Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż samopoziomowania do Audi A4 Fotostory - update do dynamicznego.


bidzio1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :banan:

W związku z tym że zaplanowałem sobie montaż samopoziomowania do wcześniej zamontowanych xenonów, szukałem porad wszędzie. Jednak nigdzie nie znalazłem kompletnej porady do A4.
Więc postanowiłem zebrać wszystkie informacje i stworzyć kompletną poradę w jednym temacie.

Lista potrzebnych elementów:

4B0 907 357 - sterownik poziomowania
4B0 907 503 - czujnik 2 szt (przód i tył jest taki sam)
8D0 841 291 A - blacha, wspornika przód (ten do karoserii)
8D0 841 299 B - cięgno ze sworzniami kulowymi przód
8D0 505 575 blacha wspornik do karoserii tył (8D0 505 577 A - dla quattro)
8D0 505 465 D cięgno tył ze sworzniami kulowymi (8D0 505 465 B - dla quattro)

na wiązce znalazłem taki numer 8D2 971 289



Przedni zestaw w ośce i Quattro są takie same, różnice są z tyłu.



Zdjęcia czujników z uchwytami i cięgnami.


czujnik_prz_d.jpg
czujnik przedni wraz z mocowaniem w quattro i ośce jest taki sam


czujnik_ty_quattro.jpg
czujnik tylny quattro


tylny_czujnik_o_ka.jpg
czujnik tylny ośka

W większości używanych czujników cięgna które łączą czujnik z zawieszeniem są zardzewałe i zastałe...
Nowe w serwisie kosztują sporo ale jest wyjście z tej sytuacji.
Ja swoje cięgna zrobiłem z przegubów kulowych kątowych z gwintem m6 oraz pręta gwintowanego m6
wygląda to tak:

sport_koppelstangen.jpg

Niestety u nas jest problem dostać takie przeguby z uszczelniaczami...
na ebayu można je kupić bez problemu u sąsiadów z niemiec, kosztuje to około 8-9zł sztuka + kw oczywiście (ale nie są duże koszty)
Np. tu
Winkelgelenk Kugelgelenk CS RH DIN 71802 M6 +Dichtkappe | eBay


4b0_907_357_1.jpg
sterownik samopoziomowania


8_E0972420.jpg
złącze 20 pin do sterownika


Opis pinów do sterownika samopoziomowania nr 4B0 907 357

PIN1: niebieski / biały => sygnał prędkości

PIN2: zielony / czerwony => sygnał diagnostyczny (zielony)

PIN3: fioletowy / biały => Pin4 przedni czujnik

PIN 4: fioletowy / brązowy => Pin4 tylny czujnik

PIN5: żółty => pin 4 (pin 3 przedlift) pokrętło (żółty) - sygnał włączonych świateł

Pin6: brązowy / biały => PIN3 (pin 4 przedlift) pokrętło (brązowy / biały) sygnał regulacji silniczków

Pin8: szary => PIN1 tylny czujnik

PIN9 = fioletowy / czarny => PIN1 przedni czujnik

PIN10: brązowy => masa (zacisk 31)

PIN11 = fioletowy / czerwony => PIN5 przedni czujnik

Pin12 = fioletowy / niebieski => PIN5 tylny czujnik

Pin17: Żółty / Zielony => Bezpiecznik gniazdo nr 10

Pin20: brązowy => masa



Podłączenie:

Sygnał prędkości można znaleźć w kostce radia lub klimatronika (biały z niebieskim paskiem), Linia K (sygnał diagnostyczny) w kostce klimatronika lub przy liczniku, lub przy immo.(zielony z czerwonym lub fioletowym lub brązowym paskiem {różnie w różnych miejscach}), sygnał włączonych świateł (żółty) i sygnał regulacji silniczków (brązowy z biały paskiem) w kostce od pokrętła regulacji świateł.
Trzeba dołożyć piny w skrzynce bezpieczników na gniazdo nr 10 (należy pociągnąć + po zapłonie do gniazda i przez bezpiecznik 10 A podłączyć do sterownika) i podłączyć mase(brązowy) zacisk z lewej strony.

