Skocz do zawartości
IGNOROWANY

katalizator 3.0 ASN


andrzej_er3

Rekomendowane odpowiedzi

Też sie zastanawiam nad kupnem tego, ciekawe czy cena jest za sztukę czy komplet.

Nikt nie montował tego u siebie żeby sie podzielić opinią?

Cena jest za jedną stronę. Zawsze można sprzedać stare katy i nie wychodzi już tak tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu na allegro komus czy gdzie skupują takie coś?

Jeżeli to jest na jedna strone to też trzeba dokładnie sprawdzić bo numery częsci na prawa i lewo strone w ASO są różne, więc mogą się jakoś róznić jeśli chodzi o kierunek wycięcia rura na końcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu na allegro komus czy gdzie skupują takie coś?

Jeżeli to jest na jedna strone to też trzeba dokładnie sprawdzić bo numery częsci na prawa i lewo strone w ASO są różne, więc mogą się jakoś róznić jeśli chodzi o kierunek wycięcia rura na końcach.

Co do strony to są różne jak najbardziej więc przy zakupie trzeba zwrócić uwagę która, no chyba że dwie wymieniasz. Co do starych katów to jest sporo miejsc gdzie skupują używane.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje pytanie czy ktoś juz próbowął takie cudo zakładac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie może srednicę rury ? zew. lub wew. ? Dzięki :)

Zewnętrzne masz 55mm, oprócz odcinka między kolektorem a pre katem, tam jest 65mm i za prekata wychodzi już 55mm.

Właśnie zakończyłem operację usuwania katów.

Zrobiłem to sposobem z zostawieniem puszek po katalizatorach i użyłem ich żeby zrobić prosty "tłumik przelotowy" - do środka włożyłem rure perforowaną i całość wytłumiłem.

Jeżeli chodzi o dźwięk, to nie nagrywałem filmiku, bo nie ma kompletnie różnicy (co mnie troche zasmuciło bo miałem nadzieję że będzie to brzmiało bardziej jak v6 ; p )

Do wytłumienia użyłem waty minerlanej wysokotemperaturowej, można też wytłumiać watą stalową i silikonową, może wtedy byłby troche inny efekt.

Jeżeli chodzi o moc to faktycznie odczuwalnie lepiej wchodzi na obroty, ale nie jest to jakiś straszny przyrost mocy, tak na oko może z 10KM, na pewno sekundy do setki się nie urwie ; D

Błędów na razie nie ma, ale na pewno sie pojawią. W przyszłym tygodniu pojadę do magika żeby mi sondy wywalił. Dam też znać ile dostane kasy za sprzedaż samych wkładów.

Poniżej link z kilkoma zdjęciami jak to w środku wygląda (bez wyłumienia to jeszcze było).

http://narkil.ovh/pliczki/katy_a4.zip

Edytowane przez narkil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie może srednicę rury ? zew. lub wew. ? Dzięki :)

Zewnętrzne masz 55mm, oprócz odcinka między kolektorem a pre katem, tam jest 65mm i za prekata wychodzi już 55mm.

Właśnie zakończyłem operację usuwania katów.

Zrobiłem to sposobem z zostawieniem puszek po katalizatorach i użyłem ich żeby zrobić prosty "tłumik przelotowy" - do środka włożyłem rure perforowaną i całość wytłumiłem.

Jeżeli chodzi o dźwięk, to nie nagrywałem filmiku, bo nie ma kompletnie różnicy (co mnie troche zasmuciło bo miałem nadzieję że będzie to brzmiało bardziej jak v6 ; p )

Do wytłumienia użyłem waty minerlanej wysokotemperaturowej, można też wytłumiać watą stalową i silikonową, może wtedy byłby troche inny efekt.

