Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana katalizatora


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

@fahur, niestety zamiast 1n5819 musialem wstawic 1n5817 (Uf=0.45V) bo tylko taka byla dostepna, wynik tutaj ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

@benyA4, jak mozesz to zamiesc logi po podlaczeniu ukladu, bedzie latwiej zweryfikowac co z tego wyszlo, wystarczy link do strony vaglog.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fahur, niestety zamiast 1n5819 musialem wstawic 1n5817 (Uf=0.45V) bo tylko taka byla dostepna, wynik tutaj ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Na tych 1N4148 jest znaaaaacznie lepiej. Może mi się jutro uda złożyć ten układ i zamontować do fury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak sprawdzisz uklad daj znac , to bede wiedzial czy tesowac. Nie wiem czy logi cos tu dadza bo ja odpalam blok 36 i patrze na pomiary a nastepnie robie test sondy i wyskakuje "not ok" i blad. Chyba ze inne bloki to prosze o numery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj znalazłem taki schemat z forum Civic Klub symulator sondy lambda

To jest właśnie ten symulator, o którym pisałem w jednym z postów jako alternatywa. Problemem jest korelacja przehiegów między pierwszą i drugą sondą, którą sprawdza sterownik. Taki emulator musiałby się wzbudzać pierwszą sondą - wtedy miałoby to sens.

Ja nadal nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji, jak taki przebieg powinien wyglądać na drugiej sondzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kolego fahur udalo ci sie sprawdzic uklad z diodami w aucie?

Właśnie nabyłem diody. Dam znać, co z tego wyszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak testy , mam tez diody ale nie wiem czy warto lutowac :)

Chcę to zrobić porządnie i złapać logi przed i po modyfikacji, żeby zobaczyć, co i jak się zmieniło po włożeniu układu.

Znalazłem wczoraj dokument od VAG'a, z którego wynika, że ta druga sonda wcale taka mało potrzebna nie jest i zasadniczo ona też robi korektę spalin. Na razie go analizuję i chcę to przetestować w praktyce. Napiszę tutaj wyniki tych "badań".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak testy , mam tez diody ale nie wiem czy warto lutowac :)

Chcę to zrobić porządnie i złapać logi przed i po modyfikacji, żeby zobaczyć, co i jak się zmieniło po włożeniu układu.

Znalazłem wczoraj dokument od VAG'a, z którego wynika, że ta druga sonda wcale taka mało potrzebna nie jest i zasadniczo ona też robi korektę spalin. Na razie go analizuję i chcę to przetestować w praktyce. Napiszę tutaj wyniki tych "badań".

Ale czy ma wpływ na pracę silnika? Czy po prostu zmienia skład mieszanki w celu zwiększenia wydajności katalizatora.

Być może jedynym rozwiązaniem jest wyłączenie jej programowo. Wtedy najlepiej było by znaleźć kogoś kto się tym zajmuje i zorganizować grupowy "tuning"

Ewentualnie pomyśleć nad metodami pozwalającymi zaingerować w oprogramowanie sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ma wpływ na pracę silnika? Czy po prostu zmienia skład mieszanki w celu zwiększenia wydajności katalizatora.

Pierwsza sonda nie ma szans na ustalić mieszanki na jednym poziomie, więc mieszanka nie jest idealnie stechiometryczna, a albo "troche" za uboga lub "trochę" za bogata. Stąd sinusoidalny przebieg napięcia. Druga sonda bada spaliny za katalizatorem i potrafi "przetrzymać" ustalony skład mieszanki przez krótki okres czasu, przez co "uspokaja" się sinusoidę na pierwszej sondzie.

Być może jedynym rozwiązaniem jest wyłączenie jej programowo. Wtedy najlepiej było by znaleźć kogoś kto się tym zajmuje i zorganizować grupowy "tuning"

Rozmawiałem z tymi ludźmi: CHIPTUNING R-Performance Mam podjechać na oględziny ECU. Niestety ciężko z czasem...

