Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T - zatkana odma i wyciek oleju


trzmi3lu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w prosty sposób sprawdzić odme ? Te wszystkie zaworki ? Silnik to 1.8t bfb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pytanie, padł mi wężyk (L) idący z kolektora do eżektora (miejsce pęknięcia zaznaczone na czerwono. Miejsca zaznaczone na żółto są mokre od oleju(to na dole po lewej - to mokre są rurki umiejscowione pod kolektorem). Podczas pracy silnika wężyk się zasysa w okolicach zagięcia przy wejściu do eżektora. Czy to oznacza, że eżektor jest nie sprawny? kolanka i śruba odpowietrzająca z trójnikiem były wymieniane rok temu na oryginał.

 

edit:

Dla potomnych. Wymieniłem eżektor i wężyk. Auto odzyskało moc i zmniejszył się znacznie pobór oleju. Uwaga: Eżektor i wężyk tylko w ASO - koszt łączny 180zł. Zamienniki to Topran, o ktorym nawet nie warto wpsominać.

 

1e2fe63da716a102m.jpg

Edytowane przez volvo132
dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy jakiś problem z odmą może powodować pchanie oleju w turbo/wydech i dymienie na szaro, ale dopiero kiedy się trochę nagrzeje? Na zimnym nic się nie dzieje. Turbo zmienione jakieś 12kkm temu i nie było poprawy. Ostatnio po wrzuceniu DP zamiast kata problem znacznie się nasilił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem po wymianie kata do na dp.

Cala odme nową dałem nic nie pomogło. 

Okazało się że ezektor był walniety po wymianie dolot mam czysty 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę, Marek. U mnie jeszcze turbo jest podejrzane mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam gdzieś wyciek oleju. Gdzieś nad chlodniczka oleju. Co tam może przepuszczać? Wydaje mi się ze mam tam jakiś plastik pęknie.  Dodaje zdjęcia ale nie wiem czy będzie coś widać. Silnik 1.8t awt 

20190327_174136.png

20190327_153659.jpg

Edytowane przez KubaS1888
Silnik 1.8t awt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Odmę mam niby całą, lecz trójnik i zaworek cały delikatnie upaćkany w oleju. Dałem nowy trójnik z ASO i po jakimś czasie znów wszystko wilgotne. Logi są ok, żadnych błędów, korek podskakuje, wszystko drożne tylko ten oleisty nalot. Wasze są suche czy też się tam poci? Opaski mam bardzo mocno dociśnięte więc to nie ich wina...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaski norma to shit i pod wpływem temperatury będzie puszczać(na łączeniu zaworka z przewodem co idzie w kolektor przy przepustnicy). Rada moja jest taka aby wymienić ten wąż, wszystko porządnie odtłuścić i spiąć na tretytkę lub opaskę ori. Sam walczyłem z tym dosyć długo. Po wymianie okazało się, że jeszcze czujnik ciśnienia oleju potrafił robić mgiełkę olejową. Po zabiegu sucho i spokój na dłuższy czas.

Edit: możesz przy okazji wymienić oring chłodniczki oleju, standard w 1.8t.

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,zna ktoś wymiary oringow nr.3 i nr.4? Poci mi się od bloku silnika w górę właśnie chyba na tych oringach. A zaworek nr.2 ma puszczać jedną stronę całkiem a w drugą lekko? Tak wyczytałem w tym poście. W planach i tak mam wyciągnąć cała instalację i wyczyścić w przyszłości.

 

 

Screenshot_2021-10-01-14-20-01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafka532 napisał:

Witam,zna ktoś wymiary oringow nr.3 i nr.4?

nr 3 - N90467301 - 34,2 x 3 mm

nr 4 - 037121142A - to nie o-ring tylko sprężyna mocująca

Pozycja nr 3 w ASO około 20 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zdemontować rurkę nr 2, jak masz od nowości to na 90% rozsypie się w rękach, stąd może być zapocenie i zarazem nieszczelność dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zionx napisał:

Spróbuj zdemontować rurkę nr 2, jak masz od nowości to na 90% rozsypie się w rękach, stąd może być zapocenie i zarazem nieszczelność dolotu

Potwierdzam, może już jest popękana, stąd zapocenie, a wymiana fajki prawie pewna, czas zrobił swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zionx napisał:

Spróbuj zdemontować rurkę nr 2, jak masz od nowości to na 90% rozsypie się w rękach, stąd może być zapocenie i zarazem nieszczelność dolotu

Czyli rurka/zaworek nr.2 i kolanko na 100 będzie pewnie do wymiany? A nie tylko sam o-ring nr.3. zresztą rozbiore to w tygodniu i zobaczę. Bo odma działa prawidłowo ale właśnie zauważyłem pocenie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup se np takie coś

https://allegro.pl/oferta/zawor-odmy-separator-oleju-vw-seat-audi-skoda-1-8t-10211758700

I powymieniasz to co ci się rozsypie.

