Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning 2.0TDI CR


jaguś

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, piolux1989 napisał:

No ale jak sprawdza ze powinien siedziec Dpf i sprawdza autko pod spodem to może juz byc problem .

A tak swoja drogo po co wywalac fabryczny Kat on chyba nie jest wąskim gardłem ??

Dlatego napisałem ze w miejsce dpf wstawiasz kat łącznie z wkręceniem czujników itp on jest w takim miejscu ze raczej tam nie zaglądnie a nawet jakby to mówisz ze to dpf i niech sobie normę sprawdza wyjdzie nawet lepiej niż euro 4 ?A kata fabrycznego wywawalasz bo on sam ledwo euro 3 spełnia i wtedy może się np diagnosta czepić a nowy jest dużo większy i spełnia euro 4 i mówię o sprawdzonych faktach a nie moich teoriach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po Programie u Dr.Tuning  

Wynik 184km i 406 Niutków Brak Dpfu 

Efekt jest fajnie quattro wiec nie zrywa trakcji ale apetyt rośnie  w miarę jedzenia

Wiec juz szukam turbo od 170 i Ic od 3.0tdi i celuje w 220ps i okolice 460 momentu 

A4 2.0tdi bazowo 143km Caga 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, piolux1989 napisał:

Ja już po Programie u Dr.Tuning  

Wynik 184km i 406 Niutków Brak Dpfu 

Efekt jest fajnie quattro wiec nie zrywa trakcji ale apetyt rośnie  w miarę jedzenia

Wiec juz szukam turbo od 170 i Ic od 3.0tdi i celuje w 220ps i okolice 460 momentu 

A4 2.0tdi bazowo 143km Caga 

Sorki za Ott.

Ostatnio bylem na wakacjach z lepkiem co przyjechal pasztetem 2,0 tdi na cr.

Bazowo wyszlo mu 140km a on smialo wszem chwali sie ze po wycieciu dpfa i samym programie  wyplulo 200km.:facepalm:

Nie chcialem ani wdawac sie w dyskusje ani w kreske bo niestety 10 dni spedzlismy razem i nie chcialem sobie psuc wakacji a daleko od domu wiec wole nke ryzykowac awarii..

Auto przy delikatnym dotknieciu pedalu kopcilo jak szalone.

Tylko potwierdziles mnie w tym ze ludzie sie nie zmienia i dalej beda glupoty pierdzielic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz moze i mial te 200km pytanie jakie mial tam turbo moze  te ciut wieksze .

Ale jak mu kopcił to znaczy ze cos bylo zle zrobione .  U mnie zero dymka 

 Pytanko

Czy jak mam teraz program na te 184 km i 404nm i wrzuce u mechanika turbo od Caha z nowym Ic Nic sie nie stanie bedzie wszystko ok do korekty softu ??

Edytowane przez piolux1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dawali inne turbo w tym samym silniku???

Nic nie zmienial mechanicznie.

 

Nic Ci sie nie stanie byles dlugo tak nie jezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. 

Odgrzewam temat.

Posiadam A4 B8 2.0 TDI Q z DPF 170KM. Zastanawiam się nad dodaniem trochę mocy. Z tego wątku oraz tego:

wnioskuje, że warto wymienić IC na większy.

Proszę was o radę ponieważ się na tym wszystkim nie bardzo znam, a nie chce nakupić części i wydać niepotrzebnie pieniędzy.

1. Wymienić IC - mam kupić IC z a4 b8 3.0 TDI czy z a6. Czytam i już sam nie który IC (z tego co piszecie to da rade samemu go wymienić tylko te kierownice trzeba kupić albo nożyk do tapet)

2. Mechanik mi mówił, że dwumasa jeszcze daje rade i on nie bardzo teraz by to wymieniał (dwumasa kupiona czeka na swój czas). Gdybym się zdecydował na chipa to wymienić dwumase przed czy po strojeniu?

3. Sprzęgło lubi się ślizgać ale z tego co wyczytałem w wersjach 120 i 140 jak to jest z 170 w quattro? Jest jakieś mocniejsze bo napęd na 4 łapy czy przygotować się na wymianę. Auto kupiłem rok temu i jak na razie nic złego się nie dzieje. 

4. Co jeszcze zrobić przed tuningiem? Sprawdzanie EGR, wtrysków, DPF itd? Posiadam VCDS więc mogę cześć rzeczy sprawdzić/naprawić przed pojechaniem i zmarnowaniem czasu zarówno swojego oraz kogoś kto to będzie robił.

5. Nie wiem czy to mit czy tak jest. Możliwe jest takie wystrojenie silnika aby zwiększyć moc i nm a zmniejszyć spalanie? Powiedzmy z tych 170 KM na 200 KM + ileś nm a spalanie zejdzie o 0,5l/100km?

Auto chciałbym wystroić tak aby dodać mu trochę ale bez przesady. Nie chcę zrobić z niego wyścigówki. Wszystko z głową. 

