Skocz do zawartości
IGNOROWANY

odpowietrzenie hamulców i pompy ABS/ESP


Tposejdon

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie.. przekąłdana byłą pompa abs na ABS/ESP i teraz trzeba odpowietrzyć układ. gdziesmi sie cos rzuciło w oczy że oprócz normalnego odpowietrzenia hamulców jest jakaś procedura z poziomu VAG-a do prawidłowego odpowietrzenia pompy ABS/ESP

czy ktoś wie mozejak ta procedura przebiega dokładnie? robil to ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie pompy systemu ABS

Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

• Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

• Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w temacie.. przekąłdana byłą pompa abs na ABS/ESP i teraz trzeba odpowietrzyć układ. gdziesmi sie cos rzuciło w oczy że oprócz normalnego odpowietrzenia hamulców jest jakaś procedura z poziomu VAG-a do prawidłowego odpowietrzenia pompy ABS/ESP

czy ktoś wie mozejak ta procedura przebiega dokładnie? robil to ktoś?

po takiej "kuracji" tylne zaciski trzeba odpowietrzyc w reku, bo będzie lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w temacie.. przekąłdana byłą pompa abs na ABS/ESP i teraz trzeba odpowietrzyć układ. gdziesmi sie cos rzuciło w oczy że oprócz normalnego odpowietrzenia hamulców jest jakaś procedura z poziomu VAG-a do prawidłowego odpowietrzenia pompy ABS/ESP

czy ktoś wie mozejak ta procedura przebiega dokładnie? robil to ktoś?

po takiej "kuracji" tylne zaciski trzeba odpowietrzyc w reku, bo będzie lipa

i tak wszystkie odpowietrze ręcznie bo i przy okazji płyn sie wymieni w całym układzie tylko chodziło mi właśnie o ta procedure bo gdzies czytałem nawet chyba ten sam temat co kolega wyżej zacytował i chciałem się upewnić. Dzięki panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uruchomiłeś w aucie ESP?

tzn nie do końca. esp i ABS narazie nie chodzi ale to tylko dlatego że sterownik silnika nie obsługue CAN ale i tak będe zmieniał sterownik icałą wiązke silnika więc sie tym nei przemuje a tak pozatym w sterowniku ABS nie mam żadnych innych błedów tylko ten z komunikaci z ECU po CAN.

U Ciebie jakbys chciał dołozys ESP nie bedziesz miał tego problemu bo masz polifta i masz CANa juz w ECU. u mnie pprzełożyłem całą instalacje z polifta a został mi tylko sterownik silnika stary ale to tak jak mówie nie przejmuje sie tym bo po zmianie silnika samo wszytsko ruszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ABS, EDS, ASR ale z montażem ESP nie będę się bawił, wkońcu jeszcze rzeba dołożyć kilka czujników, wiązkę i i dodatkowo czujnik pod kierą. Sama myśl odpowietrzania bloku ABS mnie zniechęca:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ABS, EDS, ASR ale z montażem ESP nie będę się bawił, wkońcu jeszcze rzeba dołożyć kilka czujników, wiązkę i i dodatkowo czujnik pod kierą. Sama myśl odpowietrzania bloku ABS mnie zniechęca:grin:

ale to tylko jeden sterowniki z czujnikiem przeciuążeń i ten pod kiera a tak to na czujnikach ABS chodzi wszytsko. Tylko pytanie czy Ci potrzebne jak masz już tyle na pokładzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro odpowietrzam ESP i cały układ to dam znac jak poszło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2013 o 23:27, prezesik18 napisał:

Odpowietrzanie pompy systemu ABS

Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

• Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

• Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Czemu koła muszą być w górze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcinch001 napisał:

Czemu koła muszą być w górze ?

Ą jak ma być gdy zdejmiesz koła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2018 o 20:04, Dev napisał:

Ą jak ma być gdy zdejmiesz koła ?

Czyli przy odpowietrzaniu vagien trzeba odkręcać któryś z odpowietrznikow?

Czy poprostu włączamy odpowietrzanie w vagu i tyle w temacie nie ruszając zbiorniczka ani odpowietrznikow?

A dopiero później odpowietrzanie tradycyjną metodą przy zaciskach?

Proszę o odpowiedź, ponieważ czytam któryś już temat i nic więcej nie mogę znaleźć odnośnie odpowietrzania przy pomocy vaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2013 o 23:27, prezesik18 napisał:

Odpowietrzanie pompy systemu ABS

Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

• Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

• Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Witam. Co jesli przy grupie 2 mam error i nie dostepna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greg791 napisał:

Witam. Co jesli przy grupie 2 mam error i nie dostepna?

Wejdź w test pompy abs i zobacz czy ruszy. Na klonie od wersji vcds 20.4.1 normalnie działa test pompy i otwiera każdy zawór po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2013 o 23:33, Dev napisał:

Tylne zaciski trzeba odpowietrzyc w reku, bo będzie lipa

@Dev, mógłbyś opisać tą procedurę odpowietrzania 'w ręku'? Właśnie zrobiłem swapa tyłu z 245 na 288 i przy normalnym odpowietrzaniu: PT, LT, PP,LP pedał jest mega miękki i auto hamuje przy prawie max wciśniętym pedale hamulca. Pół roku temu jak swapowałem przód z 288 na 320 wystarczyło raz odpowietrzyć w kolejności jak wyżej opisałem i heble od razu łapały jak trzeba. 

Edytowane przez M@rcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, M@rcin napisał:

@Dev, mógłbyś opisać tą procedurę odpowietrzania 'w ręku'? Właśnie zrobiłem swapa tyłu z 245 na 288 i przy normalnym odpowietrzaniu: PT, LT, PP,LP pedał jest mega miękki i auto hamuje przy prawie max wciśniętym pedale hamulca. Pół roku temu jak swapowałem przód z 288 na 320 wystarczyło raz odpowietrzyć w kolejności jak wyżej opisałem i heble od razu łapały jak trzeba. 

płyn miałeś w zbiorniczku, nic sie nie zapowietrzyło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

płyn miałeś w zbiorniczku, nic sie nie zapowietrzyło ?

Tak, płyn w zbiorniczku pilnowany był cały czas, jedyna opcja zaciągnięcia pow. to przy przerzucaniu przewodu hamulcowego, niemniej jednak za dużo z niego płynu nie poleciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, M@rcin napisał:

Tak, płyn w zbiorniczku pilnowany był cały czas, jedyna opcja zaciągnięcia pow. to przy przerzucaniu przewodu hamulcowego, niemniej jednak za dużo z niego płynu nie poleciało

przejedz sie szybko po jakims poniemieckim bruku i jeszcze raz odpowietrz 

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

przejedz sie szybko po jakims poniemieckim bruku i jeszcze raz odpowietrz 

Ok, ale kolejność odpowietrzania ok? PT,LT, PP,LP -na wyłączonym zapłonie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...