Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrzadu 2.0 ALT


ChipPŃ

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, MaTeo85 napisał:

200-250zl za wymianę rozrządu? To chyba u jakiegoś Janusza co w garażu pod blokiem robi. Dwa lata temu robiłem w Szczecinie to każdy mechanior wołał 450zł. Za to ori zestaw paska wraz z pompą wody miałem za 550zł.

Na temat cen robocizny nie wypowiem się, bo nie wiem (takie rzeczy robię sobie sam) natomiast duży wpływ na te koszty ma rejon kraju a nawet konkretny warsztat gdzie ceny są mocno "rozjechane"......( niejednokrotnie sygnalizowane na tym i innych forach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ale za 200zl nikt tego nie zrobi tym bardziej ze trzeba zderzak wywalic nininum w pozycje serwisową wiec to ekstra praca i czas. Ja w swoim aucie wiekszosc też robie sam bo lubię, ale czasem z braku jakiegoś narzędzia lub innych podobnych przyczyn wolę oddać auto do mechanika niech też coś zarobi... chociaż  przez prawie 3 lata jak mam a4 u mechanika robiłem tylko rozrząd, wymianę olejów i filtrow lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300zl to minimum za taką robote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ta kwota za taką robotę wydaje mi się jak najbardziej akceptowalna, oczywiście zakładam,że robi to osoba, która ma o tym pojęcie i szanuje cudzą własność....

Bardzo ważne też byłoby dla mnie czy mechanik nie ma problemu z tym, że stoję przy aucie w czasie gdy jest naprawiane, jeżeli miałby z tym problem, odpuściłbym tego fachowca.

Zresztą generalnie uważam,że za niektóre usługi (ogólnie rzecz biorąc) warto jest czasami dołożyć te "parę pln-ów" i wiedzieć,że jest to solidnie wykonane.

Nie odkryję chyba Ameryki twierdząc,że m.in wymiana rozrządu należy do tych usług.

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AndrzejK. napisał:

 

 

Godzinę temu, AndrzejK. napisał:

I ta kwota za taką robotę wydaje mi się jak najbardziej akceptowalna, oczywiście zakładam,że robi to osoba, która ma o tym pojęcie i szanuje cudzą własność....

Zresztą generalnie uważam,że za niektóre usługi (ogólnie rzecz biorąc) warto jest czasami dołożyć te "parę pln-ów" i wiedzieć,że jest to solidnie wykonane.

Nie odkryję chyba Ameryki twierdząc,że m.in wymiana rozrządu należy do tych usług.

Jasne. Dev ma rację. Minimalnie przesadziłem ale podałem kwotę za wymianę samego rozrzadu. Za zdjęcie zderzaka dorzucają chyba 50-100zl do ceny. Już nie pamiętam ile to u mnie wyszło, bo robiłem to ponad rok temu. Ale sądzę że 450 to nieco przesada. Do tego należy dorzucić fakt że warsztaty dodają marże gdy ściągają części i to za całość też ma ujęcie przy cenie robocizny. Więc np. U dziqa cena jest dużo bardziej przystępna za ten sam zestaw, ale warsztat może odliczyć cenę robocizny gdy da zaporowa cenę części i na odwrót - powszechna praktyka. U mnie możliwe że mam zniżkę więc przez to czasami się gubię w obliczeniach, bo dwa warsztaty w których robiłem coś w aucie są sponsorami płyty i dają nieco upustu gdy robię wszystko w jednym z nich. Za np. wymianę łożyska koła zapłaciłem 100zl. Często obserwuje wiele prac serwisowych w tym warsztacie i nie mam zastrzeżeń oraz mogę liczyć na rzetelna pomoc. Zresztą samochód jest mi potrzebny bo robię 60tys rocznie. Tyle wyszło przez dwa lata. Auto to poważna rzecz i czasem źródło chleba, bo ma na siebie zarabiać. Więc jasne że warsztat trzeba wybrać najlepszy. 

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem kilka dni temu wymieniany rozrząd,stary nie wydawał żadnych odgłosów a ten nowy strasznie słychać.Dźwięk wydobywa sie z pod tej plastikowej obudowy albo z napinacza...Czy to prawda ze ustanie ten dźwięk po iluś tam kilometrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że zestaw ina? Zmień pasek na conti albo czekaj tak około 20tys i będzie cicho, przynajmniej u mnie ucichlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie,INA,pasek skf.Przedtem miałem pasek Conti

 

Winna była rolka

Edytowane przez doman96b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczyna "niezdrowo" pracować.

Konieczność wymiany maksymalnie ogranicza stosowanie właściwego oleju  i jakościowego filtra wymienianego we właściwym czasie.

Często ludzie o tym zapominają, a pózniej robi się problem.

A koszt?? Wszystko zależy od tego jakie części kupujesz i kto i gdzie by Ci to robił.

 

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Pytasz o rozrząd paskowy czy łańcuch?

Paseczek.

