Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w naszych A4 A do Z


wasyl291

Rekomendowane odpowiedzi

zeby dostac się do nagrzewnicy niemusiałem u siebie demontowac deski rozdzielczej u mnie znajduje się koło nug kierowcy po prawej zdemontowałem schowek pod kierownicą i widac od razu osłonę,ale dzis zauwazyłem ze odpaliłem auto po 10min nic nagrzewnica zimna więc dodałem gazu i zaczeła grzac mało tego słychac było tak jak by woda się wlewała do nagrzewnicy czy mogło by to świadczyc o zapowietrzeniu choc mechanik powiedział ze odpowietrzał układ.

Tak jest odpowietrz porzadnie uklad, o tym sposobie wymiany nagrzewnicy jzu pisalem na forum wraz z fotkami z elsy.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Opisze moje podobne problemy z ogrzewaniem, moze sie Wam przyda... a mianowicie zaczelo sie od wymiany termostatu. Po wymianie, ogrzewanie przestalo praktycznie dzialac, troche grzalo na poczatku az w koncu przestalo. Mechanik ktory wymienial termostat stwierdzil zakamieniona nagrzewnice, co troche mnie zastanowilo, bo nie sadze zeby zakamienila sie od plynu w 7letmin samochodzie... W miedzy czasie wyczytalem na forum o odpowietrzaniu, wiec sprobowalem i zaczelo dzialac, ale bardzo wolno sie nagrzewal i tylko na wyzszych obrotach. Pozniej slyszalem przelewanie wody w nagrzewnicy (lub pod deska) i przestalo dzialac (az do ponownego odpowietrzenia). Odstawilem samochod do kolejnego mechanika, sugerujac plukanie nagrzewnicy (poniewaz sam nie mialem do tego warunkow). Ten natomiast zdiagnozowal uszkodzona pompe wody. To jeszcze bardziej mnie zdziwilo, bo przeciez samochod trzymal temp. 90st i sie nie grzal. Pojechalem do ASO Seata (bo byl blisko), powiedzieli ze nawet nie chca zagladac, bo to nie Seat :) Pojechalem do ASO Audi, tam uslyszalem znana juz wymowke, ze pierwszy raz sie z takim czyms spotykaja... moga przeplukac nagrzewnice, ale nie gwarantuja ze to pomoze, wiec ich olalem... Pojechalem do nastepnego mechanika, ktory na pierwszy rzut oka przypuszczal zacinajacy sie zawor od klimatronika, ale po dluzszej diagnozie stwierdzij uszkodzenie pompy wody (tak samo jak ten drugi). Mowil ze prawdopodobnie plastikowy wirnik sie odkleil od walka i czasem lapie, a czasem nie... wystarczajaco zeby chlodzic silnik, ale za slabo do pompowania do nagrzewnicy. Ok, wymienili pompe (rozrzad przy okazji) i grzeje teraz jak powinno (wirnik pompy byl luzny). Przy okazji odkryli kawalki gabki w ukladzie chlodzenia, co pewnie uszkodzilo pompe... wiec nie obylo sie na plukaniu calego ukladu. Ciekawe ktory z poprzednikow mi ta gabke tam wcisnal...

Na razie ciesze sie ze auto jest znowu sprawne, ale powoli trace cierpliwosc, bo wydalem juz w tym roku ok 10tys. zl na rozne pierdoly i nie wiem co jeszcze moze sie w nim sypnac...

Pozdrawiam i powodzenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może miał na myśli klapke ciepłego powietrza (silniczek)

A z pompa wody fakt :) ja przy rozrzadzie wymieniłem i wirnik był polamany

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregg4-kolego gdzie ten zawór od klimatronika,co on ma wspólnego z tym słabym ogrzewaniem jak narazie mechanik dalej walczy z moim autem i nieznalazł rozwiązania

Nie zaglebialem sie o jaki zawor dokladnie mu chodzilo, ale spodziewam sie ze jest tam jakis zawor ktory automatycznie otwiera obieg do nagrzewnicy gdy zwiekszysz temperature na klimatroniku. Chyba ze obieg jest caly czas otwarty i tylko klapa sie otwiera, jak kolega sgx sugeruje. Nie wiem dokladnie jak to tam dziala, wiec nie bede Cie wprowadzal w blad.

