Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje wydechu


radioo11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam pytanie do forum a mianowicie chodzi o wibracje ukl. wydechowego tzn w granicach 1600 1800 obrotow w srodku slychac dosc nieprzyjemny rezonans a na zewnatrz jak sie spojrzy na koncowy tlumik to trzesie nim dosc konkretnie. niezaleznie od biegu czy obciazenia zawsze regula sa obroty silnika. ogladalem plecionke nie ma zadnych przedmuchow moze katalizator dawac taki efekt? mam przejechane 280tys i nie wiem czy kat jest ale raczej tak bo auto od niemca a jestem 1 wlascicielem w polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odpalonym silniku złap za plecionkę. Jak drgania ustaną, to do wymiany. Wymień sobie też wieszaki. Tak na początek. Jak nie pomoże - :szukaj: Było o tym na forum sporo tematów. Ogólnie rzecz biorąc podowdów takiego stanu rzeczy może być wiele:

1. plecionka

2. wieszaki układu wydechowego

3. brudny nastawnik

4. poduszki (silnik, skrzynia)

5. sprzęgło + koło masowe

Powiem Ci, że borykam się z tym problemem od dawien dawna. AHU i 1Z chyba tak już mają. Po wymianie plecionki i wieszaków troszkę się poprawiło. Podejrzewam sprzęgło, gdyż przebieg 300 tysięcy.

Lekiem na całe zło jest omijanie zakresu 1600 - 1800 na 4 i 5 biegu. Diesel musi się kręcić żeby był zdrowy ;)

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo przy 1800-2000.

Poprawiło się po

- wymianie plecionki

- wycięciu kata (zapchany był)

... na jakieś 6 miesięcy.

Potem to samo. Wieszaki dobre, elastyczne na wydechu, poduszki silnika i skrzyni dobre (jedna wymieniona).

Rezonuje tylko przy próbie przyśpieszania przy tych obrotach na IV i V biegu (na niższych też ale nie zdąży się zatrząść wydech).

W takim przypadku "złapanie"plecionki nie wykonalne bo silnik musi być obciążony podczas jazdy.

P.S.

Też słyszałem "TTTM" (Ten Typ Tak Ma). Jeden z 'tłumikowców' stwierdził że to wada tych układów wydechowych i za jedyne 500PLN mnie jej pozbawi (niestety nie zdradził jak) a rozstawiać się z tak grubą kasą nie miałem ochoty.

Np w astrach diesel - Opel fabrycznie wstawiam drugą plecionkę w połowie auta (między I a drugim tłumikiem) - może to jest problem że ta 1 plecionka (na dodatek zaskakująco krótka) nie daje rady z tym traktorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup na allegro gotowy zamiennik od gościa tłumiki-gruchot. Pozbędziesz się kata i rozwiążesz problem z plecionką. U mnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radioo11 miałem podobny problem telepało mi wydechem okropnie, po przeczytaniu paru tematów o tym problemie koledzy proponowali pozaciskać opaskami gumy zawieszenia tłumików, są trzy gumy, dwie w kształcie 0 i jedna Y, u mnie pomogło zpięcie tych w kształcie 0 opaskami pośrodku, a tą Y unieruchomiłem na tym pręcie od tłumika żeby się nie przesuwał. Podsumowując gigantyczne drgania tłumika zniknęły a już szykowałem się na wymianę plecionki co wiąże się na pewno z większym wydatkiem niż opaski zaciskowe i chwila na kanale. Sprawdź dodatkowo czy któraś śruba nie puściła termicznej osłony wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak zrobilem tak jak radzil kolega

yahoovip

wkrecilem silnik na 1800 obrotow wydech zaczal drzec w srodku glosno no i kolega zlapal za plecionke i halas ustal jak ja puscil znow zaczelo wszystko drgac

i teraz mam problem czy wymienic sama plecionke czy odrazu kata wyciac gotowy zamiennik jest na allegro ale koszt 190zl +przesylka na razie przerasta mnie finansowo znajomy nie poleca mi wykuwania kata bo bedzie glosniej tylko wspac cos tam moze strumienice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wypruty i zaspawany kat. Głośniej nie jest, a przynajmniej na pierwszy rzut oka kat jest.

Spróbuje z tymi opaskami może coś pomoże.

Przebieg nie bardzo duży 220k i nie wygląda na dużo więcej realnie.

Wysłane z mojego MB525

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej elastyczny łącznik przed katem ( o ile nie wymieniałeś) .

Mi też drgala końcówka przed wymiana tego łącznika

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę dziwne, ja gum nie wymieniam wszystkie były dobre ( w sensie nie zerwane) . Ale jak tłumik drga i dasz nowe, sztywniejsze pewnie, gumy to jedynie możesz mieć te drgania na nadwoziu.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

W celu wyeliminowaniu przenoszenia drgań układu wydechowego na nadwozie, dołożyłem jeszcze jedno złącze elastyczne o długości 250mm [ przed I tłumikiem].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed pierwszym tłumikiem rozumiem czyli na rurze idącej w tunelu?

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje daje raczej to że ten łącznik już nie jest elastyczny.

Go można wymienić bez kata i tak spawac trzeba.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...