Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem temperatury spalin


bibiak

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,
czy któryś może mi powiedzieć z którymi czujnikami/elementami może być związany błąd: 5260($00148C):24 Czujnik 1 temperatury spalin rząd 1 Usterka elektryczna, Brak sygnalu/komunikacji Lamp OFF sporadyczny

Informacje o sterowniku:
Numer Sterownika: 03L906022MR
Nazwa: J 623 R4 2,0L EDC
Kodowanie: 08 0104002C18072118
SW: 5485

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, błąd kasowałem kilkakrotnie. Staram się zdiagnozować w czasie jazdy w jakich warunkach się pojawia, ale jak na razie nic mi do głowy nie przychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za info. Sprawdzę i dam znać jaki jest status

---------- Post dopisany 02-11-2012 at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2012 at 10:55 ----------

Byłem u elektromechanika. Podotykał jakieś złączki, podłączył komputer. Nic nie wziął, a problem wygląda, że zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż powraca.

Zdjęcia silniki i kabli widocznych od góry (dużo się powtarza):

Zdjęcie1:

a8edy8y3.jpg

Zdjęcie 2:

agamerym.jpg

Zdjęcie 3:

bahyqa8u.jpg

Zdjęcie 4:

e5ara6e9.jpg

Zdjęcie 5:

ydyjujyr.jpg

Zdjęcie 6:

7u5y5yjy.jpg

Zdjęcie 7:

u6azabeq.jpg

Zdjęcie 8:

tu2avu2a.jpg

Zdjęcie 9:

emegu3y6.jpg

Zdjęcie 10:

zage2etu.jpg

Zdjęcie 11:

e4a8u7yh.jpg

Proszę o pomoc we wskazaniu kabla, którym powinienem się zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pierwsza kostka (ta mniejsza na zdjęciu 4) to czujnik 3. Ja mam problem z 1. Co prawda jak poruszam wszystkimi to mam problem z głowy na tydzień, a później znowu problem wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z czujnikiem tylko nie wiem z ktorym. Nie mam zadnych błedów ale na kompie wykazalo mi ze czujnik od spalin tylko ktory to nie pamietam...przez ten czujnik mozliwe jest ze wiatrak chodzi przez 10 min po wylaczeniu auta???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam jak sie nazywal ten bład ale mechanik mowil o czujniku temperatury spalin chyba przed filtrem dpf i to przez to chodzi wiatrak po zgaszeniu. Zaznaczam ze mam usuniety dpf wlasnie i to po tym sie tak stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone, że ci co wycinali DPF coś sknocili, może źle wyprogramowali, najlepiej podjedź do nich i niech poprawią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


nie pamietam jak sie nazywal ten bład ale mechanik mowil o czujniku temperatury spalin chyba przed filtrem dpf i to przez to chodzi wiatrak po zgaszeniu. Zaznaczam ze mam usuniety dpf wlasnie i to po tym sie tak stało.

sprawdz nr błędu, może być też źle wyłączony dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bibak znalazłeś ktory to czujmik? To ten za dpf?

Ja znalazłem i jest to czujnik przy turbo, dostępny z kanału oznaczenie mojego

03L906088AR, tylko teraz zastanawiam sie czyn podejdzie mi 03L906088AQ z audi a4 b8 a mam seat exeo 2.0 tdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, możecie podpowiedzieć, czy czujnik o numerze 03l906088AR może być zastąpiony czujnikiem z inną końcówką w numerze np. 03l906088AQ? Wyglądają identycznie ale chciałbym mieć pewność zanim zamówię. 

Pozdrawiam 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś wywalony dpf i wyłączony programowo to nie mozesz mieć żadnego błędu od tegoż filtra.

 

moja ocena jesy taka, ci co wyprogramowalem ci filtr ze sterownika cos sknocili.

jedz do nich na poprawkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłacze sie do tematu gdyż wydaje mi sie że mam problem z czyjnikiem temperatury DPF i sondą lambda. Jest kilka tematów dotyczących czujników temperatury więc chciałbym szybko dotrzec do każdeo kto brał udział w pomocy koledze @Piotras85 gdyż musze szybko naprawic auto.

 

Miałem czyszczony DPF i czujniki były zdemontowane z DPF i zamontowane ponownie co mogło spowodowac ich uszkodznie. Jeżdziłem miesiąc, głownie trasy i zauważyłem że auto ciągle wypala DPF pomimo iż dopiero co był czyszczony. Po pewnych nieudanych cyklach pojawił sie błąd P245800 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration oraz Check Engine. Auto oczywiście przeszło w tryb awaryjny.