W kostce od pokrętła regulacji zostały jeszcze 3 przewody, interesuje nas przewód brązowy z niebieskim paskiem - masa dla silniczków regulacji. - ten przewód musimy podłączyć do masy na stałe


Miejsce montażu.

TYŁ


Czujnik z tyłu zamontowany jest na środku nad belką, wystają tam dwie śruby przygotowane do tego celu przygotowane przez fabrykę i do nich przykręcamy blachę razem z czujnikiem, cięgno przykręcamy do belki ( ja maiłem ułamane to "kopytko" i do tego co zostało przykręciłem kątowniczek taki 4x4 cm i to razem do belki.)

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0126.jpg

DSC_0129.jpg


Przeciągnięcie wiązki do środka (TYŁ)

Jak kupiłem to na tym elemencie instalacji miałem gumową przelotkę lecz nigdzie nie miałem dziury...
Postanowiłem się przebić w przelotce od czujnika ABS.

DSC_0131.jpg

DSC_0132.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0135.jpg


PRZÓD

Aby zamontować czujnik z przodu należy zdemontować nadkole z lewej strony (strona kierowcy)
W karoserii powinny znajdować się dwa otwory do montażu czujnika (blisko przewodów hamulcowych)
Nie wiem dlaczego ale u mnie te dziury były zaspawane (może jakaś ingerencja blacharska była) ale było widać ślad to rozwierciłem i przykręciłem czujnik na śruby (bo brat zabrał gdzieś nitownice)

Cięgno przymocowane jest do wahacza za pomocą takiej zapinki, na wahaczu widać miejsce do tego przeznaczone (wypukłości aby spinka się nie przesuwała)

DSC_0142.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0149.jpg

DSC_0148.jpg


Przeprowadzenie instalacji (przód)

Po prawej stronie widać przelotkę instalacji do wnętrza auta (ja miałem jeden wlot zaślepiony to odciąłem kawałek i puściłem kabel)

DSC_0146.jpg



Niebieska kostka jest od samopoziomowania
Ja akurat kupiłem zestaw z kompletną wiązką i kable z tej kostki idą do centralki
do drugiej części kostki (wtyczki) podłączamy kable w instalacji samochodu, oraz kable z przedniego czujnika.
Ja kostkę wpiąłem w skrzynce przekaźników jest tam akurat miejsce na takie kostki w dolnej części.
DSC_0152.jpg


Zamontowany sterownik z tyłu pod kanapą
Wystawała wolna śruba to do niej przykręciłem centralkę
DSC_0153.jpg


kostka od manualnej regulacji

DSC_0154.jpg

Z tej kostki potrzebujemy kabel żółty (sygnał włączonych świateł) oraz brązowy z białym paskiem (sygnał dla regulacji silniczków)
Natomiast kabel brązowy z niebieskim paskiem należy podłączyć na stałe do masy.
DSC_0156.jpg


Teraz należy wszystko podłączyć, dla pewności posprawdzać próbówką czy wszystko jest tak jak ma być, i podłączyć centralkę.



Jeśli już wszystko zamontujemy i podłączymy czeka nas zabawa z vagiem.

Musimy przeprowadzić kodowanie sterownika oraz adaptacje (kalibrację) xenonów


Kodowanie sterownika:

Aby samopoziomowanie działało prawidłowo trzeba zakodować sterownik pod dany model samochodu jaki posiadamy.

Procedura kodowania:

[Wybór]

[55-Zasięg xenonów] (xenon range)

Kodowanie sterownika - funkcja 07

wpisujemy odpowiednie dla naszego auta

00001 - A3 Frontantrieb
00002 - A3/S3 Allradantrieb
00003 - A4 Limousine/Avant Frontantrieb (ośka)
00004 - A4/S4 Limousine/Avant Allradantrieb (quattro)
00005 - A6 Limousine/Avant Frontantrieb
00006 - A6 Limousine/Avant Allradantrieb
00007 - A8 Frontantrieb
00008 - A8/S8 Allradantrieb

po wprowadzeniu zatwierdzamy [do it]

I to wszystko.



