Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie ACC Adaptive Cruise Control aktywny radar 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

acha i jeszcze jedno pytanko , licze na wypowiedz Grzesia wrclaguna , jak zmieniamy przód na nowy poliftowy to uchwyt radaru ACC zmienić bo rader jest nieco wyżej osadzony w polifcie , ale co z kolibracją . Trzeba na nowo kolibrować , ustawiać radar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha i jeszcze jedno pytanko , licze na wypowiedz Grzesia wrclaguna , jak zmieniamy przód na nowy poliftowy to uchwyt radaru ACC zmienić bo rader jest nieco wyżej osadzony w polifcie , ale co z kolibracją . Trzeba na nowo kolibrować , ustawiać radar ?

Niestety kalibracja :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm , tak właśnie myślałem ale miałem cichą nadzieje że obejdzie się bez tego


Te wartości w blokach pomiarowych są ok ? Bo się już pogubiłem

2pot7op.jpg Edytowane przez Love-AUDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry,

Przymierzam się do tego i dwie ciekawostki znalazłem:

1) Jest podane w pierwszym poście, że licznik kolor musi być pod ACC. Ja mam zwykły licznik kolor bez ACC, ale wg logów kolegi czestera ma on dokładnie to samo co ja. Wysłałem mu już pytanie na PW, ale wychodzi wstępnie na to, że licznika nie trzeba zmieniać, musi być po prostu kolorowy.

2) EDIT - nieważne już, faktycznie doczytałem że jest info o kierownicach, ominęło mnie to jakoś wcześniej. Nie ma podanych wymagań dotyczących kierownicy, natomiast w wątku opisującym montaż kierownicy wielofunkcyjnej są wyszczególnione kierownice obsługujące ACC i takie bez obsługi ACC. Jak to z tymi kierownicami jest? U siebie mam 8K0 953 568 F - wg spisu w TYM wątku nie obsługuje ona ACC, a z drugiej strony czytając opis działania systemu nie widzę, żeby jakikolwiek element kiery (poza manetkami) miał tu coś do 'gadania'. Przy okazji, czester ma kierę 8R0 953 568 R która nie ma w wątku o kierownicach opisu - można uaktualnić :-)

P.S. Sterownik silnika u mnie 03L 906 022 MK - zakładam że się nadaje.

Edytowane przez Winger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik pod ACC nie jest konieczny, ale miło jak się taki ma. Chłopaki dokładali też diody do zwykłego licznika. Sterownik sprawdź sobie VCDS-em, czy przyjmuje kodowanie. A po za tym, to warto przeczytać cały wątek, tam to wszystko jest.

Edytowane przez Hohe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, faktycznie dałem ciała, przeczytałem pierwsze dwie strony wątku i kilka ostatnich, a to co najważniejsze w środku ;-) nauczka na przyszłość.

Sterownik silnika kodowanie przyjął, szykuję więc powoli listę części do zdobycia - poza ACC chcę dołożyć Lane Assist, ADS i HBA. Zastanawiam się jeszcze tylko czy robić wszystko na CANie, czy przejść z Concerta na MMI i światło... Ale to już osobny temat.

Jedno pytanie: jeśli dołoże kilka elementów z ochroną, czy ASO skasuje mnie osobno za każdy element do ściągnięcia CP? Przykładowo, GATEWAY i licznik.

Edytowane przez Winger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinni wziąć kasę ogólnie za ściągnięcie ochrony, nieważne ile elementów, bo to jedno połączenie z serwerem audi a za to właśnie płacą, ja zapłaciłem 400 za Gateway i radar ... tak tylko jeszcze wtrącę ... wiesz oczywiście że do line assista to szyba do wymiany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wiem, zastanawiam się tylko czy w ASO jedynie ją zamówić i wymienić gdzieś indziej, czy zlecić wymianę w ASO i dać im lusterko / kamery do zamontowania na szybie od razu (nie wiem, czy się podejmą czegoś takiego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już mam plan na tą okoliczność, tylko jeszcze nie sprawdziłem czy to wyjdzie ... ubezpieczyłem szyby i jak pęknie (lub jej pomogę :wink:) to spróbuję za dopłatą wymienić od razu na tą pod line assista, na pewno będzie taniej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybę będę wymieniał poza ASO, w Bielsku. Za ~1k (z wymianą) wejdzie nowy Segurit pod Lane Assist i to akustyczny do tego.

W okolicy można dorwać ORI Audi szyby używane po ~500, ale stwierdziłem, że lepiej dołożyć i mieć nówkę od tego samego producenta co ORI, za połowę tego co by ASO zaśpiewało.

