Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalety wycięcia KAT'a


Cyrkiel

Rekomendowane odpowiedzi

obecnie jest jeden przeglad techniczny podczas ktorego w starych dieslach czesto przymyka sie oko na takie "modyfikacje"... w innych krajach (np Niemcy i chyba tez Slowacja) sa 2 przeglady techniczne: zwykly (hamulce, swiatla itp) oraz przeglad "spalinowy".

Wracajac do tematu...

po wprowadzeniu takego rozwiazania niewatpliwa zaleta wyciecia katalizatora beda coroczne emocje podczas przegladu

Bylem w tym roku we Wloszech i widzialem zakaz wjazdu samochodow bez normy euro2 w cenrach niektorych miast...

Zupelnie podsumowujac: jezeli Twoje auto ma zatkany katalizator a z racji tego ze to stary pierdziel, ktory i tak za kilka lat zakonczy zywot na szrocie to wiadomo, ze maly jest sens ekonomiczny wymiany katalizatora w takim aucie.. ale jezeli kat jest sprawny a Twoje auto to nie 1,5 tony zlomu bylbym ostrozny z wycinaniem chyba, ze lubisz emocje

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega powyzej ma po czesci racje...

Ogulnie jest tak, ze B5 maja euro 3 obojetnie czy masz kata czy nie!

Jezeli masz filtr czasteczek stalych to ma wtedy euro 4.

Prawda jest taka mieszkam prawie 20 lat na poludniu Niemiec, gdzie przeglady sa bardzo pilnowane.

Co sie okazalo po wybiciu Kata wartosc spalania sie poprawila! A nie tylko, bo i moc!

Wiec z doswiadczenia mowie ze oplaca sie wybic kata tym bardziej w takim autku jak ty masz, bo i tak nie masz prawdopodobnie euro 4.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni potwierdzam wypowiedź kolegi wyżej :decayed:

Z minusów - śmierdzące i gryzące spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo czuć na postoju zaraz po odpaleniu auta ?

Miałem kiedyś Audi A3 8L i własnie tak było czuć troche jak od autobusu :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogulnie jest tak, ze B5 maja euro 3 obojetnie czy masz kata czy nie!

jakie diesle w B5 bez katalizatora maja norme euro3?

Bardzo czuć na postoju zaraz po odpaleniu auta ?

Miałem kiedyś Audi A3 8L i własnie tak było czuć troche jak od autobusu

z katalizatorem tez smierdza jak sa zimne (kat musi byc nagrzany "by dzialal")

Co sie okazalo po wybiciu Kata wartosc spalania sie poprawila! A nie tylko, bo i moc!

jestem sobie w stanie wyobrazic ze zatkany kat blokuje spaliny wiec w efekcie powietrze nie plynie nalezycie wiec auto jest slabe i dymi... to tak jak z chora noga - jak wdala sie gangrena i nic nie da sie zrobic to sie noge obcina... ale jak jest zdrowa to sie jej nie ucina - proste

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal kata i rób program

po takim zabiegu masz Euro4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata nie musisz fizycznie wycinac

wystraczy że wybijesz wkład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawny kat czy nie sprawny, ten problem rozwiązuje zaporowa cena nowego

drożny czy nie drożny oto jest pytanie, drożny wycinać nie ma sensu, bo ani mocy ani spalania to nie poprawy, wiele osób wycięło bo tak inni doradzali i okazało się że wycieli niepotrzebnie bo był drożny, ja mam kata i do głowy mi nie przychodzi go ruszać bo jest maksymalnie drożny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciałem w mojej poprzedniej A4 B5 kata miałem zapchanego i na obroty nie wchodził, po wycięciu nie kopcił bardziej, jedynie turninke ciut mocniej slychac poza autem. na przeglądzie nikt nigdy nie sprawdzał czy jest czy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś chce się bawić to można wyciągnąć początek wydechu, przedmuchać kompresorem i dopiero wtedy okaże się co wyleci ze środka.

Tydzień temu wywaliłem kata, kupiłem zamiennik z allegro od gościa tłumiki-gruchot i jest super - raz że rozwiązał się problem z plecionką a dwa turbo wydaje za***iste dźwięki.

Katalizator Tłumik Volkswagen PASSAT 19TDI AFN (2595920422) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - gorąco polecam

Za kata od afn weźmie ok. 150 zł, ajm/atj to już ok. 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda B5 od 2001 roku na pewno ma euro 3 czy 2000 rok tez ma to nie wiem

maja kata.... bez tego malego urzadzonka dieel to truciciel i o zadnym euro3 mowym byc nie moze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Ja mam zamiennik od P. Gruchota u siebie zamontowany.

Po 1,5 roku przyjechalem do niego by mi wymienil plecionke w zamienniku.

Plecionka zostala mi wymieniona, w rekach Pana Andrzeja Gruchota byla elastyczna ale wg mnie nie tłumiła juz dobrze drgan.

Oczywiscie po wymianie zauwazylem poprawe w moim aucie, mniejsze drgania od silnika.

W ramach gwarancji Pan Andrzej wymienił mi plecionke na nowa, ale oczywiscie za opłata...

Podsumowaujac na 1,5-2 lata taka plecionka wystarcza.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz reklamowalem.Bo padła jak mucha po pół roku.Ale gosc uczciwy,warto brac u niego bo nie ma kłopotu z reklamacja/gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawny kat czy nie sprawny, ten problem rozwiązuje zaporowa cena nowego

drożny czy nie drożny oto jest pytanie, drożny wycinać nie ma sensu, bo ani mocy ani spalania to nie poprawy, wiele osób wycięło bo tak inni doradzali i okazało się że wycieli niepotrzebnie bo był drożny, ja mam kata i do głowy mi nie przychodzi go ruszać bo jest maksymalnie drożny:)

:hi:a jak sprawdzić czy drożny jest jakiś patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...