Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne problemy z ogrzewaniem POMOCY


DżedajGrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów :hi:

Mam dziwny problem z ogrzewaniem. Szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego przypadku.

Mianowicie silnik zimny ustawiam tem przykładowo na 21C po chwili zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Gdy silnik osiąga tem 90C z kratek zaczyna lecieć letnie powietrze muszę zwiększyć temperaturę i przez chwilę jest dobrze potem znowu letnie leci i tak na okrągło.

Dopiero gdy silnik trochę ostygnie lub postoję chwilę na jałowym to leci ciepłe przykładowo na 21C. Póżniej znowu to samo ........ ;(

1.Nastawy podstawowe klimy zrobione

2. Zero błędów w sterowniku klimy

3. Węże od nagrzewnicy oby dwa ciepłe.

Panowie w czym może tkwić problem ???? :myśli:

---------- Post dopisany 16-09-2012 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 14-09-2012 at 23:11 ----------

Koledzy nikt nie jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną ???? :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze to normalne, i nie wydaje mi sie ze ma to jakies powiazanie z temperatura silnika. Klimatronik bierze temperature zewnetrzna oraz temperature wewnetrzna a nsatepnie odpowiednio ustawia przeplyw powietrza. Jesli ustawisz 21 to nie oznacze ze z kratki poleci 21, czujniki temperatury w dwostrefowym klimatroniku sa chyba w slupkach, wiec urzadzenie bedzie tak sterowac aby taka temperatura panowala przy czujniku. Najpierw wrzoci troche cieplejszego powietrza a nastepnie bedzie tylko mieszac regulujac obroty wentylatora oraz przeplyw powietrza. Podobnie jest na chlodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega benya4 napisał. Mam dokładnie to samo. Klima dodmuc**je zimnego powierza bo w aucie za ciepło jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w B6 miałem zawsze optymalną 22, a w B7 zauważyłem że optymalną jest 24-25.... też mnie dziwiło i chciałem drążyć temat, ale jest wszystko okej niby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za pomoc bo już myślałem, że coś jest nie tak. Dokładnie w B6 też optymalną zawsze miałem 21-22C a w B7 dokładnie zauważyłem to samo, że optymalna to ok 24C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem gdzieś adaptacje kanałów klimatronika i był kanał gdzie ustawiałeś w 3 zakresach odczucie ciepła, i wydaje mi się , że jak miałem próbnie opcję, że tak powiem "dla zmarzluchów" to było okej chyba... ale do końca tego nie potwierdzam, ponieważ teraz nie wiadomo jak ma być zakres skoro np. posiadasz lodówkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego martinus pierwsze słyszę o tych zakresach odczucia ciepła ale jak masz gdzieś te adaptacje to możesz podać. Sprawdzę i zobaczę może coś się zmieni ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi zginęły adaptacje, na pewno Grześ "wrclaguna" ma, bo na forum kiedyś były ale nie mogę znaleźć bo wyszukiwarka jest teraz słaba..., ale nie wiem czy jest sens przestawiania bo fabrycznie powinno być jak jest...czyli bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[h=2]:wink:

Adaptacja 10[/h]

Kanał temperatury wzrost 001 do ogrzewanie postojowe / wentylacja

Temperatury docelowej w trakcie trwania wentylacji ogrzewania dodatkowego lub pomocniczego zostaje zwiększona o wartość wprowadzoną.

Zakres wartości: 0 .. 8 (0,0 ... 4,0 ° C) lub 0 .. 16 (0,0 ... 8,0 ° C)

Jednostka: 1 (C = 0,5)

Kanał 002 wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja (end)

Temperatury docelowej na koniec okresu ogrzewania wentylacji pomocniczego lub pomocniczy jest zwiększona o wartości wprowadzonej.

Zakres wartości: 0 .. 4 (0,0 ... 2,0 ° C) lub 0 .. 8 (0,0 ... 4,0 ° C)

Jednostka: 1 (C = 0,5)

Kanał kompresor shut-003

0 = off przez jednostkę sterującą silnika jest tłumiona

1 shutdown = przez jednostkę sterującą silnika dozwolone (domyślnie)

Silnik kanał 004 Wskaźnik / C kompresor

Nie dotyczy (określana jest automatycznie).

0 default =

Kanał 006 wspomagania decyzji dla ogrzewanie postojowe / wentylacja

0 = Anynet (w zależności od temperatury zewnętrznej)

1 karnet = Wyświetlacz (po ostatniej selekcji)

Kanał 007 wyłączyć ogrzewanie postojowe / wentylacja

0 = wyłącznik automatyczny (Po czasie pracy lub ręczna)

1 = zamykania, oraz zatrzymywania silnika

Kanał świeżego powietrza Prędkość dmuchawy 008 z rozpoznawaniem mowy

W celu poprawy rozpoznawania mowy i zrozumiałość, prędkość wentylatora może być zmniejszona w funkcji rozpoznawania głosu.

