Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny odgłos przy puszczaniu gazu


witjacrf

Rekomendowane odpowiedzi

Tez mam ten dzwiek. Auto kupilem nie caly miesiac temu. Na poczatku nic nie bylo slychac. Pojechalem na wymiane oleje i filtrow i jakos tydzien po tym zaczełem słyszeć ten dzwięk. Jutro dzwonie do mojego mechanika zapytac sie co z tym robic czy cos robic czy nie ruszac ? Dodam ze mam troche zapocony EGR. W moim przypadku dzwiek slychac do 3 biegu i bardzo rzadko na biegu jalowym jak dodaje gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zdaje ze ten dźwięk masz od początku tylko teraz go dostrzegłes:)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Jestem nowy i w sumie niedawno też kupiłem A4 B7. Mam podobny dźwięk przy puszczeniu gazu i zmianie biegu ale jak czytam forum to zaczynam się tym coraz mniej przejmować. Przed kupnem mojego Audi poprzedni właściciel regenerował turbinę więc się na razie tym nie martwię. Bardziej bym kierował swoje problemy w kierunku EGR albo po prostu ten dźwięk powstaje w wyniku przeładowania tak jak pisał kolega powyżej. Dziś jadę na diagnostykę komputerową ale z innym problemem więc może i turbinę sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączę się do tematu, mam podobne objaw do "witjacrf"

Audi A4 B7 2.0 103kW BLB, dziwny dzięki tylko w czasie jazdy szczególnie ujawnia się na 3 biegu z komory silnika przy gwałtownym dodaniu gazu i od razu odpuszczeniu go pojawił się dziwny odgłos tak jakby coś ocierało "odgłos podobny do czegoś co by się kręciło i o coś ocierało..."
może ktoś miał taki przypadek?

Poniżej link z moim nagranym dźwiękiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2012 o 11:19, mlodziak22 napisał:

mam to samo, na mocy nie stracił i dźwięk ewidentnie od turbiny tak jakby się coś zacieralo,tylko jak zimny jest po pierwszym odpaleniu jest ok po paru sekundach już jest ten dźwięk.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

 

U mnie problem z linka w/w rozwiązało dokręcenie śrub kolektora wydechowego plus założenie jednej bo jakiś mechanik idiota nie dość że niedokręcił , to jeszcze jednej nie założył. ps. na filmie słyszę wyraźnie ze gdzieś zaczyna gwidac - rozszczelniony układ. Wiec zabieg dokręcania możne rozwiązać problem tak jak w moim przypadku=zero złotych :) . możliwe ze u niektórych pomoże wymiana uszczelki kolektora wydechowego. koszt uszczelki 20 zl wymiany 200 :)

problem usunięty plus dodatkowo auto lepiej zbiera się od dołu. :)

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze jak tak oglądam te wasze filmiki, to dochodzę do wniosku że u mnie chyba też taki dźwięk zaczynam słyszeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No objaw "chrząkającej" turbiny i pojawiających się coraz częściej notlaufów  zmusił i mnie do zbadania przyczyn problemu w moim BPW.

Zacząłem od sprawdzenia działania zmiennej geometrii , podciśnienie wziąłem sobie z wysysarki do oleju ,  podpiąłem go przez wygrzebany z zapasów stary N75 do gruchy turbiny :P

Wysterowywałem go ręcznie podłączając i odłączając pod aku od UPS-a , obserwowałem ruchy siłownika turbiny , wszystko chodziło płynnie i bez  zbędnej zwłoki więc turbinie odpuściłem i zająłem się elektozaworem N75 z mojego silnika :decayed:

Wyciągnięty na wierzch i podpięty zamiast wcześniejszego ładnie sztangę zasysał, ale z jej opuszczaniem schodziło mu się trzy razy dłużej niż temu z zapasów :naughty:

Dało mi to do myślenia ,  albo zatkany jest sam zawór albo filterek znajdujący się na nim i łączący go z atmosferą .

20170712_224430.jpg

20170712_223749.jpg

Jak go wybebeszyłem to przyczyna była jasna, wystarczyło gąbkę filtrującą wyprać w ludwiku wysuszyć i poskładać z powrotemby zaczął działać poprawnie :hi:

Gąbka przed praniem:

20170712_223812.jpg

I po praniu:

20170712_224259.jpg

Poskładany z powrotem i podłączony do instalacji testowej , grucha chodzi już normalnie :

Zamontowany z powrotem , wszystko po podłączane i jazda próbna...

:) Banan na twarzy już od początku, turbo nie sapie przy zdjęciu obciążenia z silnika, podczas jazdy i obserwacji grupy 011 nie pojawiają się dłuższe momenty przeładowania i notlaufy odeszły w niepamięć :D

Całość zajęła dwie godzinki łącznie z 50 km jazdy próbnej pod kompem po robocie :P

 

Wnioski :

Zanim wytargacie przeładowującą turbinę do czyszczenia zmiennej geometrii , warto zacząć od bardziej prozaicznych rzeczy, żeby niepotrzebnie nie ładować się w koszty i nie blokować sobie potrzebnego środka lokomocji na czas niepotrzebnej naprawy :hi::)

A rzucone przez mechanika " Panie , turbina do czyszczenia " może być w wielu przypadkach dla niego źródłem łatwych i nie za bardzo należnych mu pieniędzy :naughty:

W autach które mają N75 bez filterka , tylko biorące do N75 ciśnienie atmosferyczne z puszki filtra powietrza, proponuję zacząć od sprawdzenia jego stanu.

Mocno zawalony zanieczyszczeniami może tak samo powodować takie problemy ...

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U mnie problem z linka w/w rozwiązało dokręcenie śrub kolektora wydechowego plus założenie jednej bo jakiś mechanik idiota nie dość że niedokręcił , to jeszcze jednej nie założył. ps. na filmie słyszę wyraźnie ze gdzieś zaczyna gwidac - rozszczelniony układ. Wiec zabieg dokręcania możne rozwiązać problem tak jak w moim przypadku=zero złotych [emoji4] . możliwe ze u niektórych pomoże wymiana uszczelki kolektora wydechowego. koszt uszczelki 20 zl wymiany 200 [emoji4]
problem usunięty plus dodatkowo auto lepiej zbiera się od dołu. [emoji4]

U mnie powodem tego dźwięku jak z filmiku u kolegi powyżej, pojawiającego się za każdym razem gdy puściłem gaz i auto spadało z obrotów, była nieszczelność na rurze łączącej filtr powietrza z turbo. Jedna opaska się poluzowała i stad takie numery. Wszystko wyszło gdy zabrałem się za podmienianie mojego n75 na inny w celu zdiagnozowania problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...