Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w naszych A4 A do Z


wasyl291

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.11.2018 o 23:47, Marian_NOL napisał:

Panowie B7 2.0 TDI BRD problem z ogrzewaniem mam taki ze jak się nagrzewa leci ciepło później zimo. Pogoda już nie bardzo jeździć tylko z grzaniem d*py. Co mogę sprawdzić? 

W czasie jazdy leci ciepłe a na postoju zimne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2018 o 11:37, Rabbi napisał:

W czasie jazdy leci ciepłe a na postoju zimne?

Robiłem ostatnio górę silnika, przejechałem 100 mil zapaliła się woda zrobiłem kejne 100 znowu się zapaliła teraz zapaliła się jak przejechałem 40. Przy nagrzewnicy wąż dolny gorący jak ch... górny lekko ciepły, przy chłodnicy wąż gorący przy termostacie zimny. Powietrze leci letnie w mieście czy po trasie raptem tak jak by ubyło wody i po chwili czuć że leci całkiem zimne.

 

 

 

Nagrałem silnik zdjalem wąż przy nagrzewnicy pilecialo powietrze i płyn tylko że na wolnych obrotach jak trzymałem 2500tys obrotów przestawal lecieć płyn przy odpuszczeniu gazu płyn leciał dość mocno ogrzewania nie było problem z klapami?  

 

 

 

Problem rozwiązany zapchana nagrzewnica ale pytanie czy zapchana nagrzewnica mogła powodować że wybijalo wodę przez zbiorniczek? 

Edytowane przez Marian_NOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swój problem bo jeszcze takiego tu chyba nie ma. Temperatura wchodzi normalnie ustawi się 90 i trzyma cały czas. Natomiast cuda się dzieją jak chce zagrzać samochód wcześniej wiało tylko letnie i za nic w świecie nie dało się zagrzać środka samochodu. Ostatnio byłem u szwagra i sprawdziliśmy czy wszystko jest ok. Wyszło nam, że samochód zagrzewa się, termostat puszcza dobrze tylko nie włącza się wentylator bo temperatura nie chce podskoczyć powyżej 90 stopni. Do nagrzewnicy wchodzą dwa przewody i ten dolny jest gorący a ten górny letni. Wczoraj jechaliśmy z żoną do jej siostry i mieliśmy taki problem, że znowu tylko gorące nawet jak ustawiliśmy 18 stopni na klimatroniku zimne zaczęło wiać dopiero jak ustawiłem na low. Mam nadzieję, że w miarę wytłumaczyłem i zrozumieliscie ? i jak by ktoś coś pomógł byłoby super. Wcześniej wydawało mi się że to nagrzewnica ale teraz to nie wiem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to myślę, że nagrzewnica jest zapchana albo kamieniem albo syfem.

Nie raz widziałem jak ludzie w lecie dolewali wody zamiast płynu chłodzącego a później właśnie się dzieją takie cyrki jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów,od około dwóch tygodni mam problem z ogrzewaniem w moim aucie silnik 1,9 TDI silnik BKE 116KM 2005.r.nagle w czasie jazdypo autostradzie przestało ogrzewać w aucie i było czuc chłód,w miescie gdy sie chwile postoi czy powoli pojezdzi po miescie rosnie ciepło w aucie,temperatura na wskazniku pokazuje cały czas ok90 stopni.Od jakiegos czasu pod autem pokazywały sie plamy po płynie chłodniczym i trzeba dolewać płyn srednio ok.05 litra na tydzien,czy jest ktoś w stanie mi poradzić albo czy ktoś miał taki problem,pozdrawiam iczekam na wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie!
Przyszły mrozy i też mnie temat nagrzewnicy dopadł. Wypłukałem układ trochę pomogło, ale za mało :( Więc wymiana.
Szybkie pytanie brać zamiennik za 110zł czy Valeo za 250zł? Jest jakaś różnica w jakości? W końcu to kawałek amelinum a 100 w kieszeni ;)

Informacyjnie tylko:
Kupiłem Valeo, jest 1:1 ta sama nagrzewnica co w ASO, z tym że za 1/3 ceny ;)
Wymiana przebiegła pomyślnie i teraz grzeje jak oszalały.

Co do zamienników, to zauważyłem że większość ma plastikowy kaptur, mam wrażenie że może to zacząć cieknąć po czasie, dlatego polecam brać Valeo.

