Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w A4 B8 2.0TDI, nie pokazuje 90*C


marek241

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, mateusz16 napisał:

Gdzie kupiłeś i który wymieniałeś?

ori z ASO 240zł

wymieniłem ten główny przy bloku silnika

03L 121 111 AD


 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2018 o 12:25, Ssman99 napisał:

Ktoś pomoże? 

CAGA w manual też ma dwa termostaty, Drugi za silnikiem na wężach chłodniczych wygląda tak : 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogła wymiana termostatu w silniku caha założony ori 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wzrost temperatury powietrza? U mnie przy 5st jest ok.

 

Ale j3zeli pomoglo u Ciebie to jestes wielkim szczesciarzem bo w 99.9999% przypadkow nie pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem termostat gdzieś około września i niby pomogło, bo jak złapał 90 to trzymał ale później gdy temperatury spadły na + kilka stopni to zaczął wariować. Rozumiem że może się nie zagrzać albo, że temperatura może spaść przy niskiej temp i spokojnej jeździe ale nie rozumiem dlaczego temperatura trzyma się jak jadę spokojnie np. przez teren zabudowany a jak z niego wyjeżdżam i mu depne to temperatura gwałtownie spada... Falowania nie było jak temperatura zewnętrzna wynosiła ok -15 st C. Termostat z Behr, podobno montowany także w ASO. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłem ten głowny termostat bo mi wogóle nie łapał temperatury 90 stopni

po wymianie temperatura w czasie jazdy 90 stopni nie zależnie od temperatury na zewnątrz i stylu jazdy

przy temperaturze ujemnej na jałowym w czasie postoju spada mi do 70-80 stopni

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz u góry mój post

ori z ASO 240zł

wymieniłem ten główny przy bloku silnika

03L 121 111 AD

 

 

 

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no fakt.  to tak samo zrobił kumpel, kupił w ASO i też coś ok 200 zł zapłacił i nie ma problemu z temperaturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :-)

Dobrze że tutaj forum ŻYJE czego nie można powiedziec o forum a5 :l

I ja mam problem z temperaturą w 2.0 TDI - CGLC z 2012r. siedzącego w audi A5

Temat jak czytam dość wrażliwy i nie dziwi mnie to bo sprawa jest dość irytująca..


Problem z jakim się borykam to również nie dogrzewanie się silnika podczas niskich temperatur (nie tylko minusowych)

Pozwole sobie opisać krótko mój przypadek i doświadczenia:

Samochód podczas trasy ok 50 km (przy - 10 stopniach) "dogrzał się" do temp. 75 stopni, przy temperaturach bliżej zera również nie chwyta 90 stopni, lekko powyżej zera (jak pojeżdżę na wyższych obrotach) to dojdzie do 90 ale.... jak jazda zrobi się normalna temperatura spada - czyli podobnie jak u innych 

Samochód oddałem do ASO - stwierdzili TEN TYP TAK MA, jest ok, wysoka sprawność, termostat jest sprawny - otwiera się (no może go pan wymienić ale to raczej nic nie da) - zastanawiam się jak go sprawdzili skoro na postoju do 87 stopni nie dojdzie a trasy na pewno nie zrobili), - przy okazji wymienili w ramach akcji serwisowej nagrzewnice - wszystkie modele A4, A5 i Q5 powinny się zgłosić na wymiane - czas wymiany ok 3 h).

Dziwnym objawem jest też fakt włączającego się sporadycznie wentylatora chłodnicy  w dziwnych okolicznościach (nawet na 15 minut od zgaszenia) Pan z Aso powiedział mi (w tamtym roku gdy to zauważyłem) że czasami komputer decyduje o  włączeniu wentylatora i musi przejść cały "cykl" 15 minutowy...
ok w lato to brzmi jakoś logicznie ale..
teraz gdy temperatura jest np. +3 stopnie i po przejechaniu np. 4 km (wskazówka temp. nie jeszcze nie drgnęła), wychodzę z auta a wentylator chłodzi tylko sam nie wiem co :l

Temperatury z czujników (wody, oleju) komp pokazuje podobne do tej na liczniku 

Wydaje mi się że stwierdzenie ten typ tak ma jest odesłaniem człowieka na drzewo niczym wiecej - bo czy to tak na prawde jest głupio zaprojektowane?

Zastanawiam się nad wymianą obu termostatów - głównego i tego mniejszego - były pracownik ASO (kumaty) powiedział mi że objawy które opisuje wskazują na walnięty "termostat na skrzyni biegów" hmm czy miał na myśli ten mniejszy czyli: 1K0121113A? 

Czytając poprzednie posty zauważyłem że jeżeli komuś wymiana pomogła to z silnikami montowanymi przed 2011, udało się komuś z silnikami po lifcie podgrzać temperaturę po wymianie?

Temat długi i jak czytamy jednym się udaje innym nie dlatego zastanawia mnie fakt czy te silniki też się tak zachowywały np w pierwszym roku użytkowania jeszcze nowego samochodu - bo jeżeli tak to może faktycznie wymiany termostatów nie mają żadnego sensu - ja dzwoniłem do poprzedniego a zarazem pierwszego właściciela mojego samochodu który stwierdził że nie wie czy temperatura dochodziłą do 90 stopni w niskich temperaturach ALE na pewno nigdy nie doszła do czerwonego pola - już pewnie domyśliliście się że moim samochodem jeździła wcześniej kobieta :-)

A czy ktoś z Was posiada swój samochód od nowości ? Bo jeżeli kiedyś działało prawidłowo to znaczy że i teraz powinno tylko faktycznie coś się wysypało ale nie wiemy dokładnie co...

Pozdrawiam 
Kamil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, limak91 napisał:

Dziwnym objawem jest też fakt włączającego się sporadycznie wentylatora chłodnicy  w dziwnych okolicznościach (nawet na 15 minut od zgaszenia) Pan z Aso powiedział mi (w tamtym roku gdy to zauważyłem) że czasami komputer decyduje o  włączeniu wentylatora i musi przejść cały "cykl" 15 minutowy...

Dzieje się tak jak wypala się DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie macie napisane na moim przykładzie

miałem uwalony termostat w czasie jazdy nawet przy +5 stopnaich temperatura w czasie jazdy 70-80 stopni

po wymianie termostatu temperatura w czasie jazdy 90 stopni nie zależnie od stylu jazdy i temperatury na dworzu

przy temperaturze ujemnej w czasie jazdy 90 bez problemu na postoju mu spadnie do 70-80 ale jak tylko rusze z powrotem wendruje na 90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wyzyk83 napisał:

ludzie macie napisane na moim przykładzie

miałem uwalony termostat w czasie jazdy nawet przy +5 stopnaich temperatura w czasie jazdy 70-80 stopni

po wymianie termostatu temperatura w czasie jazdy 90 stopni nie zależnie od stylu jazdy i temperatury na dworzu

przy temperaturze ujemnej w czasie jazdy 90 bez problemu na postoju mu spadnie do 70-80 ale jak tylko rusze z powrotem wendruje na 90

 

Czlowieku. Masz wytlumaczone lopatologicznie ze w 99,99999% wymaiana termostatow nie pomag. Jezeli masz rece ktore lecza bledy konstrukcji to gratuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cegla66 napisał:

Czlowieku. Masz wytlumaczone lopatologicznie ze w 99,99999% wymaiana termostatow nie pomag. Jezeli masz rece ktore lecza bledy konstrukcji to gratuluje.

każdy też mi tu pisał że ten typ tak ma kupiłem termostat wymieniłem i mam temperature 90 stopni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie też był problem z temperaturą. Temp. -5 i auto ledwo trzymało 65 -70 stopni. Podczas zjazdu z górki spadała do 60.

Wywaliłem termostat i założyłem nowy. Koszt 170zł.  Teraz temperatura  podczas mrozu -5 i zjazdu z górki spada do ok 85st. Podczas jazdy trzyma 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2012 o 15:33, Dev napisał:

te silniki mają bardzo wysoką sprawnosc i dlatego tak sie dzieje

zasłonisz połowe chłodnicy i bedzie ok

Czym zasłaniasz kolego? Zwykły karton czy jakiś inny materiał

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowniez mam problem z temperatura. Najpierw nie łapał mi 90st i długo się nagrzewał do 70st. musiałem go mocno przegonić 3000+ obr/min przez dłuższy odcinek żeby złapał 90st i po odpuszczeniu temperatura momentalnie spadała. Wymieniłem rozrząd + pompa wody, główny termostat, było lepiej zaczął się szybciej nagrzewać ale 90st dalej nie trzymał. Po wymienianie drugiego termostatu znowu jest lepiej szybko się grzeje i łapie 90st ale po zatrzymaniu temperatura cieczy spada do 30st. Podłączyłem vcds i włączyłem bloki pomiarowe, dwie ostatnie pozycje mnie zastanawiaja: temp sensor for egr after cooler. Raw value -270,6c oraz heat delivery  temperature im cooling system -273.1c, zdjęcie w załączniku. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jakie ma wartości?

BD4E2018-77D6-45C1-905F-14F728A3FCA5.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2018 o 23:29, dennis_ilawa napisał:

 Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jakie ma wartości?

CGLC z problemem utrzymania 90 stopni przy wolnej jeździe takie same odczyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...