Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CAKA] Proszę o pomoc w odczytaniu błędów


maniak00

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z likwidacją błędów. Proszę o pomoc. Poniżej błędy z silnika:

Address 01: Engine Labels: 06E-907-551-CAK.clb

Control Module Part Number: 8K0 907 551 HW: 8K0 907 551

Component and/or Version: 3.0T SIMOS84 H06 0005

Software Coding: 010C000C180F0028

Work Shop Code: WSC 06335 000 00000

ASAM Dataset: EV_ECM30TFS8K0907551 A01007 (AU48)

VCID: EED95061318CA49

3 Faults Found:

6632 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus

P1647 00 [229] - -

MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 10

Mileage: 58464 km

Date: 2012.11.03

Time: 14:41:11

7814 - Coolant Pump for Intercooler

P190C 00 [045] - No Signal

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 58464 km

Date: 2012.11.03

Time: 14:41:13

7818 - Manifold Pressure / Boost Sensor 2 (G447)

P0241 00 [173] - Signal too Low

MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 58464 km

Date: 2012.11.03

Time: 14:41:11

Readiness: 0000 1001

Co do Boost sensor myślałem że jest to czujnik na kompresorze, ale po zakupie innego (używka) błąd nie zniknął.

Coolant Pump for Intercooler - gdzie ta pompa znajduje się? Czy to jest ta przy dodatkowej chlodnicy?

Co do kodowania ECU czy może być to błąd po zamontowaniu manetek do tempomatu, ale nie wkodowanych przez serwis?

Na desce świeci się ECU i kontrolka silnika. Motor 3.0 TFSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wtyke 4 PIN (okablowanie) w czujniku cisnienia doładowania a jak nie to do wymiany na nowy z nowymi srubkami i oringiem.

Ta pompe masz z przodu silnika a do niej tez idzie wtyka, sprawdz połaczenie oraz wezyki cisnieniowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik ciśnienia ma jeszcze funkcję temperatury? Po odłączeniu wtyczki wyskoczył jeszcze błąd czujnika temperatury.

Co do pompy to jest ta po prawej stronie za halogenem do której dochodzą węże karbowane? Jest sterowana 12V czy jakieś inne napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , dwa piny to czujnik doładowania a drugie dwa to czujnik temperatury w kolektorze ssacym .

Tu masz miejsce zamontowania czujnika od pompy , domniewam ze to to .

n489.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że dwa przewody były przecięte od czujnika ciśnienia. Dzięki za wskazówki.

Co do pompy to u mnie trochę inaczej to wygląda niż na rysunku, ale po wypięciu i wpięciu wtyczki na razie błąd nie wyskakuje.

Co myślisz na temat błędu kodowanie ECU?

I ma jeszcze błąd na module 03 ABS

Address 03: ABS Brakes Labels: 8K0-907-379.clb

Control Module Part Number: 8K0 907 379 AL HW: 8K0 907 379 AL

Component and/or Version: ESP8 quattro H04 0080

Software Coding: 288500

Work Shop Code: WSC 06335 123 12345

VCID: 830F11D5020EB91

1 Fault Found:

01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 46

Mileage: 58493 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.04

Time: 21:51:08

Freeze Frame:

Hex Value: 0x0000

Hex Value: 0x0782

Hex Value: 0x0032

Hex Value: 0x4392

Hex Value: 0x00FF

Hak nie jest i nie był zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle zakodowany sterownik ABS , poszukaj w podpowiedziach VCDS w LongCoding o haku i go nie odznaczaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd z ABS skasowany. Nie wiem dlaczego ale była zaznaczona opcja haka. Ślepy już powoli jestem.

Jeszcze muszę Ciebie zmęczyć z błędem kodowania ECU. Wydaje mi się że samochód chodzi jak powinien, ale draźni paląca się kontrolka ECP. Z czym może być problem? Gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz do elektromechanika (diagnostyka komputerowa) i po sprawie

Ale mu podpowiedziałeś......... nie od tego jest FORUM :facepalm:

i tak nie pomoże, za słaby kabelek :decayed:. Kiedys grzebałem vcds i w cholera mialem błedy, swieciła cały czas kontrolka esp i tpms, pan hammer długo długo walczył i nie potrafil zrobic (wrc na pewno wie o tym :wink:). Zajechełem do elektomechanika M. Frycz, rano juz gotowy był juz samochod i po sprawie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd z ABS skasowany. Nie wiem dlaczego ale była zaznaczona opcja haka. Ślepy już powoli jestem.

Jeszcze muszę Ciebie zmęczyć z błędem kodowania ECU. Wydaje mi się że samochód chodzi jak powinien, ale draźni paląca się kontrolka ECP. Z czym może być problem? Gdzie szukać?