IMG_20191229_203617.jpg

 

 

Po skasowaniu błedu uruchomiłem procedurę regeneracji DPF komputerem - regeneracja okazała się nieudana, powtórzyłem jeszcze raz. Wykonywałem regeneracje juz wcześniej i teraz podczas regeneracji zauwazyłem że temperatura za DPF była bardzo niska przez cały czas trwania regeneracji. Początkowo DPF nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury aby się wypalic. Nie osiągnałem temperatury za DPF wyższej niż 50 stopni C czyli proces nagrzewania sie nie zakończył (temperatura wahała się od 30-50 stopni C). 

IMG_20191227_204259.jpg

 

Po nieudanym procesie regeneracji sprawdziłem wartosci wszystkich czujników i o to co zobaczyłem:

IMG_20191228_115126.jpg

 

IMG_20191227_231318.jpg

 

Jak wiemy z tematu kolegi @Piotras85 https://a4-klub.pl/topic/414706-czujniki-temperatury-spalin/ czujnik 2 to sonda lambda a czujnik 4 to czujnik za DPF. W moim przypadku czujnik 2 pokazuje 0 stopni i nie wiem czy jest to prawdziwy problem oraz czujnik 4 który pokazuje zaniżona temperaturę (kiedyś podczas regeneracji temperatura dochodziła nawet do 550 stopni C). Chciałbym Was prosic o sprawdzenie komputerem (jeżeli macie dostęp) wskazań tych 4 czujników abym mógł zdjagnozować czy lambda powinna wskazywac temperature czy nie. W sprawie czyjnika 4 jestem niemalże pewien że nie wskazuje poprawnych wartości.

Istnieje jeszcze mniej prawdopodobna lecz mozliwa opcja że mechanik źle zamontował czyjniki zamieniając 4 z jakimś innym. Natomiast zarówno czujnik 1 i 3 wskazuja podobne wartości więc wnioskuje że są ok.

 

Jeśli chodzi o odczyty sondy lambda to takie ma wartości:

IMG_20191228_120606.jpg

 

Nie wiem jak powinna pracować ta sonda i tu prosze was także o sprawdzenie komputerem. Po skasowaniu błędu P245800 Check Engine znika, auto jedzie dalej, ale informacja na liczniku o problemie z DPF pozostaje.

 

Dodam jeszcze że po zgaszeniu auta wentylatory na chłodnicy nadal działają!

Edytowane przez Pedrowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z filtrem DPF zakończony! 

Wyglada na to iż znalazłem ustrerkę którą według mnie jest poprostu błedem mechanika. Znalazłem wykręcony ale nadal podłączony czujnik 4 wiszacy przy rurze co wyjasnia wskazania wahania tempertury czujnika za DPF będące w zaniżonych wartosciach (podczas regeneracji DPF oraz sprawdzając wartości rzeczywiste)

 

IMG_20200103_145657.jpg

 

Po zamontowaniu czujnika regeneracja została zakończona prawidłowo, kontrolka DPF na liczniku znikła a błąd P245800 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration jak narazie nie wystepuje (w trakcie 2 dni testowania). Ciesze sie że przez 2000 km jazdy (głównie autostrady) nic sie tam nie zapaliło od gorących spalin!

IMG_20200103_151529.jpg

 

Regeneracja i temperatura za filtrem DPF w czasie nagrzewania do 550 stopni C:

IMG_20200103_160255.jpg

IMG_20200103_161932.jpg

 

Temperatury wszystkich 4 czujnikow po zakończeniu regeneracji (studzenie):

IMG_20200103_162005.jpg

 

Nadal zastanawia mnie jak u Was wyglada wartość temperatury czujnika 2 (sonda lambda) gdyz to sie nie zmieniło, nie ma także żadnego błędu sondy więc ciężko mi określic prawidłowość odczytu bez porównania z kimś.

 

Wartości sondy lambda sa troche inne porównując do poprzedniego zdjecia z mojego postu wczoraj co sygnalizuje że sonda pracuje, choc nadal w trakcie pracy silnika air flow (przepływ powietrza?) wskazuje wartość 0.0G tak jak wcześniej. 

IMG_20200103_162204.jpg

 

Prosze kolegów o sprawdzenie przy okazji jak u Was wygląda odczyt temperatury czujnika 2 oraz air flow sondy lambda. Mam nadzieje że komuś pomoże ten post tak jak mi pomogły wsześniejsze posty kolegów wyżej i mogłem sam ten problem rozwiazać :thumbup1:

 

EDIT: Widze ze ruch na forum umarl..

 

Edytowane przez Pedrowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...