Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w naszych A4 A do Z


wasyl291

Rekomendowane odpowiedzi

termostat z firmy wahler , raczej napewno dobrze , tak jak stary. Dzis po jezdzie 200km , podjezdzam pod dom nawiewy na HI full, a leci zimne powietrze(węże od nagrzewnicy w podszybiu obydwa gorące ) , dodam ze z tym problemem walcze juz ponad rok , i temu wymienilem termostat ale nic nie pomogło . Przez lato to jest niepotrzebne , ale zima sie zbliza . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szalonyharry napisał:

termostat z firmy wahler , raczej napewno dobrze , tak jak stary. Dzis po jezdzie 200km , podjezdzam pod dom nawiewy na HI full, a leci zimne powietrze(węże od nagrzewnicy w podszybiu obydwa gorące ) , dodam ze z tym problemem walcze juz ponad rok , i temu wymienilem termostat ale nic nie pomogło . Przez lato to jest niepotrzebne , ale zima sie zbliza . 

Ponoć bardzo prosta jest wymiana nagrzewnicy więc ją wymień i będziesz miał na pewno spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze opcja czyszcenia szlaufem i jakims preparatem, chyba od tego zaczne , jesli to by pomogło choc na chwile to bym miał 100% pewnosc ze nagrzewnica zapchana . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szalonyharry napisał:

jest jeszcze opcja czyszcenia szlaufem i jakims preparatem, chyba od tego zaczne , jesli to by pomogło choc na chwile to bym miał 100% pewnosc ze nagrzewnica zapchana . 

Już na forum kilka osób tak robiło ale bez skutku. W takim przypadku wymiana nagrzewnicy pomagała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czyściłem i płukałem znikomy efekt lepiej od razu wymienić na nową sama wymiana eleganckie dojście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I smiało moge polecić nagrzewnice z allegro za 80 zl pasuje i działa jak należy wiec po co przepłacać za valeo ktore kosztuje pare stówek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co kolega. Auto kiedy się nie nagrzeje tj. do momentu puszczenia temperatury przez termostat grzeje cieplym. Następnie po piszczeniu przez termostat temperatura grzania spada. Oba węże na na nagrzewnicy gorące. Czy może to być problem z silnikiem nastawczym klap? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem dlatego dopinam się do tematu. Pacjent audi a4 b6 2004 1.8t bfb +LPG. Mianowicie zniknęło mi ogrzewanie w samochodzie tzn problem zaczął się kiedy wsiadłem do samochodu po nocy i wyskoczyło mi na fisie czerwona kontrolka płynu chłodniczego. Podniosłem maskę i było tam ledwie odrobina płynu. Odkręciłem korek i płyn nagle powrócił dokładnie między min a max. Kilka dni wcześniej również było podobnie z tym że płynu ubyło kilka cm a po odkreceniu korka wracało do normy. Następnie samochód przestał grzać na wolnych obrotach. Sprawdziłem termostat otwiera się tzn dolny wąż po pewnym czasie jest ciepły od chłodnicy. Następnie odkręciłem dwa króćce od nagrzewnicy bo dolny był ciepły a górny zimny. Nic nie leciało z górnego przewodu. Czyściłem ją dwoma przezroczystymi przewodami płukałem woda i nie wyleciało ani trochę syfu czysta i drożna jak łza, na dodatek dmuchałem z łatwością w przewód ustami. Odpowietrzalem układ i tu pojawił się problem gdyż nie mogę go odpowietrzyć. Ciśnienie trzyma mierzyłem barometrem. Ubytków nie widać, króciec rok temu zmieniony. Żadnych plam w zbiorniczku od borygoz żadnego masła pod korkiem oleju i na bagnecie. Test CO2 nie zabarwił płynu.  Dodam tylko że ten gruby przewód jest bardzo twardy po dłuższej jeździe i wydaje mi się że jest bardzo duże ciśnienie w zbiorniczku od borygo. Po krótkiej nawet jeździe tzn 10 km kiedy odkręcam płyn wyrzuca pod spodem zbiorniczka i schodzi dużo powietrza. Pomocy niewiem już co robić. Miał ktoś taki problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie termostatu niestety temperatura stoi w miejscu na 70 stopniach.Rura od termostatu zimna czyli trzyma.Już sam nie wiem o co chodzi.Czujnik temp. też wymieniony.Nie dogrzeje go za boga.Przy `wysokich obrotach dogrzeje do 90 ale przy normalnej jeździe 70 i ani rusz.Ja bym stawiał jeszcze na czujnik temp.ale sam już nie wiem.Brak pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat rozwiązany więc opisze co i jak może komuś pomoże. Mianowicie okazało się że koleś od którego kupiłem auto zakleił chłodnice EGR, która się rozczelnila i ladowala w układ chłodzenia sadze. Po wymianie chłodnicy EGR znajomy który mi ogarniał temat wrzucił 6 atmosfer w nagrzewnicę. Wydmuchał makaron z sadzy i od tego momentu auto grzeje jak natchnione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy któryś z forumowiczów mógłby sprawdzić czy teraz latem też ma u siebie gorące rurki nagrzewnicy nawet wtedy kiedy temperatura nawiewu jest na LO??