Ewentualnie pomyśleć nad metodami pozwalającymi zaingerować w oprogramowanie sterownika silnika.

Co do metod: Tuning your Motronic ECU (ME7.1)

Z tego, co tam jest napisane, to jest plik mapy odpowiedzialny za lambdę, więc pewnie modyfikacja poziomów, jakich się spodziewa sterownik załatwiło by sprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra strona. Jest tam sporo informacji, a jeszcze więcej w podanym tam linku: NefMoto - Index . I myślę że w ta stronę należałoby się kierować aby rozwiązać problem kata. Gdyby znaleźć jakąś witaminkę którą dało by radę wgrać przez VAG KKL:pali: I przy okazji nic nie zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra strona. Jest tam sporo informacji, a jeszcze więcej w podanym tam linku: NefMoto - Index . I myślę że w ta stronę należałoby się kierować aby rozwiązać problem kata. Gdyby znaleźć jakąś witaminkę którą dało by radę wgrać przez VAG KKL:pali: I przy okazji nic nie zepsuć

Da radę przez KKL:

[h=1]Supported cables[/h] [h=2]Tested supported cables[/h]

  • eBay USB VAG KKL using the FTDI D2XX standard driver (Non-affiliated eBay stores: 1 2)
  • Ross-Tech HEX-USB-CAN using the Ross-Tech FTDI D2XX driver ("boot in intelligent mode" must be unchecked in the VCDS options screen)
  • Any dumb OBDII cable using the FTDI USB chip

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba jakimś programem (ME7_95040 EEPROM programer tool albo NefMoto software) zgrać soft z ECU w plik XDF coś w nim pozmieniać i zgrać z powrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba jakimś programem (ME7_95040 EEPROM programer tool albo NefMoto software) zgrać soft z ECU w plik XDF coś w nim pozmieniać i zgrać z powrotem?

Dokładnie to:

  1. NefMoto -> pobranie oprogramowania.
  2. Modyfikacja, wyłączenie 2 sondy (oraz modyfikacje towarzyszące).
  3. Przeliczenie sumy kontrolnej (potrzebny komercyjny program).
  4. Wgranie oprogramowania.

O ile nr 2. jest do ogarnięcia, to z 3. może być problem (ECUfix za 115EURO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jesteś zorientowany w sprawach chip tuningu. Fakt tam coś pisało o sumach kontrolnych, ale może jest gdzieś do ściągnięcia z netu odpowiedni programik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może coś podkręcicie tego ALT`ka:wink:

Co najwyżej 10KM i 14Nm :polew:

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:28 ----------

Widzę że jesteś zorientowany w sprawach chip tuningu. Fakt tam coś pisało o sumach kontrolnych, ale może jest gdzieś do ściągnięcia z netu odpowiedni programik

Jest tańszy plugin za 15EURO, więc nie jest źle. Generalnie temat do ogarnięcia, a pomocne może być bardzo to forum. Właśnie pobieram ze swojego ECU SW i zobaczymy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może coś podkręcicie tego ALT`ka:wink:

Co najwyżej 10KM i 14Nm :polew:

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:28 ----------

Widzę że jesteś zorientowany w sprawach chip tuningu. Fakt tam coś pisało o sumach kontrolnych, ale może jest gdzieś do ściągnięcia z netu odpowiedni programik

Jest tańszy plugin za 15EURO, więc nie jest źle. Generalnie temat do ogarnięcia, a pomocne może być bardzo to forum. Właśnie pobieram ze swojego ECU SW i zobaczymy :decayed:

To juz by było 140KM i 210NM:naughty: AWX nie podskoczy:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz by było 140KM i 210NM:naughty: AWX nie podskoczy:decayed:

Widziałem taką tabelę z silnikami i możliwymi modyfikacjami i właśnie takie opcje były przy ALT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...