Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, zwonko napisał:

A wentylatory oglądał czy się włączają?

Nie wentylatory zwonko.

Cały czas powinna kręcić się wiskoza a jak potrzebuje bardziej schłodzić silnik to powinna wejść na wyższe obroty. Drugi elektryczny wentylator jest wyłącznie od klimatyzacji. Przechodziłem ten temat już u Siebie. Jeżeli w wiskozie nie będą sprawne łożyska to nie ma szans na chłodzenie auta do roboczej temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomniało mi się, że gdy zemawialem termostat to dostałem chyba Gates ? Czerwone opakowanie i napisy na nim xantia zx, coś takiego.

Czyli jakby z citroena.  Pytałem i niby miał pasować. Działało wszystko ok aż do teraz. 

Za chwilę wymiana oleju i rozrzadu, więc zamówię dobry termkostat i zobaczę wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na termostacie z Wahlera i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysta loteria, naprawdę.. Ja kupiłem z Wahlera i padł po 2 tygodniach (zaciął się na otwartym położeniu), mechanik wstawił mi jakiś najtańszy noname, i trzymał 4 miesiące. Trzymał aż do dzisiaj, zaciął sie w zamkniętej pozycji. Nie mam pojęcia w sumie co zrobić, bo termostaty u mnie padają jak kawki, czy to za 150 czy za 30 zł. Do tej pory wymieniłem 4 (z czego 3 pod rząd, po 2 tygodniach - Wahler, Bosh, Myle, 'noname')

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten od chłodnicy działa, chociaż na postoju jak patrzyłem to obroty miał niezawysokie. W dodatku dało się go zatrzymać, po czym znowu ruszył.

Dolkny waz od chłodnicy gorący, chłodnica sama w sobie też gorąca.

 

Dodatkowo Do dziś klima działała wzorowo.

Nadal zmagam się z problemem przegrzewania. 

Dziś jadąc w korku włączyłem nawiem na gorące by zbić temperaturę z ok 115° nawet.

Potem na parkingu chciałem sprawdzić jak działają wentylatory. Pierwszy dziala, choć wg mnie dość wolno jak na temp silnika.

Włączam klime i usłyszałem tylko pisk i silnik zgasł. Ponownie odpalam i na koimatroniku bledy:

5.3 i 22.3  

Klima nie działa, wentylator klimy nie działa. Na krótko sprawdzę go jak bede w domu.

Temp. zewn. pokazuje poprawna.

Jakieś pomysły ?

 

Edytowane przez kiciKic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko w żadnym przypadku nie powinieneś zatrzymać ręką. Jeśli jest tak jak piszesz to jest do wymiany. Czasami przyczyna jest prozaiczna, a mianowicie zapchana chłodnica brudem. Nikt tego nie czyści a z biegiem lat syf się odkłada zapychając kapilary zmniejszając sprawność chłodnicy.  Tak więc sprawdź wisko i przepłucz chłodnicę( od zewnątrz ma się rozumieć nie tam gdzie przepływa płyn ;) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze rozumiem, myjka cisnienieniowa ja obmyc z zewnątrz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myjką ciśnieniową bym nie ryzykował,  za duże ciśnienie lub za blisko przyłożysz i lamele pozaginasz. Polewaj chłodnicę woda z węża. Możesz zastosować jakiś środek do mycia silników, który rozpuści brud, potem spłucz dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. 

Jaki nr wisko pasuje do mojego silnika ? Bo spotkałem dwa:

058 121 350 

058 121 347

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj wiskozy tylko zmień łożyska w wiskozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywka ? Oplaca się ?

Czyli jak nie zasprzegla wisko, da się go zatrzymać ręka przy nagrzanym silniku to wystarczy łożyska zmienic?

 

Szkoda, że nie znam oznaczenia łożysk a, bo w robocie trochę tr9che tego mam to za jednym zamachem bym zrobił.

Edytowane przez kiciKic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się wiskozę da zatrzymać to prawdopodobnie łożyska ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko powinno się dać zatrzymać ręką

a uszkodzone wisko objawia się zwiększaniem obrotów wraz ze wzrostem obrotów silnika

prawidłowo obroty silnika nie powinny mieć wpływu na obroty wisko

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wyzyk83 napisał:

wisko powinno się dać zatrzymać ręką

a uszkodzone wisko objawia się zwiększaniem obrotów wraz ze wzrostem obrotów silnika

prawidłowo obroty silnika nie powinny mieć wpływu na obroty wisko

 

co osoba to opinia. Jedni mówią, że jak auto się zagrzeje to wentylatora nie powinno dać rady zatrzymać ręka, po zgaszeniu silnika również.

U mnie na2et na przegrzanym silniku wentylator obraca się jak dla mnie zbyt wolno. Bez problemu to zatrzymuje ręka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kiciKic napisał:

co osoba to opinia. Jedni mówią, że jak auto się zagrzeje to wentylatora nie powinno dać rady zatrzymać ręka, po zgaszeniu silnika również.

U mnie na2et na przegrzanym silniku wentylator obraca się jak dla mnie zbyt wolno. Bez problemu to zatrzymuje ręka. 

mówie o obrotach na biegu jałowym

nie obroty silnika sterują wiskozą tylko element termiczny wiskozy

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, doskonale to wiem, ale skoro obraca się ono dość wolno to czy nie oznacza, że jest do wymiany ?

Mniej więcej takie obroty trzyma na przegrzanym silniku, tj. >100st.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...