Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz i Dzialanie ACC Adaptive Cruise Control Aktywny Radar 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, w takim razie przystępuje do zakupu:)

---------- Post dopisany 04-11-2013 at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany 03-10-2013 at 11:37 ----------

Panowie, czy to możliwe, żeby mój sterownik silnika nie obsługiwał ACC? 2.0TFSI Quattro S-Tronic z 2010 roku, kod: CDNC? Wygląda na to, że nie przyjmuje kodowania:/

Problem jest podwójny, bo wszystko jest już zakupione, powymieniane i zainstalowane...

na jakim kabelku robisz kodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kojarzycie może kogoś wartego polecenia w Warszawie w tym temacie?

---------- Post dopisany at 23:59 ---------- Poprzedni post napisany at 23:33 ----------

+ jeszcze pytanie czy kodowanie opisane przez Grzegorza jest adekwatne do mojego samochodu? 2.0TFSI Quattro S-Tronic z 2010 roku, CDNC, MMI 3G+?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie jest OK tylko pytanie czy twoj sterownik silnika obsługuje ACC .

VAS pewnie tego nie ogarnie musisz spróbowac zwykłym VCDS recznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. A jakieś rekomendacje co do kogoś w Wawie?:>

Popytaj na Spotach Warszawskich :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ASO powiedzieli - ktoś mi uderzył hakiem przy parkowaniu - że wymagana będzie kalibracja ACC, a urządzenia do kalibracji są tylko 2 w Polsce (Poznań i Opole), za usługę, życzą sobie ok 500zł. Całe szczęście nie musiałem tego kalibrować, ale myślę, że przy montażu takiego aktywnego tempomatu to na pewno trzeba będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ASO powiedzieli - ktoś mi uderzył hakiem przy parkowaniu - że wymagana będzie kalibracja ACC, a urządzenia do kalibracji są tylko 2 w Polsce (Poznań i Opole), za usługę, życzą sobie ok 500zł. Całe szczęście nie musiałem tego kalibrować, ale myślę, że przy montażu takiego aktywnego tempomatu to na pewno trzeba będzie.

tak masz rację, ale jest kilku magików w ASO w PL którzy kalibrują bez tablicy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w/g ETKA do mojego A4/B8 1.8 TFSI CDHA/NCT/CAN Concert z 04/2011 licznik współpracujący z ACC to:

zestaw wskaźników dla pojazdów z automatyczną regulacją dystansu: PR-9Q4, 9Q8 + 8T4:

8K0920930GX; >>- 25.05.2009; 280KM/H; sil.zap.isk

8K0920930TX; 25.05.2009 >>- 31.05.2010; 280KM/H; sil.zap.isk

8K0920930QX; 31.05.2010 >>; 280KM/H; sil.zap.isk

Widzę że ETKA wyświetla dwuliterowe końcówki z literą X na końcu a logi VCDSa i naklejki na liczniku są czasami jednoliterowe.

Pytanie czy wersja G = GX, T = TX i Q = QX ? Czy to będzie to samo?

 

ACC_liczniki_km_PL.JPG

Edytowane przez paudib8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy ktoś próbował kalibrować ACC jak opisane tutaj ? chrome potłumaczy :-)

ACC beim A4 8K nachrüsten

...można to zrobić tylko na starym VCDS 908.1 (HW+SW, wyższe wersje mają tę funkcję zablokowaną), trzeba zbudować „lustro” (około 1100mmx800mm), które odbije wiązkę radaru (76,5GHz) w trzech różnych wertykalnych pozycjach 89°, 90° i 91°. „Lustro” ustawić prostopadle, centralnie, 120cm od radaru i zdaje się że reszta kroków jest w sofcie VCDSa?

Niestety nie mama wersji tego VCDSa (czytałem że można załadować nowszego klona starym wsadem)
...wciąż jestem na etapie przygotowań do tego moda...

audi a4 b8 / A5 8T / acc / adaptive cruise control / retrofit / nachrüsten / doposażenie / DIY / kalibracja / calibration
Edytowane przez paudib8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mój kod silnika to CAGA teraz pytanie czy muszę wymienić sterownik gateway czy po prostu jeżeli jest ten kod silnika to pójdzie ? w którym miejscu znajduje się ten gateway bo chcę sprawdzić numer sterownika? i widzę że niektóre sterowniki mają dwa gniazda jedno na światłowód czy to jest konieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radar zainstalowany i zakodowany wciąż CP do ściągnięcia ale z tego co wyczytałem nie przeszkadza przy kodowaniu czy kalibracji całości systemu a zwłaszcza przy próbie kodowaniu ECU. :grin:
Gateway, manetki i taśma zainstalowane i zakodowane :decayed:
Licznik czeka jeszcze na wymianę z 8K0920930M na (GX/TX/QX) gdy sterownik silnika dogada sie z radarem :naughty:

Zabrałem się za kodowanie całości ale oczywiści na ECU słynny Error 31 :facepalm: przy ręcznej próbie edycji.
01-Engine - problem Byte 6 Bit 1 - akceptuje tylko sugerowane kodowanie wartość ACC=ON "02" nie akceptuje edytowanej wartość "22" ACC=ON "Error 31"


