Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w A4 B8 2.0TDI, nie pokazuje 90*C


marek241

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączam się pod temat bo to wytłumaczenie:ten typ tak ma to chyba dla idiotów. Miałem wiele dieslów innych marek, ostatnio bmw3 z 2014 roku i czegoś takiego też nie było. Jeśli temp. spada nagle z 90 do 70 stopni to gdzie podziały się te 20 stopni? Silnik jest gorący, a przy zjeździe z autostrady spada o 20 stopni. Woda nie może się tak ochłodzić, czyli jest jakieś przekłamanie czujnika albo sterowników. Muszę zaopatrzyć się w plany układu chłodzenia i popatrzeć, tak samo to długie nagrzewanie nie jest normalne,. Teraz nie mam czasu ale jak go będę miał to odetnę chłodnicę od silnika i zobaczymy co wtedy. Nie może tak być ze po 35 km jazdy silnik ma 70 stopni według wskazówki. Bmw palił o 0,5 l mniej i nic tam ie spadło, to dla tych co twierdzą jaki ten silnik nie efektywny

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aprox99 napisał:

Podłączam się pod temat bo to wytłumaczenie:ten typ tak ma to chyba dla idiotów. Miałem wiele dieslów innych marek, ostatnio bmw3 z 2014 roku i czegoś takiego też nie było. Jeśli temp. spada nagle z 90 do 70 stopni to gdzie podziały się te 20 stopni? Silnik jest gorący, a przy zjeździe z autostrady spada o 20 stopni. Woda nie może się tak ochłodzić, czyli jest jakieś przekłamanie czujnika albo sterowników. Muszę zaopatrzyć się w plany układu chłodzenia i popatrzeć, tak samo to długie nagrzewanie nie jest normalne,. Teraz nie mam czasu ale jak go będę miał to odetnę chłodnicę od silnika i zobaczymy co wtedy. Nie może tak być ze po 35 km jazdy silnik ma 70 stopni według wskazówki. Bmw palił o 0,5 l mniej i nic tam ie spadło, to dla tych co twierdzą jaki ten silnik nie efektywny

Jezeli Ci sie dlugo grzeje to masz cos nie tak. W audi jest grzalka oleju wiec lapie cieplo zaksakujaco szybko. Jezeli chodzi o nie trzymanie 90 stopni to przepraszam Cie bardzo ale nie nazywaj ludzmi idiotami. Wydaj kilka razy po 250zl za termostat, spedz kilkadziesiac godzin w garazu i napisz jak sie czujesz ze zmarnowanym czasem i pieniedzmi i napisz tez jakiego epitetu mozesz uzyc w stosunku do swojej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi przed 2010r i po mają takie same objawy z grzaniem te przed po wymianie termostatow w moim przypadku koło ściany grodziowej na verneta a ten główny na oryginalny problem ustal i grzeje się do 90 i trzyma nawet na postoju jak nadmuch nie jest za mocno ustawiony także po  2010r też musi się dac osiągnąć i utrzymać taką temperaturę 

 

Przed wymiana termostatu przy ścianie grodziowej I głównego auto grzal się do 70-80c po wymianie termo przy ścianie grzal się do 90 ale po dodaniu gazu np podczas wyprzedzania temp spadala do 80 i za każdym razem jak przysipieszalem

parę razy zdarzyło się że jak osiągnął 90 stopni to już nie spadło i pierwsza myśl  wariuje jakiś czujnik ale wymieniłem jeszcze glowny termostat na oryginalny z temp otwarcia 87c  i jest ok żadnych problemów 

 

Także musi się dac po 2010r gdzie termostat jest w obudowie osiągnąć te 90c i je utrzymać nie wiem jak wygląda układ chłodzenia  czym one się różnią poza termostatami ale jak osiąga 90c A później spada to pewnie główny termostat przepuszcza jakoś a jak też macie te termostaty przy ścianie grodziowej to moglibyście je też powymieniac

