Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja akumulatora w A4 B8


skrab

Rekomendowane odpowiedzi

To jest do 80 Ah bo oryginalnie były 80  Ah

8K0915105D VAO 3810081357

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Niestety ten kod nie przyjął bo musi być pierwsze 11 znaków. Ale już sobie poradziłem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziesięć lub jedenaście. W przypadku 10 ciu dajesz po prostu spację 2 x między ostatnią literą/cyfrą a marką aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku ma takie same parametry, AGM 105 Ah więc pierwszy ciąg liter zostaw taki sam. W drugim ciągu zmień tylko ostatnie 2 literki i zapisz.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2021 o 13:16, Muskel1 napisał:

Witam, zmieniłem oryginalny akumulator Moll 95ah 760a na Centra Plus 95ah 800a. Moje aktualne kodowanie wygląda jak w załączonym zdjęciu. Zmieniać w nim coś?

idget blockquote

received_197806685683454.jpeg

Edytowane przez Vanxon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2021 o 13:16, Muskel1 napisał:

Niestety kod jest za długi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 6 letni aku to VARTA 12V 92Ah 850A.

Varta.png


Nie jest już w najlepszej kondycji, bo w stanie spoczynku napięcie na nim to 11,5-11,9 V

W aucie zakodowany jest jako:

Varta-adaptacja.png

 

Chcę kupić nowy VARTA Silver Dynamic AGM START&STOP G14 95Ah 850A
Jak go powinienem zakodować?

 

Edytowane przez steve69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź najpierw tego podłącz na weekend do ładowarki, jak to go nie przywróci do sprawności to w tedy wymieniaj na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam numer części tylko w nr seryjnym zmień ostatnie 2 cyry. Musisz wpisać ten z 92Ah bo oryginalnie nie było AGM z 95Ah. Następną wartością po 92 Ah były orginalnie AGM 105Ah. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2021 o 13:34, Langista napisał:

Weź najpierw tego podłącz na weekend do ładowarki, jak to go nie przywróci do sprawności to w tedy wymieniaj na nowy.

Dzisiaj chciałem to zrobić, ale coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora (do tej pory polegałem na wskazaniach interfejsu diagnostycznego). I tu się zdziwiłem, bo woltomierz pokazał 12,46 V.

Czyli nie muszę wymieniać akumulatora?

 

Edytowane przez steve69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla aku AGM 12,46 V to ok. 65% naładowania. Nie wiedząc jaki masz profil jazdy (krótkie czy długie odcinki), ciężko powiedzieć czy takie napięcie jest prawidłowe. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki to jest to normalne. Jeżeli natomiast pokonujesz długie odcinki to jest za niskie. Dodatkowo naprawdę miarodajny pomiar kondycji aku powinno przeprowadzić się urządzeniem do tego przeznaczonym (pod obciążeniem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc.

wymieniłem aku w a4 b8 na agm 80 ah . Włożyłem mniejszy ponieważ wyłączyłem star stop.

Akumulator jest varty pierwszy montaż zakładany do mercedesa. Z listy jaka jest udostępniona w postach wpisałem kody dla aku 80 ah oraz nr z akumulatora obecnego jak na zdjęciu. Jest problem w vcds pokazuje poj 47 ah.

stary kod

4F0915105E JCB 340124O0GI

Jaki mam wpisać kod do nowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie nie było 80 Ah AGM. Musisz dopisać mniejszy 75 Ah

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...