Z mechanikiem to radzilbym pojezdzic do roznych miejsc. Ja odwiedzilem pieciu zanim sie zdecydowalem na jakiegos... I jak narazie, ogrzewanie dziala jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra, u mnie tez słabo grzeje, ale byłem dzisiaj na vagu i wyskoczył błąd termostatu, mam nadzieje, że to tylko tyle... wymienie i będe dawał znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem chlodnice bo byla walnieta a wiec nie moglem zrobic testu na uszczlke ;/ teraz po wymianie nie grzeje jak go przykatuje do 5 tys obrotow na minute i potem puszcze zaczyna grzac w miejscu z tego co mysle to sie zapowietrza caly czas. Juz nic niewiem co mam zrobic jade w poniedzialek na test uszczelki i sie okaze co sie dzieje . . . masakra -10 stopni a ja zapi*** w iglo. Ostatnia inwestycja w uszczelke i jak nic to go rozbijam . . . ;o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wcześniej pisałem mój u mechanika 4 tyg dzwoniłem ma mi wstawic jakąś pompkę aby pomagała przetaczac płyn.napiszę jak odbiore auto choc sam niewiem kiedy,robi co możę i dlaniego to tez czarna magia.A może trzeba sie z servisem zkontaktowac cos doradzą podejrzewam ze ci których stac na servis to mieli takie przypadki i servis im zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracajac do mojej sytuacji, u mnie normalnie auto pokazuje 90 stopni po jakims czasie oczywiscie, ale bardzo slabo gorzeje, to moze byc wina termostatu ? tym bardziej ze tak jak mowilem wczesniej wyskoczył błąd podczas podlaczania pod VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kruper-zwruc uwagę na to czy zasilający wąż do nagrzewnicy jest ciepły bądz gorący jeśli tak to znaczy ze termostat puszcza,ja wymieniłem termostat ale chyba niepotrzebnie bo wcześniej tez nie sprawdziłem tych węzy a termostat jak się otwiera to puszcza na nagrzewnicę zanim mi się popsuło ogrzewanie to ciepło po odpaleniu leciało juz po 5min.ale jest rużnie klapy się nie otwierają,pompa wody urywają sie wirniki sa plastikowe.czena term. w servisie 420zł.jak przekrocze 2000-2500 to ciepło leci ale nie oto chodzi jak jedziesz ale jak stoisz.napiszę cos jak moje auto naprawią co zrobili dziś napisałem do audi w poznaniu moze cos odpiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko od siebie że jak miałem termostat niesprawny ( brakowało oringu przepuszczał na duży obieg) to i tak ogrzewanie było.

W tamtą zimę grzało super tylko temp. silnika 90st łapał po około 20km( chłodnica zasłonięta)

Moim zdaniem aby ogrzewanie nie działało to termostat musiałby być całkowicie otwarty lub wolny przelot, a tak na pewno nie jest przy uszkodzonym termostacie.

W takim przypadku zasłaniając chłodnicę to na pewno po jakimś czasie i ona się zagrzeje a razem z nią nagrzewnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten temat z ciekawością i cieszę się że u mnie ogrzewanie działa jak z farelki

Napisałem że raczej termostat nie jest na 100% odpowiedzialny za ogrzewanie w kabinie

Owszem na pewno powinno być szybciej ciepłe powietrze.

Moim zdaniem są raczej dwie rzeczy najważniejsze;

1 - nagrzewnica (zabita)

2 - pompa wody (słabo daje, coś z wirnikiem)

Pomijam odpowietrzenie, bo na zdrowy rozum powinno się z czasem samo odpowietrzyć bo obieg jest wymuszony

Dla przykładu wymieniałem cały płyn i nic nie odpowietrzałem. Zagrzałem auto do 90st na otwartym korku zbiornika i tyle.