W tym zestawie na podstawie tego schematu masz poz 2, 3, 5, 6, 13, 15 plus jeszcze 1 zaworek którego na schemacie nie masz (to nie jest dokładny schemat do twojego silnika)

Jeszcze jako tip ci napisze, ze zaworek nr 6 dziala ok, jak przepuszcza powietrze tylko w 1 strone (to wazne), i od tego zaworka raczej nie wychodzi u cb zaden wezyk (ten z poz 10 na schemacie), tylko jest sam w sobie koncem ukladu

 

I poz 2 to nie zaden zaworek tylko rurka przelotowa z twardego plastiku, na koncu ktorej wprasowana jest mosiezna tulejka, wokol ktorej plastik przy wyjmowaniu tej rurki z podstawy filtra (z poz 1, zamocowane na zawleczke poz 4) rozleci sie w mak, reszta plastiku poleci ci w podstawe filtra i bedziesz sie bawil w wyciaganiu tego shitu penseta :P

ja poswiecilem stary odkurzac, na koniec rury ssacej dokleilem cienki wezyk zeby sie zmiescil w ten otwor podstawy filtra i wyssalem resztki plastiku, oczywiscie razem z olejem, co oczywiscie zatarlo silnik odkurzacza, ale swoja ostatnia misje wykonal xD

 

Troche chaotycznie to sie bedzie czytac ale jak zaczniesz tam dlubac to skumasz :)

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zionx napisał:

Kup se np takie coś

https://allegro.pl/oferta/zawor-odmy-separator-oleju-vw-seat-audi-skoda-1-8t-10211758700

I powymieniasz to co ci się rozsypie.

W tym zestawie na podstawie tego schematu masz poz 2, 3, 5, 6, 13, 15 plus jeszcze 1 zaworek którego na schemacie nie masz (to nie jest dokładny schemat do twojego silnika)

Jeszcze jako tip ci napisze, ze zaworek nr 6 dziala ok, jak przepuszcza powietrze tylko w 1 strone (to wazne), i od tego zaworka raczej nie wychodzi u cb zaden wezyk (ten z poz 10 na schemacie), tylko jest sam w sobie koncem ukladu

 

I poz 2 to nie zaden zaworek tylko rurka przelotowa z twardego plastiku, na koncu ktorej wprasowana jest mosiezna tulejka, wokol ktorej plastik przy wyjmowaniu tej rurki z podstawy filtra (z poz 1, zamocowane na zawleczke poz 4) rozleci sie w mak, reszta plastiku poleci ci w podstawe filtra i bedziesz sie bawil w wyciaganiu tego shitu penseta :P

ja poswiecilem stary odkurzac, na koniec rury ssacej dokleilem cienki wezyk zeby sie zmiescil w ten otwor podstawy filtra i wyssalem resztki plastiku, oczywiscie razem z olejem, co oczywiscie zatarlo silnik odkurzacza, ale swoja ostatnia misje wykonal xD

 

Troche chaotycznie to sie bedzie czytac ale jak zaczniesz tam dlubac to skumasz :)

No właśnie tak myślałem by kupić od razu parę części i pomału składać. Dzięki wielkie coś będziemy radzić :p

A schemat to tak, nie jest dokładnie od mojego.

A powiedz mi jakbym rozpiął wcześniej wszystko i zostawił wężyk nr.2 w podstawie filtra nr.1, nałożył odkurzacz na wężyk i dopiero próbował wyciągać to może mniej kawałków by tam wpadło :)

Bo nie planowałem ściągać kolektora :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby taka operacja pomogla, na pewno dobrym pomyslem bedzie odkrecic wpierw wezyk od rurki 2 i potem (po wyciagnieciu zawleczki ofc) delikatnie ja wysunac do gory.

Kolektora nie trzeba sciagac, jak odkrecisz zbiornik plynu chlodniczego, to jest tam na tyle miejsca

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu by podzielić się z wami jak to u mnie było. 

Chciałem plastikowe kolanko nr. 2 zostawić na koniec lecz ruszając reszta przewodów za nim i tak mi pękło. Więc wziąłem tamto na bok i zacząłem przy kolanku. Do środka nie wpadło nic, lecz koniec który jest włożony i zabezpieczony został. Delikatnie wepchnąłem 3 małe szmatki do środka pod resztę plastiku i mosiężna końcówkę. Ciągnąć szczypcami za mosiężna rurkę plastik z oringiem został. Więc zastosowałem sposób podany w tym poście i użyłem odkurzacza by wszystko wyciągnąć. Szmatki zostawiłem i zabrałem się za resztę przewodów odmy (wyciągnąłem wszystko na stół od bloku silnika po trójnik łączący z pokrywa i grzybkiem. Wymieniłem zaworek nr. 6 gdyż już był przypchany (miałem go spróbować czyścić w środku benzyną ale miałem nowy to założyłem). Reszta wydawała mi się dobra, guma nie pekala pod próba zagięcia. Wszystko wyczyscilem, wyciągnąłem szmatki z silnika (a tu zdziwienie bo i tak 3 kawałki plastiku gdzieś się przewinęły więc znów odkurzacz),zamontowałem w samochodzie. Więc u mnie było tylko do wymiany kolanko nr. 2, o-ring pod nim i zaworek nr. 6

W dniu 3.10.2021 o 20:38, zionx napisał:

Jeszcze jako tip ci napisze, ze zaworek nr 6 dziala ok, jak przepuszcza powietrze tylko w 1 strone (to wazne), i od tego zaworka raczej nie wychodzi u cb zaden wezyk (ten z poz 10 na schemacie), tylko jest sam w sobie koncem ukladu

 

Jednak koniec zaworka mam podciągnięty do kolektora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...