Skocz do zawartości
IGNOROWANY

katalizator 3.0 ASN


andrzej_er3

Rekomendowane odpowiedzi

Bank 1= pasażer, Bank 2= kierowca. 

W silnikach podawane kierunki są zawsze w kierunku jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Bank 1= pasażer, Bank 2= kierowca. 

W silnikach podawane kierunki są zawsze w kierunku jazdy. 

A nie jest to zależne od numeracji cylindrów? Czyli tam gdzie jest 1-3-5 lub 1-2-3 (różnie to oznaczają) jest bank 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest. W V6 cylindry 1-3 to Bank 1, cylindry 4-6 Bank 2

Wypnij cewkę z cylindra nr. 1 później z cylindra nr.3  i obserwuj na vcds co Ci pokaże, gdzie jest wypadanie zapłonów. 

$_10-3.JPG

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wystarczy w sumie, tylko wracam w takim razie do pytania, czy w jakiś sposób można sprawdzić zużycie tych drugich sond, tak jak jest to w przypadku tych pierwszych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności tylko, jak sonda podczas pracy się wyłącza, to znaczy, że pomimo 'sprawności' lepszej od tej drugiej, (która i tak jest już na wykończeniu) oznacza zwyczajnie uszkodzoną sondę? (np. przez to moje uderzenie wydechem)

Załączam logi:

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2020 o 04:29, Langista napisał:

Da się jakoś podejrzeć parametry tej sondy i ocenić jej stan zużycia? Te pierwsze mają Lambda Factor, który przy nowych wynosi 1.9 i z biegiem czasu spada w dół, a te drugie?

Tej drugiej nie da się podejrzeć stopnia zużycia. Ona tylko w czasie testu pokazuje OK albo NOT OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Tej drugiej nie da się podejrzeć stopnia zużycia. Ona tylko w czasie testu pokazuje OK albo NOT OK.

A nie jest tak, że nowa sonda ma trzymać napięcie 1.5V i w raz ze zużyciem te napięcie jej spada? Na forum a2 wyczytałem że minimalna wartość to 0.8V na sondzie, poniżej już jest do wymiany. Tyle, że to było na temat tych pierwszych sond.. Nie wiem też, czy tak powinno być ale podczas logów, w sumie to jak tylko zacząłem podglądać pracę sond to nigdy nie widziałem tych drugich sond, aby w kanale 31 miały wartości 0111. Zawsze było 0110 lub 0010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy to tylko tych pierwszych sond przed katem. Zakres 1.99-0,8, poniżej kwalifikuje się do wymiany. Sondy za katem tylko ok lub not ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Muskel1 napisał:

Dotyczy to tylko tych pierwszych sond przed katem. Zakres 1.99-0,8, poniżej kwalifikuje się do wymiany. Sondy za katem tylko ok lub not ok. 

Nie nie, tu chodziło konkretnie o napięcie, bo lambda factor to wylicza się ze średniej, czyli maksymalne napięcie w jakim potrafi pracować i najniższe, nie wiem jak to się liczy ale ogólnie im szersze 'widełki' może pokazać nasza sonda, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziwne że nit tu nie poruszył możliwie negatywnych skutków wywalenia katów w N/A 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie dotyczące pierwszych katalizatorów. wywala mi co jakiś czas takie błędy. Check się nie świeci, auto jeździ normalnie. Przepływka ok, wymieniona na nową oryginalną. Wartości przepływki z logów ok. Podciśnienie sprawdzone i szczelne. Sondy lambda wymienione na nowe bosha. Czy to jest koniec katów?? Nie robiłem testu w vagu, ponieważ imo one jednoznacznie nie stwierdzą czy katy są zapchane i nadają się na śmietnik. Poniżej lista błędów. Auto pb+lpg, błędy zarówno na pb jak i lpg z czego na lpg wiadomo, że częściej powracają (tak wiem kwestia regulacji)

Control Module Part Number: 8E0 909 559 M  
  Component and/or Version: 3.0L V6/5V      G   0020
           Software Coding: 0011751
            Work Shop Code: WSC 00070
6 Faults Found:
17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
        P1142 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
        P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 008 - Implausible Signal
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
        P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
        P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo paliwa, przez co temperatura spalin zbyt niska i wypadają błędy. Ten kto zakładał gaz niezłego bajzlu narobił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektywność katów poza dolną granica. Ewidentnie się kończą i gaz nie ma tu za wiele do tego.

Zrób testy katów na benzynie według procedury bo to właśnie testy powiedzą Ci jak  sterownik widzi katy....

Potem porządek z katami. Wymiana na nowe lub tłumiki przelotowe i soft w ECU.

Jeśli są faktycznie zapchane to w upalne dni kiedy zaczniesz lekko katować  może się skończyć pęknięciem bloku bo od  zapchanych katów wzrasta temp  między 2 a 3 cylindrem i blok często tego nie wytrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo masz problem z przepławką i przez to prawdopodobnie też problem ze składem mieszanki..

Testy katów zrób po tym jak zrobisz porządek ze składem mieszanki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Odgrzewam temat. Szukam opinii na temat zamienników polskiej firmy JMJ: 

 

INTERCARS.PL

Katalizator JMJ JMJ 1091680 Audi A4 (8E2, B6) - w ofercie sklepu internetowego Sklep Inter Cars. Dane techniczne, opinie. Sprawdź naszą ofertę!

 

Czy może lepszym rozwiązaniem będzie zakup regenerowanych oryginalnych części od firmy kalinski spod Poznania?

 

 

Mam do wymiany 2 katalizatory. Oba się skończyły, a silnik zaczął mi się "gotować".

Edytowane przez PS123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PS123 napisał(a):
Katalizator JMJ JMJ 1091680 Audi A4 (8E2, B6) - w ofercie sklepu internetowego Sklep Inter Cars. Dane techniczne, opinie. Sprawdź naszą ofertę!

 

Czy może lepszym rozwiązaniem będzie zakup regenerowanych oryginalnych części od firmy kalinski spod Poznania?

Dobre pytanie.!!!

Sam szukam katalizatora do 1.8 T  bo wali bledem P0420.

Kalinski ma jeden za 1200zl,JMJ sa ciut tansze.Moze ktos uzytkuje i wyrazi swoja opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja. Nie polecam katalizatorów JMJ. Ww. cześć nie pasuje i wymaga przeróbek, aby zamontować. Towar zwrócony. Skończyło się na regeneracji starych katalizatorów w kalinski.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...