Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Doładowanie 1.5+ bara


Traviz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jakieś 5 miesięcy temu miałem problem z blokującym się często (lecz nie zawsze) ciśnieniem doładowania na 0.35-0.4 bara. Po długich rozmowach na SR doszliśmy do wniosku, że to wina N75. Taki zaworek kupiłem, ale nie zdążyłem go wymienić ze względu na wyjazd za granicę. Po powrocie miesiąc temu, ku mojemu zdziwieniu wszystko było OK więc jeździłem dalej, aż do tego tygodnia. Kilka dni temu zaczęło się znowu. Nie muszę chyba tłumaczyć jak się jeździ na 0.35 bara :???: Wziąłem się za to i wymieniłem N75. Po wymianie delikatnie zacząłem ruszać. Wkurzyłem się kiedy doładowanie nie przekraczało wogóle 0.35-0.4 bara :( Tak jeździłem może pół dnia. Do momentu kiedy nie musiałem gwałtownie zahamować bo pieszy prawie wszedł mi pod koła i coś tam jeszcze do mnie machał. Wkurzyłem się i ruszyłem... z piskiem! Chciałem ruszyć najszybciej jak mogłem i udało się tyle, że troche mnie to martwi bo mam zegar do 1.5bara, a wskazówka wychyla się delikatnie poza tą skalę już od niskich prędkości obrotowych. Prawdę mówiąc nie da się jechać i kontrolować ciśnienia. Delikatnie dodam gazu, a auto samo przyspiesza. Wyprzedzałem auto na piątym biegu lekko muskając pedał gazu z doładowaniem 1 bar !! Co ciekawe auto nie wchodzi w żaden tryb awaryjny ani nic podobnego - po prostu rozpędza się jak szalone... Dziwi mnie to tym bardziej, gdyż wydatek K03 sięga podobno 1.1 bara :shock:

Co się dzieje ? :shock:

Obawiam się, że muszę odstawić autko bo coś tu prędzej czy później nie wytrzyma, jednak mam jutro szkołę i muszę zrobić około 400km w ten weekend :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przewody od n75, moze ktorys pekł. Albo sie WG zablokowało i nie uchyla się

WG czy DV? Może miałeś pęknięty przewód do serva hamulcowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody od N75 wyglądają na całe. Na postoju WG delikatnie pracuje jeśli zrobię przygazówkę, więc jeśli byłby zablokowany to chyba by nie pracował wogóle ;)

A DV ? hmmm... Wogóle nie był ruszany :idea: Poza tym jakie są objawy padającego DV bo mi się wydaje, że malejące ciśnienie :idea:

Wymieniony został tylko N75 na drugi używany od Leo z SR. Podobno działał na 99%

Kurcze, mamy wieczór - jutro z rana czeka mnie trasa :/ Zrobiłem rundkę i wyczułem gadzinę tj. wiem jak jeździć aby nie przekraczać 0.6-0.8 bara. Czasem tylko wskoczy 1 bar... Myślicie, że może być coś źle jeśli będę tak jeździł przez te dwa dni ?

W poniedziałek postaram się zrobić diagnozę. Może jazda z kompem coś pomoże, choć nigdy tego nie robiłem i będę musiał poszukać co i jak... Mam laptopa i VAGa tylko wiedzy trochę mało ;) Postaram się też sprawdzić DV, przy jakim ciśnieniu się otwiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym ci powiedzial ze w AEB komputer przy max 0,9 bara powinien wejsc w tryb awaryjny a 1,5 to dla silnika napewno nie zdrowe. Sprawdz wszystkie przewody przy n75 i od sterowania WG a nie sadze zeby byla to wina dv bo on puszcza powietrze jak zdejmujesz noge z gazu. Jesli masz sprawny n75 to bym sie tez zastanawial nad tym czemu komp nie wchodzi w tryb awaryjny chyba ze masz w kompie cos grzebniete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobne akcje

był pęknięty wężyk idący od turbiny do N75

pozdejmuj i posprawdzaj. Wszystkie opaski podokręcaj mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak co ale jesli chodzi o przeładowania to jestem najbardziej doświadczony Dla mnie to cos z przewodami ciśnieniowymi

zapraszam z kuniem do nas to cos poradzimy troche sie czlowiek nameczyl przy tym a co niektorzy troszke lapki popazyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tańczyli, a skakali przy tym jak tancerze z Mazowsza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jeden dzień trasy mam z głowy ;) Udało mi się przejechać 200km bez przekraczania 1 bara na dłużej jak ułamki sekund :) Głównie jadę po trasie, gdzie doładowanie mam rzędu 0.15bara ;) Wróciłem teraz w nocy i z rana znowu muszę ruszać :( Tak więc nie mam kiedy się za to wziąść :( Muszę jeszcze wytrzymać jeden dzień :( Mam nadzieję nic się nie stanie. Silnik z tego co wiem radzi sobie z takimi doładowaniami jak 1.5 bara tym bardziej na K03, która wg mnie już radzi sobie z takim ciśnieniem sporo gorzej bo się przegrzewa - mam czujnik temp. na przewodzie chłodzącym turbinę i widać, że wystarczy kilka razy szybciej ruszyć w okolice 1bara i temperaturka idzie do góry, ale mam wszystko pod kontrolą tak myśle :roll: Aż strach pomyśleć co by było gdybym nie miał zegaru Boost i tak jeździł nieświadomie :shock:

W poniedziałek zdam relację co i jak ;)

Jesli masz sprawny n75 to bym sie tez zastanawial nad tym czemu komp nie wchodzi w tryb awaryjny chyba ze masz w kompie cos grzebniete

No właśnie nie wiem jak bardzo jest coś grzebnięte bo osobiście tego nie robiłem, a i na hamowni też nie sprawdzałem bo zawsze miałem coś do poprawy ;) Teoria mówi o 192KM - jak jest w rzeczywistości ? Mam nadzieję przekonam się na wiosnę :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc Panowie, okazało się, że wymieniony zaworek N75 był zepsuty, a ten stary był dobry :shock: Już chyba nic mnie nie zaskoczy... Wracam do punktu wyjścia... Znowu mam ciśnienie 0.35 :evil: Sprawdziłem i do kostki N75 dochodzą dwa kabelki. Jeden to napięcie 12V, drugi jest sterowany w zakresie od 7.x na wolnych obrotach w dół tzn. im większe obciążenie silnika tym napięcie maleje (podejrzewam, aż do 0). Skoro ten N75 działa tzn. że coś co nim steruje (czujnik ciśnienie doładowania) jest zepsuty, czy nie tak ? Gdzie to znajde ?

Przypomnę, że są chwile kiedy doładowanie wynosi fabryczne 0.65-0.75 bara i co teraz ? Już mi ręce opadają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak na tym nowym zaworku spróbować adaptacji?? Ja bym samochodzik odpiął na noc od akumlatora i rano pozostawił odpalonego, aż do włączenia się wentylatora przy chłodnicy (pozostawić na luzie i nie dodawać gazu, żeby się sam zagrzał) Sprawdź oczywiście błędy w sterowniku od silnika... Czujnik doładowania też można sprawdzić, a gdzie on jest to niewiem. Przydatna może okazać się ETKA, ewenualnie klubowicz, który bawił się już z turbo :razz: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to AEB nie ma map sensora, a ciśnienie jest wyliczane na podstawie przepływomierza, czujnika temp. powietrza w kolektorze i aktualnej wysokości (mierzy ją czujnik cisnienia atmosferycznego).

Nie ma czegoś takiego jak adaptacja zaworka N75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shit!

Wczoraj było dobrze przez pół dnia, dziś znowu jest 0.35... od czego to zależy ? Sprawdziłem wszystkie połączenia itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jakieś 5 miesięcy temu miałem problem z blokującym się często (lecz nie zawsze) ciśnieniem doładowania na 0.35-0.4 bara. Po długich rozmowach na SR doszliśmy do wniosku, że to wina N75. Taki zaworek kupiłem, ale nie zdążyłem go wymienić ze względu na wyjazd za granicę. Po powrocie miesiąc temu, ku mojemu zdziwieniu wszystko było OK więc jeździłem dalej, aż do tego tygodnia. Kilka dni temu zaczęło się znowu. Nie muszę chyba tłumaczyć jak się jeździ na 0.35 bara :???: Wziąłem się za to i wymieniłem N75. Po wymianie delikatnie zacząłem ruszać. Wkurzyłem się kiedy doładowanie nie przekraczało wogóle 0.35-0.4 bara :( Tak jeździłem może pół dnia. Do momentu kiedy nie musiałem gwałtownie zahamować bo pieszy prawie wszedł mi pod koła i coś tam jeszcze do mnie machał. Wkurzyłem się i ruszyłem... z piskiem! Chciałem ruszyć najszybciej jak mogłem i udało się tyle, że troche mnie to martwi bo mam zegar do 1.5bara, a wskazówka wychyla się delikatnie poza tą skalę już od niskich prędkości obrotowych. Prawdę mówiąc nie da się jechać i kontrolować ciśnienia. Delikatnie dodam gazu, a auto samo przyspiesza. Wyprzedzałem auto na piątym biegu lekko muskając pedał gazu z doładowaniem 1 bar !! Co ciekawe auto nie wchodzi w żaden tryb awaryjny ani nic podobnego - po prostu rozpędza się jak szalone... Dziwi mnie to tym bardziej, gdyż wydatek K03 sięga podobno 1.1 bara :shock:

Co się dzieje ? :shock:

Obawiam się, że muszę odstawić autko bo coś tu prędzej czy później nie wytrzyma, jednak mam jutro szkołę i muszę zrobić około 400km w ten weekend :???:

witam kolego i jak skaczyla sie twoja rzygoda z tym doladowaniem bo ja mam kompletnie to samo i niewie co robic pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że zarówno poprzednie N75 jak i nowo-zakupione były uszkodzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem dv i musze powiedziec ze jest troche lepiej ale to jeszcze nie to teraz co sprawdzic n75 czy wg czy co kolwiek innego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...