Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana i kodowanie akumulatora w A4 B8


audam4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jaki polecacie akumulator do A4 B8 143km 2.0Tdi bez Q ?

Chodzi mi o producenta?

Powinien to być 95Ah 450A prąd rozruchowy - na wlepce jest J1U :)

Jak jest z demontażem i montażem nowego?

Jakieś problemy można spotkać, coś kodować przez komp?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz małe info co do demontazu . AKU jaki chcesz kupić to twoj wybor (tanszy vs. drozszy) , musisz załozyć o tych samych parametrach .

Nic nie kodujesz :wink:

Zestawienie montażowe akumulatora - Limousine

akulimusyna.png

1 - Akumulator

W bagażniku we wnęce na koło zapasowe

2 - Śruba

3 - Nakrętka

4 - Uchwyt bezpieczników A

5 - Osłona bieguna dodatniego

6 - Jarzmo mocujące

Osłony kompletu narzędzi

7 - Śruba

8 - Mocowanie

Kompletu narzędzi

9 - Osłona

Kompletu narzędzi

10 - Nakrętka

Osłony kompletu narzędzi

11 - Śruba

12- Osłona ujemnego bieguna

13 - Nakrętka

14 - Przewód masy ze sterownikiem układu kontroli akumulatora

15 - Śruba

16 - Nakrętka

17 - Wąż układu centralnego odprowadzania gazów

18 - Śruba

19 - Jarzmo mocujące

Zestawienie montażowe akumulatora - Avant

batkombi.png

1 - Subwoofer

2 - Jarzmo mocujące

3 - Akumulator

W bagażniku we wnęce na koło zapasowe

4 - Śruba

5 - Nakrętka

6 - Uchwyt bezpieczników A

7 - Osłona bieguna dodatniego

8 - Śruba

9 - Mocowanie

10 - Koło awaryjne

11 - Nakrętka

12 - Jarzmo mocujące

13 - Śruba

14 - Osłona ujemnego bieguna

15 - Nakrętka

16 - Przewód masy ze sterownikiem układu kontroli akumulatora

17- Śruba

18 - Nakrętka

19- Wąż układu centralnego odprowadzania gazów

20 - Śruba

Wymontowanie i zamontowanie przewodu masy ze sterownikiem układu kontroli akumulatora

bateriaminus.png

Osłona ujemnego bieguna - wersja I:

– Pociągnąć osłonę 2 nad ujemnym biegunem nieco w górę -> .

– Poluzować nakrętkę o kilka obrotów i zdjąć zacisk 1 przewodu masy akumulatora z bieguna akumulatora.

– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.

– Wykręcić nakrętkę 6 i wyjąć przewód masy 5 ze sterownikiem układu kontroli akumulatora .

bateriaminus1.png

Osłona ujemnego bieguna - wersja II:

– Otworzyć osłonę 2 nad ujemnym biegunem akumulatora.

– Poluzować nakrętkę o kilka obrotów i zdjąć zacisk 1 przewodu masy akumulatora z bieguna akumulatora.

– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.

– Wykręcić nakrętkę 6 i wyjąć przewód masy 5 ze sterownikiem układu kontroli akumulatora .

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

– Podłączyć akumulator

– Jeśli jest, zamontować subwoofer .

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wrc za pomoc i manuala przyda się :)

A co do wyboru to wiecie który podejdzie z Boscha s4 czy s5 lepiej?

95Ah 450A ale ni cholerę nie mogę znaleźć aku o tych samych parametrach :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wrc za pomoc i manuala przyda się :)

A co do wyboru to wiecie który podejdzie z Boscha s4 czy s5 lepiej?

95Ah 450A ale ni cholerę nie mogę znaleźć aku o tych samych parametrach :/

Wez S5, ja tez mialem do wyboru i wybralem S5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi od nowości varta 110AH 520DIN 850EN muszę wymienić na czasie ponieważ dzisiaj po badaniu w warsztacie mechanik oznajmił, że sprawność mojej baterii to 20% :facepalm: czy ten podejdzie p&p? Akumulator Varta 110Ah Q7,Touareg,A8 Zielona Góra (3248252938) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musza byc te same parametry inaczej trzeba bedzie przekodowac AKU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sprawdzić jak przekodować aku i jak zwykle niespodzianka:

212908dd5dbeb514m.jpg

Wie może ktoś czemu nie chce mnie tam wpuścić?? :eusathink: zapłon włączony, wszelki inne miejsca dostępne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób, bo znalazłem tylko takie info (z resztą od Ciebie :wink: ) Audi A8 (4E) Battery Replacement - Ross-Tech Wiki

A przez Gateway 19- jak do tego się zabrać? coding-07 i co dalej (nie wyskakuje mi pomocnik kodowania) Masz może jakiegoś linka w zanadrzu, byłbym wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób, bo znalazłem tylko takie info (z resztą od Ciebie :wink: ) Audi A8 (4E) Battery Replacement - Ross-Tech Wiki

A przez Gateway 19- jak do tego się zabrać? coding-07 i co dalej (nie wyskakuje mi pomocnik kodowania) Masz może jakiegoś linka w zanadrzu, byłbym wdzięczny...

