Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Kamil457

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Gorthin napisał:

Witam.
Chciałem się podpytać, bo prawdopodobnie termostat jest do wymiany.

Mianowicie mam A4 B6 Kombi 1.9 tdi 130km i sytuacja wygląda tak. Mamy teraz ciepło, więc powinno się nagrzać bez problemu. A wsiadam w trasę i temperatura osiąga max 70 stopni, po około 5km, 10km, 15km dość różnie, więc niby ok. Ale nie mogę go nagrzać do 90 stopni. Klimę mam wyłączoną (wczoraj wieczorem wracałem, na zewnątrz temperatura około 15stopni, klima wyłączona) i tak nie można nagrzać. A np. jak stanę na chwilę i silnik pochodzi na jałowym to powoli dochodzi do 90 stopni, ale jak zacznę jechać to znowu spada do 70.

Termostat do wymiany?

Czujnik wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał:

Czujnik wody

Czujnik wody? A czemu tak, sytuacja podobna jak do tych opisywanych, a padł czujnik temp. wody? Mogę i w sumie wymienić, bo koszt pewnie żaden. A dam radę go sam wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Gorthin napisał:

Czujnik wody? A czemu tak, sytuacja podobna jak do tych opisywanych, a padł czujnik temp. wody? Mogę i w sumie wymienić, bo koszt pewnie żaden. A dam radę go sam wymienić?

Czujnik tylko z ASO plus nowy oring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał:

Czujnik tylko z ASO plus nowy oring

Znaczy się kupić w ASO oryginalny czujnik, ale wymienić gdzieś w niedalekim warsztacie czy wymieniać w ASO?

A mogę wiedzieć czemu to może być czujnik wody? Bo byłem święcie przekonany, że to termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymienisz sobie sam.

To częsta przypadłość i objawy

Termostat tak się nie zachowuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. A macie jakiś kod tego czujnika, żeby na pewno oryginalny kupić. I ewentualnie gdzie ten czujnik się znajduje, bo w literaturze którą posiadam nie mogę znaleźć gdzie takowy czujnik się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gorthin napisał:

Ok rozumiem. A macie jakiś kod tego czujnika, żeby na pewno oryginalny kupić. I ewentualnie gdzie ten czujnik się znajduje, bo w literaturze którą posiadam nie mogę znaleźć gdzie takowy czujnik się znajduje?

dobiorą Ci po nr VIN

Czujnik jest pod EGRem między silnikiem a ścianą grodziową 

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Dev napisał:

dobiorą Ci po nr VIN

Czujnik jest pod EGRem między silnikiem a ścianą grodziową 

 

Ok wielkie dzięki.
Jeszcze jedna kwestia, bo niedaleko mojej miejscowości jest serwis VW, z tego co rozumiem mogę też do nich zadzwonić czy czasem nie mają tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Gorthin napisał:

Ok wielkie dzięki.
Jeszcze jedna kwestia, bo niedaleko mojej miejscowości jest serwis VW, z tego co rozumiem mogę też do nich zadzwonić czy czasem nie mają tego czujnika?

Będzie od ręki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał:

Będzie od ręki 

Ok, w takim razie zadzwonię jutro do VW bo mam go tuż pod ręką. Generalnie chyba większość części z VW powinna pasować. Bo może i dokupię termostat przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2017 o 13:33, Dev napisał:

Czujnik wody

 

Dnia 4.06.2017 o 18:34, misha1982 napisał:

Raczej tak.

A mam jeszcze pytanko odnośnie tego czujnika wody, czy dobrze go zlokalizowałem - dołączam zdjęcie.
Szukałem pod EGR, ale bliżej grodzi komory silnika. To chyba to zielone ustrojstwo?

A przy wymianie rozłączać akumulator czy nie ma potrzeby? I podejrzewam, że zleci pewnie sporo płynu?

czujnik_wody.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zielony czujnik. Oddam za free jak chcesz.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką przypadłość, tzn. albo temperatura dojdzie do 90st i w trasie spadnie poniżej 70, i trzyma się tak przez kilkadziesiąt kilometrów. Albo dojdzie tylko do 70, po czym lekko spadnie i znów trzyma się tej wartości. 

Do 90 stopni podskoczy gdy zwolnię, np. z racji postojów na skrzyżowaniach, korka, etc. lub gdy zgaszę silnik i odpalę po paru minutach - wtedy jest 90st. na blacie. I gdy już pokazuje 90, raczej się tego trzyma, rzadko kiedy spadnie poniżej 70st.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam... to nie reklama ...szukajcie  w SZIKU  w rzeszowie ja tam kupiłem za 40 zł  i na 10000 % ori .  Przyglądnąłem się temu co wyciągnąłem z auta i jest identyczny. W serwisie audi taki termostat 120 zł plus oring 12 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabbog napisał:

A co tam... to nie reklama ...szukajcie  w SZIKU  w rzeszowie ja tam kupiłem za 40 zł  i na 10000 % ori .  Przyglądnąłem się temu co wyciągnąłem z auta i jest identyczny. W serwisie audi taki termostat 120 zł plus oring 12 zł.

Ma znaki VW/Audi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2013 o 14:27, Kamil457 napisał:

hm.. ale o ile dobrze rozumuję, to termostat powinien być "zacięty i otwarty", wtedy od razu działałby duży obieg i nie pozwalał na zagrzanie silnika, a skoro termostat był normalnie zamknięty? Dobrze myślę?

A na pewno dobrą stroną zamontowany ?

Bo spotkałem się już że "fachury" montują grzybkiem w kierunku chłodnicy :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...