Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ściągnięciem miski olejowej


zabijaka

Rekomendowane odpowiedzi

zrób swap na 1,8t bo te 1,6 to masakra!!! Ja miałem taki sam sinik w b6 ale na szczęście go sprzedałem i kupiłem sobie super wyposażoną b5 z silnikiem 1,8 t 180KM i nie żałuję! Jak Cię silnik denerwuje to za ten wkład co włożyłeś to na nowy silnik i przeróbkę by Ci starczyło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No silnik to będę zmieniał na pewno bo brak mi już cierpliwości, tylko jeśli o innej pojemności to co dokładnie będę potrzebował do niego jeszcze ?? ECU + wydech + skrzynia ?? No i powiedzcie jeszcze czy 1.8T lecą cały czas takie same czy różnią się te starsze rocznikowo i nowsze, np taki z 2003 a z 98r będą takie same ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starszych najczęściej 150 km wychodziło a ja mam podniesioną moc. Wyglądem się prawnie nie różnią tylko minimalnie osprzętem. Jak byś chciał zmieniać silnik to 1,6 alz ciężko znaleźć, 1,8 t jest pełno vo to chodliwy towar;p

Silnik 1500zł

skrzynia około 500zł

turbo do 800 zł. na forum popytaj bo ja za 300 zł kupiłem (bez luzów):)

ic i komputer i orurowanie do 1000zł.

(na forum popytaj chłopaków bo rozbierają angliki i mają tanie części)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osób ten temat przerabialo i bardziej sie oplaca sprzedac fure i kupic druga bo bedzie lepiej wyposazone niz robic swapa

chociaz sprzedawac z uszkodzonym silnikiem to moze byc dym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osób ten temat przerabialo i bardziej sie oplaca sprzedac fure i kupic druga bo bedzie lepiej wyposazone niz robic swapa

chociaz sprzedawac z uszkodzonym silnikiem to moze byc dym

Nie dym tylko długoterminowa sprzedaż i do tego tanio poleci. ja za swoją ubogą wersje bez klimy ale z dwoma parami kół 18,i 16 (opony zima prawie nowe) opitoliłem za 18300.

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/kompletny-swap-2-7-bit-62k-km-245343/

a to mały komplety swap:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osób ten temat przerabialo i bardziej sie oplaca sprzedac fure i kupic druga bo bedzie lepiej wyposazone niz robic swapa

chociaz sprzedawac z uszkodzonym silnikiem to moze byc dym

Nie dym tylko długoterminowa sprzedaż i do tego tanio poleci. ja za swoją ubogą wersje bez klimy ale z dwoma parami kół 18,i 16 (opony zima prawie nowe) opitoliłem za 18300.

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/kompletny-swap-2-7-bit-62k-km-245343/

a to mały komplety swap:)

no dym mi chodzilo ze problem za sprzedaza uszkodzonego i zeby przypadkiem nie próbowal np wyciagac termostatu i niczego o uszkodzeniach nie pisac

pisales ze b6 alz miales tzn jak bez klimy byl jak od 97 chyba wszystkie a4 juz klime mialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i widzisz ( w mojej nie było, był nawiew dwustrefowy ) wszyscy się dziwią czemu a ja na to (nie wiem) teraz nawet w b5 z 2000r nie mam esp i też się dziwią. Różne wersje wychodziły i za tym się nie trafi;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez kitu z ta klima to jakas magia ze nie bylo, masz moze zdjecie konsoli srodkowej jak to wygladalo bo nie potrafie sobie wyobrazic :kox:

p.s.ja juz tez mialem wymieniany alz i przeszczep z golfa szedł, przyjebany ten silnik jest imo:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędne koło, jednym słowem będę szukał 1.6 ALZ, włożę to co było wcześniej, jak będzie wszystko jeździło bez zastrzeżeń to poleci wtedy pod młotek. Mieszkam w Irlandii i tutaj tego na złomach trochę więcej więc może znajdzie się jakiś ALZ w dobrym stanie np po stłuczce jakiś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z golfa albo a3 tez szukaj

z golfa jak bys bral to czujnik polozenia walka jest gdzie indziej ale do szybkiego ogarniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pogrzebałem w sieci to widzę że jest tych silników dość sporo tutaj... jeszcze bym prosił o podpowiedź na co zwracać uwagę przy takim silniku. Na pewno na początek zaglądnę czy zamontowany termostat jest, świece nie powinny być okopcone, na co jeszcze zwrócić uwagę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj, bo chyba za szybko chciałbyś osiągnąć zamierzony efekt. Jeżeli zrobiłeś wszystko jak trzeba i cylindry nie mialy głębokich rys, bądź pierścienie nie popekaly przy montażu to kopcenie powinno zniknąć, pamietaj że jednego cylindra nie zrobiłeś. Jeżeli auto jezdzi dlugo z taką usterka to cały uklad wydechowy jest zawalony tym nie spalonym olejem, to się musi wypalić. Odpal samochód i niech sobie pyrka nw wolnych obrotach, albo na trasę i go trochę przegoń, uwierz mi że nie raz miałem podobne przypadki i po kilku dniach kopcenie zanikalo.