Jeżeli chodzi o moc to faktycznie odczuwalnie lepiej wchodzi na obroty, ale nie jest to jakiś straszny przyrost mocy, tak na oko może z 10KM, na pewno sekundy do setki się nie urwie ; D

Błędów na razie nie ma, ale na pewno sie pojawią. W przyszłym tygodniu pojadę do magika żeby mi sondy wywalił. Dam też znać ile dostane kasy za sprzedaż samych wkładów.

Poniżej link z kilkoma zdjęciami jak to w środku wygląda (bez wyłumienia to jeszcze było).

http://narkil.ovh/pliczki/katy_a4.zip

Jaki wyszedł Ci koszt całej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam materiał to było jakieś 80 zł za jedną rurę perforowaną, potrzebujesz dwie. Uszczelki między rurą a kolektorem masz jakieś 10 zł sztuka.

I jeżeli chodzi o wygłuszenie to zdecydowanie polecam watę metalową, to pewnie wyjdzie dodatkowe 100 zł żeby to dobrze wypełnić.

Ja użyłem waty do pieców wysokotemperaturowych co było okej przez miesiąc, później niestety pod wpływem "ciśnienia" część waty po prostu wydmuchało przez otwory w rurze perforowanej. Teraz powyżej 4000 obrotów słychać lekko pusty dźwięk - nie mocno, ale jak mam radio wyłączone to słychać. W wakacje jak nie będę sprzedawał samochodu to wykręcę to i zmienię tę watę .

Ogółem wata do pieców byłaby okej gdyby użyć zwykłej kwasówki, bo wtedy nie wyleci, ale ta wata i tak o wiele drożej wychodzi, mi po prostu trochę zostało z kiedyś.


Robocizna nie powiem Ci ile bo wszystko sam robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem i kupiłem dedykowany katalizator. Zamiennik wykonany bardzo solidnie przez hiszpańską firmę AS.

http://katalizatory123.pl/katalizator-audi-a4-24-230-30-2322.html

W zestawie wszystko co potrzebne do montażu ( uszczelka, nakrętki i obejma). Na całość 2 lata gwarancji.

Jak się ktoś jeszcze zastanawia i szuka to mogę śmiało polecić.

W końcu wszystko hula :)

Edytowane przez buczek1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem i kupiłem dedykowany katalizator. Zamiennik wykonany bardzo solidnie przez hiszpańską firmę AS.

http://katalizatory123.pl/katalizator-audi-a4-24-230-30-2322.html

W zestawie wszystko co potrzebne do montażu ( uszczelka, nakrętki i obejma). Na całość 2 lata gwarancji.

Jak się ktoś jeszcze zastanawia i szuka to mogę śmiało polecić.

W końcu wszystko hula :)

O fajnie , dzięki za konkretny namiar na katy. U mnie jedna strona wywala check-a co jakiś czas. Trzeba bedzie pomyśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam przepalone oba połączenia elastyczne w moim ASN, planuje je wymienić. I mam pytanie czy ktoś patrzył co jest w pre-katach w tym modelu? Jeśli spojrzeć na wydech to z jednej rury leci o wiele mniej spalin.(to chyba mało normalne?) Czy to możliwe ,że pre-katy są zapchane albo zapychają rurę bo się skruszyły? Najchętniej bym je wywalił tzn środki wywalił ale są tam sondy i nie wiem jak się auto zachowa. Czytam i czytam wątki o ASN i układzie wydechowym i dochodzę do wniosku ,że niema gotowego i sprawdzonego rozwiązania(oprócz założenia gotowca na jedną stronę za 950zł x2 czyli 1900zł). Koledzy podpowiedzcie czy da się wyprogramować z ECU wszystkie sondy? Tzn byłby modele tego auta z dwiema sondami i z 4 sondami. Ale czy da się wyprogramować sondy w pre-katach?

Sprawdzałem te drugie katalizatory i wyglądają bardzo ładnie więc wolałbym je zostawić a wywalić tylko pre katy. I pytanie czy jeśli wywale tylko środki pre-katów to co się stanie z doborem mieszanki i ogólnie pracą silnika?