VCDS KODOWANIE:
01-Engine ---> Coding –--> Long Coding Helper –--> Byte 6 Bit 1; (Bit 0 --> Termpomat OFF a ACC=ON)
13-Auto Dist. Reg –--> Coding 07 –--> Long Coding Helper ---> coding: 0079C0
16-Steering wheel –--> Coding 07 –--> Long Coding Helper –--> Byte 2 BIT 2 i BIT 3
17-Instruments --–> Coding 07 –--> Long Coding Helper –--> Byte 4 Bit 2
19-CAN Gateway –--> Installation list –--> add 13 Auto Dist. Reg
56-RADIO ---> Coding ---> Byte 8 Bit 4
56-RADIO ---> Coding ---> Byte 10 Bit 6 - Audi Braking guard - Stop Distance reduction

Moje KODOWANIE dla ACC:
01-Engine; CDHA (1.8 TFSI); Part No SW: 8K1 907 115 C; HW: 8K1 907 11; Coding: 0104000C18070258
13-Auto Dist. Reg; Part No SW: 8K0 907 561 B; HW: 8K0 907 561 B; (Component: ACC3; H07 X070); Coding: 0079C0
16-Steering wheel; Part No SW: 8K0 953 568 G; HW: 8K0 953 568 G; Coding: 00001E
17-Instruments; Part No SW: 8K0 920 930 M; HW: 8K0 920 930 M; Coding: 030D080007000008010000
19-CAN Gateway (CAN); Part No SW: 8T0 907 468 AC; HW: 8T0 907 468 J; Coding: 00C303
56-Radio (Concert); Part No SW: 8T1 035 186 P; HW: 8T1 035 186 P; Coding: 0500048204010500D35B270000

Na rożnych forach czytam że to problem SW sterownika silnika ale nawet na właściwym sterowniku podobno nie tak prosto zakodować (słynny silnik CAGA).

Widze że przy obecnym kodowaniu silnika 0104000C18070258 wciąż mam błędy:
4330 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
U1113 00 [047] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
4332 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus
P1647 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Wszystkie inne komponenty raportują właściwe błędy o aktywnym CP lub koniecznej kalibracji radaru.
Address 13: Auto Dist. Reg
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted - potrzebna kalibracje
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) - licznik nie obsługuje ACC
02095 - Component Protection Active

Na reszcie sterowników czysto.

Wielokrotnie na rózny sposoby próbowałem wkodować to nieszczęsne „22” binary „00100010” w BYTE 6 (zmiana BIT 1 i BIT 5 w Lcode 2). Tylko „02” czyli (BIT 1=ON) jest akceptowane. Testowałem zaznaczenie Tempomatu i ACC razem ale tez Error:31 bo taka konfiguracja jest niedozwolona. Stacyjka włączana wyłączna i nic.

Czy ktoś z silnikiem benzenowym TFSI może podzielić sie kodowaniem w 01- Engine ?
Jakiś pomysł ? WRC ... :mysli:
A4 Limo/B8/2011/1.8TFSI/CDHA/NCT/Manual

Edytowane przez paudib8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez miałem ERROR31 :kwasny: myslałem ze MOD nigdy nie dojdzie do skutku .

Pewnego dnia przy jakims tam dłubaniu przekodowałem ręcznie :wink: tzn.

0104000C18070258 ----> 0104000C18072258 kliknalem obok a pózniej EXIT i przyjeło :banan:

Jesli zaptaszkujesz to wtedy ............:thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też próbowałem bez ptaszka, czyli wykodawałem wszystko na BYTE 6 (CCS i ACC), BYTE 6 czysty "00" SAVE, nastepnie bezpośrednio do LCode 2 i tam ptaszkuje BIT 1 i BIT 5 aby uzyskać "22" i exit, VCDs pokazuje zaptaszkowany ACC ale niestety o wartości "02".

Zasadnicze pytanie czy Error:31 to odpowiedź sterownika czy SW VCDSa nie ma odpowiedniej autoryzacji do wykonania komendy.

Znasz może Security Access Code do Radaru? W opisie piszesz o zmianach kanału adaptacji 1-4. U mnie 1-2 są niedostępne 3-4 dostępne do modyfikacji, ale wszystkie 4 maję wpisane właściwe warości :-)

bez najmniejszych problemów odpaliłem prawie wszystkie opisane przez Ciebie mody (bez Line Assist bo to niestety szyba do wymiany) ale tu widzę będzie trochę gimnastyki :decayed:

VAS też nie pomoże?

Duże słowa uznania za wkład w kształt forum WRC ! :oklasky:

ACC_01.jpg

ACC_02.jpg

---------- Post dopisany 10-12-2013 at 10:23 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2013 at 16:27 ----------

WRC - czy faktycznie 01-Engine ---> Coding –--> Byte 6 musi mieć koniecznie wartość "22" dla pojazdu tylko z ACC (bez haka) ?

Gdy koduję 01-Engine zgodnie z sugestią VCDSa czyli BYTE 6 "02" nie pojawia się Error:31 ale wciąż wywala błędy na 01-Engine.

przeleciałem kilka innych forum i widzę że mój Radar 8K0 907 561 B; Component: ACC3 H07 X070; z 2011 to wersja do FaceLifta, równiez ETKA to potwierdza. Nie wiem czy nie będzie potrzebna wymiana na bez indexu lub “C:” jak wskazuje ETKA. :eusathink:

I jeszcze pytanie - specjalny licznik pod ACC to tylko diody wokół prędkościomierza ? Czytam że na zwykłym liczniku (kolorowy FIS) powino śmigać i wyświetlać wszystkie komunikaty z ACC na FISe, tylko bez wskazań LEDowych wokół prędkościomierza? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...