TomsonSzczecin 1 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 jak poprawnie ustawić zapłon w 1,6 ADP dostęp do niego trochę ograniczony mam nie wiem z której strony co rozebrać żeby dobrze się do niego dostać wszystkie usterki z poprzednich wątków usunąłem sprawczynią okazała się pęknięta cewka zapłonowa która w weekend całkowicie zaniemogła teraz wymieniłem i wszystko jest ok już nie faluje nie ma spadków na obrotach został mi tylko problem z benzynką na której auto się dusi potrafi strzelić i ogólnie nie chce mu się jechać na LPG rakieta wszystko JUŻ ładnie płynnie i bez szarpania 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikk 0 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Specjalna lampa stroboskopowa jest do tego potrzebna. Pamiętam, że trzeba rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy, tzn. tak, żeby olej miał odpowiednia temperaturę. Potem na wyłączonym zapłonie podłącza się lampę: + i - do akumulatora, a specjalny krokodylek na przewód WN pierwszego cylindra. Dalej trzeba uruchomić silnik, chwilę odczekać no i lampą oświetlić znak kąta wyprzedzania zapłonu. Obok aparatu zapłonowego jest taki jajowaty otwór w który widać rant obracającego się koła, na którym jest nacięcie kąta wyprzedzania zapłonu. W momencie gdy lampa oświetla ten otwór, to na jego środku powinno być widoczne nacięcie na kole. Musi to być zsynchronizowane tak, że lampa daje błysk i w tym momencie pojawia się nacięcie. Jeżeli rozjechał się kąt wyprzedzania, to musisz poluzować aparat zapłonowy i delikatnie go obrócić tak, żeby udało się uzyskać synchronizację znaków. Jak ustawisz prawidłowo to chronologicznie się cofasz: tzn. mocujesz aparat, wyłączasz motor odpinasz sprzęt. Koniecznie sprawdź jak się wkręca na obroty po ustawieniu, zarówno na jałowym i podczas jazdy. Dawno u siebie regulowałem zapłon, ale pamiętam, że na znakach było ok ustawione, a przy wyższych prędkościach obrotowych silnika jednak gubił iskrę, dlatego kilka podejść robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomsonSzczecin 1 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Dzięki wielkie za konkreta taką pomoc właśnie lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikk 0 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Jak coś jeszcze trzeba, to nie krępuj się Klubowa brać pomoże Daj znać w ogóle jak sobie poradziłeś i czy pomogło. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 1 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 jezeli na lpg jest ok.To nie kwestia zapłonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomsonSzczecin 1 Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Jak coś jeszcze trzeba, to nie krępuj się Klubowa brać pomoże Daj znać w ogóle jak sobie poradziłeś i czy pomogło. PZDR Poszło metodą prób i błędów jest sukces jak się okazało był lekko przestawiony teraz już wszystkie znaki na miejscu silnik na benzynce kręci do odciny bez najmniejszego kichnięcia nawet przy przejściu na LPG nie ma szarpnięcia a już się do niego przyzwyczaiłem mam nadzieje że to już ostatnia operacja w tym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman 101 0 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 podepne się pod temat. czy można ustawić zaplon w 1.6 adp bez lampy stroboskopowej .tylko przez kabel przez vaga. za podpowiec z góry wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chelios 0 Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Podepnę się do tematu. Czy w tym silniku wystarczy zrobić jak kolega Dominikk napisał czy trzeba dodatkowo blokować sterownik Vagiem itd? Słyszałem opinie że trzeba blokować sterownik bo inaczej będzie korygować cały czas kąt wyprzedzenia. Pytam bo przy wymianie kopułki i przewodów przypadkowo trochę przesunąłem całość (słabo dokręcona śrubka od aparatu, po jakimś czasie musiała się poluzować), po jakimś czasie auto zaczęło lekko więcej palić oraz mieć dziurę w przyspieszeniu (najbardziej na benzynie, na gazie dużo mniej,). Vag nie wyświetla błędów, rozrząd na znakach prawidłowo, wszystkie inne możliwe usterki wykluczone. Próbowałem metodą prób i błędów obracać aparatem i powiem szczerze że nie ma różnicy w pracy silnika gdy przekręcam aparatem. Edytowane 21 Października 2016 przez Chelios Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się