Może spróbujcie np zacisnąć wąż do chodniczki czy nagrzewniczki (jak tam się to zwie) oleju

Po schemacie etki nagrzewnica oraz ta chodniczka są połączone równolegle, więc jeżeli nagrzewnica trochę przytkana to płyn będzie szedł po mniejszej sile oporu, czyli przez chłodniczkę oleju.

Krótki test zacisk na wąż i będzie wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra opisze swój problem może coś pomoże. Swój temat już zakładałem też.

Otóż u mnie wygląda tak jak i u większości, nie grzeje na wolnych wcale, jedynie troche na wyższych obrotach. Tak więc stwierziłem że nagrzewnica zapchana więc przepłukałem wodą z węża, pomogło na pare dni, następnie spojrzałem do zbiorniczka czy nie ma czasem plam od oleju co by mogło świadczyć o uszkodzonej uszczlce, na szczęście nie ma, potem pomyślałem że może zapowietrzony i tak też było, przy odpowietrzaniu bardzo dużo wyleciało tego powietrza i już było super, ładnie grzał ale przez jeden dzień! Potem coraz bardziej zaczęło ubywać płynu, No więc wjeżdżam na kanał i wszyyystko dokładnie z lampą oglądam cały układ chłodzenia, od góry zauważyłem mokro koło pompy wody, wąż do niej przypięty jest uszkodzony (kolanko).

W okolicy widze taką samą A4 stoi u mechaniorów na części, więc spróbuje wymienić tą gume.

W tej chwili nie jestem pewny czy problem zniknie (mam nadzieję że tak) ale logicznie myśląc wszystko na to wskazuje że to rpzez to, układ z tej dziurki łapie lewe powietrze i sie zapowietrza cały czas przez to nie grzeje.

Jutro może już bedzie wymienione to odrazu bedę pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam podobnie na wolnych obrotach nie leci ciepło a jak tylko dodam gazu to ciepłe leci.

Czy zwrócił ktoś uwagę na jedną rzecz, czy jak jedziecie i temp. silnika cały czas rośnie do 90 stopni to po osiągnięciu tych około 90 stopni (VAG by pewnie pokazał około 100 stopni) czy czujecie że powietrze leci chłodniejsze niż podczas rozgrzewania, dzieje się tak przez chwilę potem z powrotem gorące ( jeśli jest nastawione na HI ) i tu pytanie moje czy jest to normalne a może jest to związane z tym problemem że na postoju leci chłodniejsze, zastanawiam się czy to czasem nie jest pompa wody mogę się mylić ale z drugiej strony była ona wymieniana 6 miesięcy temu. Dodam jeszcze że ostatnio podczas jazdy bawiłem się klimatronikiem i zaobserwowałem coś dziwnego leciało gorące powietrze na szybę i na mnie po włączeniu nawiewu na nogi leciało chłodniejsze a potem bardzo zimne gdy wyłączyłem nawiew na nogi dalej przez długi czas wiało zimnym. W drugi dzień robiłem tak samo gdy leciało zimne i wyłączyłem nawiew na nogi ( a pozostałe oczywiście były włączone czyli na szybę i na mnie) to normalnie wiało gorącym, czy tu czasem nie jest temat że coś się tam zacina przy klimatroniku i wieje zimnym na postoju a w trasie ciepłym ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jednak okazało się, że jest termostat do wymiany - kod jaki wyskoczył na kompie to 17700. Przemaglowalem caly temat z uzytkownikiem forum i teraz wiem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem pisałem 3 posty wyżej dodam że ze zbiorniczke dodatkowo co okolo 8 sekund wylatywał bombel, wybijalo plyn.

Ten przewód miałem problem z kupnem bo w sklepach nie miali i mowili ze nie jest do zamówienia... ani na szrocie nie mieli lub szukac sie nie chcialo wiec nie tracąc czasu pojechalem do serwisu tam na drugi dzień mi zamówili. Kupiłem i wymieniłem, bombel juz sie nie pokazuje, odpowietrzylem nie wiem czy calkowicie no ale już na niskich obrotach leci ciepłe nawet na 3 stopniu takie w miare ;) prędzej na 2gim lodowate juz lecialo :))) także jestem happy, no zobacze jeszcze jak w trasie ale to jeszcze lepiej powinno byc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...