Edytowane przez Shimo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2018 o 11:25, dawid_mag napisał:

Dorzucę swój problem bo jeszcze takiego tu chyba nie ma. Temperatura wchodzi normalnie ustawi się 90 i trzyma cały czas. Natomiast cuda się dzieją jak chce zagrzać samochód wcześniej wiało tylko letnie i za nic w świecie nie dało się zagrzać środka samochodu. Ostatnio byłem u szwagra i sprawdziliśmy czy wszystko jest ok. Wyszło nam, że samochód zagrzewa się, termostat puszcza dobrze tylko nie włącza się wentylator bo temperatura nie chce podskoczyć powyżej 90 stopni. Do nagrzewnicy wchodzą dwa przewody i ten dolny jest gorący a ten górny letni. Wczoraj jechaliśmy z żoną do jej siostry i mieliśmy taki problem, że znowu tylko gorące nawet jak ustawiliśmy 18 stopni na klimatroniku zimne zaczęło wiać dopiero jak ustawiłem na low. Mam nadzieję, że w miarę wytłumaczyłem i zrozumieliscie ? i jak by ktoś coś pomógł byłoby super. Wcześniej wydawało mi się że to nagrzewnica ale teraz to nie wiem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje

Miałem tak samo, nagrzewnica do wymiany. Od razu mówię że płukanie niewiele pomaga, a nawet jeśli to na krótko.

 

W dniu 2.01.2019 o 12:54, Egonzg66 napisał:

witam kolegów,od około dwóch tygodni mam problem z ogrzewaniem w moim aucie silnik 1,9 TDI silnik BKE 116KM 2005.r.nagle w czasie jazdypo autostradzie przestało ogrzewać w aucie i było czuc chłód,w miescie gdy sie chwile postoi czy powoli pojezdzi po miescie rosnie ciepło w aucie,temperatura na wskazniku pokazuje cały czas ok90 stopni.Od jakiegos czasu pod autem pokazywały sie plamy po płynie chłodniczym i trzeba dolewać płyn srednio ok.05 litra na tydzien,czy jest ktoś w stanie mi poradzić albo czy ktoś miał taki problem,pozdrawiam iczekam na wskazówki.

Najpierw zlokalizuj i napraw przyczynę wycieku, odpowietrz układ i wtedy dopiero można będzie szukać przyczyn problemów z ogrzewaniem. Na ten moment możesz mieć bańkę powietrza w układzie.

Edytowane przez Shimo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze. Ja również mam problem z ogrzewanie i już mi ręce opadają. Płynu nie ubywa, oleju również. Jak odpowietrzę na postoju to zaczyna grzać, a po przejechaniu kilku kilometrów wieje zimne. Jak dam nawiew tylko na szybę to czuć, że leci "trochę" ciepłego powietrza. dolny wąż od nagrzewnicy gorący, górny chłodny. Na wolnych obrotach nie leci płyn przez nagrzewnice, ale jak zwiększę obroty ponad 2-3tyś zaczyna lecieć i daje się odpowietrzyć. Po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna znowu wiać zimne i układ się zapowietrza. CO2 brak w układzie, ale widać że powietrze idzie małym wężykiem do zbiornika. Węże przy chłodnicy twarde (po dłuższej jeździe). Temperaturę łapie dobrze i trzyma 90*C. Mechanik mówi, że uszczelka na 99%. Jest szansa, że to nagrzewnica (tylko skąd powietrze w układzie), albo jakiś krócieć (tyle, że płynu nie ubywa, a powietrze cały czas w układzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, p!etrek napisał:

Drodzy forumowicze. Ja również mam problem z ogrzewanie i już mi ręce opadają. Płynu nie ubywa, oleju również. Jak odpowietrzę na postoju to zaczyna grzać, a po przejechaniu kilku kilometrów wieje zimne. Jak dam nawiew tylko na szybę to czuć, że leci "trochę" ciepłego powietrza. dolny wąż od nagrzewnicy gorący, górny chłodny. Na wolnych obrotach nie leci płyn przez nagrzewnice, ale jak zwiększę obroty ponad 2-3tyś zaczyna lecieć i daje się odpowietrzyć. Po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna znowu wiać zimne i układ się zapowietrza. CO2 brak w układzie, ale widać że powietrze idzie małym wężykiem do zbiornika. Węże przy chłodnicy twarde (po dłuższej jeździe). Temperaturę łapie dobrze i trzyma 90*C. Mechanik mówi, że uszczelka na 99%. Jest szansa, że to nagrzewnica (tylko skąd powietrze w układzie), albo jakiś krócieć (tyle, że płynu nie ubywa, a powietrze cały czas w układzie).

Dolny wąż powinien być chłodny a górny gorący. Jak masz twarde węże to prawdopodobnie mechanik ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, k232 napisał:

Dolny wąż powinien być chłodny a górny gorący. Jak masz twarde węże to prawdopodobnie mechanik ma rację.

długo można jeździć z uszkodzona uszczelką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, p!etrek napisał:

długo można jeździć z uszkodzona uszczelką ?

