Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna praca sprzęgła


doradca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem niedawno A4 b8 2.0 tdi CAGA 143km i wydawało sie mi że wszystko jest ok. Jednak dzisiaj zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło :/

A mianowicie podczas wciskania i puszczania sprzegła na biegu jałowym i w czasie jazdy pedał tak jakby skrzypi trudno mi to opisac(jest tak jakby szorstkie) nie wystepuje to jak silnik jest wyłaczony. Dodatkowo jak pare razy wcisnę i popuszczę sprzegło obroty silnika na sekunde lekko podskoczą. Czy to normalne ?

Czym może być spowodowana taka praca sprzegła

ps. dodam że sprzegło nie ślizga, nic nie szarpie nie ma również żadnych drgań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też obroty silnika lekko się podnoszą jak wcisnę i puszcze sprzęgło, a co do skrzypienia to coś tam skrzypi tylko że u mnie to słychać przy wyłączonym silniku i wydaje mi się to normalne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bardziej jakby uczucie szorstkiego sprzegła, taka ciezka praca jakby jakas spreżyna dziwnie chodziła. Na wyłączonym silniku tego nie ma oraz jak jest poniżej 15 stopni temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie to jest to co u janiekj. Dwumas raczej nie bo nic nie szarpie nic nie drga ani na drążku ani na pedale, samochód gładko rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest nowy dwumas i kpl sprzęgło i mam jakieś lekkie obicie na pedale sprzęgła przy wciskaniu - nie wiem czy to tak ma byc.

Jak wyłączę auto to tez słyszę przy wciskaniu sprzęgła takie ciche skrzypienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sma problem co doradca posiadma auto z 2008 roku z kodem silnika caga 143 km powiedz mi dordaca czy uporales sie z tym probemem i jka tak to prosz ebys napsial co to bylo bo mam identyczne objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kolego wrclaguna uwarzasz ze przyczyna takich obajwow jakie sczegulowo opisal doradca jest walek ktura sei wyrabia ? na moje zaczol bym diagnzoe od docisku i lorzyska oczywiscie po wyjeciu skrzyni bo to przeciesz podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie gdybanie jest :wink: po wyjeciu skrzyni bedzie wiadomo co jest nie tak.

Miałem przyjemnośc ogladac takie dwie sztuki z tymi objawami w ASO .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie w pelni kolego z toba co do tego gdybania a mozesz powiedziec co bylo przyczyna takich objawow skoro jak sam piszesz miales przyjemnosc ogladania tych dwoch sztuk co bylo uskzodzone ? co bylo powdem tych objawow tego skrzypienia sprzegla i to tylko wtedy kiedy sie auto rozgrzeje bo kiedy stoi dluzszy czas tego objawu nie slychac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, bo może się komuś przydać. Mianowicie w dni chłodne i deszczowe skrzypienie pedału sprzęgła prawie niesłyszalne. W słońcu i wysokich temperaturach masakra. Pedał skrzypiał jak stare drzwi. Winną jest pompka sprzęgła, którą można sobie wymienić (w aso kosztuje 660zł + wymiana). Można to ominąć. Trzeba wpełznąć pod kierwnicę do pedału sprzęgła. Najlepiej odsunąć fotel. Nie trzeba demontować żadnych plastików pod kierą, ale położyć się pod nią trzeba. :D Zobaczymy tam srebrną rurkę przechoszącą w większy wałek, który wchodzi do otworu. Trzeba ten wałek nasmarować. Ja użyłem wazeliny technicznej i ładowałem jej ile wlezie pompując sprzęgło co jakiś czas. Spędziłem z godzinę smarując i pompując. Teraz cisza niezależnie od pogody, a była wkur.. masakra. Cisza z wazeliną do czasu. Musiałem użyć smaru białego z teflonem w sprayu. Lepszy efekt.

