Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana i kodowanie akumulatora w A4 B8


audam4

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś podpowie czy w B8 po odłączeniu aku trzeba ponownie zakodować radio tak jak w miałem w b5 ?

Nic sie nie koduje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mój akumulator już jest cienki, zastanawiam się nad nowym. Stary to czarna Varta 110AH / 850 (samochód Audi A4 B8 2008r 2.0 143KM, nie posiadam START/STOP). Chciałem zakupić taki sam ale już takich nie ma, jest:
Varta Silver Dynamic I1 (110Ah 920A) (P+)
VARTA PROMOTIVE BLACK I2 - 110Ah 760A L+
VARTA PROMOTIVE BLACK I4 - 110Ah 680A P+
Bosch S5 12V 110Ah 920A (P+)

Fiamm Titanium 110Ah 950A

który kupić najlepiej? I czy jeśli kupię tą Silver to czy musze coś kodować? pojemność ta sama ale moc rozruchowa większa niż mam aktualnie, chyba że polecacie coś innego?

Edytowane przez pkozerski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Vartę 110ah 920A lub Boscha 110ah 920A, kodowanie możesz zmienić, ale nie musisz. Tzn. chodzi o to, że akumulator zmniejsza swoją pojemność z biegiem czasu i komputer się tego uczy. Wbijając nowe kodowanie resteujesz te wartości alternator będzie w 100% właściwie ładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 TDI 140km i Aku 95ah 760a, kupiłem varte 95ah 800a bo niby 760a juz nie produkują muszę zmieniać kodowanie a jeżeli tak to na jakie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zakodowany aku 105ah Agm posiadam start stop ale nie używam go i jest wykodowany czy mogę kupić mniejszy aku tzn zwykły nie pod start stop i przekodować ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie będę zaczynał nowego tematu.

Miesiąc temu kupiłem Vartę Silver Dynamic 110Ah.

Kodowalem tymi kodami: 8K0915105F albo 000915105AK.

Proszę powiedzieć dlaczego po ładowaniu do pełna prostownikiem VCDS pokazuje że jest naładowany w 98% i że ma tylko 77Ah?

 

Edytowane przez spedero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i mnie trafiło :) W tej chwili jest VARTA 105 AH . Powiedzcie mi czy jest sens kupować taka wielka pojemność skoro moje przebiegi to 4 km w jedna 4 km w druga stronę ? alternator 120 ah 

Wydaje mi sie ze gdybym wział mniejsza pojemnosc akumulator byłby zawsze doładowany a alternator potrafiłby nadrobic straty co sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Kosa64 napisał:

Witam, czy moj akumulator to totalny trup?

Na to wyglada. Pokaz jeszcze te parametry jak auto jest odpalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam u siebie wg VAGA Varte 110 Ah . Mowie ok . najdroższy z możliwych to normalka u mnie :D poszedłem ale do auta i go zmierzyłem i ma 34.5 cm na 17 cm 
poszedłem do sklepu i sprzedawca zaproponował mi boscha S5 110 ah ale on ma kurcze 39 cm szerokości . i warta o tej pojemności tez ? 
Akumulator ktory posadam w tej chwili wyglada na oryginalny ale 34,5 maja tylko aku o pojemności 95ah . Co byście zrobili na moim miejscu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kubajvc napisał:

Panowie mam u siebie wg VAGA Varte 110 Ah . Mowie ok . najdroższy z możliwych to normalka u mnie :D poszedłem ale do auta i go zmierzyłem i ma 34.5 cm na 17 cm 
poszedłem do sklepu i sprzedawca zaproponował mi boscha S5 110 ah ale on ma kurcze 39 cm szerokości . i warta o tej pojemności tez ? 
Akumulator ktory posadam w tej chwili wyglada na oryginalny ale 34,5 maja tylko aku o pojemności 95ah . Co byście zrobili na moim miejscu ? 