Ja jestem przekonany że nie można tego problemu tlumaczyc "ten typ tak ma " 

Edytowane przez adioss995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adioss995 napisał:

Audi przed 2010r i po mają takie same objawy z grzaniem te przed po wymianie termostatow w moim przypadku koło ściany grodziowej na verneta a ten główny na oryginalny problem ustal i grzeje się do 90 i trzyma nawet na postoju jak nadmuch nie jest za mocno ustawiony także po  2010r też musi się dac osiągnąć i utrzymać taką temperaturę 

 

Przed wymiana termostatu przy ścianie grodziowej I głównego auto grzal się do 70-80c po wymianie termo przy ścianie grzal się do 90 ale po dodaniu gazu np podczas wyprzedzania temp spadala do 80 i za każdym razem jak przysipieszalem

parę razy zdarzyło się że jak osiągnął 90 stopni to już nie spadło i pierwsza myśl  wariuje jakiś czujnik ale wymieniłem jeszcze glowny termostat na oryginalny z temp otwarcia 87c  i jest ok żadnych problemów 

 

Także musi się dac po 2010r gdzie termostat jest w obudowie osiągnąć te 90c i je utrzymać nie wiem jak wygląda układ chłodzenia  czym one się różnią poza termostatami ale jak osiąga 90c A później spada to pewnie główny termostat przepuszcza jakość A jak też macie te termostaty przy ścianie grodziowej to moglibyście je też powymieniac 

Opisujesz inny przypadek. Rozmawiamy o problemie ktory dotyczy spadku temperatury podczas jazdy delikatnej lub na postoju z wlaczonym silnikiem. Jak sie zacznie mocniej deptac temperatura jest osiagana i się trzyma. 

Ps. Termostatprzy grodzi tez wymienilem. Nie pomoglo. Poczytajcie na forach zagraniczny, poczytajcie na forach vw, skody, seata i zastanowcie sie czy jest sens wydawac kase. Ja tez bylem odporny. Wymienilem termo z 3x, jeden, drugi, trzeci i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cegla66 napisał:

Opisujesz inny przypadek. Rozmawiamy o problemie ktory dotyczy spadku temperatury podczas jazdy delikatnej lub na postoju z wlaczonym silnikiem. Jak sie zacznie mocniej deptac temperatura jest osiagana i się trzyma. 

Ps. Termostatprzy grodzi tez wymienilem. Nie pomoglo. Poczytajcie na forach zagraniczny, poczytajcie na forach vw, skody, seata i zastanowcie sie czy jest sens wydawac kase. Ja tez bylem odporny. Wymienilem termo z 3x, jeden, drugi, trzeci i dalej to samo.

to ile to auto ma termostatów? jak wygląd termostat przy ścianie? ja rok temu wymieniłem ten głowny w obudowie

 

to jest to?

https://allegro.pl/oferta/regulator-plynu-chlodniczego-audi-vw-seat-skoda-6718814758

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech w Audi nie opowiadają że te typ tak ma tylko niech powiedzą gdzie znikają te 20 stopni temperatury,co chłodzi plyn o 20 stopni?Jesli jadę po autostradziei mam 90 stopni,duży obieg jest otwarty to nie może być przy zjeździe tak że 20 stopni znikają dlatego pytanie :co chłodzi tę wodę.Chyba myślę logicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aprox99 napisał:

Niech w Audi nie opowiadają że te typ tak ma tylko niech powiedzą gdzie znikają te 20 stopni temperatury,co chłodzi plyn o 20 stopni?Jesli jadę po autostradziei mam 90 stopni,duży obieg jest otwarty to nie może być przy zjeździe tak że 20 stopni znikają dlatego pytanie :co chłodzi tę wodę.Chyba myślę logicznie?

nie filozofujcie panowie, bo pinect wątków i ZERO konkretów.

