Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja akumulatora w A4 B8


skrab

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy czy po wymijanie nowego akumulatora należy zrobić adaptacje na vagu czy też jakąś rejestrację w b7 ,b8 ? bo gość z ASO mi takich rzeczy naopowiadał ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje to do takiego ałdi jest przewidzianych wiecej niz jeden akumulator (mowie o "parametrach" a nie "producencie") i ta adaptacja to wpisanie kodu akumulatora

[select]

[61 - Battery Regulation]

[Coding - 07]

[battery Coding Assistant]

Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits).

Enter the new Battery Serial Number (10 digits).

Select the new Battery Vendor.

[OK]

[Do it!]

[Close Controller, Go Back - 06]

jezeli wymieniasz akumulator na taki sam / zblizonych parametrach to nie bardzo potrafie sobie wyobrazic a po co mialbys robic adaptacje aku... tym bardziej, ze akumulator 5 letni a nowy maja inne parametry mimo, ze moga byc co do parametrow "z naklejki" identyczne (wiec tolerancja musi byc niemala)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

wszystko robisz na wlasna odpowiedzialnosc dla jasnosci... mi to pachnie zwyczajnie nastraszeniem Ciebie abys zostawil te 50-100pln "za usluge wymiany aku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 B8 nie ma grupy [61 - Battery Regulation] :wink:

Wszystko jest w sterowniku GATEWAY 19 w Adaptacji 10 .

Jesli dasz ten sam akumulator (te same parametry) nic nie kodujesz w aucie .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że przy wyczerpanym aku w aucie jest inne ładowanie [mocniejszeo wiadomo jest już wyczerpany],a jak zmienisz na nowy też będzie inne ładowanie i skracasz żywotność aku.prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o napiecu decyduje zrodlo pradu a o natezeniu odbiornik... w ałdi jak i duzym fiacie masz regulator napiecia by napiecie bylo w okolicy 14 - 14.5v ... o natezeniu pradu decyduje akumulator bo to on jest odbiornikiem w tym wypadku. Wlacz sobie jakis ruski prostownik z amperomierzem, laduj ten aku i zobacz ze przy rozladowanym aku natezenie jest duze a wraz z jego naladowaniem spada.

Jednym slowem nie kombinuj.... ten samochod nie jest tak beznadziejny zebys musial studia robic nad tematem wymiany akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napiecia oblicza sobie ile pradu zostalo pobrane na odpalenie i tyle samo doladowuje. ma to sluzyc dluzszej trwalosci aku aby nie byl przeladowywany. Jezeli zmienisz na wiekszy aku to daje mu pare miesiecy i bedzie do wyrzucenia. jezeli natomiast wrzucisz aku identyczne z aso to moze sie obyc bez kodowania Ponizej znajdziesz aku dostepne w aso oraz ich kodowanie. ponizsze info zaczerpniete z Audi A6 Klub Polska ::

kody VARTY

Aku 1. varta 110Ah 850A

nr Aku: 4F0 915 105 D

Kod: VA0 1407230613

lub aku 2.varta 110Ah 850A

4F0 915105D

kod ;VAO 270 305 3515

aku 3.varta 110ah 920A

4F0 915 105D

kod ;VAO 2702021232

aku 4 varta 95ah 450A DIN 760AEN/SAE

kod; VA0 2707181075

51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC

60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD

61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE

70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF

72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG

80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC

75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM

Tak czy inaczej zakodowalbym aku. napewno ktos w twojej okolicy ma vcdsa i za flaszke ci wrzuci kodowanie ;) To tyczy sie tylko b8, w b7 nic nie kodujesz ;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie do znawców tematu zakupiłem akumulator varta 110Ah 920A

To co znalazłem w kodowaniu wygląda tak:

8K0915105F VA0 280419J12X

Wprowadziłem nowe parametry:

4F0915105D VA0 2702021232

i teraz moje pytanie czy VA0 czy VAO ?

bo w opisie jest "O" a vcds podpowiada "0"

czy to ma jakieś znaczenie czy nie ?

czy może jeszcze inaczej mają te spacje wyglądać, ale w innej konfiguracji spacji nie chciało przyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

Sent from my Nokia 3310 using ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej krytycznym momentem dla akumulatora, po rozruchu jest jego ladowanie po spadku napiecia spowodowanym przez rozrusznik. Uklad ladowania dostarcza po uruchomieniu silnika 14-14,4 V a im wieksza roznica napiec pomiedzy aku a ukladem ladowania tym wiekszy prad ladowania, Byc moze, o ile wpisanie kodu akumulatora nie jest zwykla fanaberia utrudniajaca zycie a nie majaca zadnego przekladu na funkcjonowanie (nie drazylem tego tematu), podanie kodu akumulatora informuje regulator o jego pojemnosci, i przez to wplywa na lagodniejsze ladowanie akumulatora bezposrednio po rozruchu.

Jednak patrzac na dzialania producentow zmierzajace do programowania - skrocenia trwalosci elementow, watpie aby producent troszczyl sie o zywotnosc akumulatora...

ALe stosujac zasade dmuchania na zimne. Lepiej zrobic niz nie.

Acha slowo komentarza tytulem teorii, bardziej szkodliwe dla aku jest zalozenie aku mniejszej pojemnosci niz wiekszej od zadanej przez parametry ladowania. Zbyt duzy prad ladowania jest bardziej szkodliwy niz mniejszy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam aku Bosch 95Ah 850a AGM. Możecie napisać którym kodem zakodowac? Na akumulatorze nie mną naklejki BEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie, miałem wymieniany akumulator i nie jestem pewny, czy mechanik dobrze to zaprogramował. Akumulator jest marki Voltmaster 74Ah 680A (EN). Niestety nie byłem w stanie na to wpłynąć, więc zanim wymienię na nowy(większy, bo według vin powinien być 92Ah), bo ten często mi odmawia, wolę się upewnić. Upływ prądu wacha się od 20mA do 50. Zauważyłem na pierwszej stronie tematu, że jest to kodowanie do AGM, a ja u siebie nie mam S&S. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie wartości powinny się znaleźć w kodowaniu ?

Który z tych kodów będzie odpowiedni (info zaczerpnięte

72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG) 

80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

20200427_222745.jpg

Edytowane przez Kossax
uzupełnienie wiedzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, domyślam się, że to są przykłady różnych kodów (w VCDS numer elementu), z których można skorzystać dla danej pojemności. A co z numerem seryjnym podczas kodowania ? Zostawić stary, czy jak ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie 

Kupiłem akumulator Varta G14 SILVER dynamic AGM 95 Ah 850 A i nigdzie nie mogę znaleźć jak mam go zakodować. 

Dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci chodzi tą naklejkę QR? Bo jak tak to mam tylko taki kod A12G1400313K

Edytowane przez Artur5400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...