Zakres: 3840 ... 22 528 (15 .. 88%)

Urządzenie: 256 (1%)

Kanał 009 podnapięciowe wyłączenia pomocniczy wentylacja

Standard: 118 (11,8 V)

010 Przepływ powietrza kanał szyby

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = brak powietrza (odpowiednik "USA / Japonia" kodowania)

2 = Zwiększony przepływ powietrza (odpowiednik "reszty świata", kodowania)

Kanał 011 chłodzenie charakterystyczna temperatura

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = Podwyższona temperatura (cieplejszy niż "reszta świata" kodowania)

2 = Normalna temperatura (odpowiednik "reszty świata", kodowania)

3 = niskie temperatury (chłodniej niż "reszta świata" - entsprich "USA / Japonia" kodowanie)

Kanał świeżego powietrza charakterystyczne dmuchawy 012

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = Low Power (mniej niż "reszta świata" kodowania)

2 = Normalna moc (odpowiednik "reszty świata", kodowania)

3 = Zwiększona moc (odpowiednik "US / Japan" kodowania)

Kanał 013 charakterystyczna temperatura podgrzewania

Do zimnego samochodu w zimie, temperatura w kabinie pasażerskiej, aby zwiększyć jak najszybciej temperatura docelowa jest większa od wartości zadanej.

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = niski wzrost temperatury (odpowiednik "Scandinavia" kodowania)

2 = Normalny wzrost temperatury (odpowiednik "reszty świata", kodowania)

Kanał 014 temperatura charakterystyczna temperatura zewnętrzna

W zależności od temperatury zewnętrznej, temperatura docelowa jest regulowana przez różne Kennlienien ogrzewania lub chłodzenia.

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = Podwyższona temperatura (cieplejszy niż "reszta świata" kodowania)

2 = Normalna temperatura (odpowiednik "reszty świata", kodowania)

3 = niskie temperatury (chłodniej niż "reszta świata" - entsprich "USA / Japonia" kodowanie)

Kanał 015 tryb recyrkulacji pracy

Do ogrzewanego zbiornika, jak to możliwe, w celu szybkiego schłodzenia, około 1 minuty, po uruchomieniu silnika z jednej danej temperatury przekracza różnicy między temperaturą otoczenia i temperatura wewnętrzna jest włączony do otaczającego powietrza.

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = krótszy czas w trybie recyrkulacji

2 = Normalne życie (na bazie charakterystyki sterowania)

016 kanał nawiewu na nogi

0 = Auto (odpowiednik kodowania)

1 = Zwiększony przepływ powietrza

2 = mała ilość powietrza

Domyślne ustawienia kanału 020

Zostały dokonane w przypadku zmiany kanałów regulacji w kanale, wartość "1" jest przechowywany.

0 = Przywróć domyślne

Kanał ochrona elementów 081

Aby rozpocząć naukę numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), aby zapisać "26467" jako nową wartość. Może to być konieczne, na przykład, po wymianie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DżedajGrd , sprawdź teraz wszystkie swoje kanały i daj znać w którym masz coś zmienione na inną pozycję niż 0, tak z ciekawości zanim potestujesz...bo ja jak dobrze pamiętam to miałem w jednym kanale przestawione coś...

Grześ dzięki bardzo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DżedajGrd, spoko :hi:najbardziej nas będą interesowały kanały od 10-14, ale pamiętaj żeby tu zapisać nastawy dotychczasowe to później będzie wiadomo jak wrócić po testach, a przy okazji ja porównam sobie jak u mnie powinno być...:wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego zapisać trzeba bo dla mnie jakoś to czarna magia :szok:

---------- Post dopisany 25-09-2012 at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 20:39 ----------

Znalazłem dzisiaj chwilę i sprawdziłem wartości kodowania poszczególnych kanałów.

U mnie tak to wygląda:

KANAŁ \ WARTOŚĆ \ LOAD

001 - 4 - 2.0C

002 - 0 - 0.0C

003 - 1 - ON

006 - 0

007 - 0 - OFF

008 - 6400 - 25.0%

009 - 118 - 11.8V

010 - 0

011 - 0

012 - 0

013 - 0

014 - 0

015 - 0

016 - 0

Więc chyba wszystko ustawione domyślnie tak jak ma być ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie problemu to kanał 11 ustawiamy na 1 i wszystko wraca do normy z grzaniem i chłodzeniem - przetestowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DżedajGrd tak właśnie chodzi o to, że 22 stopnie stają się standardem po zmianie, aczkolwiek przy upałach trzeba liczyć do 5 stopni różnicy między klimatronikiem a temp. zew. i taką sobie ustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...