Skocz do zawartości
IGNOROWANY

napęd pompy oleju


jaguś

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie jest info że utwardzone?

dzwoniłem kiedyś do ASO i taką informację otrzymałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniałem w swoim B8 2008r 227tys najechane wałek razem z imbusem od FUTURUM, mój po wyciągnięciu okazało się, że miał już spory luz. Dam znać za jakiś czas jak się sprawuje i czy są jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy aby dobrać się do pompy olejowej trzeba zrzucać zawieszenie czy jest swobodny dostęp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wrzucić fotki wałka ale coś mi się nie udało.

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanik musiał całe zawieszenie zdjąć lub jego część nie jestem pewien ;)


Wałek wymieniony wraz z imbusem, stary miał już całkiem całkiem luz wiec wymiana się przydała ;) teraz zobaczymy na ile nowy starczy za kilkadziesiąt kkm sprawdzę jego stan ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nabyłem 2.0 TDI CAGA z przebiegiem 240 000 km i się zastanawiam czy regenreować tą pompę.

Siudas masz jakieś zdjęcia jak to było u Ciebie wyrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a czy ktokolwiek z was słyszał aby komuś się przekręcił na amen imbus w B8 ? Niektóre sztuki mają już ponad 400tyś i nie słychać nic na ten temat ... :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy sieją popylinę, znam warsztat gdzie na życzenie zaczytanych posiadaczy b8 przy przebiegach grubo ponad 250 tys. wymieniali ten imbusik i miał tylko minimalny ślad roboczy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytalem mechanika o to i jedyne co mowi nt 2.0 tdi to wrazliwosc pomp CR. Mowi ze wytrzymuja ok 250k a pozniej moze byc problem wiec trzeba zajrzec i zobaczyc czy nie ma opilkow.

Ponoc te pompy do 2013 roku mialy feler do czego audi nigdy sie nie przyznalo, ale kupujac nowa w aso jest juz bez wad, cena ok 3900 zl + plukanie baku i przewodow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pany a czy ktokolwiek z was słyszał aby komuś się przekręcił na amen imbus w B8 ? Niektóre sztuki mają już ponad 400tyś i nie słychać nic na ten temat ... :eusathink:

B8 z 2008r zaczynają siadać na napęd wałka.Jeśli ktoś ma ponad 300 kkm na zegarku to warto zerknąć na stan zabieraka i gniazda(Nie straszymy tylko ostrzegamy żeby nie było)

Auta z początku 2010 zostawiamy w spokoju do przebiegu ok 500 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością muszę powiedzieć, że Diaktronik miał przypadek z 2009 roku w b8 przy przebiegu ponad 260 tys. W wałku balansującym imbus wyrobił gniazdo. W swoim 17 listopada będę zdejmował miskę i przerabiał gniazdo w wałku na imbus 100 mm, przy przebiegu 270 tys. dam znać po zabiegu.

Jestem po wymianie wałka rozwierconego na imbus 100mm. W moim gniazdo już było bardzo wycięte, fachowiec co przerabia te pompy mówił że zimą mógłby się obrócić. Po przerobieniu teraz imbus siedzi w wałku z 5cm i tą powierzchnią robi nacisk a nie jak wcześniej 1,5 cm. Przypominam że gniazdo się wycina a nie imbus, a wymiana samego imbusa to porażka. Dodam że trochę roboty jest, ale zawieszenia nie trzeba zwalać. U mnie był silnik odkręcony od poduszek i podniesiony do góry. Dodatkowo magiel odkręcony oraz sprężarka klimy, belka przednia i micha wyszła. Wiadomo że był blokowany rozrząd i do ustawienia pompy trzeba mieć przyrząd czy nastawnik zwał jak zwał, ale wiadomo o co chodzi. To tak z grubsza opisane, cała operacja 5h.

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jestem po wymianie imbusa w B8 2.0 tdi, więc co do demontażu zawieszenia to prawda, demontaż wszystkiego włącznie z maglownicą, masakra.