ja wymieniłem tylko głowny w obudowie auto z 2010.  Spróbuje zmienić ten 1K0121113A , mam go rzeczywiście na wężach i sprawdzimy :)

w przesłanym powżej filmie ten zawór / termostat jest w b8 z manualna skrzynią i autor filmu zaleca jego wymiane jeśli objawy

"a velocità costante 100/120kmh, scende appena sotto i 90° (più o meno 85 °c). Mentre su alcuni tratti in discesa, la temp. motore scende a 60°c, per poi risalire.."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2018 o 23:29, dennis_ilawa napisał:

rowniez mam problem z temperatura. Najpierw nie łapał mi 90st i długo się nagrzewał do 70st. musiałem go mocno przegonić 3000+ obr/min przez dłuższy odcinek żeby złapał 90st i po odpuszczeniu temperatura momentalnie spadała. Wymieniłem rozrząd + pompa wody, główny termostat, było lepiej zaczął się szybciej nagrzewać ale 90st dalej nie trzymał. Po wymienianie drugiego termostatu znowu jest lepiej szybko się grzeje i łapie 90st ale po zatrzymaniu temperatura cieczy spada do 30st. Podłączyłem vcds i włączyłem bloki pomiarowe, dwie ostatnie pozycje mnie zastanawiaja: temp sensor for egr after cooler. Raw value -270,6c oraz heat delivery  temperature im cooling system -273.1c, zdjęcie w załączniku. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jakie ma wartości?

BD4E2018-77D6-45C1-905F-14F728A3FCA5.jpeg

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

 i to pomaga, nie ma magii, moze 2 i 3 masz zle wpiete - sprawdz...

po paru km mam 90 a obroty max 1500...

dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu!  są i to w każdym!

 

tu nie ma filozofii, i zadne vcds nie sa potrzebne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Mateuszh napisał:

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

 i to pomaga, nie ma magii, moze 2 i 3 masz zle wpiete - sprawdz...

po paru km mam 90 a obroty max 1500...

dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu!  są i to w każdym!

 

tu nie ma filozofii, i zadne vcds nie sa potrzebne

 

Nie pomaga. Moze masz super egzemplarz ale jak ktos ma ten problem to ma ten problem i nic z tym nie zrobi. Nie naciagaj ludzi na dodatkowe koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, cegla66 napisał:

Nie pomaga. Moze masz super egzemplarz ale jak ktos ma ten problem to ma ten problem i nic z tym nie zrobi. Nie naciagaj ludzi na dodatkowe koszty

to sprawdz czy w odpowiednich miejscach masz zalozony zawor zwrotny i ten maly termostat na wezach...

u mnie po paru km, mam 90. a nie krece silnika wyzej niz 2000 obrotow..

 

2.0 tdi, 120 koni, 12.2009, manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabialem temat w 3 samochodach z vag z 2.0 cr. I kiszka. To samo tysiace internautow. Dlatego jezeli auto grzeje sie przy deptaniu i nie przegrzewa sie to odradzam wszelkie zabawy z termostatami i zaworami ale wiem ze 90% nowych osob ktora przeczyta ten watek w nadziei na rozwiazanie tego problemu itak bedzie wyrzucac kase i dlubac. Tez tak zrobilem pomimo przegrzebania niemieckich, angielskich i polskich forow. Ciesze sie ze juz nie jezdze autem na gnojowke 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, cegla66 napisał:

Ja przerabialem temat w 3 samochodach z vag z 2.0 cr. I kiszka. To samo tysiace internautow. Dlatego jezeli auto grzeje sie przy deptaniu i nie przegrzewa sie to odradzam wszelkie zabawy z termostatami i zaworami ale wiem ze 90% nowych osob ktora przeczyta ten watek w nadziei na rozwiazanie tego problemu itak bedzie wyrzucac kase i dlubac. Tez tak zrobilem pomimo przegrzebania niemieckich, angielskich i polskich forow. Ciesze sie ze juz nie jezdze autem na gnojowke 

obecnie w aucie mam wymienione te 3 elementy o ktorych pisalem tj

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

po paru km - jezdze na wysokich biegach -  auto trzyma 90 stopni. wczesniej moglem trzymac grubo powyzej 2 tys, a zagrzal max do 70...