Dopóki ci temperatury nie wywala na 120 stopni i nie bierze ani oleju ani płynu to możesz jeździć ale wiesz, ja na Twoim miejscu zrobiłbym dla pewności test uszczelki pod głowicą a później martwił się co dalej. 

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, k232 napisał:

Dopóki ci temperatury nie wywala na 120 stopni i nie bierze ani oleju ani płynu to możesz jeździć ale wiesz, ja na Twoim miejscu zrobiłbym dla pewności test uszczelki pod głowicą a później martwił się co dalej. 

robiłem test na obecność CO2 w układzie i płyn nie zmienił koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, p!etrek napisał:

robiłem test na obecność CO2 w układzie i płyn nie zmienił koloru.

Hmm.. to może uszczelka jest okej, jak masz twarde węże to może masz zakamienioną nagrzewnicę, jak coś to nie baw się w odkamienianie tylko od razu zmień na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, k232 napisał:

Hmm.. to może uszczelka jest okej, jak masz twarde węże to może masz zakamienioną nagrzewnicę, jak coś to nie baw się w odkamienianie tylko od razu zmień na nową.

Tak tylko czytałem, że z pomiarem CO2 w układzie jest jak z testem ciążowym :) Niby wszystko ok, ale nigdy nie ma sie 100% bo przy małych przedmuchach są mało skuteczne. 

Kurcze sam nie wiem co dalej bo już kilka przypadłości miałem z tym samochodem i wymieniałem pół auta, a potem okazywało się, że przyczyna leżała gdzie indziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, p!etrek napisał:

Kurcze sam nie wiem co dalej bo już kilka przypadłości miałem z tym samochodem i wymieniałem pół auta, a potem okazywało się, że przyczyna leżała gdzie indziej...

To tak samo i ja, całe audi..

Spróbuj jeszcze wymienić nagrzewnicę, samemu można w dość ławy sposób, sama nagrzewnica też nie dużo kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@p!etrek spróbuj jeszcze dostać się do pompy wody i zdiagnozuje może po prostu się skończyła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem , uciekał mi płyn , tylko przy przygazowaniu miałem temperaturę nawiewu odpowiednią , a tak cały czas zimno. Co zrobiłem ? 
1. Wymieniłem zbiornik i korek ( nie pomogło, wyciek nadal był = słaby nawiew ) 
2. Wymiana termostatu i obudowy termostatu ( tam było mokro ,  nie pomogło, wyciek nadal był = słaby nawiew )
3. zrobiłem testy na to czy mam zepsutą uszczelkę pod głowicą , testy wyszły , że 100 % uszczelka do wymiany ) - nie naprawiałem tego... ponieważ.. Trafiłem na mechanika , który ma mega doświadczenie z audi ... Okazało się , że za termostatem jest jakaś uszczelka , która wyglądała jak korek o długości 3-4 cm i w środku była pęknięta i tam ciekł płyn, mechanik który się nie zna powiedziałby ( pęknięta obudowa termostatu ) po tym zabiegu i konkretnym odpowietrzeniu auta WSZYSTKO jest ok, ciepło leci , że nie dam rady ręki zbliżyć , wycieku już nie ma ... I mechanik powiedział -  że z tym uszczelka pod głowicą nie ma nic wspólnego.  A jak czasami temperatura się "zatnie " to proponuję dać mocno pedał gazu do dołu :) u mnie to zawsze działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie płynu spada mi temperatura w trasie. Żeby wykluczyć nagrzewnice. U siebie na wolnych obrotach jak wysune wężyk z dziurką to nie leci płyn dopiero jak dodam trochę gazu. Czy na wolnych obrotach jak ściągnę wężyk ma leciec płyn czy nie. Dodam że ogrzewanie w środku jest ok, nadmuch na full i jest gorąco. Termsotst raczej obstawiam tylko czy płyn leci jak ściągnę weza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie I Panie , mam taki problem , gdy samochód jest zimny ( pierwsze uruchomienie ) ustawiam tam temerature 25 - H1, po chwili zaczyna dmuchać ciepłe powietrze , ale gdy osiąga 90 C  momentalnie z nawiewów leci zimne powietrze . Co może byc przyczyną ? Jak by nagrzewnica była zapchana to by chyba wg ciepłe powietrze nie leciało? termostat wymieniony , pompa wody nowa , dwa węze ciepłe , jeden gorący . CZy to może swiruje klimatronick, zle ustawia klapy ???
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to, że część wymieniona nie znaczy, że jest sprawna, na moje wygląda, że termostat się zacina i nie puszcza obiegu.

Z jakiej firmy wsadziłeś termostat i czy dobrą stroną go zamontowałeś?

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...