Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Projekt podświetlenie lusterek


airbob

Rekomendowane odpowiedzi

No to jeden z sygnałów by już był, teraz jeszcze trzeba złapać ten od otwarcia zamka.

Z analizy zamka z A6 wynika że silniki zamka są bezpośrednio sterowane przez centralny moduł w drzwiach więc jest szansa go namierzyć.

Swoją drogą po co dwa silniki do jednego zamka ? Z którego brać ten sygnał ?

Szkoda że nie mam warunków by rozebrać drzwi i to wszystko pomierzyć, robota na dworze odpada z wiadomych powodów.

Pytań wiele a odpowiedzi są pod tapicerką

Podłączenie pod lampkę sufitową zapali lustra w momencie jej włączenia np. chcąc poczytać gazetę. Takie rozwiązanie mi się nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączenie do lampek z podsufitki to najprostsze rozwiązanie które ma sens bo pod lamki z boczków to się mija z celem bo zapalają się dopieru po otwarciu drzwi, ale słyszałem że pogoda ma się polepszyć więc pewnie znajdzie się odważny i to pomierzy w wolnej chwili i bedzie gicior:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ elektroniczny już powstał, jak na razie w formie "pająka" ale swoje funkcje spełnia.

Panowie nikt naprawdę nie dysponuje kawałkiem schematu instalacji w drzwiach ? Potrzebny odcinek pomiędzy zamkiem a głównym modułem drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W slupku A po stronie kierowcy jest pomaranczowa kostka.Prad bierzemy z pinu nr 17.

U mnie dziala to tak,ze po otwarciu auta pilotem,oswietlenie pod lusterkiem zapala sie mimo ze wszystkie lampki w podufitce mam wylaczone.Podswietlenie gasnie samo po jakims czasie chyba ze przy zamknietych drzwiach przekrece kluczyk w stacyjce-wtedy powoli gasnie oswietlenie.Zapala sie przy wyjeciu kluczyka ze stacyjki lub otwarciu drzwi.Lampki pod lusterkami nie reaguja na jakiekolwiek manipulacje wlacznikiem oswietlenia w podsufitce-dzialaja calkowicie niezaleznie od tego wlacznika,a chyba o to glownie chodzi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki HIride wlasnie o ten patent chodzi wszystkim!

Wiec z piny 17 ciagniesz plusik masa na rame i wsio smiga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki HIride wlasnie o ten patent chodzi wszystkim!

Wiec z piny 17 ciagniesz plusik masa na rame i wsio smiga?

Jesli dobrze pamietam to z tej kostki ciagnalem tez minus ale nr pinu nie pamietam.Generalnie do lewego lusterka i prawego ida po dwa przewody-trzeba obsadzic wolne piny w kostkach miedzy slupkami A a drzwiami.

Jak ktos to bedzie robil w ten sposob to najpierw niech sobie sprawdzi czy to jest rzeczywiscie pin 17 i ktory pin bedzie masą(wystarczy wpiac zwyklą zarowke).Robilem tą instalacje dosc dawno i moglem cos pomylic :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odnośnie twojego rozwiązania.

1. Gdzie ta pomarańczowa kostka dokładnie jest ? Na tej rozdzielnicy w okolicy stóp ?

2. Czy wiesz do czego fabrycznie ta trasa kablowa na której jest ten pin 17, pomiędzy jakimi elementami (blokami funkcjonalnymi) jest to połączenie ? Zastanawiam się czy wydajność prądowa modułu który zasila tą linię jest wystarczająca do zasilenia diod.

3. Rozumiem że twoje rozwiązanie wymaga przeprowadzenia dodatkowych kabli przez przepusty do drzwi ?

4. "Podswietlenie gasnie samo po jakims czasie ..."

Jaki jest czas świecenia zanim lustra same gasną ?

5. Jak się zachowuje jak otworzysz drzwi przy pracującym silniku ?

6. Rozumiem że przekręcenie kluczyka w stacyjce (przy otwartych drzwiach) nie powoduje od razu płynnego wygaszania podświetlenia ? Tylko odliczany jest ten czas jak w punkcie 4 ?

7. Czy lustra nie zapalają się w momencie zadziałania autoblokady zamków po przekroczeniu prędkości jazdy 25km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki HIride wlasnie o ten patent chodzi wszystkim!

