Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zle odpala gdy silnik jest ciepły


gadi

Rekomendowane odpowiedzi

Na ciepłym silniku auto zle odpala, silnik bardzo trzęsie się i trzeba dłurzej pokręcić rozrusznikiem. Cały czs jezdzi normalnia aż do zgaszenia i ponownego zapalania gdy jest rozgrzany. Gdy silnik jest zimny to pali na dotyk. Kąt wtrysku mam trochę za niski (ok 35) ale jest taki od jakiegoś czsu , a te objawy pojawiły się pare dni temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku nie ma nic do zapalania na cieplo.kiedy filtr paliwa byl wymieniany.to sa zazwyczaj objawy konczacej sie pompy.Bylo juz o tym na forum o tym poszukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tam filtr paliwa,jak szczelnosc przewodow paliwowych ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym silniku auto zle odpala, silnik bardzo trzęsie się i trzeba dłurzej pokręcić rozrusznikiem. Cały czs jezdzi normalnia aż do zgaszenia i ponownego zapalania gdy jest rozgrzany. Gdy silnik jest zimny to pali na dotyk. Kąt wtrysku mam trochę za niski (ok 35) ale jest taki od jakiegoś czsu , a te objawy pojawiły się pare dni temu.

Możliwe przyczyny:

- uszkodzony czujnik temp płynu chłodniczego (007)

- zapchany filtr paliwa

- słabe wtryskiwacze (013)

- daleko za samym końcu pompa wtryskowa - słabnący zawór niskiego ciśnienia (013)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie siedzi dokładnie ten czujnik temp płynu chłodniczego (007) w silniku 1,9 TDI AFN

Mrze jakieś fotki ?

G62 znajduje sie na wezu wodnym wychodzacym z glowicy zazwyczaj niebieski 4-pinowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje się w tylnej części silnika patrząc na silnik od przodu gdzie jest wsunięty w plastikową rurkę wkładu chłodzenia i zabezpieczony wsuwką. Musisz zdjąć tą plastikowa osłonę z silnika która jest mocowana na dwie śrubki, następnie odpinasz kostkę od czujnika, wyciągasz te zabezpieczenie i wyciągasz czujnik. Po wyjęciu czujnika będzie się lał płyn chłodzący. W rurce pozostaje gumowy oring który należy też wymienić. Zakładasz nowy oring, wciskasz czujnik i uzupełniasz płyn. Powodzenia :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- uszkodzony czujnik temp płynu chłodniczego (007)

Robilem ostatnio 1Z z uszkodzonym czujnikiem i palil normalnie pokazywal -30st

Ustaw kat na poprawny,podnies dawka startowa,jak nie pomoże to pompa do wymiany ewentualnie mozesz zrobic korektę programu u jakiegoś tunera.

... a najlepiej niech wymieni silnik na nowy ...

Oczywistym jest iż przy mocno ujemnym wskazaniu temp na ECU silnik będzie palił od kopa - wszak dostanie wysoką dawkę rozruchową.

Skąd wiesz iż u kolegi leży pompa, która zazwyczaj nie gaśnie nisko, a wysoko ...

Na końcu - skąd wiesz iż mapa kolegi jest spartolona - wszak AFN`y w B5 miały ją poprawną ?

[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 21:21 _________________________________________________

zrobic korektę programu u jakiegoś tunera.

i to pomoże

G... pomoże - potrzeba nam więcej wróżek z kryształowymi kulami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wróżka jak tu widze to jesteś ty.

nie wymadrzaj sie :wink4:

Co do korekty mapy startowej(nie wiem jak to sie fachowo nazywa) to zapytaj rogala/mastersa ja nie bede tu polemizował z kims kto nie ma o tym zielonego pojęcia,wiem ze tak sie robi i problem znika z zapalaniem ciepłego motoru,jezeli jest to wina podjechanej pompy.

to prawda ze pomaga ale Basketowi chodzi zapewne o to.zeby najpierw wykluczyc podstawowe rzeczy,wymienic filtry,porobic logi i wtedy mozna jak wszystko jest ok zabierac sie za korekte mapy dawki startowej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem wyzej zeby posprawdzal kat wtrysku

juz pisalem ze to nie ma znaczenia do zapalania na cieplo

podwyzszyl dawke startowa

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

korekta ktora jest troche tansza

zeby w tym roczniku zrobic korekte trzeba wylutowac kosc bo kablem sie nie da a wiec jak juz mam kosc w rece to robi sie od razu mocny soft i automatycznie nowa dawke rozruchowa :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

da sie ... :wink4:

ale efekty sa marne i krotkotrwałei zdaje sie nie zwyklym vaviem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

da sie ... :wink4:

ale efekty sa marne i krotkotrwałe :tongue4:

nie pisales o efektach tylko o mozliwosci zmiany .... :naughty:

koniec OT ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G... pomoże - potrzeba nam więcej wróżek z kryształowymi kulami ...

Przyczyną złego palenia na ciepłym silniku jest zła mapa dawki startowej ... chodzi o środowisko i ochrone dwumasówki

Można przeczyścić rozrusznik i dac nowy akumulator , ale pomoze to tylko na jakiś czas ... po kilku miesiącach problem powróci

mozna dać opornik na włacznik ( lub inny patent ) który oszuka ECU ... pomoże , ale czy warto :?:

Jeżeli po odpieciu czujnika temp. odpala dobrze to wina lezy po stronie dawki starrtowej. Można ją podciągnąć vagiem ale jak koledzy piszą jest to bardzo mały zakres regulacji

Możesz się sprzeczać ze mną , ale jak znam życie i tak skończy się na zmianach mapy lub rozruszniku i akumulatorze .

Wejdź na forum VW golfa gdzie takich tematów jest setki i zobacz jak one się kończą ( te problemy ) ... jakie są ich rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną złego palenia na ciepłym silniku jest zła mapa dawki startowej ... chodzi o środowisko i ochrone dwumasówki

gdyby byla zła to by zle palil od nowosci .... :wink4:

panowie utarlo sie ze mapa startowa jest zla ... ale to goowno prawda ... mapa jest dobra to motor jest juz zmeczony i nie kreci sie jak powinien .... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby byla zła to by zle palil od nowosci ....

zgadza się , ale trzeba uwzględniać to , że części silnika , pompy też się zuzywają , a korekcja mapy pomaga [br]Dopisany: 06 Czerwiec 2008, 10:14 _________________________________________________propunuję zjrzeć w ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166743&postdays=0&postorder=asc&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...