Przekladka motoru to nie taka prosta sprawa, jest kupe roboty mechanicznej i elektronicznej, to nie jest praca na jedno popołudnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód wcześniej jeździł bez termostatu i nie kopcił. Po założeniu termostatu kopci. Nie wydaje mi się by ustało kopcenie bo zero poprawy jest. Jak kopcił po rozgrzaniu tak kopci nadal. Coś mi się wydaje że skoro to nie głowica ani pierścienie to będzie blok pęknięty, może poprzedni właściciel zostawił go z wodą w układzie chłodzącym na zime ( tutaj mamy zimy max. -5 mrozu ) albo był przegrzany i poprostu pękł gdzieś blok. Kontrolka od poziomu oleju i temp w sumie na przemian mi informują że coś nie tak na wyświetlaczu licznika. Tak od początku jest gdy kupiłem samochód. Spróbuje go dzisiaj uruchomić jeszcze i pozostawić tak na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojeździsz trochę i zobaczysz czy coś się zmieni, a jak nie to zmiana silnika. tak jak mówił "waskivw"

bez kitu z ta klima to jakas magia ze nie bylo, masz moze zdjecie konsoli srodkowej jak to wygladalo bo nie potrafie sobie wyobrazic :kox:

p.s.ja juz tez mialem wymieniany alz i przeszczep z golfa szedł, przyjebany ten silnik jest imo:facepalm:

Moja konsola wyglądała tak że nie miałem pokazanej temperatury tylko kreski i nie było przycisków "auto" Lipa te silniki alz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przy jakiej temp. puszcza termostat, może za puźno się otwiera i silnik pracuje na bardzo wysokiej temperaturze a na zegarach pokazuje 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalony silnik był przez jakieś 30min. nagrzał się do 90 stopni po jakiś 10min. ale do końca dolna rura od chłodnicy była zimna, góra ciepła. Nie ma to jednak znaczenia uważam bo termostat jest nówka zakupiony przezemnie OR, możliwe, że nie dogrzał się silnik do tych 88 by się otworzył termostat ale kopci za to jak parowóz. Jutro jadę po silnik z którego kupiłem głowicę. Głowica którą kupiłem była trochę przykopcona więc zaglądnę na pierścienie w tym silniku, jeśli będą jak i w moim zapieczone któreś to przełożę z mojego bo tam są nówki. Następnie montuję głowicę, wkładam wszystko do budy i ma jeździć. Takie jest przynajmniej założenie. Ja uważam, że blok jest pęknięty w moim silniku.

ps może jeszcze dla pewności zapytam, sonda lub wtryskiwacze czy coś ogólnie innego niż tłoki, blok, głowica, mogły by powodować kopcenie z wydechu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego poczekaj i przejedź się tak z 10-15 kilometrów nawet na wyższych obrotach bo z tego wszystkiego wydech masz zawalony, przepali Ci wszystko i powinno być ok, a jak nie to dopiero jedź po resztę silnika. Sprawdź przed wyjazdem stan oleju i płynu chłodniczego, po przyjeździe sprawdź ponownie czy ubyło czy jest tak jak było przed wyjazdem. Sonda,czy wtryski nie mają tutaj nic do gadania, jak by coś było walnięte to nierówna praca silnika, falowanie obrotów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparty jesteś strasznie i na dodatek w gorącej wodzie kompany,nie słuchasz rad ludzi którzy mają z takimi silnikami styczność na co dzień (bynajmniej ja, bo reszty wypowiadających się nie znam) , więc poradzę Ci ostatni raz, jedź na szrot kup CAŁY SPRAWNY silnik i go wmontuj , to może wreszcie to Audi będzie jeździć, bo znowu zaczniesz przekładać części z jednego do drugiego ,poskładasz i dalej będzie kopcił,(chyba że lubisz wywalać kasę w błoto i masz kupe wolnego czasu)

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uparty to jestem ale dzięki temu nadal dłubie przy tym samochodzie ;) Szanuje Wasze porady, dlatego dzisiaj zrobiłem może ze 2 km no i dymienie ustało, tzn. może nie tak do końca ale jest dużo lepiej, na wolnych obrotach jest nawet nie zauważalne, jedynie jak przygazuje to coś tam dymka puści...

Pojawił się jednak inny problem, waskivw Ty go przewidziałeś w sumie więc będę wdzięczny za poradę, mianowicie nierówna praca silnika... takie pumpumpum z wydechu na wolnych obrotach a w trakcie jazdy to tak jedzie jak by nie chciał, tj. przerywa jak by na 3 cylindry chodził no i cos kilka razy z pod maski strzeliło...

macie na tą dolegliwość jakiś pomysł ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...