoneczkiem" - powinno pomóc
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam tuner tmc czy nie chodzi mi o poprawne dzialanie radia. Wystarczy ze przepne przewody can h i can l na 26 pinowa kosc pod zaciski 13 i 26 aby bylo podswietlenie, pracowal wentylator itp? Dodam ze komunikaty na fisie nie sa mi potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trochę info - pełna rozpiska przejścia z Concerta II na RNS-D. 

Concert2 do RNS-D.pdf

Anteny Concert na RNS-D.pdf

Z najważniejszych rzeczy, gdzie trzeba się wpiąć w instalację auta:

T26 - wtyczka 26-pinowa czarna z zieloną klamrą przy RNS-D:

  • T26/4 - Zacisk 15 – plus po zapłonie – przewód czarny – zegary, wtyczka zielona pin 3
  • T26/5 – sygnał prędkości po lewej stronie – przewód biało/niebieski – wtyczka czarna T17/13
  • T26/17 – sygnał cofania – przewód niebiesko/czerowny – wtyczka czerwona T17d/15

T8 - wtyczka 8 pinowa czarna do RNS-D:

  • T8/1 – sygnał prędkości (Gala) – przewód biało/niebieski – zegary, wtyczka zielona pin 21 lub wtyczka T17b/17
  • T8/6 – Zacisk 58s (Illumination/Podświetlanie) – przewód szaro/niebieski – zegary, wtyczka zielona pin 17
  • T8/4 – Zacisk 86s (S-Kontakt) – przewód czerwony – zegary, wtyczka niebieska pin 22

Żeby ładnie zbierało stacje radiowe, trzeba zrobić/kupić przejściówkę z Fakra/SMB na Wiclic. Jedną część podpinamy pod ORI wyjście z instalacji w samochodzie a drugie w nietypowe giazdo na RNS-D (oznaczone czerwonym kółkiem). To jest antena ZF - do sterowania wzmacniaczem. 

Antenę ISO-FM, którą mamy wychodzącą w aucie, możemy podłączyć pod wejście antenowe po lewej stronie. To wystarczy do poprawnego działania FM ;)

tapatalk_1520364742659.png

 230_0.jpg

Ja przejściówkę do diversity ZF zrobiłem sobie sam kupując wiclic na allegro: 

cb20b4bb4cef8f15c4458a629cf6 

i przedłużkę fakra męska-żeńska:

fccee9e34b198bb1efe6dc07ddfb

 

No i oczywiście trzeba dokupić antenę GPD - typ wejście SMB-B

Specjalne adaptery można sobie dokupić:

Wiązka do TMC: https://www.tme.eu/pl/details/ad.07/adaptery-do-nawigacji-samochodowej/4carmedia/

Wiązka do RNS-D - wtyk 26 pinowy: https://www.tme.eu/pl/details/ad.06/adaptery-do-nawigacji-samochodowej/4carmedia/

Resztę instalacji wymodziłem z podstawowych kostek iso 8 pin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem własnie RNSD. Po podłączeniu do auta z najważniejszych rzeczy nie dziala multifunkcja, odpalanie z kluczyka i dane z radia na fisie. Radio woła o tuner tmc. Nie miałem zamiaru podłączać wszystkich rzeczy zeby dzialala nawi. Chodziło mi bardziej o ładniejszą i głośniejszą wersję Symphony II. Natknąłem sie na mnóstwo postów nie tylko na naszym forum ze radia ,,no dx'' można p&p wstawić zamiast Symphony. Prawda to ? Jeżeli tak to szukam ,,no dx'' jeżeli nie to wracam do Symphony II raczej. Doradzi ktoś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, simsonek napisał:

Kupiłem własnie RNSD. Po podłączeniu do auta z najważniejszych rzeczy nie dziala multifunkcja, odpalanie z kluczyka i dane z radia na fisie. Radio woła o tuner tmc.

Jak masz kiere od B6 to powinna działać multifunkcja. Jak kiera od B7 lub wyżej to multi nie będzie działać. Jak nie ma info na fisie to po pierwsze do sprawdzenia CAN po drugie kodowanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multi ori z b6. Na radiu Symphony 2 wszytko działa. Wiesz może gdzie i jakie kodowania powinne być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby działała multikiera musisz poprawnie zakodować rns, do komunikatów na FIS potrzebujesz modem TCM. Can z licznika na TCM z TCM can na rns. Do tego kodowanie zegarów i navi.

 

Całe kodowanie i adaptację opisałem w tym temacie.

 

Edytowane przez adrian242424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z komunikacją can miedzy radiem a licznikiem. Gdy kupiłem auto radio wogołe nie działało, okazało się, ze poszedł bezpiecznik w radiu. Wymieniłem go i wszystko działa poza wyświetlaniem na fis i bład tmc. Odpiąłem wtyczkę w tuner boxie i podpiąlem ją spowrotem. Komunikatu brak ale nadal brak info na fis. Do tego słabo łapie fale radiowe i nie wyszukuje automatycznie stacji. Po pominięciu tunerboxa radio odbiera wzorowo. Wymieniłem go i na inny i nadal nic i słabo radio łapie. Zasilanie dochodzi do boxa, can też jest. Chyżby inny też był uszkodzony czy to coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jeździsz za granicę to podłączenie anten do TMC za bardzo Ci nie potrzebne i możesz je pominąć. Najważniejsze, żeby diversity podpiąć do radia.

To radio masz dokładane czy było ori w aucie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio jest ori RNS-D DX w B6. Po rozkodowaniu vin wszystko się zgadza, a auto jest ze szwajcarii także wątpię by nasi tu byli. Po prostu coś się chyba skopało jak ktoś auto z prostownika puszczał, bo akumulator był lichy. Nwm o co dokładnie w tym wszystkim chodzi ale z tego co wiem to zależy mi na wyświetlaniu komunikatów z radia na fis szczególnie, ze jest kolorowy, a właśnie ten tunerbox za to odpowiada. Możesz mi wytłumaczyć na czym ten TMC polega, że mi to nie będzie potrzebne? Wolałbym mieć fabrykę ale jeśli za dużo z tym zachodu to zrobię jak radzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nawet spoko funkcja. Tylko mniejsza z tym, w czym jest problem z tym, że mi tego nie wyświetla na fis? Padł Can w radiu czy w tunerboxie? Idzie to jakoś naprawić? W liczniku myślę, że wszystko ok, bo by mi prędkości nie pokazywał, bo sygnał leci z ABSu po canie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...