Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Szarpanie silnika, czarny dym


pawulon

Rekomendowane odpowiedzi

posiadam audi a4 tdi 130ps 2004 r.

no i mam taki problem jadac jak co dzien raptem auto spadlo z obrotow nie dalo sie jechac powyzej do 2000 obrotow jazda to bylo jak rodeo szarpal no i teraz kopci na czarno padlo mi turbo?

moje pytanie brzmi czy jest sens kupowac uzywane turbo i czy jest mozliwe ze jakis element z turbiny zassalo do silnika (tak stwierdzil mechanik) co moze spowodowac nastepne problemy jak to sprawdzic czy sie cos dostalo dodam ze przebieg auta spawdzany 126tys choc nie mam 100% pewnosci prosze poradzcie cos.

dodam ze zupelnie nie znam sie na samochodach

dziekuje za wszelkie podpowiedzi

* kolego popraw w profilu kod auta na B6, stosuj prosze wlasciwy prefix [Musashi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to wygląda że padła turbinka trzeba ją wyjąć żeby coś stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest mozliwe ze dostal sie jakis element z turbiny do silnika ?

czy wymiana turbo to wszystko co musze zrobic poniewaz mechanik mowil mi ze jest mozliwe ze jakis element mogl sie dostac do silnika co moze pozniej powodowac problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak pracuje nabiegu jalowym? jakies halasy? stukanie pukanie. jak wyglada olej, jest olej? plyn chlodzacy?

wymieniane byly filtry?

jezeli objawem jest tylko brak mocy i czarny dym to nie turbina.

jezeli praca na biegu jalowym jest bez dodatkowych elementow akustycznych, proponuje podlaczyc vag-a i sprawdzic bledy zrobic, logi statyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnego stukania nie ma jak odpale to jedynie co sie dzieje to kopcenie

wymiany oleju jeszcze nie bylo i filtrow tez

autem malo jezdzilem z racji tego ze mnie nie bylo w kraju jak tylko cos sie zaczelo dziac odrazu pojechalem do mechanika i on stwierdzil ze na 80% turbo

podlaczyl kompa jaki mial program to nie wiem

zostawilem auto u niego zadzwonil do mnie i powiedzial ze jest wyciek z turbiny wiec napewno turbo i radzil sprzedaz auta gdyz moglo cos sie dostac do silnika nie wiem co mam robic troche to dla mnie dziwne ze pada turbo i odrazu do silnika sie moze dostac jakis element ktory moze uszkodzic go

nawet nie zdazylem sie nacieszyc autkiem :(

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedac auto :kwasny:,olej tego mechanika :thumbdown:

jestes z wawy,jedz do MR MOTORS na ul.Mineralna 26,Rogalotti na pewno postawi diagnoze w 5s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do kogoś kto się zna. Stary miał kiedyś paska z AWX-em, miał identyczne objawy, kupa dymu, szarpaczka do 2000-2500, jak sie wkręcił to już szedł, wymieniłem mu przepływke i śmigał jak ta lala.

A tu od razu sprzedać, może jeszcze temu mechanikowi za pół ceny :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wyczytalem na innym forum ze to moze byc problem z paskiem rozrzadu ? przy mocno wykreconym motorze przy naglych zmianach momentu obrotowego jest to mozliwe szczegulnie gdy pasek jest juz przelatany lub ciut slabo napiety a wlasnie ten mechanik mi go wymienil

ewentualnie guma łaczaca IC z rura spadla z IC

co o tym sadzicie?

ps. jutro szukam nowego mechanika i tym razem nie z polecenia

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu sprawdziłbym czy to czasem uszczelka na pompowtrysku nie padła, kiedys spotkałem sie z takim przypadkiem z T5 2,5 TDI kopcił wchodził na wyzsze obroty na biegu jałowym, szarpał itp. Po wym uszczelek na PD-ku wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radzil sprzedaz auta gdyz moglo cos sie dostac do silnika

Ile chcesz ???? dwie dwojki moge Ci zaplacic :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z której czesci Wawy jestes? Moge podjechac z vag'iem i obejrzec to cudo. Czarny dym to raczej nie turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu sprawdziłbym czy to czasem uszczelka na pompowtrysku nie padła, kiedys spotkałem sie z takim przypadkiem z T5 2,5 TDI kopcił wchodził na wyzsze obroty na biegu jałowym, szarpał itp. Po wym uszczelek na PD-ku wszystko wróciło do normy

jaki 2,5 TDI ma PD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sprawa rozwiazana dziekuje wszystkim za porady okazalo sie ze to tylko wezyk chyba ten od IC ale glowy nie dam bo sie nie znam mechanik nie wziol kasy wiec to na plus choc swoja droga mysle ze chcial mnie niezle przekrecic ale szkoda o tym rozmawiac wole wam jeszcze raz podziekowac mysle ze bede tu zagladal bo to naprawde fajne forum

pozdrawiam i dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...