Następnie trzeba przeprowadzić procedurę adaptacji xenonów.

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.

Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.

Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:

• Pojazd musi stać na równym podłożu
• Hamulec ręczny musi być zwolniony
• Zapłon musi być włączony
• Światła wyłączone
• Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

[Wybór]

[55-Zasięg xenonów] (xenon range)

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"
[idź!]

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

[Gotowe, powrót]


Koszta:
Nie wiem jakie ceny są w serwisie...

Ja za swój zestaw zapłaciłem 150zł (komplet) + około 50zł za dorobienie nowych cięgien.

Jeśli macie sugestie to uzupełnię temat.
Jeśli coś sobie przypomnę to dopisze i dorzucę jeszcze kilka fotek :)

UPDATE!!!

Witam ponownie.
samopoziomowanie zostało przerobione na dynamiczne.
co będzie potrzebne:
sterownik 4z7 907 357
silniczki krokowe (ja zastosowałem z bmw f10 po lekkiej modyfikacji)
instalacja elektryczna. (ja przerobiłem swoją)

reszta zostaje bez zmian.

tabela_1.jpg tabela_2.jpg

Porównanie silniczków, ten z prawej już ze zmniejszoną kulką.

DSC00237.jpg DSC00240.jpg


opis pinów podłączenia lampy dotyczy a6 lub passata b5fl, ja podam opis podłączenia bezpośrednio w silniczek. a w kostce lampy można to podłączyć jak się chce.(podam jak ja zrobiłem

lampa lewa
pin silniczka --- pin lampy --- pin sterownik
1 5 4
2 6 3
3 7 2
4 8 5

lampa prawa
pin silniczka --- pin lampy --- pin sterownik
1 5 6
2 6 1
3 7 8
4 8 7

instalacje od sterownika prowadziłem bezpośrednio do kazdej lampy

w silniczkach z bmw trzeba trochę zmniejszyc "kulkę" aby weszła w uchwyt.

w wolnej chwili dorzucę zdjęcia narazie to chyba tyle, macie pytania to piszcie.

Silniczek
guhydane.jpg


Prezentacja działania.



Pozdrawiam. Edytowane przez bidzio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się przypomniało że jeszcze na aparacie mam jakieś fotki. zrzucę to uzupełnię opis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz może nr wszystkich elementów? Przydałoby się dodać je i jaki jest mniej więcej koszt całej operacji :)

Tak mam numery tylko musze zebrać wszystko do kupy i uzupełnie.

Jeśli chodzi o koszta to kupiłem cały zestaw za 150zł używany (2 czujniki z mocowaniami i cięgnami, instalacja, sterownik)

Zrobienie nowych cięgien to koszt max 50zł

do tego kilka kabelków i śrubek, które miałem w garażu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na forum prędzej znajdziesz i taniej. Na allegro sami nie wiedzą ile wołać. Mi gościu zaśpiewał za jeden czujnik tyle co ją dałem za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupisz ale bez tej uszczelki. Ją też kupowałem w pl tylko gumki kupiłem w niemczech.

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ale na moją obronę:D dodam że prawdopodobnie takie coś z GUMKAMI a właściwie chyba z plastikiem jest montowane w wózkach widłowych still:) ale jak coś więcej będę wiedział to dam znać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za słowa uznania. Mam nadzieję że komuś się to przyda.

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a te poziomowanie to ustawia się podczas jazdy czy tylko jak odpalasz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpalasz to się ustawia i później np jak ktoś wsiądzie lub wysiądzie to koryguje ustawienia

lecz nie jest to na bierząco tylko z kilku sekundowym opóźnieniem, ale to ze względu na technologę (samopoziomowanie statyczne) na bierząco koryguje samopoziomowanie dynamiczne ale tam to już inne silniczki są w lampach i inny sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota!:kox:

Muszę i u siebie to ogarnąć, z tym że nie mam elektrycznej regulacji świateł:facepalm:

A to żaden problem. Z tym że będziesz musiał ciągnąć kable jeszcze do silniczków lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. Naprawde godne uwagi i polecenia kto lubi miec dobre swiatlo i to w parze z przepisami :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...