Jump to content
0
piotraudi

B6 1.8T problemy z nową instalacją lpg (kontrolka silnika)

Recommended Posts

witam w marcu zostala zainstalowana do mojej audiczki instalacja sekwencyjna stag 300 itp lecz co jakis czas zapala sie kontrolka od silnika przy zgaszeniu a nastempnie odpaleniu silnika gasnie ale ostatnio co jakies 400-500km sie pali juz ciagle juz 3 razy byla kasowana w serwisie lecz pojawia sie ponownie po przejechaniu 400-500km nie odczulem aby auto przy zapalonej kontrolce silnika popadalo w tryb serwisowy osiagi noraz spalanie pozostaja w normie lecz obawiam sie ze ta niby blachostka przyczynic sie moze do powaznej awari silnika jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolki w aucie nie są po to by ładnie wyglądać i ozdabiać nam wnętrze.

:vaglogi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak podpinasz i zapewne płacisz to niech powiedzą jaki to błąd. Wtedy coś poczytasz a coś podpowiemy. Bo tak na szybko i na wróżenie z moich fusów rannej herbaty wychodzi 16795 :decayed: Ale jedź jak wyskoczy kontrolka i niech powiedzą. Poczytaj. Sam możesz kupić interfejs za nie duże pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych silnikach dwa błędy na gazie zła mieszanka ustawiona na gazie lub zatkany lub uszkodzony katalizator ale najlepiej podpiąć vag sprawdzić błędy .Z mojej autopsji i po moim silniku bo są podobne to mogą być te dwa błędy.Po kupieniu interfejsu do gazu ustawiłem sobie gaz na sondy .Wywaliłem kata i wyciąłem elektronicznie programowo sondę drugą żeby nie było błędu, odradzam jakieś kolanka i tulejki w celu oddalenia sondy to nic nie da .


Było Audi80 b2 2.0 litra PB

Było Audi80 b3 1,8 litra PB

Było Audi80 b3 1,9 litra PB

Było Audi a4 b5 1,9 litra ON

Jest Audi a4 b6 1,8t litra PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wyciąłeś programowo tą sondę?

też mam problem z katem ale wpierw staram się aby gazownicy poprawnie ustawili mi lpg Staga 300 aby mieć pewność że to nie od tego.

Na razie odchyłki długoterminowe VAG w kanale 32 pokazuje mi 11% na LPG i -0,8% na Pb. Też bym interfejs do gazu i sam to ustawił bo po regulacjach u fachowców nic się nie poprawia ale instalacja jest na razie na gwarancji, poza tym chociaż o tym czytałem, to dalej nie rozumiem o co chodzi z tym ustawianiem na sondy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda została wycięta programowo u fachowca co ma pojecie ;) a z gazem też się woziłem ale poczytałem powymieniałem troszkę i jest oki .jaką masz instalacje co masz założone jakie wtryski reduktor.


Było Audi80 b2 2.0 litra PB

Było Audi80 b3 1,8 litra PB

Było Audi80 b3 1,9 litra PB

Było Audi a4 b5 1,9 litra ON

Jest Audi a4 b6 1,8t litra PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki koszt wycięcia tej sondy?

instalacje mam Stag 300 ISA2, reduktor AC R01 i wtryski valteki czerwone. Ale problem leży w kalibracji tej instalacji.

Nie wiem jak to się ma do sprawy ale w Vagu w bloku 32 są (tak mi się wydaje) korekty wyuczone sondy lambda. Na Pb po wykasowaniu błędów wartość tej korekty 2 okienku (chyba wartość pod obciążeniem "partial load") mam -0,8%. Jak pojeżdzę na LPG mam po ostatniej regulacji 10,8%:kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za wycięcie sondy programowo dawałem 400 zł teraz chyba więcej ale po kupieniu zamiennika 160 plus 400 po sprzedaniu kata dołożyłem 270 zł do interesu najlepiej interfejs kupić i po robić skriny z ustawienia gazu


Było Audi80 b2 2.0 litra PB

Było Audi80 b3 1,8 litra PB

Było Audi80 b3 1,9 litra PB

Było Audi a4 b5 1,9 litra ON

Jest Audi a4 b6 1,8t litra PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast montować STAG-a ISA2 tzreba było włożyć staga 4-eco sporo tańszy a za różnicę cenową założyć lepsze wtryski np .hana zielona...co do błędu na 99.99% obstawiam złą regulację...