To mój pierwszy post więc przy ewentualnym linczowaniu proszę o możliwie łagodny wyrok:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. IMO wymiana coolera przy samym czipsie nic Ci nie da.
2. Nie pakuj się w koszty dopóki jest ok
3. Z tego co wiem to wszędzie jest to samo
4. Możesz sobie porobić jakąś wstępną diagnostykę, ale jak tuner ogarnięty to i tak nie ruszy jak coś kuleje.
5. To mit
Nawet jakbyś chciał to wyścigówki z 2.0 TDI nie zrobisz. Szczególnie w quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej wymiana ic przy samym programie da i to dużo a zwłaszcza w upalne dni . Jak masz wkładać to już lepiej od a6/a7/sq5 3.0 tdi biturbo , jeśli na pasować na ori mocowania . Jak nie koniecznie to fmic.pl ma duży wybór . Możesz włożyć większe turbo lub zrobić chybryde z caha . Paliwa starcza tak do 240KM. 

Zastanawia mnie czy wsadzenie sportowego większego kata naprawdę coś da jeśli chodZi o diagnozę ba przeglądzie . Dużo ludzi wypowiada się ze jeśli wywalasz oryginalna ekologię dpf i kat i masz sprawny silnik to i tak łapiesz się w normie . 

Mnie właśnie jak narazie blokują te nowe przepisy . Już wsadziłem bieg IC chce jeszcze przerobić turbo i wsadzić cały nowy downpipe 3 cale i do tego jeszcze pompa wysokiego ciśnienia . Mowa o motorze 3.0 tdi ccwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2017 o 13:21, peter22 napisał:

Jak najbardziej wymiana ic przy samym programie da i to dużo a zwłaszcza w upalne dni . Jak masz wkładać to już lepiej od a6/a7/sq5 3.0 tdi biturbo , jeśli na pasować na ori mocowania . Jak nie koniecznie to fmic.pl ma duży wybór . Możesz włożyć większe turbo lub zrobić chybryde z caha . Paliwa starcza tak do 240KM. 

 

No i co mu da fakt, że paliwa starcza na 240 KM, jak sprzęgło wyda na 450 Nm :decayed:, temat wałkowany na prawdę wielokrotnie na forum. Próba robienia na siłę z 2.0 TDI wyścigówki to bezsens.
Pewnie zaraz ktoś się odezwie:
-Jak sprzęgło nie klei to wrzuć sachs performance i po problemie :D
Owszem tylko sachs performance kosztuje prawie milion dolców i to gra nie warta świeczki. Moje auto było hamowane przy 26*C w środku lata na fabrycznym IC i nigdy nie miałem problemu podczas upałów. Oczywiście, że można śmiało zakładać większy od 3.0, bo kosztuje relatywnie niewiele i da on większą stabilność temperatur w upały, ale ludzie to jest tylko 200-210 KM w kombi z ogromną nadwagą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bodas napisał:

No i co mu da fakt, że paliwa starcza na 240 KM, jak sprzęgło wyda na 450 Nm :decayed:, temat wałkowany na prawdę wielokrotnie na forum. 

A co za problem zrobić np. 240km i 420nm tak żeby seryjnego sprzęgła nie trzeba było wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega widzę bardzo mądry. Ja miałem zrobione 2.0tdi w a6 c6 na 240KM i dolozony tylko docisk sachs performance tarcza obita kevlarem . Za docisk z 5 lat temu zapłaciłem 1300 zł do auta dołożyłem quattro i dawało radę zero poślizgu sprzęgła . Zapraszam do przeczytania mojego wątku z a6c6 . Jeśli jest ogarnięty tuner to zrobi tak program ze sprzęgło nie będzie cierpiało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się nie wdaję dalej w polemikę. Każdy robi to na co ma ochotę :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 143km przebieg 180tys, po chip tuningu na 184km i 424Nm, sprzegło slizga się przy wyższych biegach. Isc na korekte i obnizyc moment na ok. 390Nm? bo widze, ze ori sprzegla daja rade tylko do 400Nm:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te sprzęgła przeniosą do 440 nm , choć zdarza się ze slizga się już przy 390 mn ,jak Ci się sliza to jedz na korekte na 390 ,albo wymień sprzęgło ,zresztą dziś już mało tych silników co wygenerują realne 420 nm więc się ciesz że masz zdrowy układ wtryskowy

robie tego dużo i zazwyczaj 420 nm to już zupełnym max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie i tu jest problem, czy lepiej zrobić korektę na 390Nm czy wymienić sprzęgło?bo wymieniając sprzęgło na nowe nie mam gwarancji, że problem znowu się nie pojawi za parę tys km. Mozę najlepszym rozwiązaniem jest zdjęcie trochę Nm (ten garb na wykresie), a jak to nie pomoże to zainwestować w lepsze sprzęgło np. sachs performance, dużo osób go poleca na forum. Poniżej wykres  z hamowni:

Wykres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie zdjąć garba.... jedz powiedz ze ma byc płasko ,ot 40 min roboty z pomiarami

Dokładnie ta gorka do zrownania i moment do wyplaszczenia do 3600obr i wtedy w dol. bedzie ladnie gonic i sprzeglo może uratujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema kupiłem kilka tyg temu audi a4 b8 oryginalnie 120 km silnika CAGA z grudnia 2010r poprzedni właściciel podniósł moc zgodnie ze zdjęciem. Mam pytanie czy należy po roku użytkowania podjechać na hamownie i sprawdzić silnik czy nie ma takiej potrzeby. Jak ten wykres wygląda jest ok Pozdrawiam. Wyciąłem dane i nr tel żebyb później ktoś nei miał do mnie pretensji bo nie wiem czy firma która robiła modyfikacje nie będzie się czepiała :D

Bez tytułu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...