Wiec z piny 17 ciagniesz plusik masa na rame i wsio smiga?

Jesli dobrze pamietam to z tej kostki ciagnalem tez minus ale nr pinu nie pamietam.Generalnie do lewego lusterka i prawego ida po dwa przewody-trzeba obsadzic wolne piny w kostkach miedzy slupkami A a drzwiami.

Jak ktos to bedzie robil w ten sposob to najpierw niech sobie sprawdzi czy to jest rzeczywiscie pin 17 i ktory pin bedzie masą(wystarczy wpiac zwyklą zarowke).Robilem tą instalacje dosc dawno i moglem cos pomylic :wink:

Zrobie malego testa jak mowisz zarowka i sprawdze ktore to piny.

---------- Post dopisany at 10:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ----------

Pomaranczowa kostka jest przy samej podlodze obok podstopnicy.

Napewno trzeba przeprowazic po dwa przewody na lustro.

Reszte odpowiedzi musi udzielic Hiride.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odnośnie twojego rozwiązania.

1. Gdzie ta pomarańczowa kostka dokładnie jest ? Na tej rozdzielnicy w okolicy stóp ?

Kostka ukazuje sie po zdjeciu plastiku z progu kierowcy i analogicznie po stronie pasazera.

2. Czy wiesz do czego fabrycznie ta trasa kablowa na której jest ten pin 17, pomiędzy jakimi elementami (blokami funkcjonalnymi) jest to połączenie ? Zastanawiam się czy wydajność prądowa modułu który zasila tą linię jest wystarczająca do zasilenia diod.

Z kostki biegnie zasilanie do podswietlenia w podsufitce -do czego jest reszta przewodow nie wiem nie mam elsy.Jesli Twoje podswietlenie ma byc realizowane za pomocą diod led i nie będą to diody do lamp ulicznych :decayed: to nie musisz sie martwic o pobor pradu bo jest on znikomy.Dioda 3W na strone spokojnie wystarczy a nawet moze byc za mocna.

3. Rozumiem że twoje rozwiązanie wymaga przeprowadzenia dodatkowych kabli przez przepusty do drzwi ?

Tak,napisalem o tym wczesniej.

4. "Podswietlenie gasnie samo po jakims czasie ..."

Jaki jest czas świecenia zanim lustra same gasną ?

Diody gasna po takim samym czasie jak zarowki w podsufitce(nie mierzylem ile wynosi ten czas?minute?),ale jak juz pisalem wczesniej-dzialaja niezaleznie od pozycji wlacznika oswietlenia w podsufitce.

Podswietlenie zapala sie po odblokowaniu centralnego zamka i pozniej gasnie.Tak bedzie w przypadku kiedy odblokujemy zamek ale nie przekrecimy kluczyka w stacyjce.Jesli kluczyk przekrecimy,diody powoli zgasną.Przy otwartych drzwiach podswietlenie bedzie zalaczone caly czas,niezaleznie od tego czy kluczyk jest w stacyjce lub czy silnik pracuje.

5. Jak się zachowuje jak otworzysz drzwi przy pracującym silniku ?

Tak jak pisalem-po otwarciu ktorychkolwiek drzwi,diody zapalaja się czy silnik pracuje czy nie.Po zamknieciu drzwi gasną bez zwloki,pod warunkiem,ze silnik pracuje lub kluczyk przekrecony jest do pozycji "akcesoria"

6. Rozumiem że przekręcenie kluczyka w stacyjce (przy otwartych drzwiach) nie powoduje od razu płynnego wygaszania podświetlenia ? Tylko odliczany jest ten czas jak w punkcie 4 ?

Przekrecenie kluczyka w stacyjce przy otwartych drzwiach,nie spowoduje wygaszenia oswietlenia-czy plynnego czy zwyklego.Bez przekreconego kluczyka w stacyjce,bedzie palic sie tak dlugo dokad bedzie napiecie na pinie nr 17(przy otwartych drzwiach).Po dluzszym czasie napiecie zanika i diody gasna.Znowu odnosze sie do oswietlenia w podsufitce (i nie tylko) ktore mimo otwartych drzwi nie dziala az do wyczerpania akumulatora.Niestety nie sprawdzilem nigdy jak dlugo oswietlenie dziala wtedy,gdy kluczyk w stacyjce jest przekrecony ale silnik nie pracuje.