Się szykuje długa sobota... rozrząd, przegub i dwumasa. A kolacje będzie przy świecach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha....

Wiesz, nie wiem jak to dokładnie jest w tym silniku co teraz masz, ale w ALT nic szczególnego, jakichś specjalistycznych narzędzi nie potrzeba.

Jeżeli jest podobnie to j.w.

Jedyne co bym sugerował i polecał to zakup kompletu rozrządu z hydraulicznym napinaczem ( tłumikiem drgań) tak jak to było fabrycznie o ile jak wspomniałem te rozrządy są blizniaczo podobne,

A z dwumasą co się dzieje, jak to słyszysz? W benzyniakach ponoć to "sztuka" aby dwumas "zajezdzić....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2020 o 20:25, AndrzejK. napisał:

Aha....

Wiesz, nie wiem jak to dokładnie jest w tym silniku co teraz masz, ale w ALT nic szczególnego, jakichś specjalistycznych narzędzi nie potrzeba.

Jeżeli jest podobnie to j.w.

Jedyne co bym sugerował i polecał to zakup kompletu rozrządu z hydraulicznym napinaczem ( tłumikiem drgań) tak jak to było fabrycznie o ile jak wspomniałem te rozrządy są blizniaczo podobne,

A z dwumasą co się dzieje, jak to słyszysz? W benzyniakach ponoć to "sztuka" aby dwumas "zajezdzić....

 

350 k km - 400 kkm dwumas tak na oko - z tego co czytam. Silnik trwałość ma na 500 tyś km(gdy już bierze bardzo dużo oleju i już podstawia się pod remont - tak z opinii mojego najbardziej zaufanego mechanika, jak i badania tematu w tych zdrowych ALT. Więc to chyba dobry wynik trwałości dwumasy :).  Wcześniej pada sprzęgło z tego co czytam na forum. Rozrząd - ja tez wymieniam teraz - pompa wody hepu chyba zaczęła wyciekać po 43 tyś km(i jakichś dokładnie 16-17 miesiącach od wymiany rozrządu(jeszcze zobaczą mechanicy, czy to pompa ,czy chłodnica - bo miejsce wycieku wskazuje mniej więcej na pochodzenie, ale to wyjdzie przy wymianie :). Wyciek jest od strony rozrządu , był pod samochodem na parkingu. I tylko tam. Po 2 miesiącach zauważyłem - i w sumie się cieszę ,bo bałem się o UPG - ale sprawdziłem testerem i UPG zdrowe - płyn nawet po paru dniach od piłowania na płynie nie zmienił koloru. Nareszcie pewnego dnia jak było sucho - 2 dni pod rząd z rana dopadłem gdzie pod autem jest wyciek. Widać nawet HEPU zdarzy się - wyciec coś, albo chłodnicy. Dopóki się nie dowiem nie zapeszam :)  - co by złego słowa nie powiedzieć o HEPU. Wyciek minimalny - 200ml/2000km. Ale 200/300ml ml to spadek z polowy do ponizej kreski minimum na zimnym , co już widać. Ciężki wyciek, trudny do znalezienia. Ale chyba się udało . Będę robił temat w nastepnym tygodniu. Zobaczę jak się w aucie sprawy maja przy 250 tyśkm . Filtr oleju ori kupiłem(nigdy ze znaczkiem OOOO nie założyłem i nie wiem czy to coś zmieni(w kwestii czegokolwiek -brania,albo ściekania oleju) :D - postanowiłem auto za bezawaryjność wynagrodzić fabrycznym zestawem)  i zawór odmy też wstawie nowy i zobaczę czy coś się zmieni rozsądny pobór oleju na jeszcze mniejszy - jak nie to zmienię też przewód odmy(i też zobaczę, bo odma już powinna pęknąć, a nie chce pękać - bo poprzedniczka wytrzymała dokładnie taki sam przebieg, ale nie wiek - może w tym rzecz, że poprzednia odma oprócz 120 tyś km miała też 10 lat życia - stąd pękła). Zalałem też ceramizer - jeśli zauważe zbawczy wplyw tego środka i on coś zmieni. Nie omieszkam się tu podzielić jakimiś przemyśleniami w temacie silnika ALT - w innych tematach . :) Jeżdzę obserwuję - jak coś z tego stwierdzę, że tu komuś na forum pomoże w temacie ALT - od razu napiszę. 