Imbus mimo nie największego przebiegu bo 187tys. km potwierdzonego książką i historią w ASO miał już lekki luz, na szczęście poprawili wałek pompy, wbijając tuleje z twardszego materiału, więc tylko imbus + masa roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jestem po wymianie imbusa w B8 2.0 tdi, więc co do demontażu zawieszenia to prawda, demontaż wszystkiego włącznie z maglownicą, masakra.

Imbus mimo nie największego przebiegu bo 187tys. km potwierdzonego książką i historią w ASO miał już lekki luz, na szczęście poprawili wałek pompy, wbijając tuleje z twardszego materiału, więc tylko imbus + masa roboty

Z tego co wiem w autach od 2010 roku problem napędu pompy oleju jest rozwiązany a Ty mówisz że u Cb było coś nie tak ?

Edytowane przez marko777i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla świętego spokoju kazałem mechanikowi sprawdzić ten imbus. Przy zamawianiu części, w zasadzie samych pierdoł typu śrubki, nakrętki do montażu quattro, zapytałem gościa w ASO o ten właśnie imbus w napędzie pompy oleju i jak powiedziałem, że mam 187tys km, powiedział że dobrze go sprawdzić bo mieli różne przypadki. W B8 nie jest prosto dojść, żeby go wymienić, mechanik nawet zdemontował całą pompę z auta bo nie podobał mu się luz, ale po wyjęciu na stół okazło się, że jest OK. Konstrukcja jest o tyle zmieniona, że w B8 sa tylko dwie panewki na wałku pompy, kiedyś było podobno 9, a ponadto wałek tak się tam wkłada bez przykręcania, nie do końca potrafię powtórzyć słowa mechanika. Pierwszy raz robił to w B8 2010 rok i też był zdziwiony, że imbus kwalifikuje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś mechanik przerabiał pompę oleju i przy 250 tys imbus był mocno objechany, gniazdo w porządku. Generalnie powiedział, że z 40 tys km pewnie by jeszcze objechał, ale z pewnością 300 tys km to maksymalna granica sprawdzenia/wymiany/przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.11.2016 o 21:21, Szkita napisał:

 Konstrukcja jest o tyle zmieniona, że w B8 sa tylko dwie panewki na wałku pompy, kiedyś było podobno 9, a ponadto wałek tak się tam wkłada bez przykręcania, nie do końca potrafię powtórzyć słowa mechanika. Pierwszy raz robił to w B8 2010 rok i też był zdziwiony, że imbus kwalifikuje się do wymiany.

Od listopada 2009r wałek balansowy przenoszący napęd na pompkę olejową zamontowany jest na 2 podporach(4 panewki).Wałek nr 2 do którego dokręcane jest koło zębate posiada 3 podpory (6 panewek). W modułach od 2004 do 2009r wałek balansowy z zabierakiem posiada 3 podpory(6 panewek),drugi 4 podpory(8 panewek).

DSCN3753.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli panowie jeśłi mam audi a4 b8 2.0 tdi "caga" i najechane 186 tys. to zabierać się za robienie pompy czy jeszcze spokojnie ujadę koło 20 tys. bo pilny wyjazd mam za granicę??

 

Pytam bo są różne zdania.

 

Dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, strazak990 napisał:

Czyli panowie jeśłi mam audi a4 b8 2.0 tdi "caga" i najechane 186 tys. to zabierać się za robienie pompy czy jeszcze spokojnie ujadę koło 20 tys. bo pilny wyjazd mam za granicę??

 

Pytam bo są różne zdania.

 

Dziekuję

Na początek sprawdź ciśnienie oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

Na początek sprawdź ciśnienie oliwy.

 VCDS sprawdzę? jeśli tak podpowiesz gdzie co i jak ??

 

Z góry dziekuję:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, strazak990 napisał:

 VCDS sprawdzę? jeśli tak podpowiesz gdzie co i jak ??

 

Z góry dziekuję:hi:

Tylko manometrem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...