Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w naszych A4 A do Z


wasyl291

Rekomendowane odpowiedzi

witam fomurowiczów. Mam słabe ogrzewanie w mojej audi i pierwszy sezon zimowy. jesienia wymieniłem płyn, troche wypłukałem układ i zalałem płyn. juz kilka razy odpowietrzałem i dzis po zagrzaniu na biegu jałowym zdejmuje górny waz od nagrzewnicy i nie leci nic przez ta dziurke do odpowietrzania( zbiorniczek wyrównawczy duzo wyzej), po zdjeciu przewodu całkowicie leci ale bardzo słabo. po wygaszeniu auta juz pokazuje sie w oczku odpowietrzajacym nawet sporym strumieniem. co moze byc niedrozna nagrzewnica, słaba pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłopie, przeczytaj swój 1 post w tym temacie i nie dość, że zadałeś pytanie to sobie od razu odpowiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłopie, przeczytaj swój 1 post w tym temacie i nie dość, że zadałeś pytanie to sobie od razu odpowiedziałeś.

Dzięki wielkie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, jeszcze możesz sprawdzić różnicę temperatur, jak czujnik temp. będzie okłamywał to też w aucie mogą dziać się cuda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze jesli auto mamy od dlugiego czsu i zalewamy uklad plynami a nie woda z kranu to raczej zapchanie nagrzewnicy odpada bo skad wdedy kamien ma sie zrobic albo jakies smieci,tym bardziej ze po dodaniu gazu cieplo sie robi.zawalona nagrzewnica nie jest w stanie sie sama odetkac po dodaniu gazu bo cisnienie nie jest tak duze,wtedy moim zdaniem pompa wody jest winna.

to jest tylko moja opinia na ten temat

zreszta koszt nowej nagrzewnicy nie jest wielki wiec mozna profilaktycznie wymienic.w intercarsie kosztuje 130 zl nrf albo jakis polski zamiennik thermo..... 119zl

Z drugiej strony tez dziwne że tyle z nas ma problemy z pompą wody która kupujemy markowych firm które bez problemu musza wytrzymać 60tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem po wymianie calego rozrzadu wraz z pompa wody, nowy termostat, mechanik nadal nie wie co jest grane , audi zachowuje sie tak samo zanim nagrzeje sie do 90 stopni daje 40% ciepla, jak juz jest silnik nagrzany wowczas przestaje leciec cieplo, 

 

Mechanik po tygodniowej diagnozie stawia na uszczelke pod glowica, po diagnozie kupilem tester CO2 tester do uszczelek , nic nie wykazalo , czy to moze byc uszczelka? czy  jakies czujniki jkakis problem z elektronika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim wypadku pomogła wymiana nagrzewnicy kupiłem nrf innej nie miel 4h roboty i jest ciepło aż miło. A co najistotniejsze bez demontażu deski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli daje cieplo troszke zanim wskazowka dojdzie do 90 stopni to czy moze byc nagrzewnica? czy raczej czujniki ? cos pomieszane z klimatronikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działałem wg DIY, które tu znalazłem. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/403682-B6-A4-Heater-Core-DIY
Zacząłem od schowka pod kierownica i osłona wtedy widzisz nagrzewnicę. I nie widzę tu sensu wyciągania pedału gazu wiec go nie demontowałem. Jak już sprawdziłem że się da zacząłem od odkręcenia osłony silnika i spuszczenia płynu, problemy sprawiał mi korek spustu ale po kilku chwilach walki udało się go ściągnąć płyn ładnie zleciał. Poprawiłem jeszcze kompresorem.  
Później sama nagrzewnica opaski ładnie zeszły, kolejnym wyzwaniem okazało się zdemontowanie starej nagrzewnicy nie chciała za żadne skarby puścić to wymaga cierpliwości mało miejsca trudny dostęp ale się da. Przygotuj się w tym miejscu na sporą ilość resztek płynu z układu. Zasada jest prosta nagrzewnicę możesz uszkodzić uważać musisz na przewody żeby ich nie uszkodzić bo będziesz miał problemy ze szczelnością układu. Co do uszczelek i zacisków użyłem tych samych były w bardzo dobrym stanie więc nie widziałem sensu wymiany.  Po zamontowaniu zalałem odpowietrzyłem i wyruszyłem na jazdę próbną znacząca poprawa. Nic nie ciekło nie kapało, dolewka płynu i jeszcze raz dla pewności odpowietrzyłem.
I teraz grzeje jak marzenie aż miło :naughty: 