U mnie przy wyłączonej klimatyzacji po dłuższej jeździe nagrzewnica potrafi tak mocno się nagrzać że aż parzy w prawą łydkę :-)

Edytowane przez Piotrek503
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Drodzy koledzy przeczytałem cały temat ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mianowicie, w moim 1.9 AVF przestało działać ogrzewanie, nie pomaga wkręcenie go na wysokie obroty a temperatura pomiędzy LO a HI jest ledwo co odczuwalna. Wykonałem już :

- kompletny rozrząd z pompą wody, 

- wymiana termostatu, 

- adaptację klap klimatronica, 

Dodam, że zarówno wąż zasilający jak i powrotny nagrzewnicy jest gorący. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kodzik napisał:

Witam. 

Drodzy koledzy przeczytałem cały temat ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mianowicie, w moim 1.9 AVF przestało działać ogrzewanie, nie pomaga wkręcenie go na wysokie obroty a temperatura pomiędzy LO a HI jest ledwo co odczuwalna. Wykonałem już :

- kompletny rozrząd z pompą wody, 

- wymiana termostatu, 

- adaptację klap klimatronica, 

Dodam, że zarówno wąż zasilający jak i powrotny nagrzewnicy jest gorący. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

 

To chyba jest źle jak dwa węże od nagrzewnicy są gorące. Może wystarczy samą nagrzewnicę wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, k232 napisał:

To chyba jest źle jak dwa węże od nagrzewnicy są gorące. Może wystarczy samą nagrzewnicę wymienić ?

Jak są 2 gorące tzn że nagrzewnica jest drożna. Przy prawidłowo działającym układzie grzania wąż na wyjściu jest i kilka stopni chłodniejszy. Jeżeli temperatury się nie różnią to ciepło nie jest odbierane z nagrzewnicy. Możliwe iż któraś z klap nie jest wysterowana przez silniczek bo coś mogło się uszkodzić fizycznie(np. Połamane ciegno klapy) wówczas błędy nie wyskoczą. Trzeba zrobić test klimy na rozgrzanym silniku i obserwować działanie klap.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że test klimy należy wykonać przy zdemontowanej desce rozdzielczej aby naocznie obserwować działanie klap? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kodzik napisał:

Rozumiem, że test klimy należy wykonać przy zdemontowanej desce rozdzielczej aby naocznie obserwować działanie klap? 

Nie,po prostu zrób test na rozgrzanym silniku i włączonej klimie. Podczas testu będą się przełączały klapy i powietrze będzie wychodziło różnymi kanałami i w różnych temperaturach (ciepło zimno ,obieg zamknięty/otwarty itd). Na każdy silniczek zostaw z 30 sekund działania i obserwuj czy słychać działanie klap,bo powinno być słychać i czuć ponieważ pęd powietrza podczas testu będzie duży. A do obserwacji fizycznego działa nia 80% klap wystarczy zdjąć schowek pasażera. Pozostałe 20% jest pod schowkiem kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problem z ogrzewaniem rozwiązany. Pomimo gorących obydwu węży zdecydowałem się na płukanie nagrzewnicy. Po przepłukaniu ogrzewanie wróciło. Nie wiem tylko jakim sposobem dwa węże były gorące. Najważniejsze, że wieje gorące powietrze. 

Dziękuję wszystkim za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli jednak miałem rację pisząc, że dwa węże gorące to coś nie nie tak, a teraz po naprawieniu masz jeden wąż gorący drugi chłodny czy dalej oba gorące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili wąż powrotny jest wyraźnie chłodniejszy od zasilającego, ale nadal ciepły 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z moja Audi A4b6 1.9tdi. Mianowicie nie dziala mi ogrzewanie. Włańczaja sie wiatraki, klimatronic działa ale caly czas pali mi sie przycisk ECON. Nie wiem czy ma to cos wspolnego. Węż powortny jest zimny zasilajacy ciepły. Caly czas podaje zimne powietrze do kabiny:( termostat wymieniony, uszczelka pod głowica rownież.... Co to moze byc? Pomóżcie bo opadaja mi ręce juz... Komputer nie pokazal błedu ani klimatyzacji ani czujnika... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...