Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bledy zbyt bogatej mieszanki lub zbyt ubogiej - przeplywka??


ChipPŃ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po kupnie A4 dreczy mnie powracajaca kontrolka CHECK ENGINE. Po podlaczeniu do kompa wywala bledy zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszanki. Sondy i kat sprawdzone i sa ok.

Nadszedl czas na przeplywomierz.... z tego co wyczytalem to sprawny powinien pokazac przy ok 5tys/obr 100-105 jednostek. Moj przy pelnym obciezeniu pokazuje max 70.

Rozumiem, ze moj przeplywomierz zakonczyl juz swoj zywot i po jego wymianie mieszanka bedzie ok i co za tym idzie CHECK nie bedzie sie wyswietlal ??

Z gory dzieki za wszystkie odp i wskazowki.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jak by przepływka była walnięta to przy takim pomiarach by ci VAG pokazał na przepływkę przeczyść ją może i zobacz co się będzie działo :) Są specjalne środki aby nie używaj szmatki czy nic w tym stylu tylko psiukniesz tym środkiem i zobaczysz warto wymienić może jeszcze filtr powietrza. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myslalem o filtrze powietrza, ale czy on bylby az tak odpowiedzialny za check ?? Wyraznie wskazania sa za niskie wiec chyba wymiana, czy tak jak piszesz Kolego moze brudna tez zanizac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że filtr może zaniżać ale czy aż tak żeby check pokazał to nie wiem, jak długo go nie wymieniałeś to wymieś i kup taki środek do czyszczenia przepływki są w sklepach za ok 20 zł za butelkę odkręć czujnik przepływki nie wiem jak to u ciebie jest czy na druciku czy na płytce ale tak jak ci pisałem aby nie dotykaj tego żadną szmatką niczym tylko sprayem psiukasz czekasz aż wyschnie i wsio. Poczyść może jeszcze kanały w obudowie przepływki, zobacz efekty i napisz czy pomogło :) a przy okazji jak masz VAGa to zobacz na wskazania lambdy :) ale najpierw zajmij się przepływką samo czyszczenie z całym jej wyciągnięciem co polecam i dopiero ją rozkręć nie powinno trwać więcej niż 30 -40 min :) I pamiętaj żeby być przy tym naprawdę bardzo ostrożny bo można w bardzo prosty sposób przepływkę rozwalić przede wszystkim co jest w środku obudowy nie może być przez ciebie niczym dotykane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro filtr i czyszczenie a pozniej jak to nie pomoze to wymiana...byle zeby CHECK dal mi spokoj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez kontrolka sie zapalala po wymianie filtra na nowy dostala szoku za duzo powietrza i szlak ja trafil. na poczatku czasami oki bylo a pozniej padla calkiem w moim przypadku czyszczenie jej nic nie pomoglo kupilem od kolegi z forum za 65 i smiga zajefajnie spalanie malutkie odrazu i zrywniejszy sie zrobil. przeplywka podaje zle parametry i komp wzbogaca lub odwrotnie mieszanke i z tad ten blad. na postoju powinienes miec w granicach 3-4 g/s a przy max bucie do 120g/s. na necie jest gosciu co sprzedaje ori bosch nowe po 150zl wpiszcie nr przeplywki w szukajke allegro i cos powinno byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe zamieszanie może być przez nieszczelność w dolocie, odmie lub innym wężyku powiązanym z dolotem :whistling: i radzę zacząć od tego zanim zaczniesz cokolwiek kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro przeplywka powinna pokazywac ponad 100 jednostek a moja ledwo 65-70 to chyba wszystko wskazuje na to zw ma dosc...Dzis wymienilem filtr powietrza, ale watpie czy on mial na to wplyw.... Jesli ORI Boscha przeplywke mozna dostac za 150 PLn to nie tragedia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesli przez nieszczelnosc w dolocie wpada lewe powietrze lub to powietrze przez nieszczelnosc cale nie dociera do przepustnicy to tez beda cyrki kumasz??

mi przez nieszczelnosc odmy najpierw pokazywal blad przeplywki a pozniej + blad zbyt ubogiej mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepływomierza Bosch BMW | Sam naprawiam - Motoryzacyjne Instrukcje Napraw przeczytaj to ja jak mialem vw bore i preplywomierz juz niedomagal to ten zabieg dal mu nowe zycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziurka w przeplywce zostala zrobiona...generalnie nic nie dalo poza nowym bledem....tak jak przed dziurka byl tylk blad zbyt bogatej mieszanki, to po dziurce sa 2 bledy - zbyt bogatej i zbyt ubogiej jednoczesnie :/

Moge miec nowa BOSCHA za 300pln wiec chyba wymienie, bo dolot sprawdzalem i nie widze nieszczelnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie znać co i jak z tym wyszło...mi pokazuje to samo - zbyt uboga mieszanka....jak sprawdzić czy katalizator i sondy są ok, to wywala jako błąd?? czy są jakieś inne sposoby sprawdzenia co i jak z tymi rzeczami??

do tego mam błąd - nierównomierne obroty na biegu jałowym...czy to może być powiązane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.

Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.

I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.

Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.

W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy sond i kata juz dawno zrobione - wszystko OK.

Dzis znow zmierzylem przeplywke...na biegu jalowym wartosc troche skacze, ale jest w przedziale 2,5 - 3 .

Przy 5tys obr wartosc doszla do ok 60 jednostek wiec polowa z tego co powinno byc.

Dodatkowo auto zaczelo sie jakos ksztusic tak jakby przy mocnym bycie sie dlawil....wczoraj znow wywalil CHECK - 2 bledy zbyt bogata/ zbyt uboga mieszanka...

Na sobote mam zamowiona przeplywke ORI Boscha zobaczymy....

No chyba, ze jest inna rada, ale ewidentnie logi z VCDSa pokazuje na przeplywke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...