A co do łańcucha rozrządu - to ostatnio się nad tym zastanawiałem . Podobno Napinacz najlepiej wziąć ori , ale np .zestaw febiego(łańcuch,napinacz) to koszt dużo tańszy ,a jakość febi ma chyba dobrą . Tak z ciekawości patrzyłem ceny i napinacz ORI to ogromny koszt - 800 zł za sam napinacz. Zestaw febiego parę grubych stów tańszy, a też Niemcy i wiodący producent :). Ma ktoś doświadczenie z tym fantem ? Często jest tak ,że pewne części od producenta jak np. Behr/Mahle idą na pierwszy montaż (jak nasz ukochany termostat za 400 zł z ASO :D ) - a na rynku zamienników tego samego producenta są - o 50% tańsze. Z czego to wynika? Ja nie wiem już czy płacimy za znaczek OOOO/VW , czy za producenta. Czy te rzeczy różnią się wkładem - też ciężko ocenić. Podobna rzecz tyczy się oleju do skrzyni - litr w ASO 150-160 zł . Tyle kosztuje cały zestaw firmy która ten olej produkuje - FUCHSa - z taką ilością jaka potrzebna jest do wymiany oleju w skrzyni, a nie jeden litr. Czy jest w ogóle cokolwiek co różni część z napisem VW/Audi od tej od tego samego producenta na rynku części zamiennych? Mam auto od 4 lat i 130 tyś km. Nie zauważyłem by cokolwiek to różniło :) . I te marki jak Behr/hella/Fuchs/Febi/Hepu/Dayco/Conti/INA/Lemforder/Sachs itd. bronią się same. W ASO mają poprostu 2x większą cenę. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Anelson napisał:

A co do łańcucha rozrządu - to ostatnio się nad tym zastanawiałem . Podobno Napinacz najlepiej wziąć ori , ale np .zestaw febiego(łańcuch,napinacz) to koszt dużo tańszy ,a jakość febi ma chyba dobrą .

W alt nie ma napinacza ani łańcucha,jest wariator który może wymagać regeneracji. A co trwałości sprzęgła,dmuwasy i ogólnie silnika tego nie da się określić +- bo wszystko zależy od tego jak się użytkuje. Widziałem film o 1.6 mpi który przejechał milion kilometrów. Wiec ktos bardzo o niego dbał,inny mógłby go po 100 tys zajechać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alt napęd rozrządu jest na pasku ale łańcuch też jest, spina oba wałki ze sobą.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MaTeo85 napisał:

W alt napęd rozrządu jest na pasku ale łańcuch też jest, spina oba wałki ze sobą.

Dokładnie . Tyle, że on wytrzymuje kilkaset tysięcy km i każdy zapomina ,że on istnieje. :D 

Krótko 

FEBI zestaw łańcuch napinacz - 400 zł  ALT

Sam napinacz ORI - ASO 800 zł 

Co czyni z tego napinacza taki boski artefakt ,że od zestawu z łańcuchem febiego dzieli go dwukrotna przebitka :) . ? 

 

Co do trwałości dwumasy/skrzyni/silnika itd. - Absolutna racja że idealnie się tego określić nie da. Można na oko określić ile powinien wytrzymać minimalnie mechanizm po pewnym ogólnym statystycznie stwierdzalnym przebiegu przy którym ludzie ten mechanizm wymieniają - tak pi razy drzwi przeglądając fora, czy nasze forum. Tylko do tego się odniosłem. Jasna sprawa - wystarczy nie wymienić oleju przez 100tyś km by silnik wyrzucić do kosza. Albo wystarczy piłować biegi, by synchronizatory poszły szybciej, albo jezdzić przez 150 tyś po mieście i skrzynia wytrzyma krótszy żywot niż w trasie, a dwumas różnie traktowany też będzie inaczej się zużywał.

I co do silnika 1.6 MPI. -kolego pila24 Podrzuć ten film :) . Nie znalazłem żadnego benzyniaka który miał taki nalot w filmiku. 2.5TDI,2.0TDI.2.7TDI. 1.9TDI - te silniki widziałem z przebiegiem miliona. Benzyn nie widziałem. Z góry zakładam ,że benzyny to 500-600tyś i remont. I może po remoncie i dbaniu ten silnik zrobi 1 milion jak przywróci mu się 90% żywotności w benzynie.  W tych dieslach też po drodze grube wymiany są , więc nie wiem czy to jest takie pewne - wiadomo ,że pewne rzeczy serwisowe w dieslu są warte tyle, że nasz silnik można za tą kasę wymontować u zaufanego mechaniora, wymienić wszystko, wstawić najdroższe tłoki, pierścienie i wszystko co się da. A w dieslu to będzie równało się wymianie wtrysków w silnikach V6 - cenowo. - jak w  3.0TDI. 

 

Edytowane przez Anelson
dodanie odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie łańcucha,napinacza

U mnie ślizg napinacza łańcucha,ulamał się po 230tyś przy zimnym rozruchu klepało tak jakby wariator był uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Anelson napisał:

I co do silnika 1.6 MPI. -kolego pila24 Podrzuć ten film :) . Nie znalazłem żadnego benzyniaka który miał taki nalot w filmiku. 2.5TDI,2.0TDI.2.7TDI. 1.9TDI - te silniki widziałem z przebiegiem miliona.

Ok jak znajdę to zapodam,na pewno to było taxi 1.6+lpg. Nie pamiętam czy Rosja czy jakiś kraj z podobnym językiem,czy był remontowany to nie wiem bo nie zrozumiałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...