-Tato Tato... czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Dizel..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

reduktor za słaby, zapętla wtryski

jakiej średnicy masz przewód od zbiornika do reduktora ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No reduktor AC01 w zależności jaki masz czarny jest do 150km a czerwony chyba do 300km .Najlepiej kupić interfejs do gazu 30zł wydatek i sam sobie sprawdzić co tam słychać w ustawieniach na pewno valteki są za wolne do tego silnika .Dużo by dało jak masz ustawione mapy jaka średnica dysz jaki mnożnik


Było Audi80 b2 2.0 litra PB

Było Audi80 b3 1,8 litra PB

Było Audi80 b3 1,9 litra PB

Było Audi a4 b5 1,9 litra ON

Jest Audi a4 b6 1,8t litra PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te wtryski się nie nadają do tego silnika wiem bo już to przerabiałem u siebie ,są za wolne i za mało precyzyjne ,zakładaj hany i będzie ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ciekawe czy ktoś tu ma założonego Staga 300 Premium. Ten współpracuje z systemem EOBD samochodu i niby sam się ustawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam stag 4 i nie narzekam ale sam sobie ustawiałem bo co nie którzy tylko umieją założyć i ty się martw .


Było Audi80 b2 2.0 litra PB

Było Audi80 b3 1,8 litra PB

Było Audi80 b3 1,9 litra PB

Było Audi a4 b5 1,9 litra ON

Jest Audi a4 b6 1,8t litra PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy wracajac do tematu byłem w zakladzie w ktorym zalozyli instalacje lpg wykryli bład P0411 COŚ TAM JAK DOBRZE PAMIETAM system przepływu wtornego nieprawidłowy przepłym cos takiego.Mowili ,ze przyczyna może być 1obwód wtórny 2 odma 3 filtr weglowy

na koniec podam parametry ktore mi napisali

F.DTC P0411

STATUS CL

Eng.Load (%) 49

Eng. Temp(%) 99

STFTB1 (%) -5,46

LIFT B1 (%) -7.81

RPM

1840

VS 23KM/H

mozecie cos podpowiedziec???

Share this post


Link to post
Share on other sites

posprawdzaj cały układ SAI pod kątem szczelności jak i samą pompę wtórnego powietrza łącznie z przekaznikiem nr.204 w obudowie ECU jak i sam kombi zawór znajdujący się pomiędzy grodzią i silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem, a jazda z tą kontrolka moze powodowac jakies szkody wobec silnika??czy to poprostu wrazie w??Ale dziwi mnie to ,ze ta kontrolka pojawia sie tylko i wyłacznie gdy jade na lpg pozniej jak przelacze na benzyne to i tak sie swieci ale jak by nie patrzec nigdy po skasowaniu bledy nie zapalila mi sie po tych 400-500km jazdy na benzynie lecz na lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro masz instalację na gwarancji to jedź niech poprawiają, auto ma jechać tak samo na PB i LPG i żadne kontrolki nie mogą się świecić.

Instalacja do kalibracji, mieszanka uboga skoro masz 11% na gazie, czasy wtrysków trzeba podnieść albo ciśnienie na parowniku.

Jak nie masz interfejsu i niech chcesz stracić gwarancji, klucz ampulowy 4 i przekręć w lewo srubę ciśnienia na parowniku o jakieś 45stopni.

Skasuj błędy vagiem i pojeździj trochę na LPG i zobacz ile będzie w kanale 32, powinno być około zera.

Nie jest to ustawienie LPG jakie powinno bo nie widać w jakich czasach mapa jest niżej benzyny, ale powinno pomóc


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale żeś kotleta odgrzał...to by cię gęś kopła...


-Tato Tato... czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Dizel..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po przejechaniu ok 100km od zakupu A4 B6 1.8T 190km zapaliła się lampka silnika ,po zresetowaniu zgasła poczym po jakiś 50-60km znowu się zapaliła wspomne że jechałe na gazie i nie wiem co jest nie tak.


U mnie po przejechaniu ok 100km od zakupu A4 B6 1.8T 190km zapaliła się lampka silnika ,po zresetowaniu zgasła po czym po jakiś 50-60km znowu się zapaliła i pali się już cały czas, wspomnę że jechałem na gazie i nie wiem co jest nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od wizyty u gazownika. Do sprawdzenia mapy LPG . Może rozjechane ?

Ogólnie instalacja do kontroli z racji że nie nowa. Powo✌✌✌✌


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok tak zacznę od gazownika,ale na razie pośmigam na benzynie i sprawdzę czy też wywala kontrolkę silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam probelm a mianowocie swieci mi sie check engine podlaczylem vag i pokazje ze zbyt uboga mieszanka Instalacja Zavoli bylem juz kilka razy u gazowmikow i mowi mi zebym przeczyscil przeplywomierz. W aso powedzieli ze gazownicy cos spierdzielili a oni ze nie Panowie co mam zrobic ,?? pojechac do innego gazownika ktory stwierdzi co jest nie tak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech gazownik sobie głowę przeciści od takich bzdur.

Na odpalonym silniku na lpg sprawdź korekty w bloku 33, na postoju i w czasie jazdy.

Porównaj z pracą na benzynie

 

 


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logi dynamiczne 002+033 do oceny tego co jest na beznynie. Potem log 032+033 na którym przełączasz paliwa po czasie X i wszystko jasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku kontrolka się świeciła jak miałem ustawiona za bogata mieszankę na wysokich obrotach jedź do kumatego gazownika niech ci ustawi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedz tam gdzie wystroja po korektach a nie na pale auto kalibracja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...