Dodam że nagrzewnicę odkamieniałem dwa lata temu i w tym roku w warsztacie i nie przyniosło to specjalnego efektu. W warsztacie powiedzieli mi 400 zł za wymianę :kwasny: + części w tym z rozbieraniem środka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. koledzy mam problem z nawiewem od strony pasażera z lewej strony z tyłu, w ogóle nie leci powietrze i cały czas mam tylna szybę zaparowaną, po prawej normalnie dmucha jak należy. jak mogę to naprawić? gdzie szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Mam problem z brakiem grzania w kabinie odkąd kupiłem ten samochód, borykam się z tym problemem od paru miesięcy.
Sprawa wygląda następująco, auto nie grzało, przy większych prędkościach na autostradzie temperatura skakała nawet do 120 stopni, ale jak tylko ściągnąłem nogę z gazu to automatycznie wracało na 90 stopni. Po tym odstawiłem auto na warsztat, bo i tak musiałem wymienić filtry, rozrząd z pompą wody i przy okazji został wymieniony termostat i odpowietrzony. Odebrałem auto, już się nie przegrzewało i ładnie grzało. Następnego dnia znowu auto nie dmuchało w ogóle ciepłym powietrzem, choć problem z zagrzewaniem się auta ustało. Znowu do mechanika, sprawdzili nagrzewnicę, korek od wlewu oleju, teoretycznie wszystko. Padło na głowicę, po sprawdzeniu okazało się, że jest walnięta (nie pamiętam co dokładnie, bo się na tym nie znam, a nie mam przy sobie papierów) więc się zgodziłem na naprawę i planowanie. Została ona z powrotem założona, przetestowane na warsztacie, auto gotowe do odbioru. Odebrałem, mechanik kazał jeszcze auto odpalić, poczekać, aż się zagrzeje i sprawdzić czy wszystko grzeje itd. Wszystko po paru minutach pięknie zaczęło grzać, wróciłem do domu zadowolony, następnego dnia wsiadam do auta, przejechałem pare km, auto ma 90 stopni, a leci zimne powietrze? Jechałem akurat obwodnicą, depnąłem mocniej, auto się zagrzało do 120 stopni.. Ręce mi opadły, nie wiem już co mam robić, mechanik oczywiście kazał odstawić auto z powrotem na warsztat. Dwa tygodnie auto tam było, sprawdzali, jeżdzili, jak mechanik twierdzi im za każdym razem auto grzało. Twierdzą, że może gdzieś się tam zapowietrzył. No to odebrałem auto, wracając do domu auto ładnie grzało, następnego dnia... Wiadomo to samo, znowu brak grzania, dopiero po trzecim dłuższym postoju i wracając, auto zaczęło grzać. Miał ktoś podobny przypadek? Bo już mam tego wszystkiego dosyć.. Dodam, że mechanik twierdzi, że dwa węże dochodzące do nagrzewnicy powinny być ciepłe, ściągnąłem pokrywę przy akumulatorze i sprawdziłem. Okazało się, że jeden jest ciepły, drugi zimny. Mam znowu auto odstawić do mechanika, tylko już mi ostatnio powiedział, że sam do końca nie wie co to może być.. Pomocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co piszesz to samo w kolejnym temacie skoro założyłeś swój o tym problemie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.12.2016 o 20:22, kubaluka napisał:

Witam. Przeszukalem cale forum ale niestety nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. Autko to A4 B6 problem w tym, ze jak ustawie na climatronicu temperature np 19 st to ładnie dmucha z kratek ciepłe i przez jakis czas jest ok, ale po przejechaniu jakis 30 km kiedy sie juz nagrzeje zaczyna wiac takie chlodnawe powietrze ze kierowcy robi sie zimno wiec podwyzszam temperature i znow przez jakis czas jest cieplo az sie dogrzeje i sytuacja sie powtarza. Denerwujace jest to bo non stop trzeba podwyzszac temperature. Jak sie zatrzymam na stacji i auto sie wychlodzi to znow jest fajnie cieplo az do momentu jak sie nagrzeje. Błedow nie ma zadnych nastawy robilem kilka razy. Nawiewy na nogach grzeja caly czas tylko z gornymi jest cos nie tak. Ktos mi mowil ze dol bedzie zawsze grzal a z gornych bedzie wyrownywal temperature zimnym. Pozdrawiam i prosze o pomoc.