W A4 B8 A5 Q5 nie ma sterownika do AKU , jest od podrzednym sterownikiem w GATEWAY 19 .

W Adaptacji 10 masz to kanal chyba 04, reszta masz w podpowiedziach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzisiaj znalazłem czas, żeby sprawdzić to co mi podpowiedziałeś. Więc w gateway 19 mam tylko coś takiego 7c5f22527968797cm.jpg a po wejściu w long adaptation 0A i ustawieniu kanału 04 wyskakuje to 4fb14e4673f2017bm.jpg

Coś mi się wydaje, że nie do końca o to Ci chodziło :facepalm:

Chciałbym sprawdzić jakie ako jest aktualnie zakodowane, żeby zakupić odpowiedni... a nie jestem pewien, czy ten co siedzi w bagażniku jest tam od nowości

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten kanal 04 .

Tu masz spis AKU doA4 B8 :

51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC

60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD

61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE

70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF

72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG

80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC

75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wstawkę. No to wychodzi na to, że zgodny z tym co jest w bagażniku czyli 110ah :facepalm: tylko po co wsadzili tam aż tak wielkie ako? 600zł mniej w portfelu :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daja taki duzy AKU pewnie ze wzgledu na dużą ilosc sterownikow w aucie oraz instalacji MOST .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu się zabrałem się za wymianę. Mechanicznie gładko bez przerwy w dostawie prądu, potem podłączyłem się i przy pomocy vcds'a wklepałem kod, który znalazłem na forum a6 w wypowiedzi kolegi szczerba2:

"aku sprawdzone VARTA 110A/920AH 4F0915105D VA02702021232 VAS PO WKLEPANIU NR 2702021232(10 OSTATNIE CYFR) POTWIERDZA AUTOMATYCZNIE NR ORI 4F0915105D I PRZYPISUJE POJEMNOŚĆ 110AH po czym po potwierdzeniu wkodowania podaje nr:344630393135313035442056413032373032303231323332 aku na 100% potwiedzam Ze ma 110a/920ah." Wklepałem wyżej wymienione 10 cyfr (zaznaczone na czerwono) pozostawiając początek 8K0... test, przyjęło, zapisałem i teraz pytanie, czy będzie to grało? W mmi pokazuje poziom naładowania, kręci elegancko. Zostawić tak? :wink:

Schowek04.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

---------- Post dopisany 14-07-2013 at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2013 at 16:59 ----------

Potwierdziłby ktoś, czy prawidłowo wykonałem podmiankę ako??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten kanal 04 .

Tu masz spis AKU doA4 B8 :

51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC

60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD

61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE

70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF

72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG

80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC

75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM

rozumiem że skoro od początku mam START/STOP i w tej chwili auto zostało doposażone w 3g plus, głośniki b&o oraz moduł leavin'n'comin home to powinienem zmienić (jak już się zużyje) na większy np 110 mAh np.: 8K0915105F zgadza się ?? czy są jakieś przeciwwskazania ?? rozumiem że dobór marki jest obojętny ??

Czy jest jakaś różnica na korzyść między np Vartą z serii START/STOP Plus a Bosch S5 ??

Produkty | Start-Stop | Start-Stop Plus | VARTA | VARTA

tutaj widać że istnieje największy 105 mAh (rozumiem że nie bedzie pasował) ale jako 8K0915105E ten 12V 95Ah 850A 26 kg 353x175x190mm pasuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś różnica na korzyść między np Vartą z serii START/STOP Plus a Bosch S5 ??

No, zasadniczo :decayed: . Varta Start&Stop Plus to akumulator w technologii AGM dedykowany do systemów S&S. Bosch S5 natomiast, to ten sam produkt co Varta Silver Dynamic, czyli zwykły akumulator kwasowy, który nie gromadzi energii tak jak AGM. Chyba, że masz na myśli Boscha S5E-EFB, czyli akumulator dedykowany do S&S w wersji kwasowej. Ale według mnie ta seria nie ma racji bytu w segmencie premium, gdyż mają dużo słabsze parametry rozruchowe od AGM-ów i są i tak droższe od zwykłych kwasiaków, więc jak już kupować to tylko AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś różnica na korzyść między np Vartą z serii START/STOP Plus a Bosch S5 ??

No, zasadniczo :decayed: . Varta Start&Stop Plus to akumulator w technologii AGM dedykowany do systemów S&S. Bosch S5 natomiast, to ten sam produkt co Varta Silver Dynamic, czyli zwykły akumulator kwasowy, który nie gromadzi energii tak jak AGM. Chyba, że masz na myśli Boscha S5E-EFB, czyli akumulator dedykowany do S&S w wersji kwasowej. Ale według mnie ta seria nie ma racji bytu w segmencie premium, gdyż mają dużo słabsze parametry rozruchowe od AGM-ów i są i tak droższe od zwykłych kwasiaków, więc jak już kupować to tylko AGM.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) pojasniles sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podpowie czy w B8 po odłączeniu aku trzeba ponownie zakodować radio tak jak w miałem w b5 ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...