Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz manetki FIS pod komputer pokładowy 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

MONTAŻ MANETKI FIS

Witam w kolejny Poradniku :hi:
Niestety i w A4 B8 sa takie egzemplarze co nie posiadaja pełnego FISA (komputer pokładowy ) :facepalm:

Zakładałem to w kilku egzemplarzach i postaram sie naswietlić troszkę temat :wink:

Wg. ETKI przy dokładaniu FISA manetki wystepują jako jeden element tzn. ( przełacznik swiateł,manetka od wycieraczek oraz opcjonalnie tempomat ).

My temu zaradzimy i zrobimy to inaczej :decayed: Co będziemy potrzebowali ?

Oczywiście przełaczniki pod FIS (komputer pokładowy ) w zaleznosci od modelu czyli sedan lub avant . Jak wiadomo w avancie jest tylna wycieraczka i to jest zaznaczone na manetce.

Spis MODUŁOW :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/155351-montaz-crusie-control-system-tempomat-z-przelacznikami/?p=2223061#entry2223061

Tutaj mamy wyjaśnione jakie sa róznice .

 

manetkifis.jpg

 


ETAP 1



radar24.png
radar25.png

Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy

tempomat.png

1 - Śruba
2 - Zabezpieczenie transportowe
3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy
4 - Mocowanie
5 - Pierścień zaciskający
6 - Śruba
7 - Kolumna kierownicy


UWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. :wink4:


radar26.png


– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy.
– Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć.
– Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.
– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4.

71526762.png

Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) :).

– Wykręcić śrubę 2.
– Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy.
– Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy.

Po sciagnieciu kierownicy przystepujemy do zdjecia oslon kolumny . Zeby miec lepszy dostep kolumne kierownicy regulujemy max. do siebie i dajemy w dol . Scigamy gorna obudowe podwazajac srubokretem zatrzaski

39683795.png
69549194.png

21843557.png

Po zdjeciu gornej oslony sciagamy teraz dolna kluczem 20 torx .

27479411.png


Odpinamy wtyki od sterownika oraz poduszki :) oraz odkrecamy Torx 30 srube mocujaca przelaczniki .

tempomat2u.png
tempomat3.png

Jezeli chcemy przelozyc nasza tasme sciagamy zabezpieczenia od manetek w celu sciagniecia tasmy .

tempomat5.png
tempomat4.png

Po rozkreceniu wszystkiego mamy taki widok :wink4:

temp1z.jpg


Po przelozeniu tasmy przystepujemy do skaldania wszystkiego do qpy :decayed: W tym celu wkladamy caly zespol przelacznikow na kolumne .

temp3d.jpg

temp2pk.jpg

temp6j.jpg

temp4y.jpg

temp5.jpg

Po przymocowaniu do kolumny wciskamy wtyki od sterownika i poduszki bezpieczenstwa. Przystepujemy do skrecenia obudow kolumny kierowniczej .


temp8.jpg

temp10.jpg

temp13f.jpg

temp11.jpg

temp9.jpg

temp12.jpg

Jak juz mamy zlozone obudowy przykrecamy kierownice :) mamy zaznaczone kreskami punkt odniesienia aby prosto przykrecic .

temp14.jpg


temp15.jpg


temp16.jpg


ETAP 2


Teraz
zabieramy sie za nasza manetke :wink: Do tego potrzebujemy TORXa aby ja odkręcić . Postepujemy wg. fotek i opisu :kox:

fis2n.jpg
fis3.jpg
fis1.jpg
fis4.jpg
fis5.jpg

fis7.jpg
fis8.jpg
fis6.jpg

fis11.jpg


WAŻNE !!!! Tutaj uważamy na te małe dwa suwaki aby je dac z powrotem w te same miejsca które zaznaczyłem !!!



fis13.jpg
fis12.jpg



Oczywiście po zmianie manetki wszystko składamy do qpy :wink:

Na koniec kodowanie VCDS , tutaj w zaleznosci od wyposazenia czyli jak mamy albo Concert/Symphony , MMI 2G , MMI 3G


