Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w A4 B8 2.0TDI, nie pokazuje 90*C


marek241

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, cegla66 napisał:

No ale jak wytlumaczysz ze raz sie grzal a raz nie? Oznacza to niesprawnosc ktoregos z elementow. U innych auto zawsze niedogrzewa w takich samych warunkach a nie raz tak a raz nie. Dobra ja koncze dyskusje bo itak smigam teraz benzyniakiem i a4 z pewnoscia bylo moim ostatnim dieslem. Mam nadzieje ze na podstawie tego watku wszystkim zainteresowanym uda sie rozwiazac problem niedogrzewania w zimie

Nie wiem:)

 

Wiem, że te trzy elementy które wrzuciłem do auta, pozwalają osiągnąć 90 stopni przy łagodnej jeździe i paru km. 

 

Jestem przekonany że tylko one gwarantują o uzyskaniu roboczej temperatury 

Jeśli ich wymiana nie pomogła u kogoś to sugeruje tylko sprawdzenie kierunku i poprawnego umiejscowienia małego termostat i zaworu zwrotnego na wężach wody.

Na YouTube jest film włoskiego mechanika i w komentarzach sugeruję wymianę poza głównym termostat tych dwóch elementów

 

Dosłownie pół godziny temu ruszyłem autem po nocnym postoju na zewnątrz, przejechałem wiejskim drogami 7 km max i silnik osiągnął temperature 90. Wcześniej możliwe to było podczas szybkiej jazdy autostrada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krzy0 napisał:

Ja zrobiłem ostatnio tak że zacisnąłem węża miedzy termostatem a chłodnicą i nic to nie dało :( 

Wymień te 3 elementy o których pisałem. 

Na wężach muszą być umiejscowione w odpowiednim miejscu i kierunku.

Obecnie +3 stopnie, po 7 km mam 90 i nie spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no ale jak zacisnal weza to co zanroznica w jakim co i gdzie kierunku zamontowane skoro nie ma przeplywu cieczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, cegla66 napisał:

Kurcze no ale jak zacisnal weza to co zanroznica w jakim co i gdzie kierunku zamontowane skoro nie ma przeplywu cieczy?

Nie możesz tego zrobić bo to grozi przegrzaniem oliwy w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dev napisał:

Nie możesz tego zrobić bo to grozi przegrzaniem oliwy w skrzyni

W automacie. Manual nie ma chlodnicy skrzyni. Nie wiem tez dlaczego odpowiedziales na moja wiadomosc  a nie Krzy0 ktory to zrobil

Edytowane przez cegla66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Krzy0 napisał:

Ja zrobiłem ostatnio tak że zacisnąłem węża miedzy termostatem a chłodnicą i nic to nie dało :( 

Nie zaciskaj węży, tylko wymień mały termostat plus zawór zwrotny i upewnij się czy są w odpowiednim miejscu i kierunku zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Mateuszh napisał:

Nie zaciskaj węży, tylko wymień mały termostat plus zawór zwrotny i upewnij się czy są w odpowiednim miejscu i kierunku zamontowane

Widziales ten maly termostat? On nie ma rozgaleznika, jest tylko wejscie i wyjscie. Zanim tam dojdzie cieply plyn chlodniczy to minie dluuuuuugo czasu bo jak jest zamknięty to tam nie ma przeplywu. Dodatkowo ten termostat jest wpiety do duzego obiegu wiec jezeli zacisnal przewod duzego obiegu na wylocie termostatu to nic nie pomoze jego wymiana. Maly termostat jest zupelnie nieistotny-jak silnik chodzi na malym obiegu to plyn chlodniczy do niego nie dochodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, cegla66 napisał:

Widziales ten maly termostat? On nie ma rozgaleznika, jest tylko wejscie i wyjscie. Zanim tam dojdzie cieply plyn chlodniczy to minie dluuuuuugo czasu bo jak jest zamknięty to tam nie ma przeplywu. Dodatkowo ten termostat jest wpiety do duzego obiegu wiec jezeli zacisnal przewod duzego obiegu na wylocie termostatu to nic nie pomoze jego wymiana. Maly termostat jest zupelnie nieistotny-jak silnik chodzi na malym obiegu to plyn chlodniczy do niego nie dochodzi

I dzięki takim wpisom, rozwiązanie problemu trwa dwa lata, bo zamiast zająć się dwoma plastykowymi elementami na wężach wody to lepiej robić coś na około. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, cegla66 napisał:

Widziales ten maly termostat? On nie ma rozgaleznika, jest tylko wejscie i wyjscie. Zanim tam dojdzie cieply plyn chlodniczy to minie dluuuuuugo czasu bo jak jest zamknięty to tam nie ma przeplywu. Dodatkowo ten termostat jest wpiety do duzego obiegu wiec jezeli zacisnal przewod duzego obiegu na wylocie termostatu to nic nie pomoze jego wymiana. Maly termostat jest zupelnie nieistotny-jak silnik chodzi na malym obiegu to plyn chlodniczy do niego nie dochodzi

Ale mój egzemplarz musi być wyjątkowy i zawiera ekskluzywne , działające rozwiązanie układu chłodzenia silnika.

 

:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mateuszh napisał:

Ale mój egzemplarz musi być wyjątkowy i zawiera ekskluzywne , działające rozwiązanie układu chłodzenia silnika.

 

:)

 

Mozliwe. Poczytaj prosze wczesniejsze posty. Ludzie tutaj piszacy wymieniali wszystko i nie pomagalo. Sam wymienialem i kasa  w bloto. 5% pomaga,95 nie. Ja nie sugeruje zadnych napraw na okolo bo nie znam rozwiazania wiec nie wiem skad u Ciebie takie stwierdzenie. No nic, poczekamy na unnych ktorzy zastosuja sie do Twoich wskazowek. Mam nadzieje ze podziela sie informacja o efektach na tym forum. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cegla66 napisał:

 

Jest już jeden wątek w którym użytkownik zmienił 3 elementy i pomogło.

 

Zmieniłeś ten zawór zwrotny u siebie? Miałeś odpowiedni kierunek? Nie był zamontowany w miejsce małego termostat?

 

Sory ale audi klępie te same auta X lat z małymi poprawkami, nie ma opcji żeby układ chłodzenia działał inaczej. Dodali dwa plastyki i tyle.

 

Kiedyś uwierzyłem w "wysoką sprawność cieplna" 2.0 , dziś wiem że to bujda na resorach i ten silnik osiąga 90 stopni w tym samym czasie co 1.9

Ale skoro ASO nie potrafi tego ogarnąć, bo ktoś w VAG chyba nie do końca aktualizował schematy z tym co pod maska to pojawia się taki chaos i kombinowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku wymieniałem główny termostat ( żadnej poprawy) dałem sobie spokój z tym ale  ostatnio wymieniałem olej i postanowiłem zajrzeć za silnik  i okazało się że mimo że mam manualną skrzynie to mam ten drugi termostat. Stąd to zaciskanie węża miedzy głównym termo a chlodnicą. Po tej operacji rozwiało mi nadzieje na poprawę. Mi silnik łapie 90c jak mu depne ale po 15-20 km , a jak w trasie jest np -4 i będę jechał 80-90 to nie złapie 90c nawet po 100km. Jutro z ciekawości zerknę czy jest jeszcze za silnikiem ten regulator.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Krzy0 napisał:

W zeszłym roku wymieniałem główny termostat ( żadnej poprawy) dałem sobie spokój z tym ale  ostatnio wymieniałem olej i postanowiłem zajrzeć za silnik  i okazało się że mimo że mam manualną skrzynie to mam ten drugi termostat. Stąd to zaciskanie węża miedzy głównym termo a chlodnicą. Po tej operacji rozwiało mi nadzieje na poprawę. Mi silnik łapie 90c jak mu depne ale po 15-20 km , a jak w trasie jest np -4 i będę jechał 80-90 to nie złapie 90c nawet po 100km. Jutro z ciekawości zerknę czy jest jeszcze za silnikiem ten regulator.

Serio? Ściskasz wąż mimo, że widzisz że masz plastykowy zawór na wężu? I nie znając tego jak działają sądzisz że ściskanie pomoże?

Nie musisz zerkać masz zawór zwrotny na 100 procent. W ASO jak po vin powiedzą że nie masz, to masz go z całą pewnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mateuszh napisał:

Serio? Ściskasz wąż mimo, że widzisz że masz plastykowy zawór na wężu? I nie znając tego jak działają sądzisz że ściskanie pomoże?

Nie musisz zerkać masz zawór zwrotny na 100 procent. W ASO jak po vin powiedzą że nie masz, to masz go z całą pewnością

Wąż zaciskałem miedzy chłodnicą a głównym termostatem, a tam nie ma nic na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie borykam się  z podobnym problemem u siebie w A6 C7 2.0 TDI, 177KM, CGLC, manual.

Temat ciągnie się już dłuższy czas, możecie z ciekawości przeczytać wątek na forum A6. Są tam też moje wpisy.

https://www.a6klub.pl/a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodniczego-vt64412.htm

Jestem po wymianie obu termostatów, w tym głównego 2 razy. W tym tygodniu robiłem próby z odłączaniem pompki obiegu płynu chłodnicy EGR co zaskutkowało szybszym nagrzewaniem się auta. Postanowiłem zaślepić termostat EGR i dziś (temp. 1st. Celsjusza) po 5,5km jazdy miejskiej miałem 2 kreski, po 7,5km 3 kreski, a ostatnia wskoczyła po 10km, więc myślę, że znośnie. Muszę dłużej potestować rozwiązanie, ale daje jakieś nadzieje. Oczywiście trzeba dość dobrze rozeznać się w swoim układzie chłodzenia, żeby takim modem nie wyrządzić szkód, ale pomyślałem, że może komuś to pomoże...

PS. Czytając różne fora odniosłem wrażenie, że wymiana obu termostatów pomagała tylko w silnikach 2.0 TDi ze skrzynią multitronic.

Edytowane przez kaczy1217
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kaczy1217 napisał:

Witam,

Panowie borykam się  z podobnym problemem u siebie w A6 C7 2.0 TDI, 177KM, CGLC, manual.

Temat ciągnie się już dłuższy czas, możecie z ciekawości przeczytać wątek na forum A6. Są tam też moje wpisy.

https://www.a6klub.pl/a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodniczego-vt64412.htm

Jestem po wymianie obu termostatów, w tym głównego 2 razy. W tym tygodniu robiłem próby z odłączaniem pompki obiegu płynu chłodnicy EGR co zaskutkowało szybszym nagrzewaniem się auta. Postanowiłem zaślepić termostat EGR i dziś (temp. 1st. Celsjusza) po 5,5km jazdy miejskiej miałem 2 kreski, po 7,5km 3 kreski, a ostatnia wskoczyła po 10km, więc myślę, że znośnie. Muszę dłużej potestować rozwiązanie, ale daje jakieś nadzieje. Oczywiście trzeba dość dobrze rozeznać się w swoim układzie chłodzenia, żeby takim modem nie wyrządzić szkód, ale pomyślałem, że może komuś to pomoże...

Wymieniałes zawór zwrotny + mały termostat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem:

- termostat główny dwa razy (najpierw BEHR, potem Vernet),

- termostat EGR (BEHR),

- zaworek zwrotny (co prawda nie taki jak w moim aucie, ale udało się podpasować).

Wszystko jest opisane w temacie.

PS. Moje posty są od 12 strony.

PS.2. Nie chciało mi się już próbować, ale jak ktoś wspomniał w innym temacie pomogła dopiero 3 wymiana termostatu EGR. Tak czy inaczej muszę ze swoim rozwiązaniem trochę pojeździć i zobaczymy.

Edytowane przez kaczy1217
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jeszcze raz sprawdzałem i jest tylko mały termostat 1K0 121 113 A ,a zaworka nie ma mam tylko pompkę i drugą albo zawór elektryczny przy skrzyni(manual)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Piszę tutaj po raz pierwszy, bo chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat tej temperatury.Mam już drugie takie Audi,więc powiem Wam,że w pierwszym problem z temperaturą silnika zaczął się przy około 208 000 km. Wcześniej było wszystko ok, temperatura zawsze 90 st .Wskaźnik temperatury zaczął pokazywać niższą temp,ale tylko nieznacznie, troszkę poniżej 90 st.Ponieważ w moim aucie musi być wszystko jak należy, zacząłem szukać info w necie na ten temat m.in na tym forum. Po przeczytaniu całego  internetu,stwierdziłem,że ten typ tak ma i nie trzeba się tym przejmować. Olałem temat  i jeździłem dalej. Sprzedałem auto z przebiegiem 256 000 km i nic się nie działo z autem do końca.

Kupiłem drugie Audi latem,tylko młodsze i bardziej wypasione, ale z tym samym silnikiem.Przebieg org 242 000 km. Jakie było moje zdziwienie, kiedy spadły na dworze temperatury poniżej 10 st,temp silnika spadła do 80 st i ani drgnie wyżej a przy minusowych 75.Przy normalnych temperaturach było wszystko ok!!!. To było dużo mniej niż w poprzednim aucie,więc tym razem  postanowiłem wymienić ten piep...ony termostat przy okazji wymiany rozrządu.Od razu mechanikowi powiedziałem,że z tymi termostatami może być problem i ma szukać też tego drugiego i powymieniać wszystkie. On też znał temat i od razu powiedział,że ten drugi termostat na wężu z tyłu silnika mają tylko auta z automatem i że u mnie nie będzie(manual). Mówię mu, Ok nie interesuje mnie co zrobisz, ale temperatura ma być 90 st. Powymieniał rozrząd ,pompa paliwa profilaktycznie  do regeneracji i wymienił ten zas..ny termostat(w moim przypadku ten zespolony, wszystko przy przebiegu 253 000 km). Drugiego małego nie było.Odbieram auto i cieszę się widokiem 90 st na blacie.Wszystko jest ok.Temperatura dochodzi do 90 st i tak trzyma cały czas.Termostat kupił w normalnym sklepie z częściami, ale zaznaczył, że był drogi. Nie iem jakiej firmy.

Więc nie wiem o co chodzi z tymi termostatami w naszych audi. Jedni wymieniają i nie ma efektu a u innych jest poprawa.

Może sami coś wydedukujecie z mojego długiego postu.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam manual i drugi termostat też ,natomiast nie mam zaworu zwrotnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...