A z ubezpieczalniami uważać. Prawdopodobnie wyślą Cię do takiego np. nordglassa gdzie montują tylko szyby przez nich produkowane, a o tych już kilka razy na forum było.

Edytowane przez Winger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A z ubezpieczalniami uważać. Prawdopodobnie wyślą Cię do takiego np. nordglassa gdzie montują tylko szyby przez nich produkowane, a o tych już kilka razy na forum było.

ubezpieczenie mam wykupione na wymianę części w oryginale i tylko w aso, także z tym nie powinno być problemu, tylko aso może sie nie zgodzić bo będzie co innego niż daje ubezpieczyciel :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ten wwątek zjechał z montażu ACC na szklenie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przywracam na ACC. Wszystko już założone, wczoraj radar trafił na swoje ostateczne miejsce. Odpalam po wszystkim i... pokazuje że ACC AVAILABLE. Zdumiony ruszyłem w drogę i włączyłem za jakimś samochodem, ale po kilkuset metrach pojawił się błąd i potrzebna kalibracja - kąty są poza zakresem.

Na wtorek jestem umówiony w ASO na kalibrację zarówno ACC jak i Lane Assist, aczkolwiek zaraz popróbuję coś samemu - chcę przejechać kilkanaście km w bliskiej odległości od pojazdu z przodu (wskoczę na ekspresówkę za jakiegoś tira), sprawdzić dane w drugim bloku sprzed jazdy i po niej, spróbować lekko podkręcić którąś ze śrub i powtórzyć proces. Kto wie, może tym sposobem coś się uda zrobić, dam potem znać.

Wszelkie prace montażowe przebiegły bez większych problemów. Ostatecznie wymieniony gateway, manetki z taśmą, zakupiony radar i puszczone kable. Jak wszystko będzie już działało to wrzucę listę sterowników i kodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz raz wyskoczyl blad kalibracji to krecenie srubkami nic nie da, tak prznyajmniej u mnie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, no tak to fatycznie wygląda, że tylko w ASO mogą ten błąd skasować. Kąty miałem na początku na poziomie -1.38, 0.204, -0.506, po jeździe i obserwacji wyników na bloku 11 eksperymentalnie podregulowałem śruby i po jakimś czasie pierwszy parametr zaczął schodzić do ok -0.050, pozostałe pozostały niezmiennie na swoim poziomie.

Gdzieś wyczytałem że niby da się skasować błąd jeśli wartości nie przekraczają ok 1.32 stopnia, niestety jednak to nie działa, błąd pojawia się od razu po skasowaniu.

Nic to, za kilka dni ASO powalczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat odchylenia radaru jest w drugim bloku pomiarowym ,nie moze przekraczac +/-0.8 stopnia.

Jesli uchwyt jest prosty ,a sruby regulacyjne ustawimy idealnie na 43mm jak podaje ELSA ,powinno obejsc sie bez kalibracji.

Jesli nawet po pierwszym zalozeniu kat bedzie wiekszy ,trzeba troche pojezdzic (radar wtedy sie sam kalibruje) i jesli kat spadnie ponizej 0.8 ,blad da sie skasowac i ACC zadziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz kąt na poziomie ok. 0.100 a błędu skasować się nie da, wraca natychmiast.

EDIT [05/04/2016]:

No i wsiadam dzisiaj rano do auta w celu udania się na kalibrację do ASO a tam... ACC AVAILABLE... Szczęka w dół, ruszam w trasę, odpalam, wszystko działa!

Co się okazało, mam chwilowo źle podpięte zasilanie do radaru - jest zasilany ciągle a nie tylko przy włączonym zapłonie (nie mam wtyku do małych bezpieczników, dorwę to przepnę).

Wczoraj wieczorem porządkowałem kable i wypiąłem na kilka minut bezpiecznik z ACC. Stąd, przez brak zasilania, musiał mu się skasować błąd.

Same kąty od paru dni są OK, bo po regulacji na poziomie -0.090.

Tak więc mod dokończony, wieczorem wrzucę listę sprzętu i kodowania. Do ASO i tak się udałem, na kalibrację Lane Assist, bo tego to już samemu nie ogarnę.

Edytowane przez Winger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się mojej żonie przetestować system braking guard :D Gdyby nie on to prawdopodobnie byłby przód z polifta. Jakaś zwierzyna wyskoczyła przed autem przed nami i gość stanął prawie w miejscu. Ogólnie super sprawa, a jest to w sumie tylko dodatek do ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a sam radar ten w zderzaku jest inny w polifcie ? czy tylko mocowanie jego jest inne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...