Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAGA - Drgania, trzęsienie na biegu jałowym


lucas88

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.11.2018 o 14:50, arek252525 napisał:

Tak wygląda zawórthumb.jpg

Witam. Na listwie wtryskowej mam takie dwa zawory jeden kupiłem nowy a drugi dałem do czyszczenia (płukanka elektromagnesem czy coś takiego) i po tym problem zniknął. Tylko że silnik caha

Edytowane przez dzwiedziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie mocno trzęsie całym samochodem. Dwumasa wymieniana jakieś 20 tyś. temu. Po podniesieniu obrotów do 1100 trzęsienie znika. Naciskanie sprzęgła nic nie zmienia. Mam wrażenie, że po rozgrzaniu jest gorzej. Czasem trzęsie bardziej, czasem mniej. Dzisiaj sprawdzałem wtryski przez VCDSa, screen poniżej. Dane co chwilę się zmieniają, raz jeden wtrysk szaleje, raz inny. Może to wskazywać na zawór? Czy może najpierw oddać wtryski do sprawdzenia? 

IMG_20200303_192003.jpg

IMG_20200303_193502.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2019 o 09:49, bigosik napisał:

 Witam czy znalazlo sie rozwiazanie tego problemu ? Regularor cisnienia common rail czy jest to praawdopodobne jal kolega napisal ? Ja dostalem,informacje od mechanika ze to swiece ? U,mnie delikatnie fałują też obroty na jałowym między 800 a 900 dwumas raczej odpada .

Poproszę o pomoc w temacie .Z góry dziękuję

Michal

Witam ponownie 

U mnie pomogło wymiana pompy wysokiego ciśnienia paliwa , do tego po wyjęciu i montażu ,nie chciał odpalić  wymiana komputera silnika pomogła.Takie dostałem info z Aso. Nie było opiłków metalu w pompie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były podobne objawy. Obroty nie falowały ale miałem drgania, mechanik stwierdził, że to pompa wysokiego ciśnienia, wiadomo jaki koszt wraz z płukaniem. Sprawdziłem jeszcze grupy 19 i 20 w VCDS i strasznie szalało ciśnienie paliwa od 140 bar nawet do 400 bar. Pomogła wymiana regulatora ciśnienie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maciek96 napisał:

U mnie były podobne objawy. Obroty nie falowały ale miałem drgania, mechanik stwierdził, że to pompa wysokiego ciśnienia, wiadomo jaki koszt wraz z płukaniem. Sprawdziłem jeszcze grupy 19 i 20 w VCDS i strasznie szalało ciśnienie paliwa od 140 bar nawet do 400 bar. Pomogła wymiana regulatora ciśnienie paliwa

Witam. Tego na szynie cr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kkt, tak tego na szynie CR znajduje się on dokładnie po prawej stronie szyny(stojąc przed maską) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie same objawy jak wszyscy piszą A mianowicie na biegu jalowym trzęsie autem +dochodzi mi jak się rozgrzeje auto i przy ruszaniu że świateł  zaczyna mi szarpać autem ale tylko na 1 biegu i Po rozgrzaniu., na zimnym tego niema. I jeszcze zaopserwowalem że czasami zmieniając z 1 na 2 bieg i przy puszczaniu sprzęgła czasami usłyszę jakiś stukot. Czy można to wszystko obwiniać dwumasa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie kolego niestety wszystko wskazuje na dwumas, ciężko jest go sprawdzić ale obawiam się, że wina leży po jego stronie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, prawdopodobnie na sierpień zaklepie termin u mechanika. A jeszcze pytanie jaki zestaw sprzęgła polecacie ? Cena tak do 3 tyś i. Żeby wytrzymało 170 koni, dzięki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2017 o 10:49, cmk napisał:

Drążę temat od dłuższego czasu i mam to samo. Ten typ chyba tak ma :)
Silnik CAGA 2008r przebieg 150kkm

W moim przypadku 2masa , wtryski, egr, przepustnica, sprawdzone i są ok.
Poduszki silnika i skrzyni wymienione, lewarek skrzyni biegów drga nieco mniej, ale na rozgrzanym i wolnych obrotach budą trzęsie dalej.
LM do czyszczenia wtrysków też zalałem  i bez zmian.
Sprzęgiełko alternatora też wymienione na nowe + wszystkie rolki i pasek.

Wszystko co wyżej wymieniłem poza poduszką skrzyni biegów nie  zmieniło nic w temacie drgań budy :)
Wgrany program 190km/400nm też zero zmian, przed i po programie trzęsie tak samo.

Co zauważyłem to jeśli na wolnych obrotach wyłączę klimatyzację to silnik pracuje nieco równiej, drga nieco mniej.
 

