Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Na zimnym pali, na ciepłym bardzo duże problemy


jacek666b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

U mojego wujka w passacie z 130 konnym motorem 6 manual po zatankowaniu na pradze w auchan na chwilę zaczął prychać, i od tamtej pory bardzo dziwne objawy: Na zimnym silniku pali tak jak wcześniej bez problemu, natomiast jak jest ciepły to trzeba go bardzo długo kręcic zeby odpalił. W szewczyku nie sa pewni co to, vag nic nie pokazuje, ale za naprawe licza minimum 2000 plnów. O co tu może chodzić? Silnik AWX lub AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie mapa startowa do korekcji. Jeżeli macie możliwość to podmieńcie akumulator na inny. Sprawdź rozrusznik. To częsta objawa za małych obrotów podczas odpalania. Rozwiązanie to regeneracja rozrusznika, wymiana akumulatora bądz korekcja mapy, tak aby podawał paliwo przy niższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie aku i rozrusznika to jeżeli by było coś nie tak, to na zimnym by były problemy a tutaj jest odwrotnie. Czy za pomocą Vaga mozna sprawdzić czy dawka paliwa jest załóżmy zbyt niska żeby ją potem skorygować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o tym w necie. wiele osób ma takie same objawy. Problem jest w tym, że na zimnym silniku paliwo jest podawane przy niższych obrotach, natomiast na ciepłym próg wzrasta. Objawy są takie ze na zimnym pali na dotyk, a jak jest nagrzany to trzeba kręcić 3-4 sekund. Można też na próbę odpiąć czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma rację. Słuchaj co Ci radzi.

NA zimnym podgrzwają świece więc musi odpalić i łaski nie robi. Na ciepłym mogą być problemy i tu są różne teorie.

Niektórzy radzą dać nowy rozrusznik czy aku lub jedno i drugie. Może też pomóc zmienić mapy w sofcie ale chyba warto od razu zrobić program bo pieniądze podobne. Ponoć dlatego że podzespoły po latach sie zużywają a mapy są dostosowane do ustawień fabrycznie nowych.

Obie czynności mogą pomóc bo dotyczą jednego i tego samego - wielkości podawanej dawki paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc, jeszcze takie pytanie od czego to się mogło rozregulować? Problem pojawił się po zalaniu paliwa w auchan..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie to przypadek, że akurat poi tankowaniu, generalnie coś niedomaga w aucie, zrób pełną diagnozę silnika vag'iem i zrób logi, zobaczy się co wyjdzie...

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sie upierasz że to od paliwa to bym wymienił filtr paliwa po prostu. Nigdy nie zaszkodzi. Ale wątpliwa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U brata miałem podobnie w avf. Był wymieniony filtr paliwa i po 3 miesiącach przestał odpalac na ciepłym. Zmiana aku rozrusznika nie pomogła. Zmieniłem mape startowa też nic. Pomogła głupia wymiana filtra paliwa. Dziwne ze razno jak zimny palił od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mape startowa w pd zostawil w spokoju. Stare kible na pompach to sie robilo z mapami. Najpierw zaczalbym od filtra paliwa, potem uszczelnienia na pompkach. Jest temperatura to sie rozszczelniaja i paliwo splywa... Jest wiele przyczyn. Trzeba zaczac od najprostrzych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego adrian998998 -piszesz ze uszczelniacze puszczja jak silnik gorący i przez to może ciężko odpalac...- nie uważasz jeżeli one by puszczały to też ciężko paliłby na zimnym? Zostawiasz gorace auto na parkingu i zanim silnik ostygnie to przecież do całkowitego ostygniecia jest więcej czasu na spłynięcie paliwa do baku... Chyba,że coś zle rozumuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam paliwo.

Na marketowych stacjach paliwo musi być tanie, kupują od firm "krzak" , o jakość i pochodzenie nie pytając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi palic zle na zimnym. Mialem takie przypadki u siebie w aso ze na zimnym palil od kopa a rozgrzal sie to rzucało nim jak starą ku......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam paliwo.

Na marketowych stacjach paliwo musi być tanie, kupują od firm "krzak" , o jakość i pochodzenie nie pytając.

i sie znasz a wlasnie maja takiego samegodostawce jak np BLISKA itp tyle ze roznince w cenie maja w marzy ;']

a kolega adrian99 dobrze prawi i wg mnie to napewno nie paliwo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...