Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy w trakcie jazdy


tomasz102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem audi a4 b5 110 km. Przy krótszych odcinkach nie zauważyłem owego problemu, lecz przy dłuższych trasach podczas wciśnięcia mocniej pedału gazu (na trasie 80 km jakieś 3-4 razy) silnik traci moc. Maxymalna prędkość na 5 biegu to 120 km/h. Po wyłączeniu na chwile i włączeniu na nowo silnika problem mija. Dzisiaj testowałem i rozpędzałem chwilowo silnik do 5 tys obrotów i przy krótkiej trasie problem się nie pojawił.

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Czytałem forum i czy może być winna ta pęknięta złączka (między dwoma obejmkami) ?

Dynamiczne logi wykonane za pomocą VAG-COM po zalepieniu złączki

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczne logi wykonane za pomocą VAG-COM po wymiane złączki na nową:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ta pęknięta złączka powoduje z całą pewnością tryb awaryjny z powodu niedoładowania - niższe wskazanie wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 i zbyt wysokie wartości masy zasysanego powietrza w grupie 003 a wszytko to w logach dynamicznych. Dobrze, że chcesz kupić interfejs diagnostyczny - przyda się ale i od razu kup sobie ten gumowy łącznik - nie warto go kupować w ASO lecz lepiej w Fagumicie - zapłacisz nie 150 lecz jakieś 20 złotych albo i mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień gumę i powinno być po problemie choć może być jeszcze gożej bo może wpadać w tryb awaryjny zaa każdym przeciagnięciem .

ale wymienić musisz i wtedy sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o czym wy prawicie panowie ... turbo oddać do majstra niech wyczyści bo kierowniczki przycierają

dla pewności logi dynamiczne można zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi logi logi!! bez tego można tylko gdybać - tooo... może tamto... 11 kanał w pierwszej kolejności zloguj dynamicznie i wstaw to coś już będzie wiadomo. Mi to wygląda na klasyczny notlauf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem kolego. W większości przypadków to zapieczone kierownice VTG turbawki. Czyszczenie powinno pomóc. Zależy jeszcze w jakim stanie jest turbo. Jak ma duże luzy i bierze olej, to lepiej kupić AWX-a i program zrobić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw użyłem programu Polski vag 4.9 i w zakładce silnik znalazłem następujący błąd:

17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Usunąłem ten błąd. Zrobiłem 10 km (problem który mnie dotyczy nie pojawił się) wykonałem test za pomocą vag-com. Po powrocie sprawdziłem na polskim vagu czy jakiś nowy błąd powstał, lecz nic nie było.

Dynamiczone logi wykonane za pomocą VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Po za tym wie ktoś może jak fachowo nazywa się ta gumowa złączka, która jest pęknięta u mnie ? Na razie taśmą zalepiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie doładowuje, bardzo możliwe że przyczyną jest nieszczelność w tej pękniętej złączce. Napraw to i jeszcze raz zloguj 11 i 03 dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na podstawie logów można powiedzieć że dalej jest coś źle z moim samochodem ? Złączka zalepiona taśmą, więc jest szczelna. Ciężko mi ocenić czy moc jest w normie, w sumie mam wrażenie że do 2 tys obr jakby trochę mułowaty jest, ale brak mi porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie że jest mułowaty bo nie ładuje jak powinien ... poczekaj do wymiany tego łącznika i zrób logi ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oba te logi były już z uszczelniona złączka taśma ?

Czy jeden z dziurawą a drugi po zaklejeniu taśmą złączki , bo duże rozbieżności są w tych dwóch logach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwie próby i obie robione przy uszczelnionej złączce. Dosyć dobrze to oblepiłem, więc lewe powietrze już się nie dostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwie próby i obie robione przy uszczelnionej złączce. Dosyć dobrze to oblepiłem, więc lewe powietrze już się nie dostaje.

Tam lewe powietrze się nie dostaje tylko tamtędy ucieka stąd prawdopodobnie te niedoładowania .

Wymienisz łącznik i zrobisz logi

A co później to się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obklejanie taśmą to półśrodek - nie daje to szczelności, klej rozmięka od temp. i popuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj złączkę oraz dokręciłem pozostałe obejmki. Zrobiłem nowe logi z grupy 3 i 11

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Proszę o ocenę czy wszystko jest w porządku, jeżeli chodzi o logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze coś jest nie tak ... :kwasny:

Nie odczuwasz turbodziury?

Chyba należało by pełne logi zrobić, nie wiem czy to nie sprawka przepływki :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż sztangę od gruszki jak pracuje, jak przychacza to turbo do czyszczenia .Czym niżej haczy tym na wyższych obrotach będzie wchodził na tryb awaryjny. Najlepiej dorobić jakiś haczyk a na dół śrubokrętem sprawdzić czy opada do końca ,a guma w agromie 6zł, z metra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...