Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana katalizatora


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

To juz by było 140KM i 210NM:naughty: AWX nie podskoczy:decayed:

Widziałem taką tabelę z silnikami i możliwymi modyfikacjami i właśnie takie opcje były przy ALT...

Też ją widziałem:wink: Tylko 120zł za 1KM to drogo:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy w ktorym bloku pomiarowym mogl bym sprawdzic spadek mocy silnika, zauwazylem ze wywala mi blad kata 16804 to silnik jakby tracil na dynamice, Dzieje sie to jednak dopiero po wyswietleniu bledu na desce. Sprawdzajac vagiem blad jest juz wczesniej jednak komputer go nie wyswietla na desce dopiero po jakims czasie. Troche jezdzilem przez ostatnie pare dni i robilem test na przyspieszenie , bieg 3 i gaz do dechy bez bledu przyspiesza o wiele lepiej i to nie tylko na 3 . A juz myslslem ze ten blad nie wplywa na prace silnika. Wiec koledzy do roboty trzeba sie jakos pozbyc tego bledu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy można sprawdzić spadek mocy ale możesz poczytać tu: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

A jak prace nad oszukaniem lambdy przez układzik?

W sobotę próbowałem wstawić tulejkę pod sondę ale nie mogłem jej odkręcić. Od góry dostęp fatalny od dołu tragiczny:kwasny: Muszę jakiś klucz dorobić.

Ale najlepiej byłoby ją wyłączyć programowo.

fahur, widzę że wiesz jak się do tego zabrać. Tak sobie myślę jakby zdobyć gdzieś ALTa z programem na wyłączenie sondy i podkręcenie to nie można by skopiować z niego zawartości ECU a potem wgrać do nas wszystkich?:naughty:

Wyłączenie fachowe sondy a do tego perspektywa podkręcenia go do 140KM i 210Nm to już jest coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale najlepiej byłoby ją wyłączyć programowo.

fahur, widzę że wiesz jak się do tego zabrać. Tak sobie myślę jakby zdobyć gdzieś ALTa z programem na wyłączenie sondy i podkręcenie to nie można by skopiować z niego zawartości ECU a potem wgrać do nas wszystkich?:naughty:

Wyłączenie fachowe sondy a do tego perspektywa podkręcenia go do 140KM i 210Nm to już jest coś

Jestem już po wstępnej lekturze ogólnie pojętego chip tunningu i bez hamowni, to szybciej można coś popsuć niż tjuningować... :kwasny:

Wywalenie drugiej sondy natomiast, nie powinno być problemem - jest to dosyć bogato opisane. Mało tego, można powyłączać większość powiadomień o błędach, jakie mogą się pojawić w sterownikach :decayed:

Z gotowcami też ciężko - nigdy nie wiesz, co było zrobione w takim sofcie. Zawsze można porównać, ale efektów nie przewidzisz. Poza tym, wolnossaki nie są zbyt popularnymi silnikami, które bierze się na taki warsztat :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy można sprawdzić spadek mocy ale możesz poczytać tu: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

A jak prace nad oszukaniem lambdy przez układzik?

W sobotę próbowałem wstawić tulejkę pod sondę ale nie mogłem jej odkręcić. Od góry dostęp fatalny od dołu tragiczny:kwasny: Muszę jakiś klucz dorobić.

Ale najlepiej byłoby ją wyłączyć programowo.

fahur, widzę że wiesz jak się do tego zabrać. Tak sobie myślę jakby zdobyć gdzieś ALTa z programem na wyłączenie sondy i podkręcenie to nie można by skopiować z niego zawartości ECU a potem wgrać do nas wszystkich?:naughty:

Wyłączenie fachowe sondy a do tego perspektywa podkręcenia go do 140KM i 210Nm to już jest coś

True :good: Jeżeli chip na Mineralnej kosztuje 1200zł to 400zł myśę że każdy byłby w stanie dać za jego przekopiowanie do ECU( ja na pewno:kox:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

True :good: Jeżeli chip na Mineralnej kosztuje 1200zł to 400zł myśę że każdy byłby w stanie dać za jego przekopiowanie do ECU( ja na pewno:kox:)

Fakt! Trochę jest z tym zabawy, bo tjunerzy zabezpieczają swoje wsady poprzez jakieś tam piny oraz hasła, ale podobno i to jest obejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to ze komputer wywala nam bledy to akurat dobrze no bo jednak cos sie dzieje w tym silniku niedobrego i warto o tym wczesnie wiedziec. Natomiast blad katalizatora mysle ze zostal zbyt powaznie potraktowany przez producenta. Jesli wymyslicie jak usunac sonde komputerem to chetnie pojade nawet przez cala Polske, po pierwsze by sie pozbyc problemu po drugie by pogratulowac temu co to sie uda a jak bedzie czas to i wypic :).

