Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie i strzela podczas jazdy na rozgrzanym silniku


marko01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc. Mój problem jest następujący. Samochód odpala bardzo ładnie i kiedy jest jeszcze nie rozgrzany wszystko jest w jak najlepszy porządku, tzn. samochód ładnie przyspiesza, wchodzi na obroty, płynnie jedzie. Problem zaczyna się, kiedy silnik osiągnie temperaturę około 60 stopni, wtedy podczas przyspieszania zaczyna szarpać i strzela w rurę. Dzieje się tak tylko podczas przyspieszania, kiedy jadę ze stałą prędkością nic się nie dzieje. Wymieniłem świece, wyczyściłem odmę i sprawdziłem gumowe przewody, nic nie pomogło, wyczyściłem styki i palec rozdzielacza ( były zaśniedziałe ), wszystko na nic. Byłem u elektryka i na komputerze wyskoczył błąd czujnika halla, ale powiedział mi również, że to nie koniecznie musi być to, ale innych błędów nie było. Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. Może jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wymieniany niedawno. Cewka jest prawdopodobna ale nim zdecyduje się na wymianę wolał bym mieć pewność bo nie jest to mały koszt. Poza tym wydaje mi się, że w przypadku cewki objawy powinny być odwrotne. Na zimnym silniku powinien się dławić ale kiedy się rozgrzeje powinno być lepiej. Ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka po rozgrzaniu traci swoją moc, i iskra jest za słaba, że nie może przepalić mieszanki, i zamiast denonacji, jest zduszenie.

Niestety najlepszy sposób (jeśli na zimnym bedzie pracował OK), to podmienić cewkę z inego sprawnego samochodu, zostawić niech pochodzi z 10 minut zeby sie mocno zagrzala (najlepiej do wlaczenia wentylatorów) i wtedy wsiąść do samochodu, i w czasie jazdy ponownie go wkręcić w obroty. Jeśli wejdzie bez problemu już na ciepłym, to wina była cewki na 200%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli VEGiem sprawdzić się nie da? I jeszcze pytanie?? Czy do modelu 1.6 ADP cewki są jednakowe, czy mogą się różnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna cewka mogła być stosowana w 1.6 od końca '96 roku, czyli z innymi kodami silnika, np. ahl, więc jak dorwiesz z ADP, to musi pasować. Ja miałem pęknieta cewkę i czuć było delikatne szarpanie podczas przyspieszania, ale tylko na gazie. Kupiłem używkę z 80 B4, miała co prawda nieco inny kształt ale pracuje idealnie. Był to koszt 100 chyba.

Nie ma u Ciebie gazu?

Przy uszkodzonym Hallu auto by też gasło, ciężko byłoby je odpalić, itp., a nie tylko dławienie się przy obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest gaz, ale objawy są identyczne na gazie i na benzynie. Znalazłem na allegro cewkę używkę do ADP za 100... chyba zaryzykuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz gdzieś szrot w pobliżu, to spróbuj podmiankę cewki zrobić. Jak by się okazało, że to nie cewka, to szkoda stówki jak zamówisz na alle..

Pozatym mógłbyś też aparat zapłonowy podmienić. Prosta robota do ogarnięcia w godzinkę, a wykluczyłbyś Halla, który jest tak jakby zintegrowany z aparatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparat rozebrałem i wyczyściłem styki. obudowa była nie popękana. Próbowałem wyjąć aparat ale to jakaś masakra, dostępu żadnego. Zamówiłem kabel do VAG-a może coś pokarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zdjęcia aparatu najlepiej zdemontować zbiorniczek wyrównawczy, żeby mieć podejście do odkręcenia nakrętki mocującej uchwyt aparatu.

To najgorsza robota, bo później już tylko wyjąć go do góry pozostaje. Może stawiać opór, ale da się.

A, ważne jest ustawienie aparatu względem kopułki i palca rozdzielacza, bo jak się pomiesza, to odpali dopiero po ustawieniu aparatu i rozrządu w pozycji zero, tzn. wg znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak vagowali na zgaszonym silniku to błąd z hala będzie zawsze,odpal silnik i dopiero spr. błędy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem dzisiaj autko do VAG-a pokazało się 4 błędy na silniku. Trzy wykasowały się bez problemu pozostał jednak jeden, który nie dał się wykasować. Błąd 00515 - czujnik halla. Następny błąd pojawił się po rozgrzaniu silnika, błąd 00561 - kontrola dodawania mieszanki. Bardzo proszę o analizę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład składu mieszanki prawdopodobnie od lpg,czujnik hala do spr. wszystko co z nim związane ,jest temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie długo to trwało ale brak czasu. No do rzeczy... Podmieniłem cewki ... efekt dokładnie taki sam, szarpie i strzela. Na zimnym jest OK

jak się rozgrzeje to dramat. Przyszło mi jeszcze do głowy sprawdzić kable, na oko wyglądają dobrze ale spróbuję spryskać je wodą. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie. POMOCYY!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem palec rozdzielacza, wygląda jakby był nadpalony. Zamówiłem ma być dzisiaj. Kopułka wygląda na całą, styki były trochę zaśniedziałe ale wyczyściłem i wyglądają Ok. Jeśli wymiana palca nie pomoże to również kopułką wymienię. Kable wyglądają OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...