Edytowane przez vvalery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, bo może się komuś przydać. Mianowicie w dni chłodne i deszczowe skrzypienie pedału sprzęgła prawie niesłyszalne. W słońcu i wysokich temperaturach masakra. Pedał skrzypiał jak stare drzwi. Winną jest pompka sprzęgła, którą można sobie wymienić (w aso kosztuje 660zł + wymiana). Można to ominąć. Trzeba wpełznąć pod kierwnicę do pedału sprzęgła. Najlepiej odsunąć fotel. Nie trzeba demontować żadnych plastików pod kierą, ale położyć się pod nią trzeba. :D Zobaczymy tam srebrną rurkę przechoszącą w większy wałek, który wchodzi do otworu. Trzeba ten wałek nasmarować. Ja użyłem wazeliny technicznej i ładowałem jej ile wlezie pompując sprzęgło co jakiś czas. Spędziłem z godzinę smarując i pompując. Teraz cisza niezależnie od pogody, a była wkur.. masakra. Cisza z wazeliną do czasu. Musiałem użyć smaru białego z teflonem w sprayu. Lepszy efekt.

Ja mam takie same objawy, co opisywaliście wyżej. Na biegu jałowym przy wolniejszym puszczeniu sprzęgła obroty podskakują. Czy ten typ tak ma ? bo słyszałem też takie opinie. Skrzypienie u mnie też występuje. Na biegu jałowym nie ma. Gdy puszczam szybko sprzęgło występują, gdy puszczam wolno staranie sprzęgło zjawiska tego nie ma. Trzeba nasmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym przy wolniejszym puszczeniu sprzęgła obroty podskakują.

U mnie też. Tłumaczę to sobie tym, że jak dajemy większe obciążenie silnika skrzynią biegów (która na jałowym też stawia jakiś opór, a zwłaszcza swoją bezwładnością) to na chwilę komputer podbija obroty.

Natomiast co do pracy sprzęgła to u mnie chodzi dość ciężko, przy jeździe w korku noga drętwieje. Mój mechanik mówi że "ten typ tak ma". Różnica jest wyczuwalna po przesiadce z Passata. Czy też macie wrażenie że sprzęgło jest takie "twarde" ?

Edytowane przez Jędrulawawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym przy wolniejszym puszczeniu sprzęgła obroty podskakują.

U mnie też. Tłumaczę to sobie tym, że jak dajemy większe obciążenie silnika skrzynią biegów (która na jałowym też stawia jakiś opór, a zwłaszcza swoją bezwładnością) to na chwilę komputer podbija obroty.

Natomiast co do pracy sprzęgła to u mnie chodzi dość ciężko, przy jeździe w korku noga drętwieje. Mój mechanik mówi że "ten typ tak ma". Różnica jest wyczuwalna po przesiadce z Passata. Czy też macie wrażenie że sprzęgło jest takie "twarde" ?

Ten typ tak nie ma, po przebiegu 150-200kkm ma prawo chodzic ciezko i twardo ze wzgledu na zuzycie, wymien komplet sprzegla to zobaczysz jak moze gladko i przyjemnie pracowac pedal sprzegla, i zobaczysz komfort jak w nowym aucie.

Jak sie jezdzi z dojechanym sprzeglem to sie przyzwyczajamy i myslimy ze tak ma byc, ale wystarczy sie przejechac autem nowym albo z nikomym przebiegiem by poczuc kolosalna roznice w pracy mechaniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak sie jezdzi z dojechanym sprzeglem to sie przyzwyczajamy i myslimy ze tak ma byc, ale wystarczy sie przejechac autem nowym albo z nikomym przebiegiem by poczuc kolosalna roznice w pracy mechaniki
Cytuj zaznaczone
Odpowiedz
Cytuj

Święta prawda ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś rozwiązał ten problem skrzypiącego sprzęgła jestem po wymianie dwumasu i sprzęgła na nowe ale jak przed wymianą dalej skrzypi tak jak by linka się zacierała da się kupić i wymienić linke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...