Mam taki sam problem jak kolega cmk. Przy wyłączonej klimie (na mniejszym obciążeniu silnika) jest ok. Czy udało się jakoś rozwiązać tę zagadkę?

Czy ustawienie kąta synchronizacji w okolicach -3 st. może być powodem trzęsień, czy jest to za mała odchyłka od normy, żeby robiła jakąkolwiek różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie zaś jest taki problem że trzęsie silnikiem tzn drga na biegu jałowym czasami + jak dodaje gazu i mam 1100 obrotów to trzęsie silnikiem z przodu. Jadąc na zimnym i majac na 2 przykładowo 24-30 km/h to silnik jakby się dławił przerywał. Kolektor był czyszczony i zakładana była taka blaszka ogranicznik bo wywalało błąd ale długi czas nic nie było, teraz nagle tak zaczął świrować. Jadąc na rondzie ostatnio na niskich obrotach właśnie na 2 trzymając pedał gazu w miejscu to tak jakby silnik chodził z przodu na prawo lewo, dziwne uczucie. Co to może być ? Dodam że wttyski są w dobrym stanie bo są kolejno 0.13 0.05 -0.03 -0.16 więc jest git. Kat synchronizacji mam 0.56 czy mogłoby być to przyczyna ? Rozrząd jest nowy. EGR czyściłem w zeszłym roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie niestety cały czas się trzęsie na jałowym. Poduchy wymienione.  
Drgania są już na tyle nieprzyjemne, ze muszę się za to zabrać. 
 

czy myślicie aby zacząć od zaworu na listwie CR ? 
 

pod poniższym linkiem film i widać gołym okiem, ze telepie go strasznie. Akurat wypala się Dpf. 
 

Drgania nasilają się na rozgrzanym silniku. 

Obroty stoją w miejscu bez wahań wskazówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawdź ciśnienie za listwie cr i na zaworze w pompie wysokiego ciśnienia.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie tak jak kolega Adrian Adamczyk napisał regulator ciśnienia na listwie comonrail był powodem drgań na postoju. Po wymianie auto przestało drgać. Oprócz tego zauważyłem że auto mniej kopci u mnie jeszcze auto po dłuższym postoju przy ruszaniu tak jakby podskakiwalo tylko przy ruszaniu puzniej był spokój. Po wymianie wszystko ustało. Jak auto wam drga na postoju a wtryski są ok i przy wciśnięci pedału sprzęgła auto dalej drga to na 100% do wymiany regulator. Ja wymienilem to dzięki opinii na tym forum. Mechanik nie brał to pod uwagę a w sklepie gość mi powiedział że przez 10 lat to jego 3 regulator ktury sprzedał.

Edytowane przez Kris audi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej 

Wymienialiście sami regulator 057 130 764 H czy odstawialiście auto do mechanika?

Konieczne sa jakieś adaptacje odpowietrzanie po wymianie?

Pytam, ponieważ również okazało sie u mnie, ze mam do wymiany regulator.

Chcialbym nabyć ten poniżej + uszczelke. Dajcie znać czy bedzie pasowac.

https://allegro.pl/oferta/zawor-cisnienia-0281002858-057130764h-0281006002-8465064486

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Voucher napisał:

Hej 

Wymienialiście sami regulator 057 130 764 H czy odstawialiście auto do mechanika?

Konieczne sa jakieś adaptacje odpowietrzanie po wymianie?

Pytam, ponieważ również okazało sie u mnie, ze mam do wymiany regulator.

Chcialbym nabyć ten poniżej + uszczelke. Dajcie znać czy bedzie pasowac.

https://allegro.pl/oferta/zawor-cisnienia-0281002858-057130764h-0281006002-8465064486

:hi:

Ja wymieniałem u mechanika z tego co czytałem to potrzeba jest adaptacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2020 o 21:46, kkt napisał:

Witam. Sprawdź ciśnienie za listwie cr i na zaworze w pompie wysokiego ciśnienia.

Miałem to samo jakiś rok temu wymiana pomogla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś pokazać jakie jest ciśnienie w vcds na poprawnie działającym zaworze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2021 o 13:09, dzagu napisał:

Może ktoś pokazać jakie jest ciśnienie w vcds na poprawnie działającym zaworze?

Z tego co wyczytalem na forum 230-250 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono, otoz do dnia dzisiejszego borykalem sie z problemem trzesienia silnikiem oraz karoseria na postoju, dwumas wykluczylem, wtryski rowniez, poduszki itd. jak chlopaki wczesniej pisali wymienilem zawor regulujacy cisnienie na listwie CR, koszt 416zl plus oring uszczelniajacy 17zl efekt? Jak reka odjal. Pozdro dla was ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...