Co poradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w

Witam.

Mam przepalone oba połączenia elastyczne w moim ASN, planuje je wymienić. I mam pytanie czy ktoś patrzył co jest w pre-katach w tym modelu? Jeśli spojrzeć na wydech to z jednej rury leci o wiele mniej spalin.(to chyba mało normalne?) Czy to możliwe ,że pre-katy są zapchane albo zapychają rurę bo się skruszyły? Najchętniej bym je wywalił tzn środki wywalił ale są tam sondy i nie wiem jak się auto zachowa. Czytam i czytam wątki o ASN i układzie wydechowym i dochodzę do wniosku ,że niema gotowego i sprawdzonego rozwiązania(oprócz założenia gotowca na jedną stronę za 950zł x2 czyli 1900zł). Koledzy podpowiedzcie czy da się wyprogramować z ECU wszystkie sondy? Tzn byłby modele tego auta z dwiema sondami i z 4 sondami. Ale czy da się wyprogramować sondy w pre-katach?

Sprawdzałem te drugie katalizatory i wyglądają bardzo ładnie więc wolałbym je zostawić a wywalić tylko pre katy. I pytanie czy jeśli wywale tylko środki pre-katów to co się stanie z doborem mieszanki i ogólnie pracą silnika?

Co poradzicie?

wywal te pre katy i już

ja tak zrobiłem w moim byłym 3.0 ASN i był spokój. nie wywalał też błędów. Też miałem wersję z czterema sonadami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeżeli chodzi o moc to faktycznie odczuwalnie lepiej wchodzi na obroty, ale nie jest to jakiś straszny przyrost mocy, tak na oko może z 10KM, na pewno sekundy do setki się nie urwie ; D
koni masz mniej a sekund do "100" nie urwiesz, wręcz możesz przyspieszać wolniej.

ile tysięcy razy można poruszać ten sam temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Gdzie niedrogo ogarnę temat w wielkopolsce?

Mam na myśli:

- wycięcie 4x kat

- włożenie przelotów/ plecionki czy co tam trzeba + wytłumienie odpowiednim materiałem

- zamknięcie puszek (spawanie?) + montaż wydechu

ECU - dezaktywacja sond po mojej stronie.

Pozdr,

 

Panowie - mam jeszcze jedno pytanie, może tym razem uzyskam odpowiedź.

 

A gdybym dezaktywował tylko sondy. No właśnie - ECU nie wywali błędu więc silnik nie będzie wariował, mam na myśli tryby awaryjne zmiana mieszanek i co tam tylko może sobie wymyśleć.

Czy będzie OK ???

W sensie katalizatory pozostają i ... co się stanie? Czym to grozi?

Edytowane przez mry_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. I znalazłeś kogoś w okolicy Poznania, kto wie o co chodzi? Czy samemu trzeba to ogarnąć a tłumikarzowi pokazać co i jak ma zrobić?

Ostatnio pomrugał mi check przy ostrym ruszeniu, więc zainteresowałem się tematem.

Plan mam taki:

Zrobić test katalizatorów - tu nie wiem jeszcze co i jak. 
Będzie też okazja zrobić logi.

Sama operacja wywalenia katalizatorów w moim wyobrażeniu przebiega tak:
Pre-katy wypruwamy, wstawiamy REDUKCJA STOŻKOWA 76,2 mm - 50,8 mm + rura 55/57 i zaspawujemy. Ma ktoś lepszy patent na to? Jakieś wytłumienie dodatkowe do tego?
Następnie wywalam katalizatory i wstawiam na ich miejsce Megaflow Okrągły metalowy "spun" EURO 3 nr. 59905 - podobno pasują.

Nie muszę wtedy wyłączać sond bo katalizatory mam.