7. Czy lustra nie zapalają się w momencie zadziałania autoblokady zamków po przekroczeniu prędkości jazdy 25km/h ?

Nie:smiley: skad ten pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne!!Teraz tylko rezac.Jeszcze raz dzieki Hiride!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z niepożądanym zapalaniem się diod po przekroczeniu 25km/h wziął się z rozpędu, bo w moim rozwiązaniu tak by było. Myślę że uporam się z tym poprzez pobranie sygnału z silniczka ryglującego a nie z głównego silniczka zamka, ponieważ ryglowanie nie jest uruchamiane podczas tej blokady (podczas jazdy drzwi da się otworzyć od wewnątrz).

Rozwiązanie kolegi HiRide jest jedną z możliwych opcji i na pewno wykorzystuje mniej dodatkowych elementów niż w mój pomył. Co prawda ja nie miałbym odwagi podłączać diod do przewodu którego funkcji nie znam. Mam serwisowe zboczenie zawodowe. Nie twierdzę że ta linia nie wytrzyma takiego niewielkiego dociążenia, ale chcąc tak zrobić musiałbym mieć pewność że nic nie padnie, stąd padło pytanie do czego ta linia fabrycznie służy.

Ja dalej będę rozwijał swoją koncepcję. Z pewnością wymaga trochę więcej pracy ale za to wyklucza dokładanie kabli w przepustach drzwiowych. Drzwi mam zrobione pod car audio i niestety w przepustach są już dwa komplety kabli do głośników i nie ma tam już zbyt wiele miejsca, nie wspominając o tym że drzwi są wyklejone matami i nie mam dostępu do ich wnętrza. Nie chcę zdzierać tych mat, zbyt dużo się przy nich napracowałem.

Więc dalej poszukuję schematu trasy kablowej od zamka do centralnego modułu drzwi bo te kable mam dostępne.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki! dawać mi tu jak to wygląda (świeci) w realu

dokładnie, dajcie jakieś fotki, może jakiś filmik jak to działa :wink:

---------- Post dopisany at 02:21 ---------- Poprzedni post napisany at 01:51 ----------

kolego co za diody zamontowałeś :slina: może jakieś namiary na allegro

---------- Post dopisany at 02:25 ---------- Poprzedni post napisany at 02:21 ----------

a te zaślepki pod lusterkiem z a6 c6 do b6 nie sa takie same kiedyś otym myslałem by próbować rezać te lampki ale opuścilem wizualnie są takie same chyba ze sie myle

czy na allegro są takie lampki od A6, bo coś nie mogę znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smialo mozna tez podpiąc pod lampe w drzwiach jak ktos nie ma CLH :wink: po wcisnieciu pilota zapalają sie lampki pod lusterkami

Graty ORI

Spodnie plastiki .

4F0858524 prawa 4F0858523 lewa

Diody .

4F0949133 lewa 4F0949133 prawa

http://desmond.imageshack.us/Himg651/scaled.php?server=651&filename=carblis.jpg&res=landing

hoho ceny diud z ASO zabijaja a uzywek prawie brak :] Grzesiek jak podepniesz pod lampi drzwi jak one sie zapalają po ich mechanicznym otwarciu no chyba ze chodzi ci o lampki z sufitki

wrcowi chodziło o lampke podsufitki :wink:

ja u siebie wyrezałem za o wiele taniej :wink:

http://imageshack.us/a/img859/8057/06012012117.jpg

http://imageshack.us/a/img9/2148/06012012118.jpg

kolego co to za diody wsadziłeś :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nie umarł. Ja mam to tak rozwiązane modułem do składania luster:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciągniemy kable z lusterek do sterownika i tyle?

Masz ori podświetlenie?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori CLH + blendy z a6 c6 + moduł składania luster z pilota. W każdym lustrze dokładasz po 1 przewodzie (+12V zasilania dla led, masa jest brana z wiązki lustra)

Edytowane przez kkam
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale przecież sygnał CLH da się "obliczyć". Oświetlenie przestrzeni wokół świeci kiedy: żarówki halogenów są zasilone, a przełącznik świateł nie jest w pozycji p.mgielne. Albo żarówki halogenów świecą i nie świeci podświetlenie wnętrza (guziki itp.) wystarczy jeden przekaźnik pomocniczy i wio. Jak tylko dorwę blendy będę rezał ten mod i sprawdzę to w praktyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...