bazujac na moich doswiadczeniach, sprawdzilbym czy np ten maly termostat nie jest zamocowany w miejscu zaworu zwrotnego - a wierz mi, ze sie da i robi to kolosalna różnicę;)

nie robilem nic ponad to - ok kupilem jeszcze asekuracyjnie glowny termostat w aso - i sobie teraz lezy;).

 

a pisze ten watek bo przez rok, przy jesienno-zimowych temperaturach nie bylem w stanie osiagnac 90 stopni, dzis po wymianie tych 3 elementow, minusowej temperaturze jak reka odjal

 

Edytowane przez Mateuszh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem ostatnio tak że zacisnąłem węża miedzy termostatem a chłodnicą i nic to nie dało :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateush,

Jakbys wczytal sie w watek to problemem jest to ze silnik przy niskich temperaturach i delikatnej jezdzie lub w jezdzie w korkach itd nie osiaga 90 st. pomimo tego ze chodzi na malym obiegu-weze od duzego za termostatem sa chlodne. Przy dynamicznej jezdzie lub predkosciach autostradowych silnik bez problemu rozgrzewa sie do 90 st nawet przy -20. W Twoim przypadku jezeli silnik wcale nie osiaga 90 w chlodne dni to fakrycznie musiales miec cos uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cegla66 napisał:

Mateush,

Jakbys wczytal sie w watek to problemem jest to ze silnik przy niskich temperaturach i delikatnej jezdzie lub w jezdzie w korkach itd nie osiaga 90 st. pomimo tego ze chodzi na malym obiegu-weze od duzego za termostatem sa chlodne. Przy dynamicznej jezdzie lub predkosciach autostradowych silnik bez problemu rozgrzewa sie do 90 st nawet przy -20. W Twoim przypadku jezeli silnik wcale nie osiaga 90 w chlodne dni to fakrycznie musiales miec cos uszkodzone.

No to u mnie było dokładnie tak samo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, cegla66 napisał:

A no to lekko wprowadziles mnie w blad piszac "nie bylem w stanie osiagnac 90 stopni,"

Pisałem ostatnio jadę autostrada jest 90, zjeżdżam spada do 70.

 

W korku raz się dogrzal , 10 razy nie.

 

Dziś 3 na plusie , po 5 km 90 stopni jadąc po wsiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, cegla66 napisał:

A no to lekko wprowadziles mnie w blad piszac "nie bylem w stanie osiagnac 90 stopni,"

Po ostatnim miesiącu, nie ma opcji aby to działo inaczej te 3 elementy muszą być sprawne. A elementy na wężach założone w odpowiednich miejscach i kierunku.

To układ chłodzenia wzbogacony tylko o dwa dodatkowe elementy.

 

ASO twierdzi że ten typ tak ma i jednocześnie uznaję po VIN że twoje auto nie posiada zaworu zwrotnego i małego termostat to wprowadza w błąd.

Być może 2.0 ma większą sprawność cieplna ale po wymianie zachowuję się jak 1.9 tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak wytlumaczysz ze raz sie grzal a raz nie? Oznacza to niesprawnosc ktoregos z elementow. U innych auto zawsze niedogrzewa w takich samych warunkach a nie raz tak a raz nie. Dobra ja koncze dyskusje bo itak smigam teraz benzyniakiem i a4 z pewnoscia bylo moim ostatnim dieslem. Mam nadzieje ze na podstawie tego watku wszystkim zainteresowanym uda sie rozwiazac problem niedogrzewania w zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...