Kolego darkle , nie jest tak zle z tym dostepem od dolu, wystarczy sciagnac fragment oslony silnika, nastepnie przy polosi jest jakis czujnik ktory ma osolne przykrecana na dwie sruby imbusowe. Odkrecamy srubki i juz mamy wystarczajaco duzo miejsca by manewrowac kluczem. Jak ci sie chce to sprawdz ta przedluzke u mnie nie zdala egzaminu.

Wracajac do wczesniejszego pytania , czy wy rowniez po wywaleniu bledu na deske odczowacie zamulenie auta??? nie jest to tryb serwisowy ale jednak slabnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to ze komputer wywala nam bledy to akurat dobrze no bo jednak cos sie dzieje w tym silniku niedobrego i warto o tym wczesnie wiedziec.

Zgadzam się w 100% - zaznaczyłem tylko, że jest taka możliwość...

Natomiast blad katalizatora mysle ze zostal zbyt powaznie potraktowany przez producenta. Jesli wymyslicie jak usunac sonde komputerem to chetnie pojade nawet przez cala Polske, po pierwsze by sie pozbyc problemu po drugie by pogratulowac temu co to sie uda a jak bedzie czas to i wypic :).

Jestem w trakcie. Niestety obydwa interfejsy jakie posiadam, nie dały rady się połączyć, więc zamówiłem sobie zwykłego najprostszego KKLa do tego celu.... ale jak już będę miał SW z ECU na kompie, to się zacznie zabawa :decayed:

Kolego darkle , nie jest tak zle z tym dostepem od dolu, wystarczy sciagnac fragment oslony silnika, nastepnie przy polosi jest jakis czujnik ktory ma osolne przykrecana na dwie sruby imbusowe. Odkrecamy srubki i juz mamy wystarczajaco duzo miejsca by manewrowac kluczem. Jak ci sie chce to sprawdz ta przedluzke u mnie nie zdala egzaminu.

Na Zachodzie, między sondę a katalizator wkładają coś, co nazywają: Spark Plug Non-Fauler. Niestety nieudało mi się niczego takie znaleźć po polsku (jak to przetłumaczyć?). Generalnie służy do świec i chroni przed zanieczyszczeniem ich olejem. Wkładają dwa na raz. Podobno działa:

Custom Exhaust: Tricking the Post-Cat O2 Sensor - JDM Universe.com

Wracajac do wczesniejszego pytania , czy wy rowniez po wywaleniu bledu na deske odczowacie zamulenie auta??? nie jest to tryb serwisowy ale jednak slabnie.
Ja nie zauważyłem, ale zazwyczaj toczę się jak autobus (Multitronic) :polew:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na zachodzie nazywaja Spark Plug Non-Fauler u nas na allegro nazywa sie emulatorem sondy lambda :) bardzo podobna budowa , nasze polskie maja na koncu maly otwor by jak najmniej spalin dostawalo sie do sondy a te zachodnie tylko odsuwaja od bezposredniego strumienia spalin. Mysle ze nie zda to egzaminu w naszych ALT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahur nie wiem czy to czytałeś ale mam nadzieję że to coś pomoże:

Read Write ECU

How locate the values to disable DTCs

Drugi link to tutorial jak wyłączyć różne eko bzdety w tym drugą sondę lambda

Osobiście nie lubię zaawansowanej informatyki może to lepiej ogarniesz niż ja:decayed:

Z tego co piszą nie powinno być problemu jeśli skopiuje się zawirusowane oprogramowanie z jednego sterownika do drugiego, zawsze można wcześniej zrobić kopię swojego i wgrać z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahur nie wiem czy to czytałeś ale mam nadzieję że to coś pomoże:

Read Write ECU

How locate the values to disable DTCs

Drugi link to tutorial jak wyłączyć różne eko bzdety w tym drugą sondę lambda

Osobiście nie lubię zaawansowanej informatyki może to lepiej ogarniesz niż ja:decayed:

Z tego co piszą nie powinno być problemu jeśli skopiuje się zawirusowane oprogramowanie z jednego sterownika do drugiego, zawsze można wcześniej zrobić kopię swojego i wgrać z powrotem.

fahur działaj:naughty: Jestem u Ciebie z J. Danielsem jak zrobisz:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahur nie wiem czy to czytałeś ale mam nadzieję że to coś pomoże:

Read Write ECU

How locate the values to disable DTCs

Drugi link to tutorial jak wyłączyć różne eko bzdety w tym drugą sondę lambda

Osobiście nie lubię zaawansowanej informatyki może to lepiej ogarniesz niż ja:decayed:

Z tego co piszą nie powinno być problemu jeśli skopiuje się zawirusowane oprogramowanie z jednego sterownika do drugiego, zawsze można wcześniej zrobić kopię swojego i wgrać z powrotem.

Widziałem i wczytuję się, jednak dopóki nie będę miał SW ze swojego ECU na pulpicie, to jest to jak czytanie książek do biologii z 4 klasy :wink:

Jak już modyfikuję swój, to nie ma problemu, żeby to samo zrobić w każdym kolejnym :decayed:

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:42 ----------

fahur działaj:naughty: Jestem u Ciebie z J. Danielsem jak zrobisz:decayed:

:drinks:

---------- Post dopisany at 11:49 ---------- Poprzedni post napisany at 11:43 ----------

Panowie i Panie (jeżeli nas czytają),

Podeślijcie zrzut z grup podglądanych w trybie Basic Settings:- 30;

- 32;

- 33;

- 34;

- 37;

- 41;

- 43;

Fura powinna być rozgrzana do co najmniej 85 stopni, a silnik powinien być włączony.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jakiś czas temu też pewną prawidłowość. Mam lpg a więc wartość w Basic Settings w grupie 32 - drugie okienko to korekty pod obciążeniem (partial load) zmieniają się w zależności od ustawienia mnożnika. Na Pb po skasowaniu błędów i przejechaniu się wynoszą -0,8-0%

Na LPG 16804 (P0420) pojawia się jako ciągły i często z zaświeceniem MIL gdy te korekty są na + a więc mieszanka LPG ustawiona ubogo.

Gdy sa -5-10% na minusie błąd się mi nie pojawia ewentualnie z dopiskiem intermitted.

Postaram się zrobić wieczorkiem zrzuty jak będę w domu. O ile kobieta mi pozwoli bo jest coraz bardziej zazdrosna o audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory że tak pytam ale macie może sterowniki USB do KKl`a?? Bo mi wcielo gdzieś i nie gada:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jakiś czas temu też pewną prawidłowość. Mam lpg a więc wartość w Basic Settings w grupie 32 - drugie okienko to korekty pod obciążeniem (partial load) zmieniają się w zależności od ustawienia mnożnika. Na Pb po skasowaniu błędów i przejechaniu się wynoszą -0,8-0%

Na LPG 16804 (P0420) pojawia się jako ciągły i często z zaświeceniem MIL gdy te korekty są na + a więc mieszanka LPG ustawiona ubogo.

Gdy sa -5-10% na minusie błąd się mi nie pojawia ewentualnie z dopiskiem intermitted.

Postaram się zrobić wieczorkiem zrzuty jak będę w domu. O ile kobieta mi pozwoli bo jest coraz bardziej zazdrosna o audi

U mnie w 1.8t jest bardzo podobna sytuacja, myśle że nawet przy sprawnym kacie i kiepsko ustawiona instalką lpg ten błąd może wyrzucać. U mnie też jest czasem tak że niby 16804 jest jako błąd stały a check sie nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory że tak pytam ale macie może sterowniki USB do KKl`a?? Bo mi wcielo gdzieś i nie gada:kwasny:

Pronto: Virtual COM Port Drivers

Dzieki wielkie:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego fahur czy logi z tych grup to maja byc przy jakichs konkretnych obrotach ??? czy jalowy tylko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego fahur czy logi z tych grup to maja byc przy jakichs konkretnych obrotach ??? czy jalowy tylko ??

Tylko jałowy, rozgrzany musi być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...