U mnie jest teraz podobnie (tyle że B7 1.8T). Ktoś rozwiązał ten problem? Poza tym, dodatkowym objawem jest nieco cieplejsze powietrze ze strony pasażera (kratka środkowa).

Edytowane przez bastiv40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja mam ten podobny problem. Wskazówka stoi jak zaczarowana na 90*C- nie dawno wymieniłem termostat. Na klimatroniku ustawione 19*C, na początku coś tam grzeje, ale po dłuższej jeździe zaczyna wiać letnie, a w zasadzie chłodne powietrze. Podniesienie temperatury pomaga doraźnie, bo za chwilę sytuacja powtarza się. Ze wszystkich waszych opisów wynika że to nagrzewnica, dlatego szykuje się do wymiany. W serwisie krzyczą bagatela 670zł! Może mi ktoś podać nr OEM, żebym mógł sobie jakiś zamiennik wyszukać. Bo z tego co znalazłem to są za 70zł i za 700zł i nie wiem który kupić, żeby już więcej do niej nie zaglądać.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mateusz28111989 napisał:

Panowie, ja mam ten podobny problem. Wskazówka stoi jak zaczarowana na 90*C- nie dawno wymieniłem termostat. Na klimatroniku ustawione 19*C, na początku coś tam grzeje, ale po dłuższej jeździe zaczyna wiać letnie, a w zasadzie chłodne powietrze. Podniesienie temperatury pomaga doraźnie, bo za chwilę sytuacja powtarza się. Ze wszystkich waszych opisów wynika że to nagrzewnica, dlatego szykuje się do wymiany. W serwisie krzyczą bagatela 670zł! Może mi ktoś podać nr OEM, żebym mógł sobie jakiś zamiennik wyszukać. Bo z tego co znalazłem to są za 70zł i za 700zł i nie wiem który kupić, żeby już więcej do niej nie zaglądać.
Pozdrawiam.

Zakładałem w poprzedniej B7 zamiennik za 80zł i hulał aż miło.Ale wymiana denerwująca.

Szukaj takiego zamiennika który ma metalowe końcówki gdyż łatwiej Ci będzie spiąć klamry,dzięki czemu się mniej naQrwujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2017 o 15:15, mateusz28111989 napisał:

Panowie, ja mam ten podobny problem. Wskazówka stoi jak zaczarowana na 90*C- nie dawno wymieniłem termostat. Na klimatroniku ustawione 19*C, na początku coś tam grzeje, ale po dłuższej jeździe zaczyna wiać letnie, a w zasadzie chłodne powietrze. Podniesienie temperatury pomaga doraźnie, bo za chwilę sytuacja powtarza się. Ze wszystkich waszych opisów wynika że to nagrzewnica, dlatego szykuje się do wymiany. W serwisie krzyczą bagatela 670zł! Może mi ktoś podać nr OEM, żebym mógł sobie jakiś zamiennik wyszukać. Bo z tego co znalazłem to są za 70zł i za 700zł i nie wiem który kupić, żeby już więcej do niej nie zaglądać.
Pozdrawiam.

U mnie też tak było, że przez pół godziny jazdy dmuchało ciepełkiem od strony kierowcy, a później zimnym powietrzem, co jeszcze dało się opanować, gorzej było jak waliło gorącym, bo na trasie przy dłuższej podróży normalnie się gotowałem w środku. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wymiana silniczka od klapki ciepło zimno ponieważ zużył się już potencjometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przerabiałem ostatnio nagrzewnicę. Płukałem, odkamieniałem, ale ciągle jakieś śmieci wychodziły lub brązowa woda leciała. Zostawienie na parę godzin odkamieniacza, octu nic nie dało.
Dopiero po lekkim w*urwiu zdecydowałem się że nagrzewnicę wymienię (drugą, czystą na wymianę miałem już dawno).
Z początku bałem się wymiany po przeczytaniu jak to się robi na forum, lecz nie potrzebnie. Okazało się to proste. Bez odkręcania pedału gazu. Wystarczyło czujniki wyjąć. No i zaciski od nagrzewnicy (chłodnicy nagrzewnicy).
Więc jak silniczki działają dobrze polecam wymianę a nie odkamieniania chodnicy nagrzewnicy. Foto jak wygląda we wszystkich b6 wrzucam poniżej:
Pozdr

692d5cd9449a9d42a387cbe2778a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...