Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co można zarzucić temu silnikowi ?


lester0071

Rekomendowane odpowiedzi

Ale wolabym ATJ - podobno jest pozbawiony błedów "wieku mlodzienczego" PD

cos Ci sie chyba pomylilo ... :naught:

Panowie nie szukajcie dziury w doopie !!!

motor jest udana jednostka ... jedyny problem to kupic taki motor w dobrym stanie .... a jak sie uda to pozostaje sie juz tylko cieszyc .....

silnik jest jak najbardziej w porządku, jedyna wada to droga produkcja :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJM-285Nm

ATJ-310Nm

Skad masz te dane,tylko nie mow ze z auto swiata.

z mojej instrukcji obslugi

14cf96ee62a3abfbm.jpg

chyba ze powiesz,ze VW nie zna sie na tym co robi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady AJM:

- padające pompki,

- turbina GT1749V zmuszona do pompowania z dołu na ciśnieniu 1,3 bara by wytworzyć te 285 Nm i dlatego umiera dużo szybciej jak praktycznie taka sama turbina w AFN,

- dół silnika to praktycznie to samo co silniki VP montowane w Golfie IV i pochodnych, czyli napęd pompy oleju łańcuszkiem, nie za mocne korby i tłoki. Dużo mocniejszy konstrukcyjnie jest ASZ/ARL/AWX/AVF. Jednak dół AJM wystarcza do ok 180 KM i 360-380Nm pod warunkiem rozsądnego użytkowania i wymiany chłodnicy oleju na większą.

- w początkowych seriach AJM pękały głowice i wycierały się dźwigienki napędzające PD. Później podobno zmienili skład stopu na głowicy i problem znikł. Sama głowica ma ten sam nr VW co np ARL więc pewnie słaba nie jest ;)

- we wszystkich PD istnieje jeden zasadniczy problem w głowicy - krótkie i wycierające się prowadnice zaworów. Przez to jak zawór łapie luz to spada kompresja, moc, rośnie dymienie i silnik żre olej. Wymiana prowadnic wymiana kopletnej regeneracji głowicy ale wyspecjalizowane zakłady dorabiają ciut dłuższe prowadnice i trwalsze jak oryginały.

Podsumowując AJM to przyjemna jednostka, podatna na mody i dobrze używana nie wykazuje większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- padające pompki,

Co to znaczy padajace pompki?Radze zaglebic sie temacie,widzialem siniki po 350ty i korekcje nie przekraczaly 0.50 na cylinder.

Jak sie dorwie Jan i zaleje opal to później ciągnie sie opinia ze pompki padaja,lub kupi paździerza z milionem przebiegu.

Jedyna wada tego silnika jest niska kultura pracy.

maly cytacik teraz mam nadzieje ze Masters sie nie obrazi.

W celu uniknięcia zniszczenia spowodowanego przedwczesnym zużyciem' date=' niemieccy konstruktorzy zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne...jak na przykład zastosowanie powlok węglowych o twardości zbliżonej do diamentu..na powierzchniach współpracujących pompowtryskiwacza...eliminując w ten sposób powstawanie zatarć :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: . Z praktyki warsztatowej pragnę potwierdzić że aparatura wtryskowa silników z pumpe-duse jest wieczna :twisted: :twisted: :twisted: o ile stosowane paliwo jest super jakości :lol: :lol: :lol: . Ale wracamy do tematu :twisted:[/quote']
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy padajace pompki?Radze zaglebic sie temacie,widzialem siniki po 350ty i korekcje nie przekraczaly 0.50 na cylinder.

To znaczy, że często w autach o przebiegu ok 200 kkm i mniejszym trzeba je najzwyczajniej w świecie wymieniać. Nie pierdzielę farmazonów a mówię to na podstawie praktyki warsztatowej.

Przyczynia się do tego zapewne słabe paliwo, stosowanie oleju nie spełniającego odpowiednie normy i wiele innych czynników. Jednak niestety tak jest, że padają i nawet powłoki węglowe (swoją drogą trochę materiałoznawstwa warto liznąć to wiedziałoby się, że są to fachowo nazywając "warstwy nawęglane" - więc najtańsza chyba technologia powierzchniowego utwardzania a nie hi-tech :polew:) temu nie zapobiegają.

AJM jest całkiem ok motorem i nawet jak się wymnieni 4 pompki to wychodzi podobnie cenowo jak 4 wtryski + pompa ;) A ja osobiście wolę AJM jak AFN (wiem naruszę uczucia niektórych kolegów) ale PD dla mnie pracuje ciekawiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...