Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak możliwości regulacji kąta wtrysku


Skeeber

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, moze ktoś doradzi bo pomysły na rozwiązanie problemu sie skończyły.

Po uszczelnieniu i kalibracji pompy wtryskowej w profesjonalnym zakładzie + wymiana rozrządu z kolegą mechanikiem nie ma możliwości regulacji kąta wtrysku - objawia się to wartościami w przedziale 55-64 w polu 2 grupy 000 basic settings VAG. Dodam ze regulowałem kilkakrotnie już kąt wtrysku i nigdy nie było z tym problemów, w tej chwili niezależnie od przestawiania pompy wtryskowej kąt się nie zmienia i trzyma zakres 55-64. Pomiary wykonywane przy w pełni nagrzanym silniku oczywiście, na VAGu brak błedów jakichkolwiek ....a przed całą akcją wszystko było gitara.

Odrzucam :

- zle zmontowany rozrząd - sprawdzony 3x po instalacji

- pompa uszczelniona w najlepszym zakładzie w okolicy

Robi sie chłodno .....no i jest problem z porannym rozruchem, wiec temat robi sie pilny ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale co ty chcesz tu jeszcze przestawiać wartość 55-64 jest jak najbardziej oki powinien palić bez problemu na takich ustawieniach chyba że chcesz mieć książkowe wartości 48-51 ale ja bym tego nie ruszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam sie ze podawana przez VAG wartosc nie jest prawidłowa .... przy skrajnych odchyleniach pompy praktycznie nie słychac różnicy w pracy silnika - wiec cos tu nie gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dostałeś inną pompę? w 1z kąt reguluje się całą pompą (koło stoi w miejscu), w nowszych konstrukcjach przestawia się wałkiem pompy (koło i pompa stoi w miejscu)

Może koło masz od innej pompy, a pompę inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N108 reguluje dynamiczny kąt wtrysku - popraw mnie jak sie myle /wartości kąta po podniesieniu obrotów w moim przypadku sie zmieniają/. U mnie jest problem z ustawieniem statycznego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N108 nie ma nic do statycznego kąta! N108 upuszcza paliwo w pompie żeby opóźnić wtrysk. Kręcąc pompą/wałkiem ustawia się MOMENT tłoczenia. Jak dla mnie jest tylko jedna możliwość, albo źle przestawiasz kąt (nie poluzowałeś jednej śruby, są 4 albo 5, nie pamiętam już) albo jest nie to koło założone co trzeba, spisz numer pompy i napisz na forum jaką masz. Na fasolkach luzujesz 3 nakrętki przy kole i kręcisz środkową śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis jeszcze raz przejrze auto.... koło pompy napewno jest OK - założyłem to które zdemontowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w pompie u samej góry na godzinie 12, nie było takiego otworu średnicy około 5mm ? Jak nie to pewnie źle pompa jest złożona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś jeszcze raz przejrzałem wszystko: rozrząd OK, otwór blokady koła pompy tez OK. Wartości statycznego kąta wtrysku zmieniają się przy poruszaniu pompą w zakresie fasolek od 78 - 58 /skrajne wartości/, wiec ciągle nie można dotrzeć do książkowych 49-51. W przeszłości regulowałem kąt wtrysku kilka razy - wystarczyło obrócić pompą o milimetr lub dwa żeby zmienić drastycznie wartości kąta wtrysku. Teraz to chyba tez obstawiam pompę .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj z dokładnością książki ustawisz 58 i też będzie dobrze to nie chodzi o różnice jednego czy czterech stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze wszystko sprawdzalem z kumplem który jest mechanikiem .... rozrząd + koło pompy idealnie w blokadach. Auto jezdzi ale jest zamulone ....cos musi byc nie tak skoro cały zakres fasolek daje tylko takie małe zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...