Tylko na podstwie błedow mozemy cos pomysleć czemu swieci kontrolka :wink:

Przeskanuj auto , skasuj błedy i wtedy sprawdz jakie zostają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Na silniku został jeszcze błąd:

Address 01: Engine (J623-CAKA) Labels: 06E-907-551-CAK.clb

Part No SW: 8K0 907 551 HW: 8K0 907 551

Component: 3.0T SIMOS84 H06 0005

Revision: --------

Coding: 010C000C180F0028

Shop #: WSC 06335 123 12345

ASAM Dataset: EV_ECM30TFS8K0907551 A01007

ROD: EV_ECM30TFS8K0907551.rod

VCID: EED95061318CA49

1 Fault Found:

6632 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus

P1647 00 [229] - -

MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 9

Mileage: 58550 km

Date: 2012.11.05

Time: 20:08:48

Readiness: 0010 0001

Klima jeszcze nie nabita więc może przez to.

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: Redir Fail!

Part No SW: 8T1 820 043 AM HW: 8T1 820 043 AM

Component: KLIMA 1 ZONE H08 0171

Revision: A0000000 Serial number: 01310820090004

Coding: 66180000

Shop #: WSC 06335 123 12345

VCID: 7CFDEA29FFF0469

1 Faults Found:

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)

002 - Lower Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 01100010

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 46

Mileage: 58493 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.04

Time: 22:36:45

Freeze Frame:

Temperature: 15.0°C

Temperature: 21.0°C

Load: 0.0 %

Absolute Pres.: 0.8 bar

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Current: 0.000 A

Temperature: 17.0°C

I jeszcze dwa:

Address 46: Central Conv. (J393) Labels: 8K0-907-064-46.clb

Part No SW: 8K0 907 064 DP HW: 8K0 907 064 DP

Component: BCM2 1.1 H02 0324

Revision: 00002001 Serial number: 0121105846

Coding: 013A0220203900C00030020000000000

Shop #: WSC 06335 123 12345

VCID: 81031BDD1812AB1

Subsystem 1 - Part No: 8K0 951 177

Component: DWA-Sensor H02 0040

Subsystem 2 - Part No: 1K0 951 605 C

Component: LIN BACKUP HO H03 1301

2 Faults Found:

02615 - Fuel Tank Cap; Lock

009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 90

Mileage: 58495 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.05

Time: 08:50:03

02616 - Fuel Tank Cap; Unlock

009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 90

Mileage: 58495 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.05

Time: 09:15:59

Najważniejsza sprawa to motor. Na desce świeci się EPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błedu w KOMFORCIE 46 to masz siłownik do wymiany

http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/all-b8-wymiana-silownika-klapki-wlewu-paliwa-214813/

Co do klimy 08 to sam sobie odpowiedziałes :wink:

Jezeli chodzi o silnik 01 to cos żle zakodowane jest pewnie ten tempomat , sprawdz co masz odfajkowane .

999he.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd silnika może być od zamontowania manetek od tempomatu, a nie wkodowanie? Z tego co wyczytałem muszę odwiedzić serwis?

---------- Post dopisany at 19:53 ---------- Poprzedni post napisany at 19:36 ----------

Zimne piwo albo coś więcej jak tylko będziesz w Poznaniu to czeka na Ciebie. Dzięki kolego. Błędów w silniku brak jak na razie. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jakie masz kodowanie w 01 silnik :wink: tempomat ci działa ? chyba ze ACC zakodowane jest

p.s zamiast piwa to bym sie przejechał taką S4 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat nie był zakodowany, bo myślałem że serwis trzeba odwiedzić. Tak wywnioskowałem z Twojego opisu montażu tempomatu. Teraz wszystko ok. Jeszcze raz dzięki za sugestie. Co do przejażdżki to zapraszam, ale tak dopiero za miesiąc. Do tego czasu nikt mojej lali nie dostanie. Muszę nacieszyć się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat nie był zakodowany, bo myślałem że serwis trzeba odwiedzić. Tak wywnioskowałem z Twojego opisu montażu tempomatu. Teraz wszystko ok. Jeszcze raz dzięki za sugestie. Co do przejażdżki to zapraszam, ale tak dopiero za miesiąc. Do tego czasu nikt mojej lali nie dostanie. Muszę nacieszyć się.

Jak bedziesz w serwisie to przy okazji niech ci dopiszą tempomat do numeru VIN twojego autka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2012 o 07:03, wrclaguna napisał:

Zle zakodowany sterownik ABS , poszukaj w podpowiedziach VCDS w LongCoding o haku i go nie odznaczaj .

Gdzie dokładnie można odchaczyć opcję z hakiem ? Po wymianie Gateway jest to jeden z kilku błędów,które mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...