Masz napisane na aku pojemność sprawdź u siebie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie małe pytanko miałem aku 95Ah 760A teraz kupiłem 95Ah 800A moje pytanie muszę przekodować czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2019 o 23:16, maniekkg napisał:

Witam Panowie małe pytanko miałem aku 95Ah 760A teraz kupiłem 95Ah 800A moje pytanie muszę przekodować czy nie ?

Ponawiam pytanie bo rowniez kupiłem akumulator marki niech s4 95ah 800a. Stary akumulator ma wartości 95ah i 760a czy cos musze zmieniać bo na tym akumulatorze nie ma tego kodu BEM co trzeba wpisać do vcds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2019 o 23:16, maniekkg napisał:

Witam Panowie małe pytanko miałem aku 95Ah 760A teraz kupiłem 95Ah 800A moje pytanie muszę przekodować czy nie ?

Zawsze trzeba przekodować

W dniu 27.01.2019 o 14:29, Kosa64 napisał:

Ponawiam pytanie bo rowniez kupiłem akumulator marki niech s4 95ah 800a. Stary akumulator ma wartości 95ah i 760a czy cos musze zmieniać bo na tym akumulatorze nie ma tego kodu BEM co trzeba wpisać do vcds

Tak musisz. Zmień ostatnią cyfrę kodu o jedną cyfrę wyżej i będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  Sprawdziłem w bagażniku akumulator jaki posiadam i siedzi MOLL M3 plus K2 95Ah a poniżej oznaczenia 510A  850A(EN). Jaka  jest ważniejsza wartość przy zakupie nowego 510A czy 850A(EN) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu zacząłem przymierzać się do wymiany akumulatora.
Stary to Varta Volkswagen 95Ah 760A, data produkcji to styczeń 2011 więc nie mógł być od nowości, ale wymieniony gdzieś obstawiam 2011/2012.
Także podziałał z 8-9 lat. Jakieś było moje zdziwienie gdy sprawdziłem jakie jest kodowanie... Otóż były tam same zera. (to daje mocno do myślenia na temat zasadności kodowania).

Naklejka BEM była z kodem 000915105DK VAO 310122M07M ale on nie wchodził (pewnie dlatego nie zakodowali w ASO :grin: ) więc spróbowałem kolejny kod "od prawej" i 000915105AH VAO 310122M07M już weszło.

Problemy ze starym były ciągle więc kupiłem nowy akumulator Varta 95Ah 800A. Po zamontowaniu zmieniłem 2 cyfry w numerze seryjnym i wbiłem przez VCDS coś takiego 000915105AH VAO 310122M09N.

Ogólnie wszystko jest OK, auto odpala itp. w MMI po zamontowaniu nowego było 50% ale zanim zdążyłem dojechać do domu i zakodować bardzo szybko podeszło do 100%.

Ale wszedłem sobie w bloki pomiarowe i pojemność pokazuje 42Ah... tyle co miał stary akumulator. Nowy akumulator ma datę produkcji maj 2019, więc wg mnie OK.
Trochę mnie to niepokoi, bo 42Ah na 95Ah nowy akumulator to coś nie bardzo.

Macie jakiś pomysł na to? Wyjąć i podładować prostownikiem i wtedy sprawdzić? Czy nic nie robić i jeździć?
Jadę niedługo 1200km w Alpy i nie chciałbym żeby po tygodniu stania w mrozie auto nie odpaliło :mellow:

aku nowy 3 07.01.2020 po kodowaniu i po przejażdżce.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o pomoc. Muszę wymienić aku, obecny to już trup. Samochód postał 3 dni i napięcie spadło do 11.5 V. Planuję zakup Jenox Gold 95 Ah, w tej chwili w samochodzie mam zakodowany 110 Ah. W jaki sposób mogę zakodować nowy aku, kiedy wiadomo, że Jenox nie dostarcza naklejek BEM? Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...