Stare, ceramiczne katy sprzedaję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. I znalazłeś kogoś w okolicy Poznania, kto wie o co chodzi? Czy samemu trzeba to ogarnąć a tłumikarzowi pokazać co i jak ma zrobić?
Ostatnio pomrugał mi check przy ostrym ruszeniu, więc zainteresowałem się tematem.
Plan mam taki:
Zrobić test katalizatorów - tu nie wiem jeszcze co i jak. 
Będzie też okazja zrobić logi.
Sama operacja wywalenia katalizatorów w moim wyobrażeniu przebiega tak:
Pre-katy wypruwamy, wstawiamy REDUKCJA STOŻKOWA 76,2 mm - 50,8 mm + rura 55/57 i zaspawujemy. Ma ktoś lepszy patent na to? Jakieś wytłumienie dodatkowe do tego?
Następnie wywalam katalizatory i wstawiam na ich miejsce Megaflow Okrągły metalowy "spun" EURO 3 nr. 59905 - podobno pasują.
Nie muszę wtedy wyłączać sond bo katalizatory mam.
Stare, ceramiczne katy sprzedaję.
 


Jak wyprujesz prekaty to wywali tobie błędy bo sonda bada prekata. Ja wywalilem katalizatory te drugie i wstawilem tlumiki zostawiając prekaty. Nie ma żadnych błędów a samochód pięknie odżył. Jedynie krzywo pospawalem prawą strone to troche mi swiszczy przy gazowaniu.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H840 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.10.2015 o 21:40, narkil napisał:

Zewnętrzne masz 55mm, oprócz odcinka między kolektorem a pre katem, tam jest 65mm i za prekata wychodzi już 55mm.

 

Właśnie zakończyłem operację usuwania katów.

Zrobiłem to sposobem z zostawieniem puszek po katalizatorach i użyłem ich żeby zrobić prosty "tłumik przelotowy" - do środka włożyłem rure perforowaną i całość wytłumiłem.

Jeżeli chodzi o dźwięk, to nie nagrywałem filmiku, bo nie ma kompletnie różnicy (co mnie troche zasmuciło bo miałem nadzieję że będzie to brzmiało bardziej jak v6 ; p )

Do wytłumienia użyłem waty minerlanej wysokotemperaturowej, można też wytłumiać watą stalową i silikonową, może wtedy byłby troche inny efekt.

Jeżeli chodzi o moc to faktycznie odczuwalnie lepiej wchodzi na obroty, ale nie jest to jakiś straszny przyrost mocy, tak na oko może z 10KM, na pewno sekundy do setki się nie urwie ; D

Błędów na razie nie ma, ale na pewno sie pojawią. W przyszłym tygodniu pojadę do magika żeby mi sondy wywalił. Dam też znać ile dostane kasy za sprzedaż samych wkładów.

Poniżej link z kilkoma zdjęciami jak to w środku wygląda (bez wyłumienia to jeszcze było).

http://narkil.ovh/pliczki/katy_a4.zip

Witam, zabieram się za usuwanie katalizatorów, kupię 50cm rury preforowanej 55mm i 50cm rury 65mm w prekaty, tylko jedna wątpliwość, czy sonda w prekacie działa prawidłowo? Nawiercałeś rurę perforowaną w miejscu wkręcania sondy? Tym zabiegiem troszkę odseparujemy sondę od strumienia spalin, a rura perforowana to nierdzewka, czy zwykła... Rozwieje ktoś moje wątpliwości???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.03.2016 o 21:05, buczek1980 napisał:

Zaryzykowałem i kupiłem dedykowany katalizator. Zamiennik wykonany bardzo solidnie przez hiszpańską firmę AS.

http://katalizatory123.pl/katalizator-audi-a4-24-230-30-2322.html

W zestawie wszystko co potrzebne do montażu ( uszczelka, nakrętki i obejma). Na całość 2 lata gwarancji.

Jak się ktoś jeszcze zastanawia i szuka to mogę śmiało polecić.

W końcu wszystko hula :)

Hej, przymierzam się do zakupu tych zamienników i chcę poznać opinie po ponad roku użytkowania zamiennika AS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...