Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Czy zakładać LPG - jak tak to jaki ?


dawbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem totalnie nowy, i bardzo licze na pomoc starszych, doświadczonych kolegów...

od paru dni nosze się z zamiaraem założenia instalacji gazowej do mojej A4 1.6. sam nie jestem do konca przekonany, czy nic sie nie porypie jesli chodzi o silnik, jaki wpływ ma instalacja gazowa na silnik. Jaki gaz polecilibyscie do mojej a4, ewentualnie jakies dobre warsztaty, okolice katowic.

a takze o ile wieksze jest spalanie gazu?

za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz osobiście traktuje jako konieczność. Tobie też radzę: jak nie masz konieczności - nie zakładaj! Jeżeli natomiast masz konieczność no to tylko sekwencja, w zasadzie każda da rade, pod warunkiem prawidłowego montażu i regulacji, więc bardziej niż na rodzaju samej instalki, skup się na poszukiwaniu dobrego gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz, praktycznie robie 2 tys miesiecznie, i to spokojnie, do tego laska idzie na studia, tez jechac pare razy, do pracy jezdze, wiec mysle ze przydalaby sie aptrzac na ceny paliwa zwlaszcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tyle robisz miesięcznie to dobrze się zastanów.Ja robię max.1500 na miesiąc a przeważnie do 1300.Jeszcze pomyśl jak długo zamierzasz śmigać tym autem.Niedawno robiłem symulację na moje przebiegi i założenie instalacji sekwencyjnej i wyszło,że prawie 2 lata zanim by się zwróciło a do tego czasu to cena gazu też pewnie sporo wzrośnie więc dopiero się wydłuży żeby choć na zero wyjść.Tak,że w twoim przypadku też masz naprawdę ciężki dylemat.Prywatnie to z A4 w gazie się nie widzę i mogą nadejść takie czasy,że będę się musiał przesiąść z wygody na jakiegoś parcha.A poszukaj w tym dziale to na temat gazu znajdziesz to co cię interesuje.Pozdrowionka.

A jeśli szukasz u nas dobrego gazownika to Ajmax z Chorzowa poleca to:

http://www.bas.kem.pl/

Może warto się tam przejechać.Z Katowic niedaleko i szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja dopiero pol roku temu kupilem, a mysle jezdzic nia dlugo. wiem ze ceny gazu pujda w gore, ale paliwo tez. no albo zle licze alb wg obliczen po jakims roku przy 2 tys km miesiecznie...[br]Dopisany: 30 Maj 2008, 20:37 _________________________________________________tak przeglądam cale forum, i nie znalazlem konkretnej odpowiedzi jaki gaz najlepiej zalozyc i gdzie.

mysle jezdzic autkiem dlugo, dlatego mocno rozwazam instalacje LPG. pomózcie w wyborze...najbardziej obawiam sie ze po zalozeniu zaczna sie problemy z gazem, autem...poleccie jakis gaz i gazownika, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładaj koniecznie sekwencje. dobre są brc, stag, lando renzi. popytaj taksiarzy u siebie w mieście. oni najlepiej zorientowani gdzie najlepsze zakłady. co do spalania to na dobrze zestrojonej sekwencji nie wzrasta spalanie względem benzyny. przynajmniej ja nigdy w żadnym swoim aucie z sekwencją nie zauważyłem różnicy w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładaj koniecznie sekwencje. dobre są brc, stag, lando renzi. popytaj taksiarzy u siebie w mieście. oni najlepiej zorientowani gdzie najlepsze zakłady. co do spalania to na dobrze zestrojonej sekwencji nie wzrasta spalanie względem benzyny. przynajmniej ja nigdy w żadnym swoim aucie z sekwencją nie zauważyłem różnicy w spalaniu.

Co do tego można podyskutować :-) W moim przypadku, a mam już 4te zagazowane auto :D wzrost LPG wzgledem benzyny to ok 1 litra wiecej potrzebuje instalacja LPG (przynajmniej w moim przypadku tak jest) CO do instalacji, to nigdy na tym nie oszczedzalem i tego nie polecam innym. Aktualnie w aucie jest brc sequent24 i jest rewela, od 5 grudnia zrobilem 20 tys i poza wymiana filtra (gazu tzn dwoch filtrow co 15 tys) nie robilem kompletnie nic, w moim przypadku mam troszke wiekszy reduktor do 300ps ale w moim przypadku nie mozna oszczedzac (1.8T i do tego quattro) :-D spalanie od 10-15, srednio 13. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po około roku tylko odpowiedniej ilosci przejechanych kilometrow. 20 tysiecy przy aktulanych cenach i masz zwrocona instalacje i np w moim przypadku bylo to 6 miesiecy. Wez kartke, kalkulator i policz sobie ile bedziesz musial wyjezdzic zeby CI sie zwrocila i ile to CI zajmie. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po około roku tylko odpowiedniej ilosci przejechanych kilometrow. 20 tysiecy przy aktulanych cenach i masz zwrocona instalacje i np w moim przypadku bylo to 6 miesiecy. Wez kartke, kalkulator i policz sobie ile bedziesz musial wyjezdzic zeby CI sie zwrocila i ile to CI zajmie. Pozdro

a przeczytaj moze laskawie ten temat zanim zaczniesz problemy widziec

napisal wyraznie ze robi 2tys. km miesiecznie i ze mu sie zwroci po ok. roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po okolo roku to spoko, laska na studia idzie, znowu troche km dojdzie zeby aby raz w tyg dojechac do niej. poza tym mam plany pojezdzic pare lat tym autkiem, wiec mysle ze to sie opłaca, a jaka konkretnie masz instalacje? a moze polecacie kogos na śląsku? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

dawbo jeśli chcesz swoją a4 pojeździć pare lat nie słuchaj głupkowatych podpowiedzi osób, które albo nigdy nie jeździły na gazie albo chciały zbytnio zaoszczędzić na instalacji gazowej.

Ja na gazie zrobiłem ponad 100 tys km i nigdy nie miałem z tego tytułu żadnej awarii.

A4 to mój drugi samochód na gaz ( wcześniej był gaźnikowy volkswagen jetta, który spisywał się super na zwykłej instalacji firmy ZAVOLI), teraz w a4 z silnikiem 1.8T mam instalację BRC sequent 24 i jestem bardzo zadowolony.

Zakładaj butlę gazu w miejsce koła zapasowego, wlew gazu pod klapką paliwa i jedyna różnica jaką zauważysz jeżdżąc na gazie to to, że mniej wydajesz na paliwo i zajeżdżasz pod inny dystrybutor na stacji paliw... :naughty: pzdr

I jeszcze jedno, jak się zdecydujesz zakładaj koniecznie instalację sekwencyjną i pamiętaj o jej wyregulowaniu po przejechaniu kilkuset kilometrów po założeniu. Przy odpowiednio wyregulowanej sekwencyjnej instalacji gazowej wzrost spalania to około 1 litr, w stodunku do benzyny, a różnica w mocy przy normalnej jeździe jest prawie nie zauważalna...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, znalazlem warsztat w katowicach, firma KKL AUTO GAZ, proponuja mi instalacje BRC Sequent 24 za 2800 zl. placa sie? i cyz wybrac wlasnie ta instalacje, o mi gosciu powiedzial ze jak ja montuje to w zadnym aucie nie ma problemow i jes instalacja dobra, a np stag 300 jest instalacja z tanszej polki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja zakładałem instalacje, kosztowała sporo więcej, ale przejechałem na niej już ponad 100.000 tyś. I naprawde nieodczuwalny jest spadek mocy, spalanie również nie, nie mam żadnych problemów z silnikiem ani instalacją.. Troche mi wstyd :embarrassed: ale co tam, zostaje mi sporo w kieszeni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawbo 2800 to chyba w miarę dobra cena, ja w Lublinie zapłaciłem 3200 za BRC sequent 24 ale w autach z turbiną jest troszkę drożej, to dobra instalacja i jeśli ten warsztat jest w miarę dobry spokojnie ją zakładaj, po przejechaniu paruset km wpadnij do nich na regulacje i powinieneś być zadowolony :th: , pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba umowie sie na przyszly piatek, jeszcze ostatnie namyslenia :P bo do konca nie jestem przekonany, ale mam w planach troche tym atukiem pojedzic, wiec oplaca sie, ale z 2 str wlasnie che jezdzic dlugo i nie wiem czy to nie ma wplywu na prace silnika. wiec chyba zaloze ta instalke. a stronka tego zakladu to http://www.kkl.pl/ moze ktos tam zakladal gaz?[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2008, 17:13 _________________________________________________no i w poniedzialek odstawiam autko do gazownika,jestem ciekawe i pelen niepokoju[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2008, 23:17 _________________________________________________i stalo sie, od rana autko stoi u gaziarza, tylko warsztat taki sobie, mlodzi chopacy i niezbyt super wygladal, ale stalo sie, autko jest u nich[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2008, 10:15 _________________________________________________autko odebrane, pierwsze 50 km (odpukac) super, praktycznie nie poczulem roznicy w jezdzie, zobaczymy co bedzie dalej, bo cos mi obroty na luzie faluja, ale na benzynie tez tak sie dzialo, wiec to pewnie silnik krokowy. pojedzimy zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko odebrane, pierwsze 50 km (odpukac) super, praktycznie nie poczulem roznicy w jezdzie, zobaczymy co bedzie dalej, bo cos mi obroty na luzie faluja, ale na benzynie tez tak sie dzialo, wiec to pewnie silnik krokowy. pojedzimy zobaczymy

:th: :th: A moze przepustnica zasyfiona ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no podobnie, tylko wkurzaja mnie te obroty, nie wiem co to jest, teraz trocehe urlopu to sie zabiore za to. a tak wogole to pali mi ok 11 l/100 km, nie wiem cz to duzo, jezdze troche po miescie, czasem na klimie, no i zdazy sie rzadko ale poszalec, wiec nie wiem czy to duzo czy malo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jezdzisz troche po mieście, i z włączoną klimą to 11 litrów to rozsądny wynik, a z tymi obrotami to sprawdź silnik krokowy i wyczyść przepustnicę, ja nigdy nie miałem takich problemów, ale podobno to główne przyczyny falujących obrotów...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...