Kodowanie w liczniku 17


17fis.png
17fis1.png
17fis2.png
17fis4.png


Kodowanie w Module kierowniczym 16


fis16.png


Kodowanie dla MMI 2G w Control Head 07

Do istniejących wartości dodajemy +16



071xt.jpg
072mo.jpg
079ypl.jpg
0711r.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

u siebie mam brak FISa. Mam tempomat i mutlifunkcyjną kierownicę (rok 23/11/2009 a więc modelowo 2010). Chciałbym sobie zmienić manetki i aktywować FISa. No właśnie pytanie mam następujące: podobają mi się manetki od polifta. Czy będą pasowały? Oczywiście zakup z taśmą, bo wątpię czy od mojej będzie pasowało.

Dzięki za jakiekolwiek info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny pasowac :wink: ale musisz zmienić razem z tąsmą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zakładałem te po lifcie :wink:

Musi ktos zaryzykowac i załozyć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zakładałem te po lifcie :wink:

Musi ktos zaryzykowac i załozyć :decayed:

Ja zakładałem, ale na taśmę przedliftową:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w pierwszym poście :wink: kliknij w zwijak

Masz MMI czy RADIO CONCERT/SYMPHONY ?

Kodowanie w liczniku 17

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 637x430px.

17fis.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 637x433px.

17fis1.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 626x431px.

17fis2.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 711x280px.

17fis4.png

Kodowanie w Module kierowniczym 16

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 719x721px.

fis16.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To robisz to kodowanie co ci wstawiłem oraz w RADIO 56 odznaczasz (DIS) active :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam brak FISa. Mam tempomat i mutlifunkcyjną kierownicę.Audi a4 sedan z czerwca 2010.Radio concert.

Nie znam numeru taśmy w kierownicy.Czy program vas5054a pokaże mi nr.taśmy i zakoduje przełącznik?(a jak tak to jak to zrobić)

Czy muszę mieć program VCDS.

Chce zrobić tak jak w poście wyżej tz. wymienić tylko przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fis10.jpg

WAŻNE !!!! Tutaj uważamy na te małe dwa suwaki aby je dac z powrotem w te same miejsca które zaznaczyłem !!!

Tutaj jest błąd. Dolny element ze stykami powinien być skierowany w dół, a nie w górę jak na zdjęciu.

Ustawienie jak na zdjęciu powoduje, że element nie będzie prawidłowo stykał - i tracimy np. 'szybkie' wycieraczki (przełączenie manetki na samą górę).

ps. Bardzo dziękuję za ten wątek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie manetek na polift i muszę powiedzieć... :decayed: wszystko pięknie pasuje P&P :naughty:

DSC_0023.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0029.jpg

Zostało mi jeszcze sprawdzenie tempomatu- bo mam zwykły, a menetki trochę bardziej wypasione- wymontowane z rs4 kombi... Działanie funkcji manetek potwierdzam, został mi do sprawdzenia tylko ten tempomat :naughty: Ale chyba będzie ok (?) :decayed:

Dożo zgrabniejsze od przedliftowych :banan:

---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ----------

obudowy pasują elegancko widać na foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie manetek na polift i muszę powiedzieć... :decayed: wszystko pięknie pasuje P&P :naughty:

Zostało mi jeszcze sprawdzenie tempomatu- bo mam zwykły, a menetki trochę bardziej wypasione- wymontowane z rs4 kombi... Działanie funkcji manetek potwierdzam, został mi do sprawdzenia tylko ten tempomat :naughty: Ale chyba będzie ok (?) :decayed:

Dożo zgrabniejsze od przedliftowych :banan:

---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ----------

obudowy pasują elegancko widać na foto

:cool: ladne, wiela za to dales?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne pieniądze... Koleś zrobił mi promocje bo w cenie manetek (260zł) dostałem komplet z taśmą :naughty: legalnego pochodzenia i paragon w ręku :wink: brałem u niego sufit i parę gratów z rs4-ki- może dla tego. Ma jeszcze